Mikä tuo sulle iloa ja toivoa elämään?
Voi olla isompikin tai pienempi asia. Mulle tuo tää kevät ja se, että pian lumet sulaa ja päästään mökkiä laittaa kuntoon.
Kommentit (368)
Itsemurha mielessä päivittäin joten ei ole paljoa iloa tai valoa mielessä juurikaan. Olen aikalailla lakannut haaveilemasta ja toivomasta mitään. Toki joku osa vielä kaipaisi että asiat muuttuisi paremmaksi vaikka edes raha-asiat vaikka en tiedä onko niilläkään merkitystä enää. Olen jotenkin tuskaisessa olotilassa jossa ei pysty enää keskittymään lukemiseen tai TV:hen. En saa syömisestäkään juuri mitään iloa vaikka nytkin olisi tuet tulleet tilille ja olisi jopa rahaa ostaa jotain toisinkuin loppukuusta oli euro tilillä. Toisinaan pieni kävelylenkki auringonvaloineen piristää, toisina päivinä ei. Olen kiitollinen läheisistäni ja rakkaistani jotka on olemassa joiden takia olen vielä elossa. Välillä en kykene niillekään puhelimeen vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Itsemurha mielessä päivittäin joten ei ole paljoa iloa tai valoa mielessä juurikaan. Olen aikalailla lakannut haaveilemasta ja toivomasta mitään. Toki joku osa vielä kaipaisi että asiat muuttuisi paremmaksi vaikka edes raha-asiat vaikka en tiedä onko niilläkään merkitystä enää. Olen jotenkin tuskaisessa olotilassa jossa ei pysty enää keskittymään lukemiseen tai TV:hen. En saa syömisestäkään juuri mitään iloa vaikka nytkin olisi tuet tulleet tilille ja olisi jopa rahaa ostaa jotain toisinkuin loppukuusta oli euro tilillä. Toisinaan pieni kävelylenkki auringonvaloineen piristää, toisina päivinä ei. Olen kiitollinen läheisistäni ja rakkaistani jotka on olemassa joiden takia olen vielä elossa. Välillä en kykene niillekään puhelimeen vastaamaan.
Soitathan läheisille tai psyk.päivystykseen jos liian paha olo. Elämässä voi olla vaikka mitä parempia käänteitä tulossa. Pieniä valoisia asioita
💜 Voimia sinulle. Olet tärkeä varmasti perheellesi, muista aina se ja että he eivät kestäisi menetystäsi. Yritä löytää rakkautta sinua itseäsi kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus Kristus ja Kotiin pääsy Hänen luokseen
Mikä sul on ku noin odotat lähtöä... Sairas vakavasti??
Rankka elämä ja paha maailma
Kaikenlainen kasvu: lapset, kevään eteneminen ja oma henkinen edistyminen.
Omat lapset ovat olleet suurin syy olla elossa, voida hyvin ja mennä eteenpäin.
Ei mikään, elämä tuo pelkkiä vastoinkäymisiä ja negatiivisuutta mulle :/
Toivoa luo usko Jumalaan, Jeesukseen Kristukseen ja Pyhään Henkeen, usko siihen, että Hän kuulee rukoukseni ja pitää minusta huolen nyt ja vastaisuudessa.
Toivoa ja iloa tuo, että olen toipumassa vakavasta sairaudesta pikkuhiljaa.
Iloa antaa lasten vierailut ja että pystyn heitä vähän taloudellisesti auttamaan ja rukouksin tukemaan.
Iloa tuo, että on kumppani, koti, ruokaa, työ, harrastuksia, enkä joudu kokoajan laskemaan euroja.
Iloa tuovat myös eläimet ja luonto.
Paljon enemmästäkin saisin varmaan olla iloinen ja kiitollinen Jumalalle, vaan en aina muista kiittää, sen sijaan herkästi kapinoin ja napisen, mutta onneksi Jumala on ollut pitkämielinen ja ymmärtäväinen.
En koskaan väsy kuuntelemaan vihervassareiden ulinaa varsinkin nyt kun ne liiman haistelija on tajunnut että kohta se muiden rahoilla loisiminen loppuu ja pitäis elättää itsensä, aaaah että tekee hyvää.
Kyllä se on Jumalan armo ja apu.Siihen turvaten ja luottaen lähden aina uuteen päivään.
Seksi ja kannabis ovat ainoat asiat mistä saan enää iloa. Huono säkä kun piti syntyä suomeen.
Ei ole mitään iloa eikä toivoa tappaisin itseni jos uskaltaisin.
Koirat, liikunta, läheiset
Jos on oikein huono päivä eikä mikään tunnu sujuvan, niin puhtaat lakanat ja siivoaminen tuovat onnellisuutta
Jeesus tulee ja minä olen valmis. Laulelen tässä biisiä vasara ja nauloja.
Tällä hetkellä on äärimmäisen vaikeaa (omat isot terveysongelmat sekä äidin kuolema pari viikkoa sitten), mutta olen huomannut olevani hemmetin vahva jätkä edellisten vajaan kolmen vuoden aikana, joten tämä antaa myös toivoa kenties paremmasta huomisesta pitkällä aikavälillä. Luovuttaa en halua enkä aio.
Just nyt: tulevat ulkomaan matkat, alkava kevät/kesä, huominen palkkapäivä.
Henkilökohtainen usko Jeesukseen, hän on aidosti rakastava ja maailman kaikkein ihanin. Läheiset ja ystävät, kevät ja heräävä luonto ja sen kauneus, auringonpaiste , lintujenlaulu, kukkaset. Ja paljon muuta.
Vierailija kirjoitti:
Lapset, lapsenlapset, luonnossa liikkuminen, kevät, ihanat harrastukset, koti, usko Jumalaan/Jeesukseen, terveys, painonkevennys (-6 kg), liikunta, Tampere, serkut, ylipäänsä kaikki mikä on kaunista ja hyvää.
Tämä on ihana kommentti, kiitos tästä sain itsekin hyvää mieltä kun luin.
Ilon asioita minulla ovat uusi elämäntapa jossa kunto kohenee ja paino laskee sekä tämä kevät ja siihen liittyvä touhuilu ulkona.
Se että mun ystävien some feedi todistaa etten ole yksin tässä idioottien maassa. Vaikka nyt mennään oikeistopopulistisen hallituksen johdolla nelisen vuotta; niin toivo paremmasta elää!