Mihin törsäät ja mihin et?
Minä laitan rahaa: pyöräilyyn, kosmetologille, kasvisruokaan, ulkomaanmatkoihin, vaatteisiin, kirjoihin, kampaajaan, rahastoihin, sisustukseen, puutarhaan ja tee-se-itse nikkarointiin.
En laita rahaa: ravintolat, kiinakrääsä, meikit, kotimaanmatkat, autoiluun, alkoholiin, karkkiin tai muihin herkkuihin, lemmikeihin, suoratoistoihin, elektroniikkaan, tekoripsiin tai rusketuksiin, asusteisiin, elokuviin, lapsiin.
Kommentit (16)
Törsään ihonhoitotuotteisiin ja ruokaan. Mihinkään muuhun ei ole varaa.
Oletpas ap upea ja hieno lumihiutale.
Vierailija kirjoitti:
Oletpas ap upea ja hieno lumihiutale.
Miksi? Ihan normi-ihminen.
Kaikki voisivat kuluttaa vähemmän tavaraan ja enemmän palveluihin. Jäisi rahat kotimaahan.
Autoa ei kannata olla, jos ei ole ihan pakko. Kamala rahareikä. Mä käytän laupungin yhteiskäyttöautoa, jos tarve. Muuten meen pyörällä.
Rahat menee ulkomaanmatkailuun, autoharrastukseen, mökkeilyyn, golfiin, olueeseen etc.
En tuhlaa vaatteisiin (itselle ihan sama missä rääsyissä sitä kulkee), en syö ulkona, en tilaa ruokia Woltilla, kaupasta saa ruoka-ainekset ja teen itse. Enkä osta muutenkaan mitään turhaa, enkä makeisia etc.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki voisivat kuluttaa vähemmän tavaraan ja enemmän palveluihin. Jäisi rahat kotimaahan.
Matkailu hoitaa mielenterveyttä, ja paljollako minä Suomea pönkittäisin jättämällä matkailun ?
Törsään (budjetti)matkusteluun.
Pihistän vaatteista (kirppari) ja kosmetiikasta (en käytä), en käytä kosmetologin tai kampaajan palveluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkailu hoitaa mielenterveyttä, ja paljollako minä Suomea pönkittäisin jättämällä matkailun ?
En puhunut matkailusta, vaan tavaroista. Ja varsinkin jostain myrkkyromutemusta.
Laitan rahaa omasta mielestäni hyödylliseen. Jätän ostamatta sellaisia asioita, mitä en koe tarvitsevani. En käy konserteissa, elokuvissa, ravintoloissa, baareissa, festareilla, teatterissa, kampaajalla, kosmetologilla, erikoiskaupoissa
Minä parturoin kaikkien sukulaisten hiukset ja annan hierontaa kipeille. Tässä jää verotta nuolemaan näppejään. Mitäs siihen sanotte.
Öö... Törsään asunnonvuokraan ja perus ruokaan.
törsään sijoituksiin ja rahaa laitan vain tilille.
Laitan rahaa kahviloihin ja herkkuihin kotona. Myös leluihin ja nukkeihin. Auto pakollinen joten myös siihen. En laita rahaa baareihin tai festareihin, kodin elektroniikkaan enkä vaatteisiin. Monet niistä kymmenenkin vuotta vanhoja.
Taitaa törsäys kohdistua tällä hetkellä asuntolainaan. Ei ole takeita, että menisi kämppä nopeasti kaupaksi, jos muuttaa pitää.
Matkoihin, ruokaravintoloihin, elämyksiin, viihde-elektroniikkaan. En laita rahaa arvokoruihin, merkkivaatteisiin, autoiluun, makeisiin tai muihin herkkuihin.