Vastaatko heti tekstareihin tai whatsappiin? (Linkki)
Itse vastaan heti, jos vaan voin ja ärsyttää, jos joku ei vastaa heti.
Vastaan heti siksi, että sitä yleensä odotetaan ja siksi, että on vaikea muistaa vastata ollenkaan, jos lukee viestin (katsoakseen, onko se kiireellinen) ja puhelimessa se ei sitten enää näy uutena.
Mua ärsyttää yksi kaverini, joka yleensä vastaa viestiin monen päivän päästä klo 6 aamulla (Vaikka olen sanonut, että mulla on tietystä syystä puhelin aina äänellisenä) Hän on tehnyt noin monta kertaa. En lähetä viestejä enää. Vastaan vaan, jos hän lähettää.
Toinen kaverini on selvästi hidastanut vastaamistaan. Vastaa puolen tunnin tai 2 tunnin kuluttua. Muut vastaa heti.
Kommentit (70)
Riippuu viestin lähettäjästä ja sisällöstä yms. Kyllä ihmiset soittaa jos niillä on akuuttia asiaa, ei tarvitse luuri naaman edessä 247 elellä.
Vastaan kun kerkeän. Yksi "kaveri" laittaa melkein joka ilta viestiä puoli ysin aikoihin, että voinko lainata hänelle rahaa. Tiedän että hän tarvii ne rahat kaljaan ja vaikka huomaankin hänen viestinsä heti niin vastaan yleensä vasta ysin jälkeen ettei ole tai välillä jätän vastaamatta.
Minulla monesti puhelin unohtuu älä häiritse tilaan. Joten en huomaa viestejä.
Lisäksi on pari rasittavaa tuttua. Jos heidän viestiin vastaa heti, he odottavat jopa monen tunnin keskustelua viestien. Tai yksi, joka heti soittaa tunnin maratonpuhelun, jos hänen viestiin vastaa.
Vastaan, kun ehdin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vastaus viipyy, niin se tarkoittaa sitä että toista ei kiinnosta kauheasti viestitellä. Teen näin itsekin. Niille tietenkin vastaan heti joiden kanssa tykkään viestitellä.
Minä taas odotan sopivaa aikaa vastata, kun sitten siinä saattaa tulla viestiteltyä enemmänkin eli tykkään viestitellä kaikessa rauhassa. Ei ole kyse siitä ettei kiinnosta viestitellä.
Niin tietysti, mutta jos joka viestiä saa odotella sen puoli tuntia niin kyllä se silloin on aika selvä merkki.
Vastaan kun jaksan. Joskus se on heti, joskus menee päiviä. Saatan myös jättää vastaamatta!
Se riippuu viestin sisällöstä. Jos viesti kuuluu esim että 'nähdäänkö siis huomenna siinä Sokoksen edessä?' niin vastaan heti.
Jos joku kaveri laittaa kuulumisiaan ja kyselee multa niin vastaan heti kun jaksan ajatella. Yhden kaverin kanssa me kirjoitellaan pitempiäkin viestejä ja jos en heti jaksa vastata niin reagoin emojilla niin että hän tajuaa että olen lukenut viestin ja että olen iloinen hänen viestistä. Hän on minulle tärkeä. Siksi haluan vastata hänelle niin että todella keskityn mitä haluan sanoa enkä väsyneenä vaan hutasta jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vastaus viipyy, niin se tarkoittaa sitä että toista ei kiinnosta kauheasti viestitellä. Teen näin itsekin. Niille tietenkin vastaan heti joiden kanssa tykkään viestitellä.
Minä taas odotan sopivaa aikaa vastata, kun sitten siinä saattaa tulla viestiteltyä enemmänkin eli tykkään viestitellä kaikessa rauhassa. Ei ole kyse siitä ettei kiinnosta viestitellä.
Niin tietysti, mutta jos joka viestiä saa odotella sen puoli tuntia niin kyllä se silloin on aika selvä merkki.
Oliko tämä nyt vitsi? Saa odotella jopa puoli tuntia? Kuinka hemmetin nopeasti te odotatte niitä vastauksia?
WA:ta mulle ei edes ole, mutta Messenger on. Vastaan heti, jos satun huomaamaan viestin eikä mulla ole just sillä hetkellä mitään tärkeämpää tekemistä. Mutta mä saatan esim perjantaina unohtaa koko kännykän asunnossa jonnekin ja vasta sunnuntai-iltana (kun tarvitsen kännykkää herätyskelloksi) alan etsiä, missä mun puhelin on. Eikä mulla aina ole puhelinta mukanakaan, kun lähden viemään esim koiraa ulos. Vaikka mulla on Messenger puhelimessakin, vastaan mieluummin tietokoneella. Erityisesti jos vastaukseksi odotetaan jotain muutakin kuin "ok", "sopii" tms. Messenger-viestit mulla on sekä puhelimessa että koneella äänettömällä. On kavereita, jotka laittavat viestejä joko tosi myöhään illalla/yöllä tai tosi aikaisin aamulla. En halua herätä mihinkään piippauksiin. Jos jollain on akuutti hätä, hän soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos mä olen töissä ja tauolla vastaan viestiin, enkä voi seuraavaan viestiin vastata ennen seuraavaa taukoa, niin minua ei siinä vaiheessa kiinnosta? Tai jos olen auton ratissa niin ilmeisesti pitäisi vaarantaa liikenneturvallisuus vastaamalla viestiin, ettei kukaan vaan pahoita mieltään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vissiin käy töissä? Joka työpaikassa kun ei voi olla puhelimella kokoajan. Onneksi mulla ei ole sun kaltaisia tuttuja, en nimittäin työpäivän aikana tai yöllä vastaile kenenkään viesteihin.
Tietysti vastaan heti, ettei toisen tarvitse odottaa vastausta yhtään. Onhan se odottelu tosi rankkaa. Olen opettaja, ja keskeytän oppitunnin useita kertoja päivässä esim. voidakseni vastata naapurin Riitalle, että on OK lainata meidän ruohonleikkuria illalla.
Myös kirurgipuolisoni vastailee kyllä aina kesken leikkauksen, jos vaikka kysyn viestillä, mentäisiinkö illalla pizzalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan heti, kun on aikaa, ja tiedän, mitä vastaan. Jos viestistä ilmenee, että vastausta odotetaan henkeä pidätellen, vastaan vaikka sitten "en tiedä", jos en muuta osaa.
Jos olen töissä tai koulussa, en pysty vastaamaan kuin aikaisintaan seuraavalla tauolla. Helposti voi mennä 2 tuntiakin.
Sitä ihmettelen minä, mitä tekee työkseen nämä, jotka pystyvät vastaamaan viesteihin aina ihan heti.
Ei kukaan nopeaa vastausta odottava lähetä viestejä toisen työaikaan. En ainakaan minä.
Lähetän vain kiireellisiä viestejä työaikaan.
Ehkä sinun kuplassasi ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. Jos henkilö ja aihe ovat sellaisia, että haluan viestitellä siitä enemmänkin, vastaan tilanteessa, jossa minulla on mahdollisuus ottaa rento asento, ja jutella niin kauan että asia tulee selväksi.
On myös paljon viestejä, joihin ei edes odoteta vastausta, ns. ilmoitusluonteisia asioita. Tai vastausta odotetaan jossain muussa muodossa kuin viestinä, esim. teinini laittaa minulle viestin: "kananmunia, taloussuklaata, fariinisokeria". Tiedän, että hän aikoo leipoa keksejä, eikä kaikkia tarvittavia raaka-aineita löydy kotoa. Vastaus tähän viestiin on se, että käyn ostamassa nämä luetellut aineet ja vien ne hänelle, kun menen kotiin.
Whatsapp on pikaviestipalvelu.
Valitettavan moni ei tätä ymmärrä, ja joutaisivat poistua koko palvelusta ja siirtyä lankapuhelimiin.
Ei ole Whatsappia eikä tule. En halua olla 24/7 ihmisten tavoitettavissa ja juurikin lopetin yhteydenpidon kokonaan henkilöön joka kuvitteli että olen aina tavoitettavissa ja minusta saa huolestua jos en ennätä vastata hänen soittoonsa eikä mulla saa olla mitään muuta elämää kuin tämä hänen auttavana puhelimenaan passissa kotona istuminen.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavan moni ei tätä ymmärrä, ja joutaisivat poistua koko palvelusta ja siirtyä lankapuhelimiin.
Pikaviesti on niin suhteellinen käsite. Minulle yleensä riittävän pikainen vastaus on saman päivän aikana tuleva. Jos on oikeasti kiire saada tietää jotakin, soitan.
Itse opettajana en toki voi vastailla sen enempää soittoihin kuin viesteihin muuten kuin välitunneilla, enkä aina silloinkaan jos olen valvomassa välituntia tai lapset tarvitsevat apuani. Luultavasti olet itsekin sitä mieltä, jos sinulla on lapsia, että työt on parasta hoitaa ensin ja viestitellä sitten myöhemmin.
Ehkä ne kolmevuotiaan päiväkodin pihalle yksin jättäneet hoitajatkin vastailivat pikaisesti whatsapp-viesteihin? Tai se sillalta alas ajanut bussikuski? Koska onhan se tärkeintä vastata heti, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Eli jos kirurgille tulee wa viesti kesken leikkauksen, hänen on keskeytettävä leikkaus ja vastattava ASAP? 😂
WA:ta ei ole eikä tule.
Tekstareihin ym. vastaan, kun ennätän tai katson tarpeelliseksi.
On ihmisiä, joilla ei mitään asiaa, vain tyhjänpäiväistä jupinaa tai juoruttavan materiaalin keräämistä, joten ei vaan jaksa olla välittömästi vastailemassa yhtään mihinkään, ei tekstareihinsa, ei sähköposteihinsa tms.