Vastaatko heti tekstareihin tai whatsappiin? (Linkki)
Itse vastaan heti, jos vaan voin ja ärsyttää, jos joku ei vastaa heti.
Vastaan heti siksi, että sitä yleensä odotetaan ja siksi, että on vaikea muistaa vastata ollenkaan, jos lukee viestin (katsoakseen, onko se kiireellinen) ja puhelimessa se ei sitten enää näy uutena.
Mua ärsyttää yksi kaverini, joka yleensä vastaa viestiin monen päivän päästä klo 6 aamulla (Vaikka olen sanonut, että mulla on tietystä syystä puhelin aina äänellisenä) Hän on tehnyt noin monta kertaa. En lähetä viestejä enää. Vastaan vaan, jos hän lähettää.
Toinen kaverini on selvästi hidastanut vastaamistaan. Vastaa puolen tunnin tai 2 tunnin kuluttua. Muut vastaa heti.
Kommentit (70)
Miksi pitäisi vastata heti? Katson viestit ja vastaan kun pystyn, ei ole puhelin koko aikaa mukana tai edes lähellä. Tietty riippuu tilanteesta, kun äiti oli sairaalassa huonossa kunnossa, oli puhelin mukana ja katsoin heti soitot tai viestit. Mutta normaalisti en...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä keneltä viesti on :) Yks tuttu laittaa viestin ja kun huomaan että olen sen lukenut, alkaa pommitus. Pahimmillaan soittaa. Olen oppinut ylävalikosta katsomaan keneltä viesti on ja hänelle en vastaa ennenkuin vasta hyvin myöhään illalla, sitten ei ole aikaa lätistä luurissa.
Muuten vastaan ns. heti jos pystyn.
Laita pois päältä asetuksista, että toinen näkee oletko lukenut viestin tai paikalla.
No se on pois sitten kaikilta muiltakin.
Entä sitten?
Jos sinulla on niin tärkeää asiaa mihin pitää saada heti vastaus niin soita. Jos asialla ei ole tulipalokiirettä niin joutaakin odottaa vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vastaus viipyy, niin se tarkoittaa sitä että toista ei kiinnosta kauheasti viestitellä. Teen näin itsekin. Niille tietenkin vastaan heti joiden kanssa tykkään viestitellä.
Tuliko yllätyksenä, että jotkut käy töissä eikä pysty siksi vastaamaan heti.
Meinasin vastata lähes samoilla sanoilla. Teen asiakaspalvelutyötä ja en pidä töissä ollessa välttämättä edes kännykkää taskussa, vaan se on repussa.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan todellakin heti. Johan se puhelin sitä varten kilahtaa ja aina tarkistan kilahdukset ja reagoin heti. Minusta pätee sama kuin kommunikaatiossa suullisesti. Jos kaveri kysyy sulta jotain kasvotusten, niin et sä oo vain hiljaa ja vastaa ylihuomenna.
Toki pieni hetki voi mennä, jos oon vaikka ajamassa/kaupan kassalla/suihkussa tms. Mutta kyse tosiaan pienestä viiveestä korkeintaan.
Ja jos en vielä tiedä jotain, niin vastaan, että en tiedä vielä!
No et sinä mene kysymään kaveriltasi kasvotusten, jos hän on vaikka puhelimessa tai näet hänen olevan kiireinen työpaikallaan. Heilutat vaan kättä, että puhutaan myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä keneltä viesti on :) Yks tuttu laittaa viestin ja kun huomaan että olen sen lukenut, alkaa pommitus. Pahimmillaan soittaa. Olen oppinut ylävalikosta katsomaan keneltä viesti on ja hänelle en vastaa ennenkuin vasta hyvin myöhään illalla, sitten ei ole aikaa lätistä luurissa.
Laita pois päältä asetuksista, että toinen näkee oletko lukenut viestin tai paikalla.
Niin?
Olen tehnyt tuon jo vuosia sitten ja yksikään ei ole minulle asiasta sanonut. Meillä on oma elämä ja lapset tietävät kyllä soittaa, jos asia on niin tärkeä. Heidän ei tarvitse kytätä mihin aikaan Olen lukenut viestin ja minua ei heidän lukukuittaukset paljoa kiinnosta myöskään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Olen tehnyt tuon jo vuosia sitten ja yksikään ei ole minulle asiasta sanonut. Meillä on oma elämä ja lapset tietävät kyllä soittaa, jos asia on niin tärkeä. Heidän ei tarvitse kytätä mihin aikaan Olen lukenut viestin ja minua ei heidän lukukuittaukset paljoa kiinnosta myöskään.
Minäkään en ymmärrä miksi pitää nähdä milloin se toinen on lukenut viestin. Kiireellisissä asioissa soitetaan, mutta perusviesteihin ehtii kyllä vastaamaan myöhemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En keksi yhtään tilannetta missä muiden pitäisi nähdä olenko lukenut jonkun viestin tai onko minulla joku sovellus auki.
Vastaan lapsilleni heti jos niillä on jokin tarve/hätä. En niillekään heti jos asiari ole kiireellinen. Lasten isälle heti jos sen jutuissa on järkeä ja kaipaa vastausta. Kaikkia muita voin roikottaa vaikka kuukausia ellei henkilö ilmaise asian kiireellisyyttä. Tämä johtuu siitä, että minulla on hyvin ohuelti kaistaa päässäni jäljellä käsitellä kenenkään asioita ennen kuin pimahdan täydellisesti ja muutan maakuoppaam asumaan keskelle metsää ja katoan sinne loppuelämäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan heti, kun on aikaa, ja tiedän, mitä vastaan. Jos viestistä ilmenee, että vastausta odotetaan henkeä pidätellen, vastaan vaikka sitten "en tiedä", jos en muuta osaa.
Jos olen töissä tai koulussa, en pysty vastaamaan kuin aikaisintaan seuraavalla tauolla. Helposti voi mennä 2 tuntiakin.
Sitä ihmettelen minä, mitä tekee työkseen nämä, jotka pystyvät vastaamaan viesteihin aina ihan heti.
Ei kukaan nopeaa vastausta odottava lähetä viestejä toisen työaikaan. En ainakaan minä.
Lähetän vain kiireellisiä viestejä työaikaan.
Toisin oli lankapuhelinaikaan kun ei ollut kännyköitä.
Puhelimeen vastattiin aina, koska ei tiennyt, kuka soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tosin lankapuhelinaikaan se puhelin oli siellä talossa ja kukaan ei vastannut, jos oltiin kylässä, ulkona, kaupassa, töissä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin lankapuhelinaikaan se puhelin oli siellä talossa ja kukaan ei vastannut, jos oltiin kylässä, ulkona, kaupassa, töissä tms.
Niin ja silloin mietittiin enemmän, että mihin aikaan soitetaan, että toisella on mahdollisesti aikaa jutella.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ketjussa ole kyselty puhelinsoittoon vastaamisesta yhtään mitään.
Vastaan kun ehdin. Töissä en voi puhelin kädessä olla. Mulla on yksi tuttava, joka suuttuu jos hänen viestiin tai puheluun ei vastaa heti. Jos hän on soittanut tai viestiä laittanut kun olen töissä tai keskellä yötä, niin perään on aina tullut kymmenen viestiä joissa hän haukkuu minut pataluhaksi, kun en vastaa. 🙄 Kyllä ihmisen täytyy ymmärtää, että joillakin on myös muuta elämää kun puhelin.
Pyrin vastaamaan aika pian. Ja vastaan aina heti, jos olen avannut viestin. Mielestäni on töykeää jättää joku "nähdyksi" ja jättää vastaamatta.
Todella ahdistava ajatus, että kaikkiin viesteihin pitäisi vastata heti. Useimmilla on muutakin tekemistä ja elämää kuin päivystää puhelinta kokoajan.
Vaataan sitten kun muilta kiireiltä ehtii, enkä pahastu jos toisen vastaaminen kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan todellakin heti. Johan se puhelin sitä varten kilahtaa ja aina tarkistan kilahdukset ja reagoin heti. Minusta pätee sama kuin kommunikaatiossa suullisesti. Jos kaveri kysyy sulta jotain kasvotusten, niin et sä oo vain hiljaa ja vastaa ylihuomenna.
Toki pieni hetki voi mennä, jos oon vaikka ajamassa/kaupan kassalla/suihkussa tms. Mutta kyse tosiaan pienestä viiveestä korkeintaan.
Ja jos en vielä tiedä jotain, niin vastaan, että en tiedä vielä!Minun kuplassani taas niitä viestejä käytetään juuri sen takia, että vastaanottaja voi vastata vasta sitten, kun hänellä on sopiva hetki. Jos haluaisimme vastauksen heti, soittaisimme.
Tämä. Minulla on aina puhelin offline- tilassa ja senkin päällä. En ota sitä mukaani mihinkään lenkille tai ravintolaan. Vastaan heti, jos joku soittaa. Viestit tarkistan aamuin, illoin, ja toki sitten vastaan oitis, jos on jotain kysytty. Viestien merkkiäänet on myös pois päältä.
Käytän puhelinta kuin se olisi lankapuhelin, johon tulee postikortteja.
Tämän lisäksi olen tehnyt ihmisille selväksi, että minulle ei saa soitella vaan jutellakseen, koska minulla on omakin elämä. Jos on joku asia, mikä täytyy saada heti selvitettyä, saa soittaa, ja vastaan. Viesteihin vastaan mahdollisesti 12 h viiveellä.
Ja mökillä ollessa puhelin on lentotilassa suurimman osan aikaa.
Stressitöntä ja mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos en vielä tiedä jotain, niin vastaan, että en tiedä vielä!Minun kuplassani taas niitä viestejä käytetään juuri sen takia, että vastaanottaja voi vastata vasta sitten, kun hänellä on sopiva hetki. Jos haluaisimme vastauksen heti, soittaisimme.
Tämä. Minulla on aina puhelin offline- tilassa ja senkin päällä. En ota sitä mukaani mihinkään lenkille tai ravintolaan. Vastaan heti, jos joku soittaa. Viestit tarkistan aamuin, illoin, ja toki sitten vastaan oitis, jos on jotain kysytty. Viestien merkkiäänet on myös pois päältä.
Käytän puhelinta kuin se olisi lankapuhelin, johon tulee postikortteja.
Tämän lisäksi olen tehnyt ihmisille selväksi, että minulle ei saa soitella vaan jutellakseen, koska minulla on omakin elämä. Jos on joku asia, mikä täytyy saada heti selvitettyä, saa soittaa, ja vastaan. Viesteihin vastaan mahdollisesti 12 h viiveellä.
Ja mökillä ollessa puhelin on lentotilassa suurimman osan aikaa.
Stressitöntä ja mukavaa.
Minäkin olen luddiitti. Haaveilen ajasta, jolloin kaikki vaan kirjoitti kirjeitä. Oletan, ettei ne viitsineet kirjoittaa mustekynällä kalliille paperille niin tylsiä asioita, mitä pidetään mainitsemisen arvoisena WA:ssa.
Minulla on älypuhelin vain siksi, että vanhat vanhempani tykkäävät käyttää WA:ta. Itse en käyttäisi edes puhelinta, ellei olisi pakko.