Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisten yleisimmät pukeutumismokat?

Vierailija
01.04.2023 |

Kun kerran miehistäkin oli tällainen ketju.

Kommentit (557)

Vierailija
461/557 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun miten haluan. Jos se häiritsee jotakuta, katsokoon muualle.

tv. Nainen

Vierailija
462/557 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian paljastavat vaatteet, liian lyhyet hameet ja paljastavat kaula-aukot👎

ja isoilla liian pienet ja pienillä liian isot vaatteet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/557 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yök kirjoitti:

Suominaisen kansallispuku: Tunika ja leggarit!

HYVÄ NIIN. Tunikoita on ja Hyviä puuvillaa ja tehty Suomessa. Legginsit,ovat mukavat kotona ja löysempiä puuvilla Capri housuja voi pitää kun lähtee asioille näin kesällä kun sää sallii. Sopii kaikille vartaloille ja ikäisille. En voi pitää kittana puseroita tai t paitoja joissa mahan seutu pursottaa läpi. Shortseja ja varvaskenkiä en ole ikinä pitänyt kaupoissa tms vain kotioloissa. Pitkät housut ohutta puuvillaa tai polyesteriä,farkkuja myös kesällä. Pidämme niitä vaatteita jotka tuntuvat meistä hyvältä päällä. Kun ikää on 50- 70+ tietää jo tyylinsä. Mikä väri sopii mikä ei.

En siedä musta valkoisia raitoja ja kuvioita eikä eläin kuvioita missään. Se on outoa ja rumaa sisustusta,tyylitöntä. Aloittajan motiivi?

Caprit eivät todellakaan sovi kaikille tai muut vajaalahkeiset housut. Niiden käyttäjällä pitää olla pitkät sääret tai korkeat korot. Muutoin ne korostavat suomalaiselle ominaista persjalkaisuutta.

Minun pehmeät puuvilla Caprini ovat vain nilkan näyttävät eivät jää puolisääreen. Eivå tole kireät. Huvittavaa sinun kommenttisi. Olisi pitänyt jättää C pois. Ne on vain ilmavammat käyttää kun täyspitkät housut. En ole sen ikäinen, että tunnen tarvetta keikailla koroissa ja mini sortseissa. Nilkkani ja eivät ole paksut eikä arpiset. Käytän laadukkaita nahka kävelykenkiä aina kauppoihin,asioille mennessä housujen kanssa ja juuri ostin kaadukkat yli n120 maksavat matalat vaaleat nahka sandaalit mutta ovat kotikäyttöön koska minulle jalkojen suojaus tärkeätä. En halua kaupoissa kärryjen ja tallojien kolhivan jalkoja. Tiedän mitä mistä pidän ja mitkä värit sopii ja mallit missäkin.

Joillain on taito löytää vaatteita oikeista paikoista. Tunikat ja pitkät housut,leggingsit kestää. En kierrä halpahalleja ja vahtaa toisten pukeutumista.

Vierailija
464/557 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä lueteltu ihan ihme juttuja, joista suurin osa ei ole todellakaan mitään mokia, vaan valitusta sellaisesta pukeutumisesta josta itse ei vain henkilökohtaisesti pidä. Esim. juttu että jollakin on sellaiset vaatteet päällä, että tatuointi näkyy. Ei se ole mikään pukeutumismoka, vaan valittajan oma asenne tatuointeja kohtaan. 

Liian pienet vaatteet, tai huonosti istuvat vaatteet on moka.

Vierailija
465/557 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulos?: ei kannata pukeutua mihinkään.

Vierailija
466/557 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legginsit/treenihousut ja lyhyt takki/pusero.

Vierailija
467/557 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lököverskat, kroksit, lököteepaita/tuulitakki, sotkunuttura pään päällä ja punainen plösö naama. Näitä on paljon.

Vierailija
468/557 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alipukeutuminen virallisissa tilaisuuksissa. 

Vierailija
469/557 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Legginsit on ihan hyvä lisä tunikalle. Housut olis liian paksut ja hame housun päällä tuntuu liian pakatulta ja pökkelöltä.

Mää jotenkin vierastan noita tunikoita nykyään. Ne on (jos kaapista löytyy) mun kotiasuja kun olen omissa oloissani. Yhdessä vaiheessa yli 5 vuotta sitten mäkin pidin tunikaa ja legginssejä ja oli kai mun luottoasu ihan kaikkialla :D fail. Muistan kuinka ajattelin et onpa siinä hyvä kätevä yhdistelmä! Olin kai hukassa. En ymmärtänyt että se on homssumaista.

Nyt kun mietin niin ei hilikutti kyllä se vaan niin on, että legginssit eivät ole "housut" ja tunika on pitkä paita, eli sen kanssa on paras vaan käyttää sellaisia oikeita housuja jos erehtyy ulos menemään. 

Toisinsanoen tunika ja legginsit = pitkä paita ja pitkät kalsarit 

Vierailija
470/557 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakuviot isot ja värikkäät. Sopii lastenvaatteisiin paremmin. Ei mitään tyylikkyyttä.

Vierailija
471/557 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi yleisimpiä on käyttää alushousuja sukkahousujen kanssa. Housuista näkee heti läpi mitä on alla ja ei todellakaan anna huoliteltua kuvaa.

Valitettavan yleinen virhe.

Vierailija
472/557 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kireät vaatteet. Varsinkin alipainoisten päällä, ihan häijyä tekee.

Vierailija
473/557 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä palstaa selaillessa huomaa ettei Suomi neito halua pukeutua naisellisesti ja tyylikkäästi (ja sen kyllä huomaa ulkona liikkuessa!). Väännetään ihan kauhuskenaarioita korkokenkien käytöstä (kun mulla on sellaiset jalat ja en osaa kävellä ja ei ole mukavat). Miten ihmeessä muissa Euroopan maissa naiset osaavat kävellä korkokengissä ja pukeutua naisellisemmin? Jos ostaa ladukkaat korkokengät niin ne ei purista eikä kiristä ja niiden kanssa voi opetella kotona kävelemään. Juhliin voi siis ostaa yhdet juhlavat kengät eikä laittaa jalkaan niitä halpis balleriinoja joissa lesti vääntää jalan litteäksi. Miksi on niin vaikeaa haluta olla kaunis ja pukeutua nätisti? Onko se jokin peri synti? En yhtään ihmettele että Suomessa on niin paljon sinkku naisia, näyttävät miehiltä ja tekee juhlapukeutumisestakin kauhean ongelman. Sinne juhliin pitIsi varmaan saada mennä kotiverkkareissa ettei mikään vaate hierrä ja on mukava olo.

Korkokengät ovat kiistatta terveydelle haitalliset ja minusta on absurdia että joku vapaehtoisesti niitä käyttää. Itse en kaipaa liikavarpaita tai selkäkipua.

Mutta jos nyt vastaan siihen miksi muutenkin on vaikeaa haluta olla kaunis. Minulla ei ole kauniin naisen identiteettiä, vaan tunnen itseni esim. mekossa valeasuun pukeutuneeksi huijariksi. Joskus on ollut mekko ja minua on kehuttu, mutta en ole iloinnut siitä kun ei ole ollut olo että olisin oma itseni. En ole näyttävä pukeutuja, mutta jos voit hahmottaa goglaamalla esim. laulaja LP:n ja sen jälkeen miettisit kysyväsi häneltä miksei hän pukeutuisi nätimmin. Karrikoitu esimerkki kun olen itse aika harmahiirulainen, mutta LP:n tyyli on minusta hieno ja sopisi minulle.

Olen sinkku ja aivan varmasti kävisi paremmin flaksi jos olisin naisellisempi. Minulla on ihan ok kasvot ja sporttinen vartalo ja olen myös taitava meikkaamaan, mutta en minä halua esittää jotain muuta kuin mitä olen. Ymmärrän että moni haluaisi että esittäisin, mutta se ei vaikuta minuun. Ei siis kannata hermostua, vaan parempi itse kunkin keskittyä vain omaan ulkonäköönsä.

Vierailija
474/557 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkokenkien käyttäminen pitäisi aloittaa varhain, että niillä oppisi kävelemään kauniisti.  Venäläisen tuttavaperheen tytär aloitti 12-vuotiaana.  Ei tietenkään heti kauhean korkeilla koroilla.  Tärkeintä on opetella ensin kävelemään ohuilla koroilla, niin että jalat ei vinksahtele puoleen eikä toiseen.  Korkokengillä kun on käveltävä joka tapauksessa hiukan eri tavoin kuin tasapohjilla.  On opittava, miten sillä kantapäällä varataan maahan, kun korko on ohut ja korkea.  Jalan on oltava "vaaterissa," ei saa astua linttaan eikä länttään vaan tasapainoisesti.  Ehkä se on vähän sukua sille, kun opeteltiin luistelemaan.  Tarpeeksi nuorena sen kyllä oppii.

Suomessa oltaisiin pöyristyneitä, jos 12-vuotiaalle laitettaisiin korkokengät jalkaan.  Tuskinpa ne itsekään sitä haluaisivat, meillähän mukulat kulkee lenkkareissa joka tilanteessa.  Meillä alkaisi heti mölinä siitä, miten lapsen jalkaa rääkättäisiin ja jalan asentoa ohjattaisiin virheelliseksi jne.  Voi siinä olla perääkin, mutta näin ne noissa joissakin kulttuureissa tekevät ja sitten ihmetellään meillä, miksi täällä naiset ei osaa kulkea korkeissa koroissa kauniisti ja luontevasti.

Korkokengän idea on vielä sekin, että kärjen on oltava siro.  Se ei saa olla pyöreä eikä leveä.  Ja siitä on varsinkin suurten ikäluokkien naiset kärsineet, silloin 50- ja 60-luvullahan niitä eniten käytettiin, kengät oli kovaa jäykkää nahkaa ja suomalainen leveä jalkaterä pakotettiin siihen mahtumaan.  Seurauksena vaivaisenluita, känsiä ja varpaitten virheasentoja.

Vierailija
475/557 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiset kaavut ja rä tit, joita miehet vaativat käyttämään. Jopa uima-altaalla helteessä kokovartalokaapu. Kun ensimmäisen kerran näin tällaisen, katsoin naista todella säälivästi.

Vierailija
476/557 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkokenkien käyttäminen pitäisi aloittaa varhain, että niillä oppisi kävelemään kauniisti.  Venäläisen tuttavaperheen tytär aloitti 12-vuotiaana.  Ei tietenkään heti kauhean korkeilla koroilla.  Tärkeintä on opetella ensin kävelemään ohuilla koroilla, niin että jalat ei vinksahtele puoleen eikä toiseen.  Korkokengillä kun on käveltävä joka tapauksessa hiukan eri tavoin kuin tasapohjilla.  On opittava, miten sillä kantapäällä varataan maahan, kun korko on ohut ja korkea.  Jalan on oltava "vaaterissa," ei saa astua linttaan eikä länttään vaan tasapainoisesti.  Ehkä se on vähän sukua sille, kun opeteltiin luistelemaan.  Tarpeeksi nuorena sen kyllä oppii.

Suomessa oltaisiin pöyristyneitä, jos 12-vuotiaalle laitettaisiin korkokengät jalkaan.  Tuskinpa ne itsekään sitä haluaisivat, meillähän mukulat kulkee lenkkareissa joka tilanteessa.  Meillä alkaisi heti mölinä siitä, miten lapsen jalkaa rääkättäisiin ja jalan asentoa ohjattaisiin virheelliseksi jne.  Voi siinä olla perääkin, mutta näin ne noissa joissakin kulttuureissa tekevät ja sitten ihmetellään meillä, miksi täällä naiset ei osaa kulkea korkeissa koroissa kauniisti ja luontevasti.

Korkokengän idea on vielä sekin, että kärjen on oltava siro.  Se ei saa olla pyöreä eikä leveä.  Ja siitä on varsinkin suurten ikäluokkien naiset kärsineet, silloin 50- ja 60-luvullahan niitä eniten käytettiin, kengät oli kovaa jäykkää nahkaa ja suomalainen leveä jalkaterä pakotettiin siihen mahtumaan.  Seurauksena vaivaisenluita, känsiä ja varpaitten virheasentoja.

Kyllä. Peruskoulussa pitäisi olla molemmille sukupuolille koulupuku, johon kuuluu korkokengät.

Vierailija
477/557 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut nähdessään moni varmaan kauhistuu: puolitoistametrinen pönäkkä täti, löysät caprit puoleen pohkeeseen ja väljä paita puoleen reiteen.

Jalassa pikkusukat ja urheilusandaalit.

Mukava olo, ei kiristä mistään.

Juhliin tietysti asiallinen vaatetus.

Vierailija
478/557 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko L:n nainen, koko S:n vaatteet...need to say more?

Vierailija
479/557 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilyshortsit ja napapaita?????

Vierailija
480/557 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pahimmista mokista on se, kun 50 plus ikäinen nainen yrittää olla nuorekas. Hankitaan kireät siniset farkut ja liian lyhyt nahkatakki. Miksi sen takin täytyy olla aina sellainen?! Lisäksi on vielä lyhyet hiukset ja silmälasit. Ja ehkä hiuksissa on punaista shokkiväriä, kun halutaan olla räväkkä ja rohkea. Näitä näkee yllättävän paljon. On todella epämuodikas ja tyylitön kokonaisuus, joka vaan korostaa kantajansa oikeaa ikää. Tuo tyyli on saattanut toimia ysärillä.

Toki jokainen pukeutuu kuin haluaa. Mutta päivitys omassa tyylissäkään ei olisi pahitteeksi.