Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksi ihmeessä nykyään aikuiset kulkee lasten mukana virpomassa?

Vierailija
02.04.2023 |

Ennen vanhaan lapset kulkivat joukkona ovelta ovelle eikä tarvinnut pelätä namusetiä ja muita pedoja.

Kommentit (416)

Vierailija
81/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkevää. Muistan itse, kun erehdyttiin kerran kaverin kanssa virpomaan vähän epämääräisempään paikkaan. Siellä asui joitain paikallisia pikkurikollisia. Meidät komennettiin sinne jonnekin takahuoneeseen virpomaan jollekin tosi vihaiselle mummolle. Paikka oli kyllä luotaan työntävä. Päätettiin kertakokemuksen jälkeen, että toista kertaa ei sinne mennä.

Omille lapsilleni sanoin, ettei mennä virpomaan lainkaan. Lapsille se olisi kiva kokemus, mutta tiedän, ettei suurin osa ihmisistä siitä välitä. Ei siis mennä lainkaan.

ei kai omien kokemusten perusteella voi viedä omilta lapsilta tuota iloa. Mene mukaan.

Olen ollut aiempina vuosina mukana, mutta ihan oikeasti ihmiset ei siitä virpomisesta erityisemmin pidä. Näkee naamasta. Miksi nähdä hirveä vaiva, kun ei sitä kukaan arvosta? Käytiin kyllä hakemassa pajunkissat ja koristeltiinkin ne, mutta virpomiset jätetään nyt väliin.

Tämä onkin järkevää. Miksi todella mennä häiriköimään. Monet haluavat nukkua sunnuntaina pitempään, ja nauttia vapaapäivästään ennen työviikon alkua.

Sitten vielä, että kaikki on kallistunut valtavasti viime aikoina. Ihmisillä ei ole varaa ostaa karkkeja vennonvieraille. Hyvä kun omalle perheelleen.

Eikö nämä virpojat voisi lahjoittaa oksiaan halukkaille ilman vaatimusta suklaasta, rahasta jne. Vastaanottokin voisi olla ystävällisempi.

Sinne vaan vanhemmat mukaan käytöstapoja lapsilleen opettamaan, oksa ja Hyvän Pääsiäisen toivotus. Eikä mitään vastalahjaa.

Tämähän olisi sitä hyväntahtoisuutta, jota he toisilta vaativat.

Virpojat liikkuu aikaisintaa klo 12 jälkeen. Toki te mielenterveyssyistä työkyvyttömyyseläkkeellä olevat nukutte iltapäivään saakka, niin kelpaa kiukutella. Oletko koskaan ajatellut mennä töihin vauvapalstalla ihmisvihaamisen sijasta?

Vierailija
82/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karkit on nykyään ihan jumalattoman kalliita. Just eilen kiroilin, kun halvin mahdollinen 200 g:n Rainbow-karkkipussi oli jo yli 1,50 euroa. Sillä hinnalla toivoisin, että virpoja olisi panostanut edes hiukan risunsa koristeluun. Lapsena muistan, kuinka näimme oikeasti vaivaa oksien koristelussa ja pukeutumisessa. Nykyään lapset tulee ovelle paljas risu kourassa toppahaalarissa....ei paljon huvita maksaa kunnon palkkaa.

Ei kukaan kaipaa sinun kuppaisia halpispalkkojasi. Virpojat saavat muualta kunnollisia pääsiäismunia ja herkkuja, joihin on panostettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh, ostin namuja ja meillä saisi virpojat, mutta ei yhtään virpojaa :-(

Vierailija
84/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen avannut oven 14 kertaa ja toistanut, että kiitos ei, ei saa virpoa. Puolet porukasta ilmoittaa, että palkka pitää silti maksaa, koska se kuuluu tähän leikkiin.

Ootko hölmö, vai vaan yksinkertainen? Miksi ees avaat ovea, jos et halua virpojille antaa palkkiota, tai et odota ketään ovesi taakse 🙄?

Haluaa mieluummin rampata avaamassa ovea kuin laittaa lapun "ei virpojia kiitos". No, kukin tavallaan.

Eihän näitä ole älynlahjoilla siunattu. Eikä nyt edes virpovitsalla. Onnettomia, yksinäisiä ressukoita ovat.

Vierailija
85/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan siksi, että nykyisin on järjetön määrä ilkeitä ihmisiä. Ihan tässäkin ketjussa huomaa.

Lisäksi en luota siihen, että isommat lapset ei varasta pieniltä niitä karkkeja. Nykyisin kun muiden pienempien kiusaaminen kadulla on ihan kansanhuvia joillekin.

Joo, tämän ketjun perusteella tulee olo, että haluaa lähteä mukaan suojelemaan lapsiaan sekopäisiltä mt-ongelmaisilta aikuisilta.

Ja pakko on vaan lapset laittaa näiden "sekopäiden" oville kerjäämään..::)) aika noloja vanhempia olette.

Miksi sinulla on noin paha olo? Etkö ole saanut riittävää hoitoa mielenterveysongelmiisi? Ottaako päähän, kun naapurin lapsiperhe vaikuttaa olevan onnellinen ja sinä et?

Paha olo ja mt- ongelmat ovat kyllä itselläsi, kun tuuppaat lapsesi soittelemaan tuntemattomien ovikelloja, ja häiritsemään ihmisiä sunnuntaivapaillaan.

'Naapurin onnellinen lapsiperhe"... salli mun nauraa vertausilkesi:)))) Olet todella lapsellinen ajatuksinesi!

Aijai, nyt osui ja upposi! :D Etkö ole saanut edes miestä tai naista? Silloin ei tietenkään voi olla lapsia, eikä sulla ole mitään mahdollisuutta enää koskaan olla onnellinen. Nauti, haha. Katso toisten onnea sivusta.

Tällä kirjoittajalla kyllä viiraa päässä ja pahasti.

Onkohan aamulääkkeet jääneet virpomishötäkässä ottamatta ?Mitähän yrittänee sönköttää ja kenelle.??

Vierailija
86/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä virpojia muka nykyään edes liikkuu? Minä olen aina varautunut eikä kukaan ikinä käy. Ihan pientaloalueella olen asunut viimeiset vuodet, ensin rivarissa ja sitten omakotitalossa ja kyllä täällä lapsiakin on. Vaan ei kukaan käy virpomassa.

Kyllä täälläpäin ainakin liikkuu. Ja kun et avaa, tullaan vähän myöhemmin uudelleen koputtelemaan ja soittamaan ovikelloa. Jotkut potkivatkin ovea. Ja täysin tuntemattomia ovat.

Jos vanhempia on apukerjäämässä, en varmasti avaa.

Vanhempien kuuluu itsensä ostaa lapsilleen päääsiäiskarkit, ei ulkopuolisten ihmisten.

On todella röyhkeää vanhempien soitella ovikelloa ja tulla kerjäämään tuntemattomilta.

Lapsille pitää opettaa sosiaalisia taitoja ja ihmisten kohtaamista muulla tavoin kuin kerjäämällä ja häiritsemällä ihmisiä.

Kerjäämistähän voi opettaa lapsilleen vaikkapa menemällä kerjuupussin kanssa jonnekin kadunvarteen. Niinhän muutkin kerjäläiset tekevät.

Toisekseen, kerjääminen ei ole useimmille edes tarpeellinen taito.

Oi luoja että voi olla tympeitä ihmisiä. Laita ovelle lappu ettei virpojia.

Ja siis valitat että lapset käyttäytyy virpoessa huonosti, mutta huonoa sekin jos vanhempi on vahtimassa ettei käyttäydytä huonosti.

Minun ei tarvitse laitella ovelleni lappuja. Normaali vanhempi ymmärtää, ja myös opettaa lapsilleen, ettei tuntemattomia mennä häiriköimään. Ei edes palmusunnuntaina, vaikka miten munaa tekee mieli

Yäk mikä tyyppi. Virpominen on vanha perinne joka tapahtuu kerran vuodessa ja kestää noin 30sek. Se ei ole mitään häiriköintiä ja jos olet niin kärttyisä kääkkä että pidät sitä häiriköintinä, sinun tosiaa kin tarvitsee laittaa ovellesi lappu eikä vain olettaa, että normaalien ihmisten pitäisi vain automaattisesti opettaa lapsensa käyttäytymään juuri sinun synkkääkin synkemmän sielunmaisemasi mukaisesti.

Voihan lapset pukeutua noidiksi ja virpoa kotona vanhempansa. Palkaksi ostaa ison kulhollisen suklaamunat. Sitten voi koko perhe yhdessä mennä pääsiäiskävelylle.

Vierailija
87/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karkit on nykyään ihan jumalattoman kalliita. Just eilen kiroilin, kun halvin mahdollinen 200 g:n Rainbow-karkkipussi oli jo yli 1,50 euroa. Sillä hinnalla toivoisin, että virpoja olisi panostanut edes hiukan risunsa koristeluun. Lapsena muistan, kuinka näimme oikeasti vaivaa oksien koristelussa ja pukeutumisessa. Nykyään lapset tulee ovelle paljas risu kourassa toppahaalarissa....ei paljon huvita maksaa kunnon palkkaa.

Toppahaalarit tosiaan tarvitaan jos lämpötila on 0 tai alle, kuten tänään monissa paikoissa. Suurimmalla osalla on kyllä silti kasvomaalaukset ja hyvinkin koristellut risut. Tai itselleni ei ainakaan kukaan ole koristelematonta tarjonnut. Enemmän on ollut vähän liiankin koristeltuja.

Vierailija
88/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkevää. Muistan itse, kun erehdyttiin kerran kaverin kanssa virpomaan vähän epämääräisempään paikkaan. Siellä asui joitain paikallisia pikkurikollisia. Meidät komennettiin sinne jonnekin takahuoneeseen virpomaan jollekin tosi vihaiselle mummolle. Paikka oli kyllä luotaan työntävä. Päätettiin kertakokemuksen jälkeen, että toista kertaa ei sinne mennä.

Omille lapsilleni sanoin, ettei mennä virpomaan lainkaan. Lapsille se olisi kiva kokemus, mutta tiedän, ettei suurin osa ihmisistä siitä välitä. Ei siis mennä lainkaan.

ei kai omien kokemusten perusteella voi viedä omilta lapsilta tuota iloa. Mene mukaan.

Olen ollut aiempina vuosina mukana, mutta ihan oikeasti ihmiset ei siitä virpomisesta erityisemmin pidä. Näkee naamasta. Miksi nähdä hirveä vaiva, kun ei sitä kukaan arvosta? Käytiin kyllä hakemassa pajunkissat ja koristeltiinkin ne, mutta virpomiset jätetään nyt väliin.

Tämä onkin järkevää. Miksi todella mennä häiriköimään. Monet haluavat nukkua sunnuntaina pitempään, ja nauttia vapaapäivästään ennen työviikon alkua.

Sitten vielä, että kaikki on kallistunut valtavasti viime aikoina. Ihmisillä ei ole varaa ostaa karkkeja vennonvieraille. Hyvä kun omalle perheelleen.

Eikö nämä virpojat voisi lahjoittaa oksiaan halukkaille ilman vaatimusta suklaasta, rahasta jne. Vastaanottokin voisi olla ystävällisempi.

Sinne vaan vanhemmat mukaan käytöstapoja lapsilleen opettamaan, oksa ja Hyvän Pääsiäisen toivotus. Eikä mitään vastalahjaa.

Virpojat liikkuu aikaisintaa klo 12 jälkeen. Toki te mielenterveyssyistä työkyvyttömyyseläkkeellä olevat nukutte iltapäivään saakka, niin kelpaa kiukutella. Oletko koskaan ajatellut mennä töihin vauvapalstalla ihmisvihaamisen sijasta?

Vanha perinne on, että kaikki virpominen päättyy klo 12.

-eri.

Vierailija
89/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tykkää enää koko virpomisesta, oli aikuinen mukana tai ei. Ennen se oli hauskaa, kun omat lapset oli sen ikäisiä, ja tiesi, että virpomaan tulee heidän kavereitaan ja varustauduttiin siihen. Paljon kävi virpojia, mutta ei haitannut. Nykyisin virpomaan tulee tuiki tuntemattomia. Ei siinä mitään, mutta itse en tykkää siitä, että käydään vieraiden ovikelloja soittelemassa, enkä omien lastenkaan aikoinaan antanut tehdä niin. Kävivät vain tutuilla, joilta kysyttiin asiasta etukäteen. Usein on, että ei ole nähty vaivaa pukeutumisen eteen ollenkaan, vaan on ehkä askarreltu yksi virpomavitsa vaikka koulussa ja sen kanssa tulee sitten kymmenenkin lasta virpomaan. Viime vuonna annoin jotain suklaamunia, niin yksi lapsi vielä katsoi niitä nyrpistellen, että nää on niitä halpismunia.

En tiedä missäpäin Suomea näin mutta 90-luvulla kierrettiin isossa lähiössä joka ikinen rappu ja joka ovella pimpotettiin.

Vierailija
90/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen avannut oven 14 kertaa ja toistanut, että kiitos ei, ei saa virpoa. Puolet porukasta ilmoittaa, että palkka pitää silti maksaa, koska se kuuluu tähän leikkiin.

Miksi avaat oven?

Vierailija
91/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä te ääliöt kommentoitte nykyään joka saatanan asiaa? Ootteko te kaikki v A j A A ä l y i si ä persuja? Vastaa ap-ääliö.

Vierailija
92/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mielenterveyssyistä työkyvyttömyyseläkkeellä. Harmitti kovasti, kun unohdin ostaa namuja virpojille. Tiedoksi, että ei ole ollut oma valintani sairastua.

Eri

Vierailija
93/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä virpojia muka nykyään edes liikkuu? Minä olen aina varautunut eikä kukaan ikinä käy. Ihan pientaloalueella olen asunut viimeiset vuodet, ensin rivarissa ja sitten omakotitalossa ja kyllä täällä lapsiakin on. Vaan ei kukaan käy virpomassa.

Kyllä täälläpäin ainakin liikkuu. Ja kun et avaa, tullaan vähän myöhemmin uudelleen koputtelemaan ja soittamaan ovikelloa. Jotkut potkivatkin ovea. Ja täysin tuntemattomia ovat.

Vanhempien kuuluu itsensä ostaa lapsilleen päääsiäiskarkit, ei ulkopuolisten ihmisten.

On todella röyhkeää vanhempien soitella ovikelloa ja tulla kerjäämään tuntemattomilta.

Lapsille pitää opettaa sosiaalisia taitoja ja ihmisten kohtaamista muulla tavoin kuin kerjäämällä ja häiritsemällä ihmisiä.

Kerjäämistähän voi opettaa lapsilleen vaikkapa menemällä kerjuupussin kanssa jonnekin kadunvarteen. Niinhän muutkin kerjäläiset tekevät.

Ja siis valitat että lapset käyttäytyy virpoessa huonosti, mutta huonoa sekin jos vanhempi on vahtimassa ettei käyttäydytä huonosti.

Minun ei tarvitse laitella ovelleni lappuja. Normaali vanhempi ymmärtää, ja myös opettaa lapsilleen, ettei tuntemattomia mennä häiriköimään. Ei edes palmusunnuntaina, vaikka miten munaa tekee mieli

Yäk mikä tyyppi. Virpominen on vanha perinne joka tapahtuu kerran vuodessa ja kestää noin 30sek. Se ei ole mitään häiriköintiä ja jos olet niin kärttyisä kääkkä että pidät sitä häiriköintinä, sinun tosiaa kin tarvitsee laittaa ovellesi lappu eikä vain olettaa, että normaalien ihmisten pitäisi vain automaattisesti opettaa lapsensa käyttäytymään juuri sinun synkkääkin synkemmän sielunmaisemasi mukaisesti.

Voihan lapset pukeutua noidiksi ja virpoa kotona vanhempansa. Palkaksi ostaa ison kulhollisen suklaamunat. Sitten voi koko perhe yhdessä mennä pääsiäiskävelylle.

Voi, mutta voi myös pukeutua noidaksi ja mennä virpomaan naapureitten ovelle. Jotkut oikein ilahtuu sellaisesta. Miksi jonkun mielensäpahoittajan takia pitäisi pilata muitten ilo? Jos et tykkää virpojista, laita ei virpojia-lappu tai älä avaa ovea. Aika vähän noita virpojia kyllä nykyään liikkuukaan, suurin osa käy vaan parin tutun luona virpomassa.

Vierailija
94/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi. Mutta on jo kaaaaaaauan ollut tapana virpoa myös naapurustossa, ja on ihan yleistä tietoa koska se tapahtuu. Jos ei halua ottaa tähän osaa, on vähintäänkin asiallista ilmoittaa siitä itse sillä lapulla, eikä kiukutella miksi muut ihmiset eivät lue minun synkkiä ajatuksiani ja ymmärrä pysyä poissa.

Vierailija
95/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedofiilien takia

Vierailija
96/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä te ääliöt kommentoitte nykyään joka saatanan asiaa? Ootteko te kaikki v A j A A ä l y i si ä persuja? Vastaa ap-ääliö.

Eiköhän persut ole ihan virpomisperinteen kannalla.

Mutta itse myös ihmettelen, miksi kaikkea pitää pöyristellä. Aikuinen on mukana turvallisuussyistä. Ja kyllä meillä oli joku aikuinen varjostamassa jo kasarilla. Kaikki ei varmaan huomanneet, miten jonkun vanhempi kulki perässä koko reissun.

Vierailija
97/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lapsettomana veikkaan, että turvallisuuden takia ne aikuiset ovat mukana? Namusetiä ja -tätejä on ollut aina, mutta nykyisin et tiedä kuka oven takana on vastassa. Ajat ovat muuttuneet.

Odotin virpojia tänään tulevaksi, vaikka tiedossa oli ettei heitä välttämättä käy. Päivää on toki vielä jäljellä, mutta pakko yövuoron takia mennä pahnoille. Suklaamunat vien sukulaislapsille kunhan heitä tapaan.

Vierailija
98/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

suklaamunat*

Vierailija
99/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat mammat pakottaa lapsensa kerjäämään herkkuja

Vierailija
100/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vanhemp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

suklaamunat*

suklaamunia*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän