Halutaan korottaa rikkaiden veroja. Mitä se sinusta tarkoittaa?
Eräskin kansanedustajaehdokas kirjoittaa instagramissaan sopeuttaminen verottamalla rikkaita enemmän eli mitä se sinusta olisi käytännössä? Kuinka paljon on sinusta oikea ansiotulovero rikkaille ja kuka on rikas?
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä tuhannen taalan kysymys. Olen itse mielestäni erittäin hyväpalkkainen, eli tienaan keskimäärin noin 12 000 euroa kuukaudessa. Olen myös yksinasuja, jolla on puolet aikaa kaksi teiniä ja joka maksaa yksin asuntolainaa Helsingissä. En sano että olisi tiukkaa, mutta rikas en ole minkään mittapuun mukaan. Maksan veroja ja veroluonteisia maksuja aika tasan puolet palkastani, eli noin 70 000 euroa vuodessa. En ole valmis maksamaan senttiäkään enempää. Katson jo osallistuvani tarpeeksi. Olen myös vahvasti sitä mieltä että varsinkin ns. ylemmän keskiluokan verotus on kohtuuton ja sitä nostamalla saadaan aikaan vain tuhoa. Keskiluokan kulutus on se, joka ruokkii alemmat tuloluokat päivittäin.
Mun mielestä on jotenkin kauhean surullista, kun joku joutuu tulemaan toimeen 12 000 eurolla kuussa.
No ei ne kyseinen henkilön tilille napsahda tekemättä mitään !!!
Vierailija kirjoitti:
No jos käteen jää 6000 euroa niin on siitä voi vielä lisää veroja ottaa!
Kaikille tasatulot eli kuukaudessa käteen 1500 euroa se olisi reilua!
Kyllä, mutta ainoastaan kun kaikkien pitää myös tuottaa sama työpanos. Sulla menisi vuosi siihen mitä täysjärkinen ihminen tekee tunnissa, joten tässä systeemissä kuolisit ansaitusti nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Marin SDP sanoi tv väittelyssä että se tarkoittaa osinkojen ja myyntivoittoverojen kiristystä, kaikki jotka niitä saa ei suinkaan ole rikkaita tai hyvätuloisia vaan säästeliäitä ja vastuuntuntoisia tavallisia ihmisiä ja sijoittaminen on täyttä työtä mikä sisältää riskejä niin kuin mikä tahansa mihin joutuu investoimaan omalla työllä hankittua rahaa eikä mitään hupihommaa.
Tämä pitäisi nyt sitten Marinin mielestä romuttaa
Moni pienituloinen joutuu maksamaan esimerkiksi ammoin perimästään mökistä myyntivoittoveroa. Heiltä demarit haluavat rokottaa. Rikkaat hoitavat asiansa niin että myyntivoitto tai muitakaan veroja ei mene.
Yritysverotusta pitäisi muuttaa, verokikkailu estää ja someyhteistyöt syynata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on jo nyt niin kova verotus, että meillä on ongelmana aivovienti. Kyvykkäät, koulutetut lähtevät maasta ja lukutaidottomat tollot jäävät. Ei ole varaa nostaa enää verotusta tästä syystä. Suomi tarvitsee jokaisen tänne jäävän osaavan ja omistavan ihmisen. Miettikää itse jotain lääkäriä. Yhdysvalloissa hän olisi miljonääri. Suomessa käteen jää ehkä 3000/kk.
Plus että systeemi passivoi. Mitä järkeä opiskella vuosia ja puurtaa aamusta iltaan ja luoda uraa, jos siitä ei mitään hyödy? Tasapäistäminen ja liian tiukka veropolitiikka ei anna energiaa vaan passivoi, ja se ei tätä maata vie eteenpäin.
No mitä yksittäinen ihminen miljoonalla tekisi?
Hirveä summa rahaa. Ei kerkeä edes käyttää sitä. Ympäristökin kuormittuu jos alkaa tuhlailemaan miljoonia.
Helvetin tyhmää että joku tarvitsee tilille niin paljon numeroita.
Kolmetonniakin riittää hyvin järkevälle ihmiselle.
Minä palkkaisin siivoojan/kodinhoitajan/kokin, eli työllistäisin. Näistä toimista vapautuvalla ajalla harrastaisin mukavia asioita, eli työllistäisin lisää.
Alkaisin teettämään laadukkaita vaatteita ompelijalla, eli taas työllistäisin.
Jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama kuin huoli velasta. Maa on velkaa ja ollaan huolissaan, mutta ei kuitenkaan veroteta kansalaisia niin kovaa että jokaiselle jäisi tonni tilille kolmen vuoden ajan.
Tonnilla pärjää moni työtönkin ja vähemmälläkin, mutta kun halutaan maksaa se velka köyhiltä ottamalla.
Ei olla oikeasti huolissaan maan velasta. Siksi on maksuhaluttomuutta ja sama pätee maksuhaluttomuuteen palkoissa.
Inistää että ei saa ottaa velkaa ja ollaan halukkaita maksamaan, mutta ei oikeasti ollakaan. Velat pitää maksattaa työttömillä, sairailla ja eläkeläisillä...
Veteraanit kääntyilee haudoissaan kun ketjun heikoimpia lenkkejä taotaan lekalla poikki.
Kun Venäjä päättää tulla, niin ei tästä maasta löydy yhteishenkeä.
Siinä on rikkailla turha enää tyrkytellä seteleitä että ottakaa ja taistelkaa.
Tämä. Miksi köyhien tehtävänä on maksaa valtion velka?
Ei ihme että ei onnistu velanmaksu, kun ei köyhillä ole sitä rahaa.
Rahat pitää ottaa niiltä kellä on. Ja valtio on velkaa!
Rahat valtiolle ja sassiin.
Kun köyhät maksaa velkaa, niin se on korillinen perunoita.
Pelkkä vitsi.
Milloin tässä maassa hyvätuloiset alkaa maksamaan velkoja, eikä ota sitä velkaa että saadaan ruokittua köyhät. Milloin löytyy maksuhalukkuutta esimerkiksi palkkojen muodossa?
Maksuhalukkuutta löytyy aivan varmasti lisää jos alat itse tuottavammaksi. Palkkaa ei voi maksaa enempää kuin mitä työntekijä tuottaa tai firma menee konkurssiin.
Hyvästä ja tuottavasta työntekijästä firma haluaa pitää kiinni ja maksaa sen mukaista palkkaakin.
Katkeraa kateutta. Menkää töihin.
Vierailija kirjoitti:
Missä se raja sitten taas menee?
Keskituloiset maksaa aivan järjettömän paljon. Kolmannes palkasta on älytön summa pelkkiin veroihin. Sen lisäksi kaikki muut pitää maksaa itse täyteen hintaan tietenkin. Ei mitään helpotuksia missään.
Keskituloisuusportaat ovat aivan liian kapeat.
20 % tasaverotus kaikille. Näin pääsis vähän kertymäänkin sitä rahnaa ja siitä pääsis itsekin nauttimaan. Valtiokin saisi omansa ja vähäosaiset.
Joissain banaanivaltioissa on tasaveroa, joka on kaukana
tasapuolisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä summa rahaa. Ei kerkeä edes käyttää sitä. Ympäristökin kuormittuu jos alkaa tuhlailemaan miljoonia.
Minä teettäisin kotona remonttia (töitä suomalaisille, verotuloja valtiolle), ostaisin jonkun bensasyöpön harrasteauton (verotuloja valtiolle vaikken ajaisi sillä metriäkään), matkustelisin kotimaassa (töitä suomalaisille, verotuloja valtiolle), näin esimerkiksi.
Varastamista. Sama kuin kadulla ryöstäisi vastaantulijan ja kutsuisi sitä veroksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on jo nyt niin kova verotus, että meillä on ongelmana aivovienti. Kyvykkäät, koulutetut lähtevät maasta ja lukutaidottomat tollot jäävät. Ei ole varaa nostaa enää verotusta tästä syystä. Suomi tarvitsee jokaisen tänne jäävän osaavan ja omistavan ihmisen. Miettikää itse jotain lääkäriä. Yhdysvalloissa hän olisi miljonääri. Suomessa käteen jää ehkä 3000/kk.
Plus että systeemi passivoi. Mitä järkeä opiskella vuosia ja puurtaa aamusta iltaan ja luoda uraa, jos siitä ei mitään hyödy? Tasapäistäminen ja liian tiukka veropolitiikka ei anna energiaa vaan passivoi, ja se ei tätä maata vie eteenpäin.
Minä palkkaisin siivoojan/kodinhoitajan/kokin, eli työllistäisin. Näistä toimista vapautuvalla ajalla harrastaisin mukavia asioita, eli työllistäisin lisää.
Jne.
Olen joku toinen ja jatkan listaa.
Edellä mainittujen lisäksi sen sijaan että käytän aikani kodinhoitoon ja ylläpitoon, voisin käyttää sama ajan siihen, jossa olen hyvä, jota teen mielellään ja jolle löytyy paljon kysyntää. Kehä, jossa kaikki voittaa.
Nykyään Suomessa pääministerit ja kirurgit käyttävät työaikaansa vessan siivoukseen ja muuhun vastaavaan, koska on taloudellisesti järkevämpää tehdä itse kuin palkata joku vähemmän koulutetumpi tekemään sitä asiaa. Ne vähemmän koulutetut sitten makaavat sohvalla ja syrjäytyvät.
Rikkaiden verotuksen selvittäminen on todella vaikeaa. Työkaluja veronkiertoon tai
-välttelyyn on todella paljon. Totuus on se, että rikkaat halutessaan nauttivat myös niin massiivisista tuista, että vastuu kannatella tätä yhteiskuntaa jää keskituloisille.
Unohdetaan että pienituloisetkin maksaa alv:n ja kaikenlaisia haitta, kulutus,auto, sähkö, vakuutusveroja jne. Näistä valtio saa valtavat tulot.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä tuhannen taalan kysymys. Olen itse mielestäni erittäin hyväpalkkainen, eli tienaan keskimäärin noin 12 000 euroa kuukaudessa. Olen myös yksinasuja, jolla on puolet aikaa kaksi teiniä ja joka maksaa yksin asuntolainaa Helsingissä. En sano että olisi tiukkaa, mutta rikas en ole minkään mittapuun mukaan. Maksan veroja ja veroluonteisia maksuja aika tasan puolet palkastani, eli noin 70 000 euroa vuodessa. En ole valmis maksamaan senttiäkään enempää. Katson jo osallistuvani tarpeeksi. Olen myös vahvasti sitä mieltä että varsinkin ns. ylemmän keskiluokan verotus on kohtuuton ja sitä nostamalla saadaan aikaan vain tuhoa. Keskiluokan kulutus on se, joka ruokkii alemmat tuloluokat päivittäin.
Juuri noin ja siksi meidän yritys siirtyy etelään. En maksa yhtään enää veroja suomeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jne.
Jos joskus tienaan miljoonan tai pari, sen verran siis että mukava tulevaisuus on turvattu, alan yrittäjäksi.
Todellisuudessa Rikkaiden verottaminen tarkoittaa veroprosentin nousua yli 3000e kuussa tienaaville työssäkäyville.
Katso Vaalikeskustelu tänään TV1 klo 21 - Orpon jumittavan Hornet-levyn sijaan Purran kikyhuijaus asialistalle kiitos!
Sdp ja ay-liike syyttävät perussuomalaisia petoksesta: kanta kiky-maksuihin muuttui yllättäen
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009487620.html
..ja tietenkin totuus julki vasta ennakkoäänestyksen jälkeen.
Olivat aiemmin ilmoittaneet SAK:lle kannattavansa palauttamista, mutta eilen Purra käänsi takkinsa, ja kertoi ettei persut enää kannatakaan tuota palkansaajien ostovoimaa tähän mennessä jo 12 miljardia euroa vieneen epäkohdan korjaamista.
Työläinen - laske persujen kiky-maksuvedätyksen vaikutus palkkaasi.
Tarkista, jäisikö sinulle enemmän käteen kiky-maksujen siirrosta vai veronkevennyksistä
https://vaalistaja.fi/tarkista-jaisiko-sinulle-enemman-kateen-kiky-maksu...
Kaikki on kallistunut, ruoka, sähkö ja liikkuminen. Mitä on tehtävä, jotta työntekijöille jäisi enemmän rahaa käteen? Vaihtoehtoja on kaksi: siirretään kiky-maksut eli 2,05 prosenttiyksikköä työn sivukuluja takaisin työnantajan maksettavaksi tai alennetaan veroja. Kumpi on parempi tapa? Laske itse!
Toivottavasti Purralta kysytään tästä takinkäännöstä eikä aikaa tuhlata taas Orpon jumittavaan Hornet-levyyn.
Halvalla lähti porvaripolitiikalle äänet ja rahat, voi vit..
Eihän tämä ole sen pahempaa kuin siirtyminen Loismaan kassaan, samaa jatkumoa. Tyhmyydestä sakotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Rikkain kolmanneshan elättää jo nyt lopun kansasta. Köyhimmät ei maksa veroja lainkaan tai niin vähän, ettei sillä ole mitään väliä.
2% tulonsaajista maksaa 20% välittömistä veroista ja 20 % maksaa puolestaan 2% tuloveroista. Suomennettuna sinunkin perheesi elättää jonkun sellaisen perheen, jossa työ ei huvita.
Mitä köyhät muka maksavat? Heillehän päin vastoin annetaan tukia ja muuta. Eli ovat saamapuolella eivätkä maksa itse yhtään mitään.