En kestä tätä auringon kirkkautta
Tämä on ihan liikaa, tajunta räjähtää.
Tahdon takaisin pimeän hämärään.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Valoherkät silmät on ihan normaalia eikä mikään mt-diagnoosi 😄
Avuksi kunnon aurinkolasit, myös vähän pilvisemmällä säällä. Myös migreenilääkitys on hyvä olla kohdallaan.
Ei, migreenikään ei ole mt-ongelma. 🙂
Moniin mielenterveysongelmiin (ahdistuneisuushäiriö, paniikki, masennus) kuuluu migreenioireilu.
Aina talvella odottaa kevättä ja sitten sitä valoa on ihan yhtäkkiä ihan he lvetisti liikaa joka paikassa ja liian kirkkaana.
Sanni on tehnyt hyvän biisin kuvaamaan just tätä tunnetta. Eikös sen biisin nimikin tainnut olla Kevät? Tai ainakin jotain sinnepäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On teillä ongelmat 🙄. Huomaa kyllä ettei ole mitään vastoinkäymisiä elämässä ollut, kun pitää jostain auringonvalosta kehitellä joku elämää suurempi juttu ja mässäillä sillä...
Niin no, sanoisin että koko lapsuuden kestänyt seks.hyväksikäyttö ja fyysinen sekä henkinen väkivalta, koulukiusaaminen, vammaantuminen ym. on ollut vastoinkäymisiä, mutta kyllä mua silti välillä ottaa aurinko hermoon kun on todella valonarat silmät ja iho oireilee aurinkoallergiasta. Vielä ei silti silmiin sattumista ja vuotamista pahempaa ole, kesällä sitten iho pilalla myös.
En itse kylläkään mieltänyt aloitusta miksikään elämää suuremmaksi mässäilyksi toisin kuin sinä.
Älä trollaa.
Kyllähän tuo kirkkaus hankaloittaa asioita, mutta onhan toisaalta aurinkoa odotettukin, että en valita. Kiva kun tulee kesä ja lämmintä. Aurinko tervetullutta myös!
Vierailija kirjoitti:
Valon lisääntyminen aiheuttaa monelle ihmiselle ikäviä tuntemuksia, liittyy ihan siihen että toiset on herkempiä. Kyllä se siitä sitten tasoittuu taas kun kesää kohti mennään :)
Eikä tasoitu.
Kesällä iskee tappohelteet, ei saa nukuttua hikoilulta ja liialta valolta. Iho käristyy ja vanhenee.
Tää on se Sannin biisi mitä tarkoitin , Hei kevät
Muakin v*tuttaa ja ahdistaa tää kirkkaus, mutta toisaalta taas on kyllä vähän enemmän energiaa ja toiveikkuutta ja siten parempi olo, vaikka itselläni surkea elämäntilanne ja tulevaisuus näyttää vielä surkeammalta.
Vierailija kirjoitti:
On teillä ongelmat 🙄. Huomaa kyllä ettei ole mitään vastoinkäymisiä elämässä ollut, kun pitää jostain auringonvalosta kehitellä joku elämää suurempi juttu ja mässäillä sillä...
Koko talvi on kuultu valitusta lumesta ja kylmyydestä. Nyt on auringonvalosta kärsivien vuoro olla äänessä. Kesällä sitten helteestä kärsivät saavat oman aikansa. Kaikille on paikka säätilojen kärsimyksessä 🧡
Siis tää on ihanaa!! Mutta samalla ihan helvetin kamalaa! Naamakin näyttää ihan hirveeltä kirkkaassa valossa. Ja paskaset ikkunat ym..
Mä totun tähän kun mennään pidemmälle kevääseen. Mut tää aika on pahin. Kesällä ei haittaa valo eikä lämpö. Vaan nautin helteistä ja valoisista kesäöistä.
Mulla vaikuttaa nyt tää flunssakin... Ei oo yhtään tuommoinen säteilevä olo kuin ulkona, niin tää kontrasti oman olon kanssa on aikamoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, sanoisin että koko lapsuuden kestänyt seks.hyväksikäyttö ja fyysinen sekä henkinen väkivalta, koulukiusaaminen, vammaantuminen ym. on ollut vastoinkäymisiä, mutta kyllä mua silti välillä ottaa aurinko hermoon kun on todella valonarat silmät ja iho oireilee aurinkoallergiasta. Vielä ei silti silmiin sattumista ja vuotamista pahempaa ole, kesällä sitten iho pilalla myös.
En itse kylläkään mieltänyt aloitusta miksikään elämää suuremmaksi mässäilyksi toisin kuin sinä.
Älä trollaa.
En niin. Mulla on parempaakin hupia elämässäni kuin trollailu jossain vauvapalstalla.
Puol vuotta eletty pimeässä tynnyrisså, niin ei mikään ihme jos vähän pärisee
Meidän perunakellarissa on vielä tilaa!
Mulla on kans olo kuin jollain lepakolla, joka on viety keskellä kirkasta päivää tyyliin Mallorcalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel 😢
Olette autistipaskoja ja kuulette todellakin suljetulle osastolle.
Valon lisääntyminen aiheuttaa monelle ihmiselle ikäviä tuntemuksia, liittyy ihan siihen että toiset on herkempiä. Kyllä se siitä sitten tasoittuu taas kun kesää kohti mennään :)