Naisten yleisimmät pukeutumismokat?
Kommentit (557)
Vierailija kirjoitti:
- Teltat, viitat yms.
- Leggingsit hameen alla
- Väljät farkut, jotka ovat nyt muotia.
Moni arvostaa pukeutumisessa ennenkaikkea mukavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi pukeutumismoka liittyy siihen että kun moni suomalainen poistuu niin harvoin koti-työpaikka-ruokakauppa-akselilta, että sinä yhtenä iltana vuodessa kun lähdetään viihteelle niin käydään sitten vähän kaikkialla, teatterissa, syömässä ja anniskeluravintolassa, pukeutuminen viimeisen mukaan. Mikä siinä sitten? No ei sinänsä mikään, mutta kyllähän siinä täydessä yökerhotällingissä näyttää siellä teatterin aulassa sille että olisi eksynyt väärään paikkaan. Jos olisi menossa vain teatteriin, pukeutuisi todennäköisesti hieman eri tavalla. Kävisivät vähän useammin ulkona ja keskittyisivät yhteen juttuun kerrallaan.
Kuka kustantaa mainitsemasi ulkona käymisen, jos pitäisi käydä usein? Leffaliputkin ovat ylikalliita monille.
Eksyit aiheesta. Nyt on kyse tilannetajusta pukeutumisessa. Sama se käykö ulkona yhden vai useamman kerran, jokainen varallisuutensa mukaan.
Miksei arkena voisi käyttää pitsiä? Ihme rajoitteita!
Vierailija kirjoitti:
Luin näitä kommentteja, ja tulin siihen tulokseen, että on loppujen lopuksi ihan sama, millaiset vaatteet on, kun tärkeintä on laihuus.
Lihava ihminen ei voi olla kauniisti pukeutunut ja tyylikäs koskaan. Siksi onkin ihan sama, mitä päälleen laittaa.
Itse en ole lihava, mutta minulla on valitettavasti ala- ja yläosa eri kokoiset. Siksi en voi koskaan pukeutua hyvin enkä tyylikkäästi. Minun mallisilleni ihmisille ei tehdä vaatteita. Siksi en välitäkään siitä, mitä muut ajattelevat.
Vaate, joka on iso hartioista ja vyötäröltä, kiristää lantiolta, joten kaikki takit on minulla lähinnä kompromisseja. Mikään ei istu hyvin, joten olkoon.
Ja noin muuten, sanoisin, että täällä on kauhean ilkeitä kommentteja. Miksi ihmiset eivät saisi olla vaikkapa lihavia, jos se ei heitä itseään haittaa? Miksi se haittaa niin kovasti muita ihmisiä?
On ihmisiä, jota on vain ns. isoja, he eivät edes laihduttamalla tule pieniksi ja siroiksi. Ja on ihmisiä, joille painoa vain kertyy, vaikka miten yrittäisi sitä kurissa pitää. On hirveän helppo sivusta jonkun jo geeneiltään valmiiksi siron ja kapoisen ihmisen heille neniään nostella ja kehottaa laihduttamaan. Ettekä tiedä, miten monen ihmisen ylipainon takana voi olla lääkitys, joka on heille elintärkeä.
Älkää olko niin ilkeitä. Ei kukaan teistäkään täydellinen ole, jokaisella on heikkouksia ja huonoja kohtia.
Olet oikeassa monessa asiassa, mutta kyllä rehellisesti sanottuna reilu ylipaino tiukassa vaatetuksessa ei näytä hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Maiharit ja saappaat KESÄLLÄ. En koskaan lakkaa ihmettelemästä, eivätkö ihmiset saa tarpeeks tallata niillä talvella! Johan ne on paksut ja kuumat kesällä, voi se hienhaju kun varpaat paljastuu...
Saappaita eikä traktoripohjamaihareita ei tarvita kesällä, kun ei ole lunta, kinoksia eikä jäätä. Hoopon näköistä.
Mies on opettaja ja kertoi että nykyään kaikki siellä olevat akateemiset naiset varsinkin ylitettyään 30v pukeutuvat samalla tavalla.
Kaikilla on löysä paita ja siihen vielä päälle vedetty sellainen löysä melkein maahan asti ulottuva villatakki joka peittää kaikki mahdolliset muodot ja saa kaikista lihavamman näköisiä.
Ihmetteli miksi naiset nykyään haluaa käyttää vain tosi isoja ja löysiä vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin näitä kommentteja, ja tulin siihen tulokseen, että on loppujen lopuksi ihan sama, millaiset vaatteet on, kun tärkeintä on laihuus.
Lihava ihminen ei voi olla kauniisti pukeutunut ja tyylikäs koskaan. Siksi onkin ihan sama, mitä päälleen laittaa.
Itse en ole lihava, mutta minulla on valitettavasti ala- ja yläosa eri kokoiset. Siksi en voi koskaan pukeutua hyvin enkä tyylikkäästi. Minun mallisilleni ihmisille ei tehdä vaatteita. Siksi en välitäkään siitä, mitä muut ajattelevat.
Vaate, joka on iso hartioista ja vyötäröltä, kiristää lantiolta, joten kaikki takit on minulla lähinnä kompromisseja. Mikään ei istu hyvin, joten olkoon.
Ja noin muuten, sanoisin, että täällä on kauhean ilkeitä kommentteja. Miksi ihmiset eivät saisi olla vaikkapa lihavia, jos se ei heitä itseään haittaa? Miksi se haittaa niin kovasti muita ihmisiä?
On ihmisiä, jota on vain ns. isoja, he eivät edes laihduttamalla tule pieniksi ja siroiksi. Ja on ihmisiä, joille painoa vain kertyy, vaikka miten yrittäisi sitä kurissa pitää. On hirveän helppo sivusta jonkun jo geeneiltään valmiiksi siron ja kapoisen ihmisen heille neniään nostella ja kehottaa laihduttamaan. Ettekä tiedä, miten monen ihmisen ylipainon takana voi olla lääkitys, joka on heille elintärkeä.
Älkää olko niin ilkeitä. Ei kukaan teistäkään täydellinen ole, jokaisella on heikkouksia ja huonoja kohtia.
Olet oikeassa monessa asiassa, mutta kyllä rehellisesti sanottuna reilu ylipaino tiukassa vaatetuksessa ei näytä hyvältä.
Ei tietysti näytäkään. Mutta sitten moititaan telttamaisia vaatteita.
Lihavalle ihmiselle ei oikeastaan edes ole täysin istuvia vaatteita olemassa. Esim. suoramallinen päällystakki ei koskaan ole sellainen, että sitä voisi sanoa hyvin istuvaksi. Se näyttää säkiltä.
Sitten se leveämallinen takki onkin jo se teltta.
Lisäksi hyvin monet ylipainoiset ihmiset on malliltaan erilaisia, joillakin on isot rinnat, joillakin taas hyvin pienet, joten heille tarkoitettu standardikoko ei mallaakaan välttämättä kummallekaan. Joillakin on paksut jalat, toisilla taas ohuet. Joillakin on iso leveä ja ulkoneva takamus, joillakin taas juuri se ei ole se lihava kohta, vaan maha. Eli vaikea löytää vaatetta, joka sopisi joka kohdasta hyvin, kun vaatekoot kuitenkin käyttävät samaa mallia, isompana tai pienempänä.
Ei minusta ne legginsit niin kauheat ole. Mitä vikaa niissä oikein on? Nykyään käytetään niin tiukkoja housuja muutenkin, ettei ne juuri legginseista eroa. Materiaaliko ratkaisee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoja-asu? Varhaisteineistä lähtien nuoret ovat hyvin kiinnostuneita ulkonäöstä. En haluaisi olla opettajan lailla oppilaitten edessä koko päivää arvosteltavana.
Suoja-asu? Varhaisteineistä lähtien nuoret ovat hyvin kiinnostuneita ulkonäöstä. En haluaisi olla opettajan lailla oppilaitten edessä koko päivää arvosteltavana.[/quote]
Tuo suoja-asu-kommentti oli siis opettajamiehelle, joka ihmettelee kolleganaisten peittävää pukeutumista.
Suomessa suositaan tätä ihme telttatyyliä, eli joku muodoton värikäs tai musta tunika. Usein voi olla vastuullisesti tehty ja hintavakin, mutta ei imartele ketään! Itsekin olen tehnyt joskus virheen ja tuollaisen hankkinut, mutta ei helvetti kun näyttää niin hirveältä päällä, että on jäänyt käyttämättä.
Sitten tämä että käytetään treenivaatteita yleisillä paikoilla, kahvilassa tai muualla ihmisten ilmoilla. Treenivaatteet kuuluu treenaamiseen, tai ehkä korkeintaan käyttäisin ruokakaupassa käydessä ja lasten kanssa touhutessa.
Myöskin liian kasuuali pukeutuminen juhlavassa tilaisuudessa. Pitäisi oppia ymmärtämään, miten on kunnioittavaa pukeutua eri tilanteissa näyttämättä liian arkiselta. Ylilyönnitkään ei ole hyvästä, mutta tässä maassa se harvoin menee niin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matalat kengät juhlamekon kanssa ja siihen epäsopiva laukku eli joku iso kassi, näyttää niin juntilta! Pelkkiin mustiin vaatteisiin pukeutunut (yleensä joku T-paita, anorakki tai nahkatakki ja leveät housut ja rumat tennarit) varsinkin kesällä. Jumppaleginssit yhdistettynä villakangastakkiin tai työpukeutumiseen. Suomalaiset ylipäätään pukeutuvat rumasti, harvoin näkee tyylikkäästi pukeutuneita.
Höpö, höpö. Löytyy aivan kauniita matalia juhlakenkiä. Mielestäni suurempi moka on pikemminkin semmoinen, että väkipakolla pukeudutaan epämukaviin kengiin ja sitten tuskastellaan koko juhlien ajan kun jalkoihin sattuu ja rakot jaloissa ja päkiät kipeinä sitten jo ennen kuin juhlat ovat edes loppuneet. Ehkä joillain on sen mallinen jalka, että korkokengät eivät tee kipeää, mutta valtaosalle ne ovat varsin epämukavat.
Ja vielä hirveämpää on se, kun niitä korkokenkiä pidetään vain kerran parissa vuodessa jossain juhlissa. Kun ei olla taas totuttu kävelemään niillä, niin se kävely on jotain aivan karseaa. Itsellä käynyt näin monta kertaa, kun ei tahdo osata pitkästä aikaa kävellä oikein, niin että se näyttäisi tyylikkäältä.
Jos korkokenkiä käyttää tyyliin "juhlissa kerran vuodessa" on ihan varma, että on vaikeaa kävellä ja jalat kipeytyy alta aikayksikön. Eikä se siitä muuksi muutu, ellei ole valmis korjaamaan asiaa. Eli tottulemalla jalat korkokenkiin kävelemällä niillä useammin, vaikka sitten kotona. Jos juhliin on hankittu ihan uudet kengät niin ne nyt ainakin pitää ajaa sisään ennen juhlia. Nykyään on myös hyviä geelityynyjä päkiän ja kantapään alle ja silikonipehmusteita mm. remmien alapuolelle jos haluaa jalan ja kengän väliin hieman pehmikettä.
Tietenkään ei ole pakko jos ei halua mutta jos ratkaisuja haetaan niin tässä ne oikeastaan on.
Kyllä on tiukkapipoista porukkaa. Maailman onnellisin kansa ärsyyntyy ja saivartelee tosi pienistä asioista eikä halua antaa toisten nauttia vapaasta pukeutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
yök kirjoitti:
Suominaisen kansallispuku: Tunika ja leggarit!
HYVÄ NIIN. Tunikoita on ja Hyviä puuvillaa ja tehty Suomessa. Legginsit,ovat mukavat kotona ja löysempiä puuvilla Capri housuja voi pitää kun lähtee asioille näin kesällä kun sää sallii. Sopii kaikille vartaloille ja ikäisille. En voi pitää kittana puseroita tai t paitoja joissa mahan seutu pursottaa läpi. Shortseja ja varvaskenkiä en ole ikinä pitänyt kaupoissa tms vain kotioloissa. Pitkät housut ohutta puuvillaa tai polyesteriä,farkkuja myös kesällä. Pidämme niitä vaatteita jotka tuntuvat meistä hyvältä päällä. Kun ikää on 50- 70+ tietää jo tyylinsä. Mikä väri sopii mikä ei.
En siedä musta valkoisia raitoja ja kuvioita eikä eläin kuvioita missään. Se on outoa ja rumaa sisustusta,tyylitöntä. Aloittajan motiivi?
Caprit eivät todellakaan sovi kaikille tai muut vajaalahkeiset housut. Niiden käyttäjällä pitää olla pitkät sääret tai korkeat korot. Muutoin ne korostavat suomalaiselle ominaista persjalkaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takaa rypytetyt tiukat housut, näyttää että takamus on yhtä suurta persreikää.
Tämä on pistänyt itselläkin silmään. Eikö noiden pöksyjen käyttäjä tajua mielleyhtymää? Naurattaa kun näitä näkee.
Muuten olen aika suvaitsevainen pukeutumisen suhteen. Minusta yksittäiset vaatekappaleet eivät ole tyylimokia, jos ne sopii kantajalleen ja tilaisuuteen. Leggingsit ja tunika on ihan hyvä arkivaatteet. Liian pienet vaatteet eivät näytä kivoilta ja asun pitäisi sopia tilanteeseen. Paljastava pukeutuminen ei haittaa minua, mutta minusta on tyylikästä jos koko vartalo ei ole kerralla esillä, vaan esimerkiksi vain sääret tai vain decoltee. Pantterikuosit sopii aika harvalle, mutta joku osaa sitäkin käyttää tyylillä. Liekkivaatteissa sama juttu, ehkä joku supertyylikäs (ja hyvännäköinen) osaisi niitäkin pukea ironisesti näyttämättä ihan juntilta.
Hahaha, minulla on tuollalailla rypytetyt bikinien alaosat ja ostin ne siksi kun en tykkää siitä, miten perusmallin alaosa pussittaa takapuolelta aina. Tuo rypytys on aika kevyt niin, että housu ei imeydy persvakoon vaan jää siihen takapuolen päälle mutta ei pussita joten olen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät enää osaa kunnollista aluspukeutumista: pitää olla samaa sarjaa olevat pikkuhousut, liivit ja sukkanauhavyö. Kunnon nainen käyttää aina (no puutarhatöitä yms lukuunottamatta) ohuita sukkia, yleensä asusta riippuen mustia tai ihonvärisiä.
Miksi tälle alanuolia? Kyllähän pukeutuminen alkaa jo "alhaalta"...
Itse annoin alanuolen siitä syystä, että viestissä kerrotaan, kuinka "pitää olla" jotain käytännössä mahdotonta. Itse käytän urheilutoppeja/-liivejä, koska kuppikokoni mukaisia rintaliivejä ei Suomessa myydä.
Lisäksi koko kommentti on muutenkin täysin naurettava, kuka käyttää nykypäivänä sukkanauhavyötä ja miksi? Siis jos lasketaan pois makuukammarileikit. Stay upit ja sukkahousut kun on keksitty. Ja mitä halvatun väliä sillä on minkä väriset ne alusvaatteet on ja onko just mätsäävää settiä, jos ovat sopivat eivätkä näy päällysvaatteiden alta? Minulla ei useinkaan ole yhtenevä setti alusvaatteita, kun valitsen liivit paidan mukaan ja alushousut alaosan mukaan.
Minä käytän. Stay upit on syvältä, ei ne ikinä pysy kunnolla ja sukkahousut taas on epämukavat. Käytän ainoastaan mekkoja ja hameita joten sukat nauhoilla on just hyvät.
Sukkanauhavyö tai liivit tossa lanteilla se vasta mukava onkin...
Just ja joo. Terveisiä 60-luvulta. Saatiin vihon viimein ohuita sukkahousuja ja vapauduttiin niistä helvetin vöistä ja liiveistä ja korseteista.
Haha, en ottaisi ikinä enää takaisin.
Pidätkö niitä sukkanauhaliivejä myös talvella? Täytyy olla väljät pöksyt, että ne nauhat ei näy läpi. Tai sitten kuljet hameessa ja tarvit villahousut alle, että reiden paljas kohta ei palellu.
Lyhyt hame ja alta vilkkuvat sukanvarret ja sukkanauhat? Just sen takia ne sukkahousut kehiteltiin kun, kun tuli minihameet.
Hei,
kyllä, mun mielestäni sukkanauhavyö on mukava, en edes huomaa sitä toisin kuin jatkuvasti valuvat ja/tai rullaantuvat sukkahousut. Käytän myös talvisin, silloin toki sukat ovat paksumpia. En käytä minihameita koska olen yli 40v, enkä halua että ne nauhat ja/tai takapuoleni vilkkuvat.
Hameita ja mekkoja myydään myös pidempiä ja paksumpia, ei palele jalat. Tietysti jos on joku -25 astetta niin on laitettava paksut sukkahousut, mutta harvoin niin käy. Villahousuja en omista. Saat toki ihan vapaasti tykätä enemmän sukkahousuista, mutta sovitaanko, että minä pidän sukkanauhousta eikä se ole keneltäkään pois :)
No huh, miten 50 v kasvot voivat näyttää 100 vuotiaan tasoisilta :D. Itse olen 51 v ja treenaan sekä kehoa, kasvoja että aivojani myös eli olen erittäin hyväkuntoinen. Käytän mm. tiukkoja farkkuja fiksun paidan kanssa, en koskaan mitään napapaitaa, mutta kyllä sitä kireää takamusta sopii pitää esillä :). Ja Facephysicsiä suosittelen kaikille. Tähän päälle vielä iloinen ilme sekä mieli, niin voiko olla parempaa? Annetaan kaikkien pukeutua niin, kuin mikä itsestä hyvälle tuntuu. Jos tekee pahaa, niin aina voi katsoa toisaalle. Ihanaa kesää ladyt <3!
Yleensä näillä teinipyllyisillä viisikymppisillä on sitten kasvojen kurtut 100-vuotiaan tasoa[/quote]
Teinipylly= eli kokoa 36? Onhan se ikävää, jos jotkut pysyy timmeinä..
Katkeran läskin ulinaa 🤭[/quote]
Mustat virttyneet leggingsit,venyt taitaa,suttuinen pönäkkä olemus.
Vierailija kirjoitti:
Legginsit lyhyen paidan kanssa, jolloin näkyy kamelinvarvas.
Ei se varvas meitä miehiä haittaa.
Liian pienet ja tiukat vaatteet eivät kaunista ketään.