Oletteko käyneet mittauttamassa varastorautanne eli ferritiinin?
Jos olette niin kertokaa myös tuloksenne!! Terveillä ihmisillä, kuten minulla ferritiiniarvo on yli 100. Raudanpuute taas jos on alle 60. Rautavarasto aivan tyhjä jos alle 30.
Kommentit (445)
Olen käynyt muutaman vuoden sisään kaksi kertaa, kahden eri lääkärin lähetteestä kun minulla on ollu uupumusta ja ahdistuneisuutta. Molemmilla kerroilla arvo 30, mutta molempien lääkärien mielestä se oli normaali eikä siitä edes keskusteltu sen enempää. Muut tutkitut arvot oli hyvin viiterajoissa
Hei ystavat hyvatjattakaa nyt herrajumala minut rauhaan ja keskittykaa johonkin muihin asiohin vai pitaa pahaa Mina on teille tehnyt?!
Mulla on alle 12 ja varmaan se on ollut niin koko elämäni. Lapsesta asti kun on hemppa mitattu niin on ollut anemia. Ekaa kertaa nyt 55v mittasin ferritiinin. Tuskin voitin sille mitään tehdä kun oon tähänkin asti selvinnyt
Aina alle 10 ollut, mutta Espoossa ei kuulemma julkisella puolella hoideta ollenkaan. Rautalisää syönyt kausittain viimeiset 15 vuotta ja parhaimmillaan ferritiini ollut 37.
En ole käynyt,välttelen lääkäriä niin pitkään kun voin sillä yksikin lääkäri käynti on rahallisesti liian raskas. Jos käyn siellä en käytännössä syö viikkoon pariin muuta kuin puuroa.
puhti.fi saa halvalla mitattua, pitää olla lähemmäs 100 että on hyvä
hyvä hb ei kerro mitään tästä
Työterveys kustansi ja oli 82. Aloin syödä lisärautaa vaikka lääkärin mielestä hyvä arvo. Varaa nostaa todellakin on. Ja väsymys piinaa lähes päivittäin vaikka nukun ihan hyvin.
mä koetan olla hyvä tyyppi.. ja mulla on työpaikka ja kämppä ja auto..silti ei kelpaa