Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö kotona olevat vanhemnat käy lasten kanssa ulkona?

Vierailija
31.03.2023 |

Käyn reilun vuoden ikäisen lapseni kanssa pari kertaa päivässä ulkona. Muita äitejä ei tule rattailla vastaan eikä puistossakaan kukaan leiki. Ja tämä siis tiuhaan asutulla vilkkaalla alueella Espoossa. Oletteko vain sisällä lasten kanssa?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen monesti samaa. Meillä lapset menevät viikonloppuisinkin aamulla ulos ja ruoalta uudestaan, iltapäivällä heitä saa estää menemästä ulos,kun ovat olleet jo 8 tuntia. Muiden kotien pihoilla ei lapsia näy.

Sinäkö että mene ulos?

Haluavat sinne itse. On kiire saada suksia jalkaan,

Jääkiekkoa lätkimään, laskemaan mäkeä, rakentelemaan majoja. Sisälle heitä ei saa millään.

Vierailija
42/47 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Espoossa pienessä taloyhtiössä. Pihalla tosiaan käy lähes joka päivä samoihin aikoihin ne samat lapset vanhempineen. Itsellänikin on pieniä lapsia, mutta oikeasti, täällä on niin paljon eri ulkoiluvaihtoehtoja ja leikkipuistoja, että en todellakaan jumittaisi joka ikinen päivä tuolla samalla tylsällä pihalla, kun muutakin voi tehdä. Mutta joo, yleisesti ottaen olen itsekin huomanut, että meni melkein mihin tahansa puistoon, niin hiljaista on. Ehkä angry birds puistoissa ja asukaspuistoissa saattaa usein olla muitakin, mutta joku tavanomainen pieni leikkipuisto, niin usein saa yksin lasten kanssa siellä nököttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ulkoiltiin pari kertaa päivässä useita tunteja yhteensä. Meinasin pökrätä, kun ihminen, johon tutustuin, kertoi ettei hän ole ulkoillut KERTAAKAAN lasten kanssa kesän jälkeen. Oli helmikuu silloin. Ja siis lapset olivat kotona päivät.

Ei heillä kuulemma ollut edes talvivaatteita. Auto oli alakerran lämpimässä tallissa ja kaupan alakertaan ajettiin sitten autolla.

Tästä aikaa n.15 vuotta. Ketään ei kiinnostanut, vaikka kuinka ihmiset huoltaan olivat ilmaisseet. Nyt lapsilla koulut kesken, ylipainoa ja hämärässä huoneessa taotaan pelikonetta yöt ja osittain päivätkin, jos hereillä silloin pysytään.

Välillä käy mielessä, että lastensuojelu puuttuu iha vääriin tapauksiin.

Vierailija
44/47 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta tuttava sanoi, että heidän rivaripötköstään hänen lapsensa ovat ainoat, jotka ulkoilevat. Ikää 4-5v. Viikonloppuisin näkyy kuulemma pikkunaamoja ikkunoissa, mutta ulos lapset eivät koskaan tule.

Vierailija
45/47 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoillaan ja liikutaan 2v kanssa päivittäin 2-3h.

Eilenkin käytiin n. 2 km kävelylenkki.

Vierailija
46/47 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on päiväkoti-ikäinen lapsi. Kun la ja su ulkoillaan, niin kuljetaan alueen kävelyteillä ja puistoissa pari tuntia. Usein on käynyt niin, että vastaan ei ole tullut missään yhtään lasta. Aikuisia kyllä paljonkin. Pk-seutu.

Vierailija
47/47 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on päiväkoti-ikäinen lapsi. Kun la ja su ulkoillaan, niin kuljetaan alueen kävelyteillä ja puistoissa pari tuntia. Usein on käynyt niin, että vastaan ei ole tullut missään yhtään lasta. Aikuisia kyllä paljonkin. Pk-seutu.

Tuo riippuu ihan siitä, että mikä asuinalue on kyseessä. Sellaisilla alueilla missä on paljon lapsiperheitä (esim. Meri-Rastila, Mellunmäki ja Suvela) näkee kyllä lapsia myös ulkona. Monesti kerrostalojen pihat ovat täynnä lapsia aamusta iltaan, ja ihan niitä alle kouluikäisiäkin jotka paahtavat menemään joukon jatkona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän