Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Kokoomuksen vaalivoitto tarkoittaa köyhille ihmisille??

Vierailija
02.04.2023 |

??

Kommentit (1013)

Vierailija
421/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Att de äntligen får hålla ens lite mera av sina egna pengar själva och därmed inte längre är fattiga.

Åijjåjåi, men inte alla har en pappa som betalar.

Det är också möjligt att själv bli den pappa som betalar.

Du kanske fattade inte att den där "pappan" har påvärkad hela ditt liv. Förlåt, jag är inte svenskspråkig och måste byta till finska nu. Monet luulee olevansa täysin itse ja yksin oman onnensa ja menestyksensä luojia tajuamatta, miten koko elämänpiiri ihmisineen on rakentanut omaa hyvinvointia alusta asti. Vanhemmat kuskaa harrastuksiin omalla autolla, maksaa myöhemmin autokoulun lahjaksi, voi päästä vanhempien firmaan harjoitteluihin jo nuorena, vanhemmilla on piirit ja tutut, jne. Kun oikein suurennuslasilla katsoo elämänsä kokonaisuutta, ei ehkä olekaan niin läpeensä itsenäinen kuin haluaa uskoa. Kun katsoo monien elämää täältä paikasta, jossa mitään perhettä tai "piirejä" ei ole ollut vuosikymmeniin, huomaa kuinka luontevaa monille aikuisillekin on todeta, että "no isä kävi hoitamassa" milloin minkäkin asian. Tai "oltiin vanhemmilla asumassa vesivahingon jälkeen" jne. Eli "pappa betalar" on paljon laajempi käsite loppujen lopuksi. Liittyy siihen, että "jokainen on oman onnensa seppä" ei monien kohdalla ole ihan noin. Tai sen täsmälleen saman "onnen" saavuttaminen vaatii moninkertaisia ponnistuksia.

Kirjoitin sen aiemman lyhyen kommentin ruotsiksi, vaikka olen itsekin täysin suomenkielisestä perheestä ja suomenkieliseltä alueelta. Joka tapauksessa pointtini on, että vaikka sinäkin myöhemmin kirjoitat tuossa mielestäni paljon asiaa, niin Suomessa voi esim. käytännössä ilmaiset koulut kunnolla käymällä nousta itse tilanteeseen, jossa on itse se pappa joka betalar. Ei se aina helppoa ole, mutta itse asiassa juuri Suomessa on sosiaalinen nousu kv. vertailussa hyvin mahdollista juuri koulutusjärjestelmämme vuoksi. Itse en ole varakkaasta perheestä lähtöisin enkä varakas vieläkään, mutta koulumenestys on auttanut paljon ja antanut mahdollisuuksia, kun olin jo pienenä kiinnostunut asioista.

Vierailija
422/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta1 kirjoitti:

Odotan hallitusta, joka ei jatkuvasti kurjista keskiluokan asemaa kuten Marinin hallitus on tehnyt. En ymmärrä, miksi minulla keskituloisella on pakko olla yhtä kurjaa kuin pienituloisella. Jokaisella on mahdollisuus kouluttaa itsensä parempituloiseen ammattiin. Veroja joutuu maksamaan hurjasti, mutta saa edes leivän päälle leivän päällistä. Pienituloinen eläkeläinen on tulosta joko sellaista elämästä, jossa tulot ovat olleet pienet tai tuloja ei ole ollut ollenkaan. Myönnän, että tuo on kurjaa. Olen ollut aiempina vuosina tyytyväinen Kokoomuksen hallituksessa oloon. Toivottavasti tälläkin kertaa niin on. Heidän tarkoituksensa on saattaa ihmiset takaisin työelämään ja näin mahdollisuuteen työuraan, joka poistaa tukiverkostosta. Esimerkiksi asumistuki on merkki epäterveestä taloudesta ja se pitää saada korjattua.

Kovin lyhyt on poliittinen muisti.

Nimenomaan kun Kokoomus ja Persut olivat hallituksessa v. 2016 luotiin kiky, joka tarkoitti palkkatason jäädyttämistä, työajan pidentämistä, lomarahojen leikkauksia ja osa työnantajan maksuista siirrettiin työntekijän maksettavaksi eli vähennettiin palkasta.

Jep, keskituloiselle(kin) tulee kylmää kyytiä, vain rikkailla menee hyvin. Petterihän käytti jopa kiky-Sipilän slogania "Suomi kuntoon". Voi voi keskituloista joka luuli Kokoomuksen ajavan hänen etujaan. Nyt kuulkaa leikataan työntekijältä viimeisetkin lomarahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on valittu monta kertaa maailman onnellisimmaksi maaksi, vaikka Suomessa on korkea verotus. Nyt katsotaan miten onnelliseksi kansa muuttuu, kun keskiluokkainen perheenäiti saa vähän enemmän shoppailurahaa kuukaudessa. Samalla kun oma äiti viruu hoidon puutteessa vanhainkodissa ja työkyvytön serkku kuolee nälkään. 

Ei kukaan kuole täällä nälkään. Ette tiedä köyhyydestä mitään. Itse tunnen aika monia, kun tulen köyhästä perheestä, ja suurimmalla osalla on ostoslistalla kaljaa ja tupakkaa, suoratoistopalvelut käytössä ja herkutellaan päivittäin jollain sipsillä ja karkilla tai energiajuomilla kun ollaan vain kotona ja katsellaan sarjoja. Ei missään muualla köyhät elä yhtä hedonistisesti ja tuo jos mikä on passivoittavaa.

Jos joku työtön/ toimeentulotuella elävä elää noin, hän joko saa jostain muualta pimeästi rahaa, tai perheessä on useita lapsia, joille saadaan vaatteet, lelut ym. ilmaiseksi sukulaisilta tmv. ja lasten osuus tuista menee vanhempien kulutukseen. Ruoka haetaan jakelusta.

Tai olet nähnyt vain satunnaisesti, eli ns.rahapäivänä näitä leveästi eläviä köyhiä, ja muun ajan he kituuttavat ruokajaon safkoilla.

Olen itse pitkälä sairaslomalla (fyysisen sairauden vuoksi), ja tipuin toimeentulotuelle. En juo alkoholia, en polta, en käy missään baareissa, en keikoilla/ festareilla/ leffassa/ teatterissa tmv. , en tilaa lehtiä, minulla ei ole osamaksuja, ei autoa, ei suoratoistopalveluja, en matkustele. Kaikki rahat menee pakolliseen kulutukseen, eli ruoka, puhelin ja netti, liikuntaharrastus ja bussikortin lataus. Kampaajalla 2 kertaa vuodessa, tatuointeja, rakennekynsiä, tekoripsiä tmv ei ole, eikä tule. Yritän säästää yllättäviin tilanteisiin ja esim. aikuisten lasteni joululahjoihin, mutta vaikeaa se on.

En pidä siitä, että kaikki köyhät/ työttömät leimataan.

Tunnen monta näitä mainitsemiani, eivätkä he tee pimeitä töitä.

Miten sä ostat vaatteesi jos kerta ei jää yhtään mihinkään muuhun varaa? Kampaamo on aika kallis ja se 2 kertaa vuodessa. Liikuntaharrastuksiin ei ole monella varaa, ja ilmaiseksi voi lenkkeillä ja kuntoilla kotona.

Kampaaja maksaa 34e, hiusten leikkaus. En osaa itse leikata siististi, ja pakko ne on välillä leikata. Vaatteita en juurikaan tarvitse, ostin niitä aikoinaan työelämässä ollessani niin paljon, laadukkaita. Olen sairauden vuoksi rajoitetusti liikuntakyvytön, ja käyn fysioterapeutin ohjelmalla kuntosalilla. Salikortti on noin 30e/kk.

En ymmärrä, miten joku etuuksilla elävä pystyisi jatkuvasti juomaan alkoholia, energiajuomia, syömään herkkuja, polttamaan (eikös tupakka-aski maksa lähes 10e?).

Vierailija
424/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa lähinnä kolmea asiaa:

Keppiä, keppiä ja lisää keppiä

Vierailija
425/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä tekeekö työttömien elämästä vielä hankalampaa kun Marinin motivoiva leikkuri malli, joka loi lähinnä turhia hakemuksia.

Vierailija
426/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen 2023 vaaliohjelmasta: https://www.kokoomus.fi/wp-content/uploads/2023/02/Kokoomuksen-eduskunt…

"Emme korota veroja. Lisäksi haluamme vähentää valtion menoja."

Eli alijäämää ei kateta ottamalta rahaa maksukykyisiltä hyvätuloisilta, jotka eivät siitä aidosti kärsisi. Palveluita heikennetään niiltä, joilla ei ole varaa ostaa niitä yksityiseltä.

Väärin.

Vierailija kirjoitti:

"Haluamme, että työnteko kannattaa aina. Siksi poistamme kannustinloukkuja. Se tarkoittaa, että ihmisen kannattaa tehdä töitä, koska hänen palkkansa on suurempi kuin sosiaalituet. Uudistamme myös verotusta ja sosiaalitukia."

Suomeksi sanottuna sosiaalitukia pienennetään, mikä lisää köyhyyttä

Väärin.

Vierailija kirjoitti:

"Laskemme kaikkien työntekijöiden verotusta. Se kannustaa suomalaisia tekemään töitä, ja silloin Suomen valtio saa enemmän tuloja."

Eli kasvatetaan valtion alijäämää, kun sitä niin suureen ääneen haluttiin pienentää??!! Samalla annetaan lisää niille, joilla on jo ennestään eniten, eli progression takia siis suurituloisimmille

Väärin.

Vierailija kirjoitti:

"Uudistamme suomalaista työelämää ja työmarkkinoita. Työntekijät ja työnantajat saavat sopia yhdessä enemmän."

Eli työnantaja sanelee palkan ja työn ehdot. Ota tai jätä. Vain satunnaisilla asiantuntijoilla tai erityisosaajilla on oikeasti valtaa vaikuttaa työehtoihin.

Väärin.

Vierailija kirjoitti:

Ennustan, että tämän hallituksen aikana köyhyys lisääntyy ja tuloerot kasvavat. Valtion velka tulee suurenemaan edelleen ja siitä oikeisto tulee syyttäämän vasemmistoa, kuten tähänkin asti.

Väärin.

0/5 oikein. Onnittelut, olet aito stallari!

Olen eri vastaaja, mutta 5/5 oikein. Asiat on noissa tulkittu tismalleen oikein,

Vierailija
427/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö juuri alkuperäisillä vihreillä arvoilla pärjää? Tekee itse, kierrättää, kuluttaa mahdollisimman vähän.

Nyt on juuri sopiva hetki laittaa yrtit ja vaikka tomaatit ikkunalle kasvamaan. Jos on piha tai parveke, perunoita, vaikka pensasmustikoita niin ei mitään puutu. Pyörällä pääsee.

Mahtavaa jos Suomeen ja Eurooppaan saadaan lisää työllisyyttä.

Euroopan suurin uhka on Kiina, kaikki on sieltä nykyään. Älkää ostako mitään kiinalaista.

Eikö sitten kiinalaiset ole yhtä arvokkaita ihmisenä, kuin suomalaiset? Vai mitä tarkoitat?

Vierailija
428/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään ei ole enää varaa maksaa palveluista, kun kaikilta tiristetään viimeisetkin pennoset suuryrityksille.

Vierailija
429/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellisen hallituksen jäljiltä on pakko kiristää kaikesta, koska velalla elämisen on loputtava. Aika taikuri saa olla, että siinä onnistuu ja haukut saa tietenkin tuleva hallitus. Sdp, vihreät ja vasurit olis varmaan säilyttäneet kaikki tuet ennallaan, mutta ajaneet samalla koko maan konkkaan.

Itseä kiinnostaisi tietää, mitä tapahtuu pienituloisille eläkeläisille ja sairaille, jotka eivät pysty töihin. Äitini on ikänsä tehnyt hoitoalalla (pätkä)töitä. Pätkätyö teki sen, että eläkettä ei normaalisti kertynytkään ja on nyt pienellä eläkkeellä . Pärjää sillä ja asumistuella jotenkin. Jos niistä leikataan, ei enää pärjää. Jo nyt hammaslääkäriin ja lääkäriin menosta sekä lääkkeistä on joutunut tinkimään, kun varaa ei ole. Heikkokuntoisena ei pysty tekemään enää töitäkään.

Toivottavasti edes joku tolkku säilytettäisiin säästötoimissakin, kun kaikki eivät voi toimeentuloonsa hirveästi vaikuttaa.

Orpo ei halua leikata työeläkkeistä ainoastaan kansaneläkkeestä ja takuueläkkeestä esim jäädyttämällä indeksin.

Juustohöylän tulee sitten leikata kansanedustajien ja ministerien palkasta myös tasapuolisuuden vuoksi.

Vierailija
430/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Älkää jaksako jauhaa paskaa. Kokoomuksen tavoite ei ole kurjistaa kansaa vaan pitää huolta huono-osaisista myös.

Sinäpäs vitsin murjaisit. :D Köyhien kyykyttäminen on kokoomuslaisilla verissä, ja se on myös täysin ideologista. Järkevän talouspolitiikan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä (vaikka niin mielellään antavat ymmärtää).

Et tunne kokoomuksen politiikkaa sitten lainkaan. Kansan kurjistaminen ei ole kenenkään fiksun poliitikon agendalla. Tuo on sitä vassarilöpinää jota saa jatkuvasti kuulla. Kokoomuksen tavoite on että työstä saa riittävän korvauksen oli työ mikä tahansa. Ei tässä maassa ole kukaan nälkää nähnyt vaikka jotkut mieluummin juovat rahansa kurkusta alas kuin ostavat rahoillaan ruokaa. Meillä pidetään huolta vähävaraisimmista ja se on myös koko puolueen tavoite. Hyväksikäyttäjiä ei tarvitse hyysätä.

EK:han tuli juuri ulos näkemyksellä, että pienet palkat ovat hyväksyttäviä, koska päälle voi saada etuuksia. Ja Kokoomushan on EK:n toimenpidejatke. EK rahoittaa Kokoomusta.  Taidat olla vielä aika nuori, kun olet niellyt nuo Kokoomusshaisset pureksimatta. Kokoomus haluaa puolittaa ansiosidonnaisen ja leikata työmarkkinatuki/peruspäivärahaindeksit ja nämä indeksit vaikuttavat myös muihin etuuksiin. Orpo itki vaaliväittelyissä kuinka kauheaa on että tuhansien palkat nousevat vain 3% kun köyhien sataset nousivat 7 %! Se on kestämätöntä, vaikka jokainen matikkaa osaava ymmärtää, että köyhien rahoissa on kyse pähkinöistä.

Kyse on periaatteesta. Köyhien raha nousee, vaikka eivät tee mitään. Lorvimisen ei kuulu olla tärkeämpää kuin työnteon, sen kuuluu olla vihoviimeinen summa mitä tarkistetaan ylöspäin. Palkkatyöläisen kuuluu saada arvostusta enemmän, sentään yrittää hoitaa asiansa itse, kuten aikuisen kuuluukin. Työnteon pitää aina olla kannattavampi vaihtoehto. Tarkoittakoot sitten vaikka sitä, että loisten oloa kurjistetaan.

Mutta kun työttömät ei pääse töihin vai tullaanko me sinne pankkin joka päivä, otetaan vuoronumero ja kysytään töitä tai ajetaan johtajan perässä kotiin ja kysytään kaikki illat ja viikonloput töitä. Tullaan porukalla.

Kyllä pääsee kun laskee rimaa ja ei nirsoile. Mutta jos on joka asiaan joku veruke ja ei halua vuorotyötä, eikä siivota, ei mennä kassalle, ei puhelinmyyntiin, ei henkilökohtaiseksi avustajaksi, tarjoilijaksi, postinjakajaksi, hoitotyöhön, päiväkotiin, mihinkään mikä ei ihan oo mun juttu niin eihän toki töitä löydykään. Ei ehkä ole omaa alaa, mutta jos oma ala ei työllistä niin se on sitten niin. Silloin on tehtävä sitä työtä mitä löytyy. Täällä mahdollistetaan aivan liian pitkälle nirsoilua ja sitä ettei tarvitse ottaa mitään vastuuta omasta elämästään jos ei huvita. Tylsäkin työ alkaa kelvata jos elättinä loikoilu on tehty riittävän ikäväksi.

Ei noihin mihinkään pääse. Mulla tulee haavoja eli en voi tehdä keittiötöitä mutta sinä ne ruoat syöt jos en voi käsiä pestä. Hanskat ei sovi. Sinä siellä työpaikan kokouksessa alat sitä ripulipaskaa vääntämään

Malliesimerkki olet em. nirsosta. Tulee haavoja 😅

Niin, haavoja jotka vuotaa verta. Ja jos saan tartunnan niin myös potilas saa esim. MRSA

Onko sulla sairaalassa leikkaushaava 😂😂😂😂😂

Ei kai sairaalassa nyt kellään leikkaushaavaa ole 😂😂😂😂😂

Taitaa sulla päässä heittää vähän enemmänkin. Toivottavasti hallitus ei leikkaa mielenterveyspalveluista enempää ettei kaltaisesi tyypit liiku vapaana tuolla

Taitaa sulla heittää. Mulla on OCD ja kädet vuotaa verta ja olen työkkärin listoilla.

Sairaalaan töihin vaan. Kyllä potilas kestää, jos desinfioi haavaa 4 tuntia putkeen

Vierailija
431/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen 2023 vaaliohjelmasta: https://www.kokoomus.fi/wp-content/uploads/2023/02/Kokoomuksen-eduskunt…

Eli alijäämää ei kateta ottamalta rahaa maksukykyisiltä hyvätuloisilta, jotka eivät siitä aidosti kärsisi. Palveluita heikennetään niiltä, joilla ei ole varaa ostaa niitä yksityiseltä.

Väärin.

Vierailija kirjoitti:

"Haluamme, että työnteko kannattaa aina. Siksi poistamme kannustinloukkuja. Se tarkoittaa, että ihmisen kannattaa tehdä töitä, koska hänen palkkansa on suurempi kuin sosiaalituet. Uudistamme myös verotusta ja sosiaalitukia."

Suomeksi sanottuna sosiaalitukia pienennetään, mikä lisää köyhyyttä

Väärin.

Vierailija kirjoitti:

"Laskemme kaikkien työntekijöiden verotusta. Se kannustaa suomalaisia tekemään töitä, ja silloin Suomen valtio saa enemmän tuloja."

Eli kasvatetaan valtion alijäämää, kun sitä niin suureen ääneen haluttiin pienentää??!! Samalla annetaan lisää niille, joilla on jo ennestään eniten, eli progression takia siis suurituloisimmille

Väärin.

Vierailija kirjoitti:

"Uudistamme suomalaista työelämää ja työmarkkinoita. Työntekijät ja työnantajat saavat sopia yhdessä enemmän."

Eli työnantaja sanelee palkan ja työn ehdot. Ota tai jätä. Vain satunnaisilla asiantuntijoilla tai erityisosaajilla on oikeasti valtaa vaikuttaa työehtoihin.

Väärin.

Vierailija kirjoitti:

Ennustan, että tämän hallituksen aikana köyhyys lisääntyy ja tuloerot kasvavat. Valtion velka tulee suurenemaan edelleen ja siitä oikeisto tulee syyttäämän vasemmistoa, kuten tähänkin asti.

Väärin.

0/5 oikein. Onnittelut, olet aito stallari!

Olen eri vastaaja, mutta 5/5 oikein. Asiat on noissa tulkittu tismalleen oikein,

Etkö osaa lukea. 0/5, kaikki väärin. Kaikki on tulkittu katkeran vihervassarin mielikuvitusmaailmassa, jolloin lähtökohtaisesti jo kaikki on väärin.

Vierailija
432/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeksi sanottuna sosiaalitukia pienennetään, mikä lisää köyhyyttä, jos työpaikkoja ei tule oikeasti lisää sellaisille aloille, joilla työttömiä on.

Eli kasvatetaan valtion alijäämää, kun sitä niin suureen ääneen haluttiin pienentää??!! Samalla annetaan lisää niille, joilla on jo ennestään eniten, eli progression takia siis suurituloisimmille . Veronalennukset eivät tule olemaan niin suuria, että pieni- tai keskituloisille jäisi kuukaudessa kuitenkaan paria kymppiä enempää ja kaikkein köyhimmät eivät hyödy tästä lainkaan. Huomattava osa ihmisistä myös käy vakityössä, jossa on kiinteä työaika. Kuinka moni edes voisi tehdä enemmän töitä, puhumattakaan että haluaisi? Onhan ihmisillä muutakin elämää.

Miten niin ei kärsisi? Kyllä se kuule melko perseestä on että puolet palkasta menee veroihin. Paljonko susta olisi kiva? 70%?

Riippuu siitä, mitä palkasta jää käteen verojen jälkeen ja kuinka suuret asumis ym. kulut on. Nopealla googletuksella* palkan pitää olla yli 15 000 e/kk, jotta veroprosentti on 50. Käteen jää siis 7500 e/kk. Onko se sinusta liian vähän? Niin vähän, että esim. 1 prosenttiyksikön nosto olisi liikaa ja henkilö kärsisi siitä kohtuuttomasti?

*https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/palkansaaja…

Aika harva tienaa noin paljon. Mutta käteen jäävä osa ei ole se pointti monilla vaan se että joitain ei huvita tehdä mitään kun saa kaiken valmiina kuitenkin.

Minä maksan mielelläni vaikka 50% veroja (kk- tulot 3600€) kun muutkin osallistuvat ns talkoisiin. Itse asiassa teen aika paljon muutakin hyvää elämässäni, lahjoitan villasukkia armeijalle ja synnytyssairaalaan ja joulun alla neuloin ison kasan jotka lähtevät Ukrainaan.

Mutta en tykkää siitä että toisen elävät välinpitämättömästi ja hyödyntävät meidän hyvää sosiaaliturvaa. Kontrollia tähän hommaan toivon.

Vierailija
433/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhistä voi tehdä hyvää liimaa. 

Vierailija
434/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiotuloverotuksen lasku on vitsi. Lastenhoitajan kk 2000e, sanotaan että vähennystä tulee 5% niin se hoitaja saa 100e lisää kuussa.

Insinööri palkka 5000e kk saa lisää 250e.

Toimitusjohtaja 15000e kk saa lisää 750e.

Tasan ei mene nallekarkit ja kokkarit tekee asioita vain jo hyvin toimeentulevien edestä. Jalkoihin jää pientuloiset, yksityisyrittäjät ja monet muut.

Oletko tyhmä vai muuten vaan vajaa? Jokainenhan saa tuossa sen saman 5 %. Kai nyt sentään tyhminkin stallari ymmärtää että eri töistä maksetaan erilaista palkkaa?

Mutta se parantaa vain suuri tuloisten ostovoimaa, joka ei välttämättä hyödytä kansantaloutta, koska ihminen käyttää tietyn määrän perushankintoihon ja loput menee sijoituksiin ja ulkomaille.

Kai sinä pallinaama tajuat, että se 15000 tienaava TJ maksaa veroja noin neljä kertaa enemmän kuin mitä tuo hoitaja tienaa bruttona? Silloin on syytäkin saada vähän enemmän takaisin. Ja lopputulemana se TJ maksaa yhä veroja kolmen hoitsun koko palkan verran.

Se TJ ei tee töitä kuin korkeintaa minuutin. Sen jälkeen kaikki aika menee golf-kentällä.  Varsinkaan ansainnut se syöttiläs ei ole palkkaansa.

Aika jännässä fantasiamaailmassa sinä kyllä elät. Sata vuotta sitten tuo olisi pitänyt paikkansa edes osittain. Suomessa on paljon pk-yrityksiä, joissa kaikki tekevät ahkerasti töitä, myös ja eri toten toimarit. 

Vierailija
435/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaa höpöttämällä mt-diagnoosi tai sananvapausrikostuomio, jos ei orjatyöt kiinnosta. Sellaisilla papereilla voitte todistaa itsenne kelvottomaksi ja ehkä saada tarvittaessa sairausloman ja sairaustukia, jos on huono tilanne taloudellisesti. On ne taatusti yhteiskunnassa paremmassa asemassa kuin TE-orjatyöläiset. 

Olisihan se jos ei olisi sairas.

Olen psyykkisesti sairas enkä halunnut eläkkeelle. Jouduin eläkkeelle. Ei mikään korvaa terveyttä.

Eläkkeelle. Mulla on OCD ja kädet vuotaa verta ja olen työkkärin listoilla. Puoliso ei osallistunut lasten ja kodin hoitoon. Naapurin yh: n lapsi soitti koko ajan ovikelloa ja olen silti ollut toimistotöissä ja välillä työttömänä. Anopilla narsismi diagnoosi.

Mitä hiton väliä tuossa millään puolisolla tai anopilla on? Itse valitsit puolison. Naapurin yh:n kakara ei myöskään ole sinun päänsärkysi. Luuletko, että kaikilla työssä käyvillä on joku auttamassa kotitöissä ja ihqut anopit? Wtf?

Vierailija
436/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudutte kaikki töihin

Aika paljon varmaan työttömissä mielenterveysongelmaisia jne.. että kuka sellaisia sitten töihin ottaa.

Myös päättäjissä on päättömiä.

Vierailija
437/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Älkää jaksako jauhaa paskaa. Kokoomuksen tavoite ei ole kurjistaa kansaa vaan pitää huolta huono-osaisista myös.

.Miten voi samanaikaisesti leikata pienituloisilta ja pitää heistä huolta.

Laskutaitosi ja ymmärryksesi ei näytä riittävän. Kukaan ei ole leikkaamassa köyhältä.

Vierailija
438/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa leipäjonoihin joutumista ja kenties asunnottomuutta ihan työssäkin käyville pienituloisille, työttömistä puhumattakaan. Asumistuethan lähtevät, ja tällehän on iso kannatus täälläkin, niiden saajia vihataan ja halutaan nämä johonkin parakkiasumiseen tai vaikka kadulle. Kirjoitin toiseenkin ketjuun siitä, kuinka pelkään tulevaisuutta, koska minulla on sellainen tilanne, että olen töissä enkä nosta tukia vaikka olisin asumistukeen oikeutettukin, mutta tiedän ettei minulla ole loppuelämääni näitä töitä ja sitten minua ei kyllä palkkaa enää kukaan. Nytkin on elämä ihan kädestä suuhun. Minulla on niin isot rajoitteet oppimisvaikeuksien vuoksi, että suurin osa töistä on täysin poissuljettuja ja loppuihinkin on normaaleja hakijoita tarjolla, joten kuka minut huolisi?

No en kyllä voi nyt millään uskoa, että asumistuet lähtevät. Ei kuulosta realistiselta.

Sano mun sanoneeni, kyllä ne lähtevät. Sillehän on iso tuki äänestäjien keskuudessa. Tälläkin palstalla ne halutaan poistaa ja niitä tarvitsevat laittaa johonkin asuntoloihin. Tätä palstaa korkeatasoisempiakin keskusteluja lukiessa huomaa, että asumistuista halutaan eroon.

Uskon, että meillä on tulevaisuudessa sama tilanne kuin vaikka Amerikassa, jossa ihminen voi käydä töissäkin mutta asua silti esimerkiksi autossa. Pienimmät palkat tulevat pienenemään entisestään ja tuet poistetaan.

Asumistuen poisto ei iskisi pelkästään köyhiin vaan asuntosijoittajiin joista monet ovat kokoomuslaisia. Ei asumistuki mihinkään lähde, asuntosijoittajat menettäisivät pääomatuloja ja asuntojen arvo laskisi.

Vierailija
439/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaa höpöttämällä mt-diagnoosi tai sananvapausrikostuomio, jos ei orjatyöt kiinnosta. Sellaisilla papereilla voitte todistaa itsenne kelvottomaksi ja ehkä saada tarvittaessa sairausloman ja sairaustukia, jos on huono tilanne taloudellisesti. On ne taatusti yhteiskunnassa paremmassa asemassa kuin TE-orjatyöläiset. 

Olisihan se jos ei olisi sairas.

Olen psyykkisesti sairas enkä halunnut eläkkeelle. Jouduin eläkkeelle. Ei mikään korvaa terveyttä.

Eläkkeelle. Mulla on OCD ja kädet vuotaa verta ja olen työkkärin listoilla. Puoliso ei osallistunut lasten ja kodin hoitoon. Naapurin yh: n lapsi soitti koko ajan ovikelloa ja olen silti ollut toimistotöissä ja välillä työttömänä. Anopilla narsismi diagnoosi.

Mitä hiton väliä tuossa millään puolisolla tai anopilla on? Itse valitsit puolison. Naapurin yh:n kakara ei myöskään ole sinun päänsärkysi. Luuletko, että kaikilla työssä käyvillä on joku auttamassa kotitöissä ja ihqut anopit? Wtf?

Minulla kestää makuuhuoneen siivous 8 h ja samalla piti vahtia lapsia. Minulla on OCD.

Ja naapurin yh sai mennä pihalle ja olla rappukäytävässä meidän ovikelloa koko päivän silloin kun halusi. Välillä lapsi löi oven kiinni ja hänen äitinsä nukkui korvatulpat päässä eikä avannut ovea.

Aina kun olen töissä niin en voi siivota kuin yhden huoneen viikossa, koska minulla menee koko päivä.

Vessa siivoan aina 2 tuntia.

Aina kun siivoan vessanpyttyä ja pesuallasta niin siinä menee 2 tuntia. En pysty nopeampaan tahtiin.

Opiskeluaikana siivosin kaksiota joka lauantai 14 h

Vierailija
440/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö juuri alkuperäisillä vihreillä arvoilla pärjää? Tekee itse, kierrättää, kuluttaa mahdollisimman vähän.

Nyt on juuri sopiva hetki laittaa yrtit ja vaikka tomaatit ikkunalle kasvamaan. Jos on piha tai parveke, perunoita, vaikka pensasmustikoita niin ei mitään puutu. Pyörällä pääsee.

Mahtavaa jos Suomeen ja Eurooppaan saadaan lisää työllisyyttä.

Euroopan suurin uhka on Kiina, kaikki on sieltä nykyään. Älkää ostako mitään kiinalaista.

Tähän neuvoo ei köyhien kannata tarttua. Me harrastetaan viljelyä, jo pitkään ja rahallisesti tulee joka vuosi tappiota, kun ei saa maataloustukea.

Mies innostui viime kesänä pitämään kirjanpitoa perunan kasvattamisesta, kun huomioidaan mullat, turpeet, lannoitteet ja siemen perunat ja kun syksyllä korjattiin sato, kilohinnaksi perunalla tuli 23.56 euroa. Kaupasta taitaa saa alle euron.

Ja yrttien siemenet maksaa 3-7€/pussi, siinä satanen pieni raha. Mustikkapensas maksaa monta kymppiä ja satoa tuottaa vuosien jälkeen ja yleensä jää litraan pensas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi