Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kutsun pääsiäisenä sukulaisen luo syömään - mitä voisi viedä tuliaisena?

Vierailija
31.03.2023 |

Mitä voisi viedä tuliaisena pääsiäisenä päivälliselle mennessä? Ruokaa on varmasti monenlaista tarjolla. Ei varmaan ole pakollista viedä yhtään mitään, mutta jotain pientä voisi hyvin antaa. Jos mielestäsi ei ole tarpeellista viedä mitään, ohita Ilahtuisitko esimerkiksi kukista tai viinipullosta?

Kommentit (185)

Vierailija
101/185 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisenkeltaisia tuomisia:

banaani, paprika, juusto, sitruuna keksi itse lisää

Vierailija
102/185 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norovirus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/185 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulppaanikimppu, kahvipaketti tai viinipullo.

Vierailija
104/185 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie perseesi. 

Vierailija
105/185 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makea jälkiruokaviini jäisi meillä ainakin kaappiin ja lähtisi aikanaan seuraavalle "uhrille ". En kyllä tiedä ketään joka moisesta tykkäisi,  eikä missään kyläpaikassa ole koskaan tarjottu.  

Ne on aika kauhean makuisia.  Olen baarimestari, joten olen toki maistanut.  Joihinkin juomasekoituksiin toki voi käyttää,  booleihin yms.

Vierailija
106/185 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulppaani kahdella sipulilla varren kanssa.

Vierailija
107/185 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat mämmit.

Vierailija
108/185 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin jotain vähön erikoisempaa pääsiäisruokaa. Tamaania, kameleonttia, partakorppikotkaa, harmaata korppikotkaa, sirriäisiä tai yölepakkoja.

Vierailija
109/185 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

suklaamuna

Vierailija
110/185 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaata,Narsisseja tai tulppaaneja 

Vierailija
111/185 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makea jälkiruokaviini jäisi meillä ainakin kaappiin ja lähtisi aikanaan seuraavalle "uhrille ". En kyllä tiedä ketään joka moisesta tykkäisi,  eikä missään kyläpaikassa ole koskaan tarjottu.  

Ne on aika kauhean makuisia.  Olen baarimestari, joten olen toki maistanut.  Joihinkin juomasekoituksiin toki voi käyttää,  booleihin yms.

Meillä tykätään ja tarjotaan pieni pikarillinen makeaa jälkiruokaviiniä pääsiäisenä pashan kanssa. Aivan taivaallinen yhdistelmä, esim Tre Rose Vin Santo di Montepulciano ja sitruunainen pasha.  Makunsa kullakin. Harvemmin muulloin meilläkään, mutta tämä kuuluu pääsiäspöydän jälkiruokaan. 

Vierailija
112/185 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mämmiä

Vierailija
113/185 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen paljon täällä ehdotellaan viiniä tuliaiseksi. Onko se oikeasti niin hyvä ja monien toivoma vieminen? Itse en ole juonut alkoholia vuosikausiin, joten en kauheasti ilahdu, kun joku antaa lahjaksi viiniä/konjakkia/ties mitä.

Vierailija
114/185 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin jotain erikoisempaa ja kalliimpaa kotijuustoa, siihen sen laatikon ja ehkä pienet keittiöpyyhkeet ja hilloa.

Vierailija
115/185 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukat tai viini hyviä viemistä.

Servettien viemistä en käsitä lainkaan, onko se joku suomalainen perinne?

Ei se mikään perinne ole Suomessa, mutta ne jotka nauttivat kauniista kattauksesta, ilahtuvat varmaan kauniista serveteistä. Niille on aina käyttöä eikä niitä ole koskaan liikaa.

Vierailija
116/185 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin ruukkukasvin, joko kukkivan tai viherkasvin.

Vierailija
117/185 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukat on inhottavia. Aina se sama kääreistä aukominen, roskaa, mahdollinen maljakoiden kaivaminen ja miettiminen, mihin ne laittaisi. Eli pohdi, pitääkö tuttusi kukista. 

Mulle sopisi punaviini, hyvä suklaa, juustopala tai vaikka pala savustettua lammaspaistia.

Katso pari maljakkoa ennakolta valmiiksi, niin se voi vähentää stressiäsi kun se kimppu syliisi ojennetaan. 

Vierailija
118/185 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei oikein osata käyttää jälkkäriviinejä /digestiivejä. Kyllä hyvällä jälkkäriviinillä on aina paikkansa. Jos ei muuta, niin Limoncello käy aina. 

Vierailija
119/185 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mämmiä! Sen voi tehdä itse, pitää vaan juoda päivä pari ennen tekoa pullo punkkua niin tuotos on oikean väristä, sitten vaan tyhjään ropposeen levittelee lastalla ja kansi kiinni. Lahja on valmis.

Vierailija
120/185 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinko ja beheritin levy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme