Oletteko käyneet mittauttamassa varastorautanne eli ferritiinin?
Jos olette niin kertokaa myös tuloksenne!! Terveillä ihmisillä, kuten minulla ferritiiniarvo on yli 100. Raudanpuute taas jos on alle 60. Rautavarasto aivan tyhjä jos alle 30.
Kommentit (445)
Vierailija kirjoitti:
Nuori kävi testeissä, arvo 20. Hematologian erikoislääkäri sanoi että se arvo on hyvä ja rautalisä tulee lopettaa.
Ja te tietty uskoitte?
On mitattu ja oli liian matala ja sain siihen jopa hoitoa erikoislääkäriltä.👍.
Vierailija kirjoitti:
Nuori kävi testeissä, arvo 20. Hematologian erikoislääkäri sanoi että se arvo on hyvä ja rautalisä tulee lopettaa.
Otan osaa.olipa huono lääkäri teillä.
Vierailija kirjoitti:
milläs tommoseen kokeeseen pääsee? ei saa lääkäriaikoja, eikä mitään muutakaan, kun on tämä mariinin soteuudistus käynnissä. keneenkään ei saa yhteyttä, ja jos saa, niin väärään paikkaan ja sinnekin ajan saa varattua loppukesälle. eli turhaan on maksettu veroja, kun ei saa mitään palveluja. hyvä suomi.
Yksityiselle pääsee kyllä.
Tämä on nyt muodikasta. Mitähän seuraavaksi kipitellään mittaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli 30 ja lääkäri sanoi, että yritetään nostaa tasolle 70-100.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nyt muodikasta. Mitähän seuraavaksi kipitellään mittaamaan?
Ei ole pelkkä muotijuttu. Monella on liian matala arvo ja se vaikuttaa oloon negatiivisesti.
Onneksi erikoislääkärit ottaa asian tosissaan yleensä.
Olen käynyt ja tyhmänä uskoin lähetteen tehnyttä lääkäriä, joka kertoi että tulokset olivat normaalit.
Yli vuoden päästä ravitsemusterapeutti kertoi, että arvo oli aivan liian matala. Olisi pitänyt ymmärtää sekin asia selvittää itse etukäteen.
Ferritiini 5, myös hb reippaasti alle sadan. Oireina täydellinen suorituskyvyn puute, lihassäryt, pohjaton väsyneisyys, hiustenlähtö, hengen ahdistaminen välillä, yöllinen heräily, kielikivut välillä aamuisin, suun kuivuminen.
Vierailija kirjoitti:
Ferritiini 5, myös hb reippaasti alle sadan. Oireina täydellinen suorituskyvyn puute, lihassäryt, pohjaton väsyneisyys, hiustenlähtö, hengen ahdistaminen välillä, yöllinen heräily, kielikivut välillä aamuisin, suun kuivuminen.
Mene lääkäriin. Tarviit punasoluja ja rautaa heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja te tietty uskoitte?
En uskonut sinänsä mutta sanoi että lopetettava ja hänen seurannassa ollaan joten lopetettiin. Nuori tk lääkäri määräsi rautalisän mutta alan ammattilainen kielsi rautalisän koska 20 on hyvä arvo.
Lähetäänkö fiilisteleen pikku kruisailulle!
Oliko tämä joku päivän uutinen sinulle?!
Kukin tehköön mitä haluaa ja tulkoon tänne kun siltä tuntuu.
Mitä teet nuorena sen maksat vanhana.
Nähtävästi W.T porukan kokoontumisajot menossa
Tiesittekö, että ferritiinin tulisi olla 100 tai enemmän jos ihmisellä on sydämen vajaatoiminta? Muussa tapauksessa ei, korkea ferritiini lisää tukosriskiä.