Kamalaa tuo kokoomuksen pienituloisten vihaaminen
Kommentit (631)
Lisäksi myydään kaikki kansallisomaisuus ylikansallisille sijoittajille. Maksat sitten heille mm. terveydenhuollosta, vedestä ja teidenkäytöstä.
Mikä Suomi se sellainen edes on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen voi hankkia koulutuksen ja silti jäädä ilman töitä. Jos itse on ollut onnekas ja päässyt helposti töihin on hyvä syyllistää niitä jotka eivät olleet yhtä onnekkaita.
Valtion pitäisi paremmin säädellä koulutuspaikkoja ja oikeasti puhtaalla rahalla kannustaa ihmisiä työvoimapula-aloille. On se hyvä kansanedustajan palkalla voivotella kun ihmiset ei kouluttaudu hoitajiksi. Haluaako kukaan pyyhkiä toisten ihmisten perseitä huonolla palkalla?
Varsin ristiriitaista tekstiä :D. Mikset sitten kouluttaudu hyvin työllistävälle alalle? Mitä jos valtio pakottaisi opiskelemaan jotain, siitä vasta valittaisitkin
Kerroppa hyvin työllistäviä aloja jossa työpaikkoja paljon ja riittävän hyvä palkka. Vaikutat melkoisen tyhmältä ja itserakkaalta ihmiseltä.
Eli et mene töihin ellei palkka ole hyvä? Juuri tällaisen ajattelun vuoksi Suomi on pulassa. Opiskele vaikka lääkäriksi, jollei äly riitä niin sitten lähihoitajaksi.
Ei ole lähihoitajaa lähipiirissä mutta jos tuota hoitajien ala-arvostusta lässyttäisit kuulteni niin tarvitsisit kyllä hoitajaa. Sen verran oikea suora oikeaa.
Eipä yllätä että työtön on täynnä raivoa ja tyhmyyttä :) ihan fiksusti annoin neuvot mihin koulutuksiin voisit mennä, vai eikö lääkärin homma kelpaa?
Koulutuksiin haetaan kuten töihin. Kaikki eivät pääse.
-eri
Pitää hakea omia valmiuksia vastaavaan koulutukseen. Lähihoitajista on esimerkiksi huutava pula, mikö tekosyy ettei tuohon koulutukseen voi hakea?
Mistä puhut. Jo nyt hakijoita on kymmenkertainen määrä kuin voidaan ottaa. Jokainen varmasti haluaa opiskella mutta se ei ole mikään automaatio eikä takaa työpaikkaa. Kerroppa minulle mitä opiskelen varsinkin jos sinulla on tarjota työpaikka. Minä opiskelen sen mitä tarvitsee ja sinä takaat työpaikan???
Niin tässä on monesti sanottu että hae lähihoitajaksi, mikä tässä on vaikea ymmärtää? Helppo päästä opiskelemaan ja töitä riittää.
Odotas niin rautalangasta: Avoimia opiskelupaikkoja on 1000. Hakijoita on 10 000. 10 000-1000=9000. Eli tuhat pääsee opiskelemaan ja 9000 ei pääse opiskelemaan. En tiedä tajusitko vieläkään?
Mitä oikein sekoilet? Lähihoitajakouluun pääsee >90% hakijoista
Hakijoita on enemmän kuin otettuja. Yritin havainnollistaa yksinkertaiselta esimerkillä mitä se tarkoittaa. Voin toki etsiä oikea luvut mutta osaat tehdä sen itsekkin!!
Ihan jokainen tosissaan hakeva sinne pääsee. Hae vain ne tilastot niin katsotaan sitten yhdessä.
Terveysopinnot: Ensisijaisia hakijoita 17 235, kaikki hakijat 24213, paikan vastaan ottaneet 3513. Lähde:vipunen.fi
Nyt vain laskemaan?
No haepa ensin ne lähihoitajia koskevat tilastot
Etkö itse osaa? Opettele muuten käyttämään välimerkkejä, niitä osaa tällainen halveksimasi työkyvyttömyyseläkeläinenkin käyttää.
Osaan kyllä hyvin etsiä tietoa. Sinä et osaa, sillä haet jotain AMK-hakijatilastoja vaikka piti hakea lähihoitajia koskevia lukuja. Tänä keväänä lähihoitajaopiskeluun on 5000 aloituspaikkaa ja ensisijaisia hakijoita on ollut 3500, eli jokaiselle ensisijaiselle hakijalle riittää periaatteessa paikka. Kyllä lähihoitajaksi pääsee opiskelemaan vain jos halua riittää. Toki sinä haluat vain keksiä tekosyitä, jotta voisi maata kotona eikä tehdä mitään.
Toiseksi nettikirjoittelussa ei päde normaalit kirjoitusopit. Jos on vain yksi lause niin piste ei ole välttämätön.
Vierailija kirjoitti:
Demarit ne vasta leikkaakin. Ovat köyhien taskuilla yhtä paljon tai enemmänkin kuin rikkaiden.
Demareiden ideana on pitää suomalaiset köyhinä, eikai kukaan muuten tuota puoluetta äänestäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo kokkarien elekieli ja käytös taannoisessa vaalitentissä oli kuvottavaa. He naureskelivat, pyörittelivät silmiään ja loivat merkityksellisiä katseita toisiinsa toisten puolueiden puheenjohtajien pitäessä 3 minuutin puheitaan. Aivan kuin koulukiusaajia.
No mites nuo Marinin huutomöykkäämiset toisten päälle?
Silloin oli menossa debatti, ei toisten puheenjohtajien pitämät puheet. Etkö erota näitä asioita?
Okei ja sitten arvostelet kun joku katsoo toiseen suuntaan ja hymyilee samalla :DD Te vauvapalstan kyökkipsykologit olette kyllä koomisia, triplastandardit aina jotta se tukisi omaa mielikuvaa.
Mä olen itse persujen äänestäjä ja jos jostain en pidä niin veljeilystä kokkarien kanssa. Toivon että vaaleissa syntyisi hallitus johon mahtuisi PS ja SDP. KD:n ja Vasemmistoliiton näkisin tuossa myös sekä mahdollisesti Keskustan. Luulisi että näillä tulisi heittäen enemmistöhallitus jolla olisi näkemystä tavallisen palkansaajan ja keskiluokan sekä myös työttömän asioihin.
Työtönkään kun ei ole mikään palkansaajan vastakohta vaan työssä ollutkin on usein kokenut työttömiä päiviä ja kuukausia. Se ei ole enää nykymaailmassa niin ihmeellistä.
Kyllä oli Sanna taas huippu. Ei voi muuta sanoa. En ole demari mutta kyllä Sanna oli se joka veti tätä väittelyä.
Jos haluaa eroon tästä sukupuolitouhusta sekä pitää tavallisten yrittäjien puolta, pitäisi äänestää persuja. Kokoomusta ei yhdenkään tavis-ihmisen pidä äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen talouspolitiikka on älytöntä. Jos tukia pienennetään tai poistetaan, vähävaraisten ostovoima heikkenee, mikä heijastuu kotimaan elinkeinoelämään ja työpaikkoja katoaa.
Ei niitä työpaikkoja todellakaan synny sosiaaliturvaa heikentämällä, päinvastoin.
Niiden vähävaraisten ostovoima on tähänkin asti kuulemma ollut olematon, ja olemattoman häviäminen ei paljon vaikuta mihinkään. Pahempaa on se, jos kuluttavan luokan kulutus päättyy, se on katastrofi.
Pienituloisuus ei ole mukavaa, tiedän sen omasta kokemuksesta, mutta kouluttautumalla ja vaihtamalla töiden perässä kaupunkia, sain uuden mahdollisuuden. Ei se helppoa ole, eikä aina kivaakaan, mutta mikä tässä maailmassa helppoa olisi. Paitsi kotona loisiminen ja valittaminen.
Oikein on, että kaikki, jotka saavat työn, myös menevät töihin. Ensin työ ja sitten etuudet pois. Nyt sitä suunnitellaan niin, että ensin etuudet pois ja sitten ihminen lähtee etsimään töitä. Siinä köyhä voi joutua taloudelliseen ahdinkoon, jos joutuu olemaan muutaman kuukauden ilman tukia. Sitä en hyväksy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään kokoomuksen aikeet leikata miljardi asumistuesta osoittaa puolueen olevan joko a) täysin ymmärtämätön leikkaussuunnitelmiensa sosiaalisista vaikutuksista tai b) sadistinen köyhien vainoaja, joka ajaa heidät äärimmäiseen ahdinkoon (mahdollisesti myös itsemurhiin) varsinkin kaupungeissa. Oli kysymys tyhmyydestä ja tietämättömyydestä tai sadismista, kumpikaan ei hyvä. Vain hullu pienituloinen äänestää tätä puoluetta.
Tarkoitus on laskea vuokratasoa tai ainakin estää sen jatkuva nousu.
Tsekkaa mikä on kojamo ja mieti miksi sdp tätä leikkausta vastustaa.
Me veronmaksajat maksamme asumistukien muodossa puoluetukea
ja liitoille lisää Lapin huvila-rahaa
Jos tämä on tarkoitus, miksi se pitää toteuttaa ajamalla ahdinkoon köyhimpiä kansalaisia? Tämä keino on sitä paitsi tutkimustiedon valossa tähän tarkoitukseen erittäin tehoton. Parempi olisi vaikka vuokrasääntely (vaikkei aivan ongelmaton sekään).
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itse persujen äänestäjä ja jos jostain en pidä niin veljeilystä kokkarien kanssa. Toivon että vaaleissa syntyisi hallitus johon mahtuisi PS ja SDP. KD:n ja Vasemmistoliiton näkisin tuossa myös sekä mahdollisesti Keskustan. Luulisi että näillä tulisi heittäen enemmistöhallitus jolla olisi näkemystä tavallisen palkansaajan ja keskiluokan sekä myös työttömän asioihin.
Työtönkään kun ei ole mikään palkansaajan vastakohta vaan työssä ollutkin on usein kokenut työttömiä päiviä ja kuukausia. Se ei ole enää nykymaailmassa niin ihmeellistä.
Tuo edellyttäisi sitä, että Kokoomus kärsisi selkeän tappion vaaleissa, eikä sitä varmaan tule tapahtumaan. Ainakaan galluppien perusteella ei siltä vaikuta. Joten Kok + Ps tai sitten sinipuna sieltä on tulossa. Itse toivoisin jälkimmäistä, demarit voisivat hiukan suitsia kokkareiden hulluimpia leikkaushaluja. Persujen ja kokkareiden hallitus merkitsisi kylmää kyytiä köyhille. Persut on talouspolitiikassa melkein yhtä oikealla kuin Kokoomus.
Muista puolueista en osaa sanoa. Varmaan RKP ainakin on hallituksessa mukana. :) Onko se koskaan ollut oppositiossa?
Vierailija kirjoitti:
Todella toivon, että kaikki kokoomuslaiset ja heitä äänestävät saavat joskus maistaa omaa lääkettään eli sairastuvat/loukkaantuvat työkyvyttömiksi ja pääsevät niille "ruhtinaallisille tuille" joita ovat leikkaamassa. Nopeasti heiltäkin loppuvat säästöt ja sijoitukset ja pudotus tulee olemaan kova.
Uskomattoman valheellista propagandaa. Ei Kokoomus ole leikkaamassa heikoimmilta. Ja olen yrittäjänä kokenut juuri tuon työkyvyttömyyden vaikka keskituloinen. Vuosi toipilaana ja tulot romahtivat, mutta eivät loppuneet täysin, kiristin vyötä ja selvisin. Kunnes taas työkykyinen ja yritys sai uutta tuulta purjeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen voi hankkia koulutuksen ja silti jäädä ilman töitä. Jos itse on ollut onnekas ja päässyt helposti töihin on hyvä syyllistää niitä jotka eivät olleet yhtä onnekkaita.
Valtion pitäisi paremmin säädellä koulutuspaikkoja ja oikeasti puhtaalla rahalla kannustaa ihmisiä työvoimapula-aloille. On se hyvä kansanedustajan palkalla voivotella kun ihmiset ei kouluttaudu hoitajiksi. Haluaako kukaan pyyhkiä toisten ihmisten perseitä huonolla palkalla?
Varsin ristiriitaista tekstiä :D. Mikset sitten kouluttaudu hyvin työllistävälle alalle? Mitä jos valtio pakottaisi opiskelemaan jotain, siitä vasta valittaisitkin
Kerroppa hyvin työllistäviä aloja jossa työpaikkoja paljon ja riittävän hyvä palkka. Vaikutat melkoisen tyhmältä ja itserakkaalta ihmiseltä.
Eli et mene töihin ellei palkka ole hyvä? Juuri tällaisen ajattelun vuoksi Suomi on pulassa. Opiskele vaikka lääkäriksi, jollei äly riitä niin sitten lähihoitajaksi.
Ei ole lähihoitajaa lähipiirissä mutta jos tuota hoitajien ala-arvostusta lässyttäisit kuulteni niin tarvitsisit kyllä hoitajaa. Sen verran oikea suora oikeaa.
Eipä yllätä että työtön on täynnä raivoa ja tyhmyyttä :) ihan fiksusti annoin neuvot mihin koulutuksiin voisit mennä, vai eikö lääkärin homma kelpaa?
-eri
Pitää hakea omia valmiuksia vastaavaan koulutukseen. Lähihoitajista on esimerkiksi huutava pula, mikö tekosyy ettei tuohon koulutukseen voi hakea?
Haluaisitko sinä hoitajaksesi ihmisen, joka yökkii pahoista hajuista tai eritteistä? Jolta lähtee taju, jos näkee verta. Jolle tulee lähes pakokauhu sairaalassa ahdistuksesta. Joka voi pahoin nähdessään tippaneulan kädessä.
Kaikista ei ole hoitoalalle. Meillä kaikilla on vahvuutemme ja heikkoutemme.
Köyhä yrittäjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella toivon, että kaikki kokoomuslaiset ja heitä äänestävät saavat joskus maistaa omaa lääkettään eli sairastuvat/loukkaantuvat työkyvyttömiksi ja pääsevät niille "ruhtinaallisille tuille" joita ovat leikkaamassa. Nopeasti heiltäkin loppuvat säästöt ja sijoitukset ja pudotus tulee olemaan kova.
Uskomattoman valheellista propagandaa. Ei Kokoomus ole leikkaamassa heikoimmilta. Ja olen yrittäjänä kokenut juuri tuon työkyvyttömyyden vaikka keskituloinen. Vuosi toipilaana ja tulot romahtivat, mutta eivät loppuneet täysin, kiristin vyötä ja selvisin. Kunnes taas työkykyinen ja yritys sai uutta tuulta purjeisiin.
Itse valehtelet. Kokoomus on leikkaamassa sosiaaliturvasta - eli heikoimmilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Mistä puhut. Jo nyt hakijoita on kymmenkertainen määrä kuin voidaan ottaa. Jokainen varmasti haluaa opiskella mutta se ei ole mikään automaatio eikä takaa työpaikkaa. Kerroppa minulle mitä opiskelen varsinkin jos sinulla on tarjota työpaikka. Minä opiskelen sen mitä tarvitsee ja sinä takaat työpaikan???
Opiskele metallialaa, hitsareista ja koneistajista on pulaa. Ala sopii miehille ja naisille.
Kokkarien keino liian mataliin palkkoihin ovela- ei nosteta palkkoja ollenkaan, vaan monotetaan avustuksia saavat alemmas, jolloin heihin verrattuna palkat TUNTUVAT isommilta. Ja koska elämmä kateellisten kiusaajien luvatussa maassa, niin totta kai läpi menee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisuus johtuu täysin omista valinnoista. Mikää tai kukaan ei pakota kouluttautuun ja hakeutuun matalapalkka alalle kuin itse. Varsinkin suomessa jossa on todella hyvä mahdollisuus kouluttautua. Turha syyttää muita omista valinnoista
Tyypillinen todellisuudesta irtautunut kokkari.
Ainoa pikku virhe tuli sinulla siinä että en todellakaan äänestä kokoomusta. Olen 36 vuotias ja en ole vielä yhdessäkään vaaleissa löytänyt ehdokasta tai edes puoluetta mitä voisin äänestää kun arvomaailma ei kohtaa yhdenkään kanssa. Monilla puolueilla on paljon hyviä nyansseja mutta kokonaisuus ei ole hyvä. Kokoomuksen hyviä puolia on se että ne pakottaisi ihmiset ottamaan vastuun omasta elämästä rajoittamalla muilta pummimista
Miten otat vastuuta omasta elämästä jos sairastut vakavasti, asut jossain maaseudulla jossa ei ole työpaikkoja (äläkä ehdota että muuta työn perässä) se tarkoittaa asumiskulujen tuntuvaa kasvua ja jos et löydäkään töitä tai työnantaja(t) irtisanovat koeajalla helposti ilman syytä niin miten siinä selviät.
Kyllä niin tekisi sinullekin hyvää siellä pilvenhattaralla heiluessa tippua siihen todellisuuteen missä moni ihminen oikeasti elää.
Minä itseasiassa muutin Turusta maaseudulle töihin. Asuin Turussa yli 20 vuotta. Palkka ei kummoinen ole, 2500 euroa/kk. Ei aina tarvi maaseudulta muuttaa kaupunkiin.
Miksi et saa töitä maaseudulta? Onko kyseessä kannustinloukku, johon kokoomus haluaa puuttua. Työn pitää aina olla kannattavampaa kuin kotona oleminen. Hiljan uutisoitiin siitä, että maaseudulla on pulaa työntekijöistä.
Ja useampi taloustieteilijä jo sanonut että sillä velalla pelottelu ihan turhaa ja ylimitoitettua eli suomeksi sutkua!
Kokoomus puhuu vain tukien leikkaamisesta, mutta ei suinkaan PALKKOJEN NOSTAMISESTA, jotta palkalla tulisi oikeasti toimeen.
Silloin oli menossa debatti, ei toisten puheenjohtajien pitämät puheet. Etkö erota näitä asioita?