Halutaan korottaa rikkaiden veroja. Mitä se sinusta tarkoittaa?
Eräskin kansanedustajaehdokas kirjoittaa instagramissaan sopeuttaminen verottamalla rikkaita enemmän eli mitä se sinusta olisi käytännössä? Kuinka paljon on sinusta oikea ansiotulovero rikkaille ja kuka on rikas?
Kommentit (146)
Korotetaan veroja kaikilta pahoilta ihmisiltä, siis niiltä, joilla on enemmän tuloja tai varallisuutta kuin minulla.
Sitähän se tarkoittaa, että rikkaat vievät yrityksensä ulkomaille ja kansa köyhtyy, kun työpaikat häviävät.
Myöskin työntekointo voi vähentyä, kun keskiluokkakin ansaitsee lopulta paremmin jäämällä muiden elätettäväksi.
On hyvä, että tuetaan niitä, jotka eivät kykene töihin, mutta ei pitäisi olla taloudellisesti edullisempaa heittäytyä tukien varaan.
Olen itse pätkätyöläinen ja välillä suoraan sanottuna aika köyhä. Siitäkin huolimatta en kannata sitä, että rikkailta verotetaan enempää kuin nyt verotetaan. Progressio on heidän kohdallaan sen verran iso jo nyt.
Se, että tuloeroja yritetään kaventaa politiikalla ideologisista syistä, ei ole koskaan toiminut. Aina on ollut luokkaeroja ja aina tulee olemaan. Niin se maailma makaa.
Verotus tuntipalkan mukaan. Tämä saisi vipinää matalapalkkaisille aloille. Houkuttelevuus nousisi, kun pitkää päivää minimipalkalla raatamisesta jäisi enemmän käteen. Ahkeruudesta palkittaisiin!
Vierailija kirjoitti:
No onhan se selvää, että jos nostat yli 7000e/kk tienaavan verotusta 1% niin se korotus kattaa satojen köyhien menojen leikkaamisen. Ja onko sitten sinulla siinä yksi rikas joka nurisee rahasta, millä sille ei ollut mitään käyttöä vai seisooko sadat ihmiset ruokajonossa sen leikkauksen takia. Onhan nämä kaksi ihan erillistä skenaariota, jonkun oikea hätä ja elitistin peppukipu kun meni tunteisiin, koska hänellä olisi pitänyt olla enemmän sitä mitä ei tarvitse.
Ollaan todennäköisesti hyvätuloisten ansiotuloverotuksessa jo siinä vaiheessa, että kun veroprosenttia nostetaan, niin verotulot laskee verotuksen dynaamisten vaikutusten takia.
Kateutta se varmaan on. Koska minä en kykene niin muutkaan eivät saa pärjätä!
Tähänhän demareiden ohjelma perustuu.