Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalaa tuo kokoomuksen pienituloisten vihaaminen

Vierailija
29.03.2023 |

Leikkaisivat työttömyysturvan, opintotuen ym.

Kommentit (631)

Vierailija
221/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkästään pienituloisten vaan esimerkiksi minun vihaaminen. On julkisen puolen työntekijä,

20 vuotta olen tehnyt töitä lastensuojelussa ja muualla sosiaalialalla. Kokoomuksen mielestä minä olen pelkkä kuluerä. Kokoomus on tuonut selkeästi esille, että asiakkaani ja minä ollaan arvottomia.

T: yhteiskuntatieteiden maisteri

Vierailija
222/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastikkeettako pitäisi elättää pienituloista? Hanki koulutus, jolla työllistyt.

Olen korkeasti koulutettu, kahdella tutkinnolla. Silti minun, viisikymppisen tuntuu olevan mahdotonta enää työllistyä. Jollakin leivänkannikalla minunkin silti täytyy elää, joten olen riippuvainen työttömyysturvasta ja asumistuesta. Näitä kokoomus aikoo leikata, joten kyllä pelottaa mikäli oikeisto saa vallan.

Ehdottomasti ääni SDP:lle sunnuntaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein kylmät väreet tulee ja suuttumus

Aina köyhiltä kaikki pois.

Hui kamala, ihanko totta, voi sitä Sannaa mitä onkaan tehnyt, köyhiä maa täynnä jo 4 vuoden jälkeen?   Joillekin vähä-älyisellekö noita huokauksiasi kirjoittelet?

Vähä-älyiset nyt äänestävät demareita, eli meni oikeaan osoitteeseen. En ymmärrä miksi kukaan normaalissa elämässä kiinni oleva äänestäisi tuota puoluetta. 

Jopa oli älykäs argumentti. 😂😂😂😂 Ei jumalauta!😂

Vierailija
224/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen korkeasti koulutettu, kahdella tutkinnolla. Silti minun, viisikymppisen tuntuu olevan mahdotonta enää työllistyä. Jollakin leivänkannikalla minunkin silti täytyy elää, joten olen riippuvainen työttömyysturvasta ja asumistuesta. Näitä kokoomus aikoo leikata, joten kyllä pelottaa mikäli oikeisto saa vallan.

Miksi? Taidat olla töissä siellä demareiden puoluetoimistolla, en kyllä keksi miten demareiden touhu edistäisi töyläisen asemaa. Toisekseen avaa nyt vähän mitkä tutkintosi ovat, täysin oma vika kouluttautua johonkin höpö höpö hommaan. 

Vierailija
225/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkästään pienituloisten vaan esimerkiksi minun vihaaminen. On julkisen puolen työntekijä,

20 vuotta olen tehnyt töitä lastensuojelussa ja muualla sosiaalialalla. Kokoomuksen mielestä minä olen pelkkä kuluerä. Kokoomus on tuonut selkeästi esille, että asiakkaani ja minä ollaan arvottomia.

Tämä! 💪 Annoin ennkkoääneni jo. Demareille.

Vierailija
226/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Taidat olla töissä siellä demareiden puoluetoimistolla, en kyllä keksi miten demareiden touhu edistäisi töyläisen asemaa. Toisekseen avaa nyt vähän mitkä tutkintosi ovat, täysin oma vika kouluttautua johonkin höpö höpö hommaan. 

Miks kokkarit on aina kiusaajia?

Vierailija
227/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-arvoista potkia päähän sairaita ja köyhiä ihmisiä.

Vierailija
228/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettu velkaa korona-aikana ja jaettu rahaa tukina jo niille yrityksille jotka eivät tukia olisi tarvinneet. Tiedän useita jotka eivät todellakaan tarvinneet. Ja nyt luulette että meno muuttuisi Kokoomuksen takia jotenkin pahemmaksi, rikkaille vielä enemmän tmv?

Vierailija
229/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on todella syväluotaavaa ja perusteltua analyysia oikein yhteiskuntatieteiden maisterilta :)

Vierailija
230/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks kokkarit on aina kiusaajia?

Mikä tuossa on kiusaamista? 

Vierailija
231/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala-arvoista potkia päähän sairaita ja köyhiä ihmisiä.

Vielä ala-arvoisempaa on potkia työssäkäyviä ihmisiä. 

Vierailija
232/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus vihaa suomalaisia työttömiä, aina ensimmäisenä leikkaamassa ja rankaisemassa pienituloisimpia ihmisiä. Heillä on asennevamma, kun kuvittelevat että sosiaalietuuksien suuruuden takia ihmiset eivät mene töihin. Tuon vamman takia he eivät ole valmiita tekemään mitään työttömien hyväksi, esim. täsmäkouluttamaan ihmisiä uusiin ammatteihin, ainoa tapa on aina vaan keppi, ei koskaan  porkkana. Kepistä he itse puhuvat porkkanana. Kokoomuksella on musta sydän oväärällä puolella, kylmäsydämistä porukkaa.

Kokoomus vihaa työttömiä ja työläisiä. Jälkimmäisten pitäisi heistä tehdä töitä 2 €/h eikä 12 €/h. Mieluiten toki ilmaiseksi tai niin, että työntekijät maksavat työnantajalle tekemästään työstä.

Mutta valtion eli veronmaksajien laskuun voi myös teettää työtä.

Sipilän hallituksen aikana 9 € orjan työllistäneille maksettiin 1000 €/kk. Työnantaja sai ilmaisen työntekijän ja tonnin discorahan.

Porkkanaa omille, keppiä muille. 500 000 ihmistä teki töitä ilmaiseksi Sipilän hallituksen aikana. Se on paljon   työvoimasta.

Kaikista näistä kokoomuksen kannustimista (raipaniskuista, ei porkkanoista) huolimatta työllisyysaste pysyi nykyistä alempana.  Ja silloin oli nousukausi, ei koronaa eikä sotaa. Suomi ei päässyt siihen mukaan, koska oikeisto leikkasi siltä siivet. Siksi 90 % suomalaisista köyhtyi. 

Vierailija
233/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus vihaa suomalaisia työttömiä, aina ensimmäisenä leikkaamassa ja rankaisemassa pienituloisimpia ihmisiä. Heillä on asennevamma, kun kuvittelevat että sosiaalietuuksien suuruuden takia ihmiset eivät mene töihin. Tuon vamman takia he eivät ole valmiita tekemään mitään työttömien hyväksi, esim. täsmäkouluttamaan ihmisiä uusiin ammatteihin, ainoa tapa on aina vaan keppi, ei koskaan  porkkana. Kepistä he itse puhuvat porkkanana. Kokoomuksella on musta sydän oväärällä puolella, kylmäsydämistä porukkaa.

Miten se kokoomus niitä ihmisiä kouluttaa? Ihan hyvät mahdollisuudet täällä on kouluttautua. Toki ymmärrän että haluat keksiä ulkoisen syyn laiskuudellesi.

Vai niin. Itse olin pari päivää sijaisena ja kesti kuusi viikkoa ennen kuin mistään tuli rahaa. Onneksi oli säästöjä, mutta ei tuo pahemmin kannusta keikkoihin.

Ei mitenkään, koska katsoo että he ovat laiskoja ja elävät mieluiten sosiaalituella.  Sinä olet samanlainen. Kokoomus ei tee mitään poliittisia toimia, joilla voitaisiin hyödyntää suomalaista työttömien poolia heitä kuunnellen, he haluavat vain rangaista. Et taida tietää kuinka moni ihminen on joutunut vaikeuksiin, kun on yrittänyt tehdä jotain lisätäkseen omia työllistymismahdollisuuksiaan. 

Tällekään ongelmalle ei ole tosiaan tehty mitään. Joskus uutisoitiin, että työtön saisi ansaita maksimissaan 300 euroa kuukaudessa ilman tukien menestystä, mutta heti perään kerrottiin, että raja onkin matalampi, koska ansio lasketaan eri tavalla kuin arkijärjen mukaan. Ja joka tapauksessa jokainen ansaittu euro myllytetään ensin byrokratiassa, mikä hidastaa työttömyystuen maksatusta. Eli työttömän pitäisi pärjätä viikkoja pelkällä jollain 100 tai 200 euron ansiolla. Eihän tuollainen todellakaan kannusta. Myöskin opiskelua vaikeutetaan tai suorastaan estetään, vaikka se voisi auttaa työllistymistä. 

Jos olisit viitsinyt edes selvittää asiaa, tietäisit, että työttömyysturvan kanssa saa tienata ja tulo yhteensovitetaan automaattisesti, mitään viiveitä ei nykyisin ole.

Vierailija
234/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen talouspolitiikka on älytöntä. Jos tukia pienennetään tai poistetaan, vähävaraisten ostovoima heikkenee, mikä heijastuu kotimaan elinkeinoelämään ja työpaikkoja katoaa.

Ei niitä työpaikkoja todellakaan synny sosiaaliturvaa heikentämällä, päinvastoin.

Niin, se saisi ihmiset hakemaan töitä tai innovoimaan jotain yrityksiä. Onhan se käsittämätöntä miten jotkut vain huutavat lisää rahaa makaamalla sohvalla ja mitään ei jakseta tehdä.

On ihmisiä jotka tarvitsevat rahaa ilman työntekoa. Kuten opiskelijat, sairaat ja vanhat.

Vierailija
235/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen kokoomus odottaa kouluttautuvan jos tiomeentulosta tehdään mahdotonta opiskelijoille?

Vierailija
236/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen talouspolitiikka on älytöntä. Jos tukia pienennetään tai poistetaan, vähävaraisten ostovoima heikkenee, mikä heijastuu kotimaan elinkeinoelämään ja työpaikkoja katoaa.

Ei niitä työpaikkoja todellakaan synny sosiaaliturvaa heikentämällä, päinvastoin.

Niin, se saisi ihmiset hakemaan töitä tai innovoimaan jotain yrityksiä. Onhan se käsittämätöntä miten jotkut vain huutavat lisää rahaa makaamalla sohvalla ja mitään ei jakseta tehdä.

On ihmisiä jotka tarvitsevat rahaa ilman työntekoa. Kuten opiskelijat, sairaat ja vanhat.

Milalinen ihminen alapeukuttaa tätä viestiä? Psykopaatti?

Vierailija
237/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi äänestänkin persuja. Ainoa puolue jolla realistinen käsitys talouspolitiikasta, toisin kuin piriministerillä ja Petteri Urpolla.

Vierailija
238/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milalinen ihminen alapeukuttaa tätä viestiä? Psykopaatti?

Kokoomuslainen. Heidän mielestään vanhat ja sairaat voisivat vain kuolla pois. Opiskelijatkaan ei ansaitsisi toimeentuloa vaikka tavoitteena on kouluttautumisen ja työllisyyden nousu.

Vierailija
239/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostakin on leikattava. Uskottavaa vaihtoehtoa ei ole esitetty.

Edelleen olen sitä mieltä että rahaa on helpompi ottaa sieltä missä sitä on. Eli suurituloisilta

Vierailija
240/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen kokoomus odottaa kouluttautuvan jos tiomeentulosta tehdään mahdotonta opiskelijoille?

Miten siitä ollaan mahdotonta tekemässä? Suomessa on todella halpa kouluttautua mihin vain tasolle, kunhan motivaatiota ja päätä löytyy. Hyvä vain ettei opiskelijoille olla liian avokätisiä, sillä se ei edistä ihmisiä valmistumaan ajoissa ja toisaalta hankkimaan monia turhia koulutuksia.