Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksi ihmeessä nykyään aikuiset kulkee lasten mukana virpomassa?

Vierailija
02.04.2023 |

Ennen vanhaan lapset kulkivat joukkona ovelta ovelle eikä tarvinnut pelätä namusetiä ja muita pedoja.

Kommentit (416)

Vierailija
41/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oven avaakin Muhammad Hassan niin pakko olla vartijat mukana nykyään.

Tai sitten Muhammadille voi ihan selittää mistä on kyse. Näitä oli tänäänkin useampi tapaus, että ulkolainen oli ihan pihalla koko hommasta.

Vierailija
42/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä virpojia muka nykyään edes liikkuu? Minä olen aina varautunut eikä kukaan ikinä käy. Ihan pientaloalueella olen asunut viimeiset vuodet, ensin rivarissa ja sitten omakotitalossa ja kyllä täällä lapsiakin on. Vaan ei kukaan käy virpomassa.

Kyllä täälläpäin ainakin liikkuu. Ja kun et avaa, tullaan vähän myöhemmin uudelleen koputtelemaan ja soittamaan ovikelloa. Jotkut potkivatkin ovea. Ja täysin tuntemattomia ovat.

Jos vanhempia on apukerjäämässä, en varmasti avaa.

Vanhempien kuuluu itsensä ostaa lapsilleen päääsiäiskarkit, ei ulkopuolisten ihmisten.

On todella röyhkeää vanhempien soitella ovikelloa ja tulla kerjäämään tuntemattomilta.

Lapsille pitää opettaa sosiaalisia taitoja ja ihmisten kohtaamista muulla tavoin kuin kerjäämällä ja häiritsemällä ihmisiä.

Kerjäämistähän voi opettaa lapsilleen vaikkapa menemällä kerjuupussin kanssa jonnekin kadunvarteen. Niinhän muutkin kerjäläiset tekevät.

Toisekseen, kerjääminen ei ole useimmille edes tarpeellinen taito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mun kolmevuotiaat on liian pieniä kulkemaan ilman aikuista. Ja ennenkuin kukaan vinkuu mistään kerjäämisestä tms, niin lapset kävi virpomassa mummolassa ja kummien luona kutsuttuna.

Vierailija
44/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei pärjää ilman aikuisen tukea virpoessa, pitää jättää virpomiset väliin.

Vierailija
45/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen avannut oven 14 kertaa ja toistanut, että kiitos ei, ei saa virpoa. Puolet porukasta ilmoittaa, että palkka pitää silti maksaa, koska se kuuluu tähän leikkiin.

Miksi avaat oven?

Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuussyistä tai  lapsen tukena, jos lapsi on ujo, arka tai epävarma. Mä tykkään virpojista, vaikka omat lapseni ovatkin jo yli kolmekymppisiä. Aika vähän enää käy virpojia ja varmaan just em syystä eli alueen lapset eivät tunne mua. Äsken kyllä kävi pari tyttöä virpomassa, ne sattuvat tuntemaan mun koirani :)

Vierailija
47/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä virpojia muka nykyään edes liikkuu? Minä olen aina varautunut eikä kukaan ikinä käy. Ihan pientaloalueella olen asunut viimeiset vuodet, ensin rivarissa ja sitten omakotitalossa ja kyllä täällä lapsiakin on. Vaan ei kukaan käy virpomassa.

Kyllä täälläpäin ainakin liikkuu. Ja kun et avaa, tullaan vähän myöhemmin uudelleen koputtelemaan ja soittamaan ovikelloa. Jotkut potkivatkin ovea. Ja täysin tuntemattomia ovat.

Jos vanhempia on apukerjäämässä, en varmasti avaa.

Vanhempien kuuluu itsensä ostaa lapsilleen päääsiäiskarkit, ei ulkopuolisten ihmisten.

On todella röyhkeää vanhempien soitella ovikelloa ja tulla kerjäämään tuntemattomilta.

Lapsille pitää opettaa sosiaalisia taitoja ja ihmisten kohtaamista muulla tavoin kuin kerjäämällä ja häiritsemällä ihmisiä.

Kerjäämistähän voi opettaa lapsilleen vaikkapa menemällä kerjuupussin kanssa jonnekin kadunvarteen. Niinhän muutkin kerjäläiset tekevät.

Toisekseen, kerjääminen ei ole useimmille edes tarpeellinen taito.

Oi luoja että voi olla tympeitä ihmisiä. Laita ovelle lappu ettei virpojia.

Ja siis valitat että lapset käyttäytyy virpoessa huonosti, mutta huonoa sekin jos vanhempi on vahtimassa ettei käyttäydytä huonosti.

Vierailija
48/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh mitä ihmisvihaajia palsta täynnä! :D Hemmetti te olette pahoinvoivia. Meillä saa käydä vaikka molempien vanhempiensa ja pyörätuolilla ilman vitsaa, ja saa herkun.

Vierailija
49/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian paljon on mustia sydämiä. Ahneita ja ilkeitä ihmisiä. (muistan kun omien lasten kanssa tein vitsoja niin tarveaineet oli jo 1 - 2 €/vitsa siihen vielä työ päälle)

Vierailija
50/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh mitä ihmisvihaajia palsta täynnä! :D Hemmetti te olette pahoinvoivia. Meillä saa käydä vaikka molempien vanhempiensa ja pyörätuolilla ilman vitsaa, ja saa herkun.

Jos sinun luonasi saa käydä, se ei tarkoita että kaikkien luona saa käydä häiriköimässä.

Ja aikuiset munankerjäläiset voi mennä kaduille lapsilleen opettamaan tarpeelliseksi katsomiaan "sosiaalisia, tarpeellisia kerjäämistaitoja "

Vierailija
51/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siksi, että nykyisin on järjetön määrä ilkeitä ihmisiä. Ihan tässäkin ketjussa huomaa.

Lisäksi en luota siihen, että isommat lapset ei varasta pieniltä niitä karkkeja. Nykyisin kun muiden pienempien kiusaaminen kadulla on ihan kansanhuvia joillekin.

Vierailija
52/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan siksi, että nykyisin on järjetön määrä ilkeitä ihmisiä. Ihan tässäkin ketjussa huomaa.

Lisäksi en luota siihen, että isommat lapset ei varasta pieniltä niitä karkkeja. Nykyisin kun muiden pienempien kiusaaminen kadulla on ihan kansanhuvia joillekin.

Joo, tämän ketjun perusteella tulee olo, että haluaa lähteä mukaan suojelemaan lapsiaan sekopäisiltä mt-ongelmaisilta aikuisilta.

Vierailija
53/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan omat lapseni saivat virpoa vain tutulla kadulla ja silloinkin olin mukana taka-alalla. Nykyään lapseni ovat aikuisia ja asuvat Tukholmassa eivätkä anna omien lapsiensa virpoa ollenkaan koska kun ei tiedä mitä porukkaa siellä oven takana asuu, huonolla tuurilla on pittbull ensimmäisenä ovella. Asuvat kyllä lähellä Tukholman keskustaa eikä esikaupunki alueella mutta ei alue siitä huolimatta mitenkään turvallinen ole.

Vierailija
54/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tämän ketjun perusteella tulee olo, että haluaa lähteä mukaan suojelemaan lapsiaan sekopäisiltä mt-ongelmaisilta aikuisilta.

Ja pakko on vaan lapset laittaa näiden "sekopäiden" oville kerjäämään..::)) aika noloja vanhempia olette.

Vierailija
55/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutaan rauhallisella alueella pienessä kaupungissa. Virpojia käynyt 3 settiä. Kaikki kivoja, asianmukaisesti pukeutuneita lapsia. Reippaita. Kauniit oksat antoivat.

Suuresti ihmettelisin ja mulkoilisin jos aikuinen töröttäisi takavasemmalla. Jos virpoa haluaa, pitää se itsenäisesti osata !!

Samasta syystä ärsyttää joulukorttien ja keksien kaupustelijat ( koululaisia ). Ei siinä aikuista mukana tarvita. Kiusallista ja noloa

Kaikki lapset vaan ei ole reippaita ja rohkeita, ymmärrän näin lapsettomanakin.

Vierailija
56/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette käy vain tutuilla? Tiedätte, keitä on vastassa ja he luultavasti ilahtuisivat visiitistä. Ei olisi tullut mieleenkään laittaa lapsia kolkuttelemaan ventovieraiden ovia.

Vierailija
57/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pakko on vaan lapset laittaa näiden "sekopäiden" oville kerjäämään..::)) aika noloja vanhempia olette.

Miksi sinulla on noin paha olo? Etkö ole saanut riittävää hoitoa mielenterveysongelmiisi? Ottaako päähän, kun naapurin lapsiperhe vaikuttaa olevan onnellinen ja sinä et?

Vierailija
58/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkevää. Muistan itse, kun erehdyttiin kerran kaverin kanssa virpomaan vähän epämääräisempään paikkaan. Siellä asui joitain paikallisia pikkurikollisia. Meidät komennettiin sinne jonnekin takahuoneeseen virpomaan jollekin tosi vihaiselle mummolle. Paikka oli kyllä luotaan työntävä. Päätettiin kertakokemuksen jälkeen, että toista kertaa ei sinne mennä.

Omille lapsilleni sanoin, ettei mennä virpomaan lainkaan. Lapsille se olisi kiva kokemus, mutta tiedän, ettei suurin osa ihmisistä siitä välitä. Ei siis mennä lainkaan.

Vierailija
59/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei tiedä ketä on vastassa, mm. Päihteiden käyttäjiä paljon joten en päästäis yksin virpomaan

Vierailija
60/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tykkää enää koko virpomisesta, oli aikuinen mukana tai ei. Ennen se oli hauskaa, kun omat lapset oli sen ikäisiä, ja tiesi, että virpomaan tulee heidän kavereitaan ja varustauduttiin siihen. Paljon kävi virpojia, mutta ei haitannut. Nykyisin virpomaan tulee tuiki tuntemattomia. Ei siinä mitään, mutta itse en tykkää siitä, että käydään vieraiden ovikelloja soittelemassa, enkä omien lastenkaan aikoinaan antanut tehdä niin. Kävivät vain tutuilla, joilta kysyttiin asiasta etukäteen. Usein on, että ei ole nähty vaivaa pukeutumisen eteen ollenkaan, vaan on ehkä askarreltu yksi virpomavitsa vaikka koulussa ja sen kanssa tulee sitten kymmenenkin lasta virpomaan. Viime vuonna annoin jotain suklaamunia, niin yksi lapsi vielä katsoi niitä nyrpistellen, että nää on niitä halpismunia.

Pukeutumisen eteen ei minun nähdäkseni pidäkään nähdä vaivaa. Tavalliset siistit arkivaatteet riittävät. Pupuksi tai noidaksi pukeutuminen ei oikein sovi uskonnolliseen juhlaan, vaikkei itse kyseistä juhlaa viettäisikään.

Siitä olen samaa mieltä, että kaunis vitsa kyllä kuuluu asiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi