Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tällä perustoimeentulotuella voi enää tulla toimeen? -Tajuaakohan edes kukaan että meidänkin on ostettava muutakin kuin vain "peruselintarvikkeita". Tänään meni rahaa deodoranttiin, ranskanperunasuolaan ja rypsiöljyyn...Eilen parturiin...

Vierailija
30.03.2023 |

Sinne taas reilu parikymppiä "ylimääräistä".

Kohta pitäisi ostaa kesävaatteita ja kesäkengät kun vanhat ovat niin kuluneet.

Pyykinpesuaine on lopussa. Samon shampoo.

Koko ajan peruselinkustannukset nousevat, mutta perustoimeentulotuki ei samassa suhteessa...Tuntuu että se ei enää riitä mihinkään.
Juuri ja juuri saa syötyä jotakin.

Tarvittaisiin ainakin 30% korotus HETI, jotta voisimme elää ihmisarvoista elämää

Kommentit (164)

Vierailija
41/164 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi voi eihän nuo ole perustarpeita , dödöä löytää kirppariltakin ja voi tehdä itsekin soodasta ja sitruunamehusta.

Deodoranttia kirppareilta? :DDD

Anteeksi mutta mitä ihmettä nyt taas?

En minä ainakaan osaisi nyt lähteä mistään kirpparilta ostamaan dödöä, kun vanha on lopussa.

Jotain puoliksi kätettyjä purkkeja? :DDD

Nyt jotain rajaa näihin, melkein putosin tuolilta!

Joulun jälkeen on kirpparilla avaamattomia lahjapakkauksia myynnissä.

Joulu oli 3kk sitten.

Meinaatko että venailen 9kk seuraavaan jouluun?

ap

Vierailija
42/164 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on se kyllä hanurista. Toi ranskanperunasuola on paha. Ymmärrän tuskasi. Se kuuluu ihmisen peruselintarvikkeisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/164 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Copy pastella laitettu, on ollut aiemmin jo.

Mitä sitten? Luuletko kaikkien asuvan täällä palstalla aamusta iltaan vahtimassa aloituksia?

-eri-

Vierailija
44/164 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnteko auttaa asiaa.

Siipelijöitä tässä maassa ei tarvita.

Vielä vähemmän kaivataan empatikyvyttömiä ylimielisiä paskiaisia. -ei ap

Tässä olen samaa mieltä.

Vierailija
45/164 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voi nostaa, koska sitten enää palkkatyö ei kannata. Suomessa on niin pienet palkat, että toisilla jää sama käteen töissä käymällä ku sulla. Yksinhuoltajien etuudet on jo siinä mallissa, että työssäkäyvän yksinhuoltajan palkka saa olla melko iso, että työssäkäynti kannattaa.

Sehän sitten tarkoittaa sitä että on liian pieni palkka, jos ei tuille pärjää.

Tuet ovat jo mitoitettu minimielämiseen ja selviytymiseen.

Vierailija
46/164 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnteko auttaa asiaa.

Tarjoa töitä tai ole hiljaa.

Mene töihin tai ole hiljaa. Toisten rahoilla elävän on syytä pitää suu soukalla. Voi olla etteivät veronmaksajat halua enää rahoittaa pummien elämää jos käytös on ylimielistä.

Vierailija
47/164 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnteko auttaa asiaa.

Tarjoa töitä tai ole hiljaa.

Mene töihin tai ole hiljaa. Toisten rahoilla elävän on syytä pitää suu soukalla. Voi olla etteivät veronmaksajat halua enää rahoittaa pummien elämää jos käytös on ylimielistä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ty%C3%B6tt%C3%B6myys

"Modernin taloustieteen mukaan yhteiskunnassa on pyrittävä siihen, että osa ihmisistä on työttömänä, jotta palkkataso ei nousisi eikä siten kiihdyttäisi inflaatiota. Tätä kutsutaan NAIRU:ksi. Yhdysvalloissa tällaisena NAIRU-työttömyysasteena on pidetty noin kuutta prosenttia, mutta sitä ei voi yleistää, koska eri maissa ja ajankohtina tilanne on erilainen"

Töitä ei ole kaikille

Vierailija
48/164 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomessa on köyhä, on se ihan oma vika. Tässä maassa pystyy kuka vain vaurastumaan, kunhan tekee asialle jotain muutakin kun valittaa. Mene kouluun tai töihin ja lopeta itsesääli.

Vierailija
49/164 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkinnanvaraista hakemaan.

Pyydä tarpeeksi kovasti, jotta ymmärtävät hätäsi.

Suomalaisia ei uskota kun tarvitsemme apua ja olemme usein liian helppoja antamaan periksi, vaikka tänne tulevat saavat ihan kaiken, sohvat matot ulkomailta, uudet pyörät ja muut.

Suomalaisia syrjitään tuen saannissa.

Vierailija
50/164 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuet pl opintotuki ja lapsilisä pitäisi lakkauttaa

Vierailija
51/164 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi:stä löytää kaikenlaista tavaraa edullisesti. Miksi aina pitää ostaa uutta ja kallista?

Vierailija
52/164 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet pois tai ainakin vastikkeeliseksi niin saadaan töihin tekijöitä. Ei ole hyvää politiikkaa antaa kansalaisille rahaa jotta he eivät tee mitään. Amerikassa on paljon pienempi työttömyysaste kun siellä ei jäädä odottamaan työttömyyskorvausta tai se on niin pieni. 

Vierailija
53/164 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn töissä, ei ole varaa kampaajaan tai parturiin

Vierailija
54/164 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pärjätty työttöminä ihan hyvin, siis minä ja puolisoni, olemme molemmat 37 vuotiaita. Lapsia olemme tehneet säännöllisin väliajoin, joten saamme lapsilisät, kodinhoitotuet ja työttömyyskorvaukset. Puolisoni saa kodinhoitotukea, eikä hänen ole tarvinnut käydä yli kymmeneen vuoteen töissä, eikä juuri minunkaan. Olen ollut parhaillaan yli 5v tekemättä mitään, mutta viime vuosina olen joutunut tuohon palkkatuen pakkotyöhön kahden vuoden välein, 6kk kerrallaan, mutta onneksi tuon rupeaman jälkeen, saa taas loikoilla pari vuotta työttömänä, kun en viitsi omatoimisestikaan töitä etsiä. Sen verran joudun joustamaan, että pitääkseni rahahanani auki, teen niitä pakollisia työhakemuksia paikkoihin, jonne en takuulla pääse. Tämä siis työkkärin vaatimuksesta. Mikäli minulta vaikka korvaukset katkeisivat, saisin paikallisesta sossusta lähes vastaavan määrän rahaa, joten no hätä. Rahani riittävät hyvin pienimuotoiseen dokailuunkin silloin tällöin.

Ps. Me täällä pohjanmaalla osaamme huolehtia toisistamme.

Vierailija
55/164 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat ei vaan riitä...Aina lopussa joskus 20. päivä

Vierailija
56/164 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deodoranteista puheenollen. Tokmannilla on nyt Rexona-tuotteet tarjouksessa 4 kpl 7 eurolla.

Vierailija
57/164 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi voi eihän nuo ole perustarpeita , dödöä löytää kirppariltakin ja voi tehdä itsekin soodasta ja sitruunamehusta.

Deodoranttia kirppareilta? :DDD

Anteeksi mutta mitä ihmettä nyt taas?

En minä ainakaan osaisi nyt lähteä mistään kirpparilta ostamaan dödöä, kun vanha on lopussa.

Jotain puoliksi kätettyjä purkkeja? :DDD

Nyt jotain rajaa näihin, melkein putosin tuolilta!

Pitää lähteä kiertämään kirppareita ja toivoa että bongaa jostakin dödöpurkin...Paljonkohan on matkan kustannus ja aika-arvio? : )

Minulla 5 minuuttia ja 0 euroa.

Mulla menis vähintään 4h. Kustannusta en kehtaa edes miettiä.

Vierailija
58/164 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tori.fi:stä löytää kaikenlaista tavaraa edullisesti. Miksi aina pitää ostaa uutta ja kallista?

Kalliiksi tulee maksaa joka ikiselle tuotteelle postikulut.

Vierailija
59/164 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin on riittänyt toimeentulotuki, tosin juopottelurahaa saisi jäädä enemmän, nyt on pakko juoda humalat halvoista oluista ja käydä hakemassa viinat Latviasta.

Vierailija
60/164 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taatikka kirjoitti:

Meillä on pärjätty työttöminä ihan hyvin, siis minä ja puolisoni, olemme molemmat 37 vuotiaita. Lapsia olemme tehneet säännöllisin väliajoin, joten saamme lapsilisät, kodinhoitotuet ja työttömyyskorvaukset. Puolisoni saa kodinhoitotukea, eikä hänen ole tarvinnut käydä yli kymmeneen vuoteen töissä, eikä juuri minunkaan. Olen ollut parhaillaan yli 5v tekemättä mitään, mutta viime vuosina olen joutunut tuohon palkkatuen pakkotyöhön kahden vuoden välein, 6kk kerrallaan, mutta onneksi tuon rupeaman jälkeen, saa taas loikoilla pari vuotta työttömänä, kun en viitsi omatoimisestikaan töitä etsiä. Sen verran joudun joustamaan, että pitääkseni rahahanani auki, teen niitä pakollisia työhakemuksia paikkoihin, jonne en takuulla pääse. Tämä siis työkkärin vaatimuksesta. Mikäli minulta vaikka korvaukset katkeisivat, saisin paikallisesta sossusta lähes vastaavan määrän rahaa, joten no hätä. Rahani riittävät hyvin pienimuotoiseen dokailuunkin silloin tällöin.

Ps. Me täällä pohjanmaalla osaamme huolehtia toisistamme.

Kodinhoitotukea ei ole olemassa!

Keksi parempi provo!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän