Oletteko käyneet mittauttamassa varastorautanne eli ferritiinin?
Jos olette niin kertokaa myös tuloksenne!! Terveillä ihmisillä, kuten minulla ferritiiniarvo on yli 100. Raudanpuute taas jos on alle 60. Rautavarasto aivan tyhjä jos alle 30.
Kommentit (445)
Onko tuo rautavarasto tyhjä jos tietää että on hemoglobiini ollut yli 100 jo monta vuotta. Hemoglobiini mulla 150 luokkaa ja ei ole uupumisoireita tai mitään niin ei varmaan tartte tehä mitään asialle?
En ole käynyt enkä aio käydä, koska mitään oireita ei ole, ja hemoglobiini on hyvä.
Turhaa mittailla. Heikot sortuu elontiellä, minä vain porskutan. En mittaile edes kuumetta.
Joo mulla on 22 ja olen rättiväsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo rautavarasto tyhjä jos tietää että on hemoglobiini ollut yli 100 jo monta vuotta. Hemoglobiini mulla 150 luokkaa ja ei ole uupumisoireita tai mitään niin ei varmaan tartte tehä mitään asialle?
Lue tuo ensialkuun https://www.vitamiini.org/sideral-forte-kokemuksia/
Kävin, oli 37 ja sanottiin että heittämällä yli alarajan?
Ei kuulu työterveyteen meillä eikä ole varaa itse mittauttaa.
On otettu ihan pyytämättäkin. Viitearvojen yli tai ylärajalla on olleet.
Vierailija kirjoitti:
Kävin, oli 37 ja sanottiin että heittämällä yli alarajan?
Niin se alaraja on kai jossain 60-100 välillä
Ferritiini oli alimmillaan 12. Olen nuori nainen ja kaksi lasta, siinäpä syyt miksi raudanpuute on. Kuulemma hyvin noussut kun puolen vuoden raudansyönnin jälkeen oli 30?
Vierailija kirjoitti:
Mulla hemoglobiini oli jotain 130 ja ferritiini olematon. Joten hb ei juurikaan kerro mistään. Vaikka ei minullakaan mitään ihmeempiä oireita ole ollut.
Mulla on reilusti yli 100 kun olen tälläinen perussuomalainen mies, syön joka päivä ja joka aterialla kunnon lihaa ja välillä metsästän sitä itsekkin. Kun ajan polttomootorilla varustetulla chevylläni nautin abc:n pekonitikkuja.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu työterveyteen meillä eikä ole varaa itse mittauttaa.
Sinulla ei ole varaa maksaa 25-60e kokeesta yksityisellä labralla?
18 ja ihan hyvä on. Mitä nyt väsyttää ja kuljen kuin sumussa enkä muista mitään.
Kävin, oli 30. Maksoi jotain parikymppiä yksityisellä, pitäisi uudestaan käydä, kun olen rautaa syönyt. Väsyttää jne kyllä edelleen, vaikka tästä puoli vuotta.
Ferritiini rautakuurin jälkeen 20 ja lääkärin mukaan hyvin viitearvoissa 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue tuo ensialkuun https://www.vitamiini.org/sideral-forte-kokemuksia/
Rautaa saa myös maksamakkarasta
En koska olen piikkikammoinen ja jätin myös sen vuoksi coronapiikin ottamatta