Miten tällä perustoimeentulotuella voi enää tulla toimeen? -Tajuaakohan edes kukaan että meidänkin on ostettava muutakin kuin vain "peruselintarvikkeita". Tänään meni rahaa deodoranttiin, ranskanperunasuolaan ja rypsiöljyyn...Eilen parturiin...
Sinne taas reilu parikymppiä "ylimääräistä".
Kohta pitäisi ostaa kesävaatteita ja kesäkengät kun vanhat ovat niin kuluneet.
Pyykinpesuaine on lopussa. Samon shampoo.
Koko ajan peruselinkustannukset nousevat, mutta perustoimeentulotuki ei samassa suhteessa...Tuntuu että se ei enää riitä mihinkään.
Juuri ja juuri saa syötyä jotakin.
Tarvittaisiin ainakin 30% korotus HETI, jotta voisimme elää ihmisarvoista elämää
Kommentit (164)
Vatun pummit hommatkaa työ ja nyt en puhu savoa.
Jengi puhuu kuinka helppoa on olla tuilla, sitten kummiskin ei uskalleta jäädä työttömäksi, suomalaisessa orja mentaalisessa jos toinen vähä varainen on alempana sosiaali hierarkiassa on hän siten tuhottava. Keep them poor.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoli litraa Xtran shampoota maksaa 1,19 €, Lidlistä saa edelleen deodorantin hintaan 0,99 €. Pyykit pesen Xtran pyykinpesuaineella, jonka hinta kahden kilon paketille on nykyään jo 3,05 €. Kampaajalla en ole käynyt useampaan vuoteen.
Ilmeisesti en sitten elä ihmisarvoista elämää. 🤣
Kaikki ei pysty Xtra-shampoota tai pyykinpesuainetta käyttämään. Mulle tulee jäätävä kutina molemmista. Vai pitääkö köyhän kestää sekin mukisematta?
Älä viitsi. Molemmat ovat ihan tutkitusti samaa tavaraa brändistä huolimatta. Toki jos haluat herkkiksenä erityisesti ostaa sulfaatitonta shampoota, voit ostaa sitä - joko isolla hinnalla kampaajalta tai sitten saman asian ajaa sulfaatiton Doven palasaippua (Beauty Bar), joka sekin maksaa reilun euron.
Säästyy rahaa siitä sitten toukokuulle, jolloin on aina tennareita kympillä tarjouksessa.
Toimeentulotuen perusosassa on muuten joka kuulle noin 30 € laskettu hygieniaan ja puhtauteen. Että jos käyt tässä kuussa 20 € hiustenleikkuussa ja ostat 3,05 € maksavan kahden kilon pyykinpesuaineen ja 1,19 € maksavan shampoon, sulle jää vielä siitä kolmestakympistä 5,74 € jäljelle. Sillä voit ostaa vaikkapa Xtran hammastahnan 0,75 €, 8 rll Xtra wc-paperia 2,55 €, litran Xtra astianpesuainetta 1,89 € ja säästää loput sentit ensi kuuhun.
Ja jos nyt sattuu jostain syystä joskus kutisemaan, niin siitä toimeentulotuesta on joka kuulle laskettu 20 € reseptivapaisiin apteekkiostoksiin. Miedon kortisonivoiteen saat 4,27 € hintaan.
Mä olen nyt eri vastaaja, mutta ei kaikilla ihmsillä mene menot noiden prosenttien mukaan. Esim. terveydenhoitoon on varattu niin pieni prosentti, että mulla menee se moninkertaisena joka kuukausi. Olisikin kiva olla terve köyhä, niin tuo tt-tuki riittäisi hyvin.
Tätähän näissä ketjuissa aina huudetaan, että se on mun omaa rahaa ja saan tehdä sillä mitä haluan. Niin tottakai saakin, mutta nämä ihmiset joille on talouskriisi kun shampoo tai pyykinpesuaine loppuu - heitä on oikein hyvä lempeästi muistuttaa miten se on laskettu.
Ja toimeentulotuessa on 50 euroa kuussa laskettu myös vaatteisiin joka kuulle, mutta ap ei tietenkään sillä hinnalla saa kevätkenkiä ostettua.
miksi toisten siivellä pitäisi elää ihmisarvoista elämää?