Sain kutsun pääsiäisenä sukulaisen luo syömään - mitä voisi viedä tuliaisena?
Mitä voisi viedä tuliaisena pääsiäisenä päivälliselle mennessä? Ruokaa on varmasti monenlaista tarjolla. Ei varmaan ole pakollista viedä yhtään mitään, mutta jotain pientä voisi hyvin antaa. Jos mielestäsi ei ole tarpeellista viedä mitään, ohita Ilahtuisitko esimerkiksi kukista tai viinipullosta?
Kommentit (185)
Kukkia ja kuohuviiniä. Joku pääsiäisenoranssi tai keltainen kimppu. Itse ilahtuisin kovasti.
Kukat on inhottavia. Aina se sama kääreistä aukominen, roskaa, mahdollinen maljakoiden kaivaminen ja miettiminen, mihin ne laittaisi. Eli pohdi, pitääkö tuttusi kukista.
Mulle sopisi punaviini, hyvä suklaa, juustopala tai vaikka pala savustettua lammaspaistia.
Karhun tai hirven lihaa pala. Viimeksi vein reilun parinkilon karhupaisti palan niin hyvin kelpasi.
Vierailija kirjoitti:
Lindtin suklaa on pahaa. Ei millään pahalla (paitsi kyllä), mutta belgialainen suklaa on yliarvostettua. Fazerin Mignon-munia, jos ei kyläpaikassa ole enää ihan pikkulapsia, mutta alakoululaisille kinder-munia.
Kukkia, ihan iso tulppaanikimppu on jees. Viinipullo, vaikka jotain ihan edullista mutta hyvää kuohuvaa. Jos haluaa tuhlailla, niin vaikkapa savustettu lampaanviulu kelpaisi kyllä. Tai valkohomejuustoa ja sinihomejuustoa ja Kantolan parhaat- voileipäkeksipaketti sen viinin kanssa.
On sinulla outo makuaisti. Mignon-munat ovat järkyttävän pahaa ja tahmaista suklaata, Lindt pesee kyllä sen mennen tullen ja on sitäpaitsi sveitsiläistä eikä belgialaista.
Tietenkään en mitään odota, mutta ainahan esim kukat ilahduttaa.
Näin kevään ja pääsiäisen kunniaksi vaikka narsisseja tai tulppaaneja.
Lisäksi jotain parempia suklaamunia
Jos menet kylään lapsiperheeseen, niin ehdottomasti lapsille pääsiäismunia. Kinder kelpaa yleensä kaikille.
Lisäksi emännälle keväinen kukkakimppu
suklaamunan
minä ainakin ilahtuisin... :)
Kun saan kutsun jonkun kotiin, niin kysyn aina kutsujalta, mitä voin tuoda tullessani. En tältä palstalta.
Jos olisin menossa jonkun mökille tms pidemmäksi ajaksi kylään, niin kysyisin toki kutsujalta mitä voin tuoda.
Mutta jos nyt vaan olen menossa kylään, niin en kyllä ala kyselemään... Vien pienen tuliaisen, yleensä kukkia
.
.
.
Ja kuten moni täällä sanonut, lapsiperheeseen ilman muuta pääsiäismunia
Emännälle ja isännälle on kiva viedä jotain esim. kukkia, viiniä tai pientä naposteltavaa. Älä kuitenkaan osta mitään kovin suurta, koska se saattaa tuoda epämukavan tunteen kutsuneille
Itse haluaisin kukkia tai jotain jälkiruoka kakkua/ leivoksia. Viiniä en todellakaan, kun ennemmin kuolen janoon kuin sitä juon. Ja ei kaikki käytä alkoholia.
Paristoja. Niitä aina tarvitaan.
Lapsuudenkodista saanut sellaisen opin, että kylään ei koskaan mennä tyhjin käsin. Mutta ei myöskään viedä mitään ylenpalttista.
Olen innokas leipuri, ja vien usein jotain itse leipomaani. Meidät on kutsuttu serkkuni luokse kylään nyt pitkäperjantaina ja kun tiedän hänen tykkäävän kovasti juustokakusta, niin vien yllätyksenä mangojuustokakun. Miehen veljelle mennään puolestaan kylään sunnuntaina ja silloin vien sovitusti uunivuoallisen kotitekoista lasagnea (hän kun ei ole kummoinen ruoanlaittaja)
Jos joskus ei ole aikaa itse tehdä mitään, niin käyn matkalla kukkakaupan kautta. Kukas nyt ei ilahtuisi kukista. Mutta tyhjin käsin en ilmaannu koskaan
Ensi viikolla kutsun antanut ystävä kirjoittaa vauvapalstalle sinusta. Tulit lokeilemaan ruokapöytään, etkä tuonut kuin halvan viinipullon ja suklaamunan. Hän oli uurastanut herkku päivällisen kimpussa kaksi päivää ja yötä, eikä saanut kunnon tuliaisia. Ei kutsu sinua sinua koskaan enää.
Vähän on nyt huonot speksit annettu. Aina kysyn, että mitä voin tuoda, jos kutsuja kertoo, niin sitä tietenkin vien ja jonkun ruukkukukan. Nimenomaan ruukussa, ettei tarvii sitten etsiä maljakkoa jne ja pohdiskella asiaa liikaa. Senkun avaa ja asettaa.
Jos on lapsia, niin käyn karkkikaupassa ja kyhäilen pussukat per nuppi. Yleensä jotain aiheeseen liittyvää ja ovat pääsiäismunatkin ovat taatusti erilaisia, samoin oli joulunamut.
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudenkodista saanut sellaisen opin, että kylään ei koskaan mennä tyhjin käsin. Mutta ei myöskään viedä mitään ylenpalttista.
Olen innokas leipuri, ja vien usein jotain itse leipomaani. Meidät on kutsuttu serkkuni luokse kylään nyt pitkäperjantaina ja kun tiedän hänen tykkäävän kovasti juustokakusta, niin vien yllätyksenä mangojuustokakun. Miehen veljelle mennään puolestaan kylään sunnuntaina ja silloin vien sovitusti uunivuoallisen kotitekoista lasagnea (hän kun ei ole kummoinen ruoanlaittaja)
Jos joskus ei ole aikaa itse tehdä mitään, niin käyn matkalla kukkakaupan kautta. Kukas nyt ei ilahtuisi kukista. Mutta tyhjin käsin en ilmaannu koskaan
Mä! Stressi niistä vaan tulee. Mulla ei ole kuin yksi maljakko, kun en ole mikään kukkaharrastaja. Tuokin jäi tyttären ylppäreistä meille. En tiedä kenen on vai tuliko se ostettua jossain vaiheessa.
Riippuu niin kovasti tilanteesta ja kyläpaikasta.
Itse olen jo tällainen vähän iäkkäämpi "täti-ihminen" (53v) ja kyllä minä pitäisin suorastaan nolona, jos kummityttöni (nuori perhe, jolla pienemmät tulot kuin minulla ja miehelläni) tulisi isojen tuliaisten kanssa meille kylään. Joku edullinen kukkakimppu on vielä ok, mutta yli sen tuntuisi suorastaan oudolta.
Jos taas meille kylään tulee joku samanikäinen tuttavapariskunta, niin useinmiten tuliainen on skumppapullo
Lindtin suklaa tulee Sveitsistä eikä Belgiasta.