Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaatko heti tekstareihin tai whatsappiin? (Linkki)

Vierailija
31.03.2023 |

https://yle.fi/a/74-20024669

Itse vastaan heti, jos vaan voin ja ärsyttää, jos joku ei vastaa heti.

Vastaan heti siksi, että sitä yleensä odotetaan ja siksi, että on vaikea muistaa vastata ollenkaan, jos lukee viestin (katsoakseen, onko se kiireellinen) ja puhelimessa se ei sitten enää näy uutena.

Mua ärsyttää yksi kaverini, joka yleensä vastaa viestiin monen päivän päästä klo 6 aamulla (Vaikka olen sanonut, että mulla on tietystä syystä puhelin aina äänellisenä) Hän on tehnyt noin monta kertaa. En lähetä viestejä enää. Vastaan vaan, jos hän lähettää.

Toinen kaverini on selvästi hidastanut vastaamistaan. Vastaa puolen tunnin tai 2 tunnin kuluttua. Muut vastaa heti.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Whatsapp on pikaviestipalvelu.

Valitettavan moni ei tätä ymmärrä, ja joutaisivat poistua koko palvelusta ja siirtyä lankapuhelimiin.

Okei Whatsapp on siis tarkoitettu työttömille jotka päivystää puhelimella 24/7? Hyvä että en sitä sitten käytä.

Vierailija
62/70 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vastaus viipyy, niin se tarkoittaa sitä että toista ei kiinnosta kauheasti viestitellä. Teen näin itsekin. Niille tietenkin vastaan heti joiden kanssa tykkään viestitellä.

Minä taas odotan sopivaa aikaa vastata, kun sitten siinä saattaa tulla viestiteltyä enemmänkin eli tykkään viestitellä kaikessa rauhassa. Ei ole kyse siitä ettei kiinnosta viestitellä. 

Niin tietysti, mutta jos joka viestiä saa odotella sen puoli tuntia niin kyllä se silloin on aika selvä merkki.

Oliko tämä nyt vitsi? Saa odotella jopa puoli tuntia? Kuinka hemmetin nopeasti te odotatte niitä vastauksia?

Eli kun sinulla yltyy oikein kunnon viestittelyksi, niin pidät puolen tunnin vastausväliä ihan normaalina? Okei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan kun jaksan. Joskus se on heti, joskus menee päiviä. Saatan myös jättää vastaamatta!

Tämä. Vastaan kun vastaan ja joskus en vastaa, jos tarvetta ei oikeastaan ole. Joskus saatan myös mielummin soittaa, niin saa asian kerralla selväksi, mutta ne joille soitan, ovat lähinnä omaa perhettä. Ystävät tietävät hyvin, että tärkeään asiaan ei minulta saa viestillä välttämättä nopeaa vastausta, sillä töissä ja autolla ajaessa ei pysty.

Vierailija
64/70 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua säälittää hieman sellaiset ihmiset, joiden elämän sisältö on päivystää joidenkin viestien äärellä. Kannattaa välillä tehdä jotain ihan oikeaakin: ottaa lapset syliin ilman mitään älylaitteita, lukea ihan oikeaa kirjaa, kuljeskella luonnossa, istua ystävän kanssa kahville ja katsoa häntä eikä puhelinta. Käpertyä rakkaan ihmisen kainaloon ja vain hengitellä, ei lukea viestejä eikä selata somea.

Sitten sitä tajuaa, että niillä ihmisillä, joiden hidas vastaustahti ennen niin kiukutti, onkin ihan oikea elämä laitteiden ulkopuolella, eikä sen oikean elämän kannata aina antaa odottaa. Viesteihin ehtii kyllä palata myöhemminkin.

Vierailija
65/70 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vastaan kun vastaan. Riippuu myös mitä on laitettu ja keneltä. Jos tulee taas sitä samaa turhaa samalta henkilöltä kuin aina, niin vastaan kun jaksan. 

Vierailija
66/70 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja en. Mulla on elämässä paljon muutakin kun pelkkä puhelin jota kytätä.

Vierailija
67/70 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kun ehdin. Ja olen hereillä.

-yövuorolainen

Vierailija
68/70 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua säälittää hieman sellaiset ihmiset, joiden elämän sisältö on päivystää joidenkin viestien äärellä. Kannattaa välillä tehdä jotain ihan oikeaakin: ottaa lapset syliin ilman mitään älylaitteita, lukea ihan oikeaa kirjaa, kuljeskella luonnossa, istua ystävän kanssa kahville ja katsoa häntä eikä puhelinta. Käpertyä rakkaan ihmisen kainaloon ja vain hengitellä, ei lukea viestejä eikä selata somea.

Sitten sitä tajuaa, että niillä ihmisillä, joiden hidas vastaustahti ennen niin kiukutti, onkin ihan oikea elämä laitteiden ulkopuolella, eikä sen oikean elämän kannata aina antaa odottaa. Viesteihin ehtii kyllä palata myöhemminkin.

Tiedän tällaisen henkilön. Tosi ärsyttävä. Päivystää puhelimella 24/7. Nukkuu öisin vain 4 tuntia. Ei opiskele eikä ole töissä.

Vierailija
69/70 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan yleensä heti, kun luen viestin. Muutoin unohdan kokonaan vastata. Mut joskus voi kestää 10 h ennen kuin ehdin lukea viestejä.

Vierailija
70/70 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa, että mun kaveri hankki whatsapin. Ennen, kun en vastannu, pysty pistää sen piikkiin, että en käytä sitä (toista sovellusta), siksi vastaan kuukausia jäljessä... nyt kun sillä on whatsapp, siitä on tullu mulle taakka.. harmi on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi