~*~*~KULTAINEN 60-LUKU viikolla 48 ~*~*~
Huomenta,
lyhyesti lastenhoidon lomasta hyvää viikonalkua kaikille!!!
Valdeviina (menikö yhtään oikein) paljon onnea plussasta!
Täällä ei tavallisesta poikkeavaa, tukisukat sain hoidoksi reisimatoihin, ne kaupankin " tavalliset" ovat auttaneet hiukan ja nyt tulossa jämäkämpää tavaraa.
Joulukuukin alkaa.... ihanaa ja kamalaa..... kaikki tekemättä, vaikka TÄMÄ vuosi piti olla (taas) SE vuosi, kun alkoitan jo hyvissä ajoina lokakuussa valmistelut ja teen raakalaatikoitta pakkaseen. *heh*
Kommentit (65)
Ovistesteistä; teitkö aamuvirtsasta? Lukeeko ohjeissa, että SAA tehdä vai EI SAA tehdä aamupissasta? Kun, kun, olen ymmärtänyt, että virtsaan voi kerääntyä LH-hormonia, joka antaa virheellisen vastauksen joissain tapauksissa. _Ilmeisesti_ silloin, jos testin ohjeissa lukee että EI aamupissasta. Toiset testit taas tehdään aamupissasta (tai saa tehdä). RFSUn ovistesteissä vielä sanotaan, että LH-hormonia erittyy päiväsaikaan ja siksi päiväpissa. Tiedä sitten. Oma mielipide on, että Apteekin oma ovistesti on minulle hyvä vaihtoehto sekä Clearbluen tikkutesti. Liuskatestit on minusta mahdottomia......
UUDET tervetuloa!!!!!!
Neuvolakäyntikin on taas takanapäin.... en nyt jaksa raapustaa siitä, mutta kaikki oli sinänsä ihan hyvin.
Pikaisesti vain kiitän teitä kaikkia, kun iloitsette niin kovasti kanssani hyvistä tuloksista. Olette ihania kaikki.
Mies on kipeänä, joten palstailu jää vähäiseksi. En viitsi paljastaa sille, miten lomapäiväni yleensä käytän...
onnea oviksen metsästyksiin ja plussasädetystä oviksen jo ohittaneille. Ja odottajille huippuhyviä vointeja!!!!!!!
Itse testasin aina aamun/päivän toisesta virtsasta, ja niin se muistaakseni aconeilla tehtiin, eli ei enää päivällä voi testata, koska saattaa näyttää mitä tahansa. t. emmi
Tein testin aamun 3. vessakerrasta. Mulla ei todellakaan ole mikään seurustelurakko, eli about klo 10 aikaan aamulla käyn jo kolmannella lirutuksella ;) Sitä kahvia aamulla kummastelin, kun se laittaa (ainakin mulla) aamulla nesteet liikkeelle, niin olisiko pissikin jotenkin erilaista. Noh, sen toisen testin tein klo 13 aikaan, mikä näytti haamua. Ajattelin kyllä jatkaa huomenna (ja siitä eteenpäin) testaamista juuri tuollon klo 10 aikaan. JOS huomenaamullakin paukahtaa vahvat viivat, niin sitten katson taas asian klo 13. Vai pitäisikö vielä varmuuden vuoksi testata nyt illalla, ja katsoa mihin suuntaan mennään...
Tuli muuten Pietu mieleeni, että olet tosi taitava ja vakaakätinen, jos saat sen kapean liuskan vielä puolitettua :) Meikäläisen rähmäkäpälöillä se lienee mahdotonta... Yhden päivän ovistestikokemuksella voin myös sanoa, että varsinaista salatiedettä tämä on. Mitäs luulette: jos miehet olisivat raskaana, niin viitsisikö ne tuota tikuttamista samalla lailla kuin me naiset?? Minä en usko... Insinöörit saattaa tietty olla poikkeus ;)
Nyt poistun, heips huomisiin :)
Ja Ani: Olen samaa mieltä, että Pietulla on vakaa käsi kun saa tikut puolitettua. Mä yritin kesällä kerran/pari ja tulos oli aika epämääräinen...
Öitä kultaisille kavereille!!! Telkkarin lempisarjat kutsuu..
Ja siitähän jatketaan mihin illalla jäätiin ;)
Tikutin illalla ihan mielenkiinnosta vielä, ja haamu oli haalistunut. Tänä aamuna ei ollut enää edes haamua. Nyt kuulkaa harmittaa, että annoin ukon mennä illalla kuorsaamaan ennen minua :(
No, jospa tästä jotain oppisin, olen vasta aloittelija näissä tikutusasioissa.
Joulukuu tosiaan alkoi, ja maa on ankea. Jouluista fiilistä saa kyllä hakemalla hakea, lunta kaipaan ainakin minä.
Onkos tänään tiedossa mitään kivoja uutisia :) Pietu se piinailee... kuulumisia odottelen :) Toivottavasti raskautetut yökukkujat ovat nyt nukkuneet paremmin. Tulkaapa kultsut kertomaan kuulumisia, minäkin poikkean vielä pinolle tänään, kun en viikonloppuna pääse koneelle (lähdemme sukuloimaan).
Ai niin, yksi asia vielä tuosta kp 9 ovisplussastani (tämän jälkeen lupaan sulkea suuren suuni tästä asiasta, ettette hermostu..): voikohan päättyneet kuukautiset pitää LH huippua päällä, mikä antaisi sitten positiivisen tuloksen? Mun on vaan edelleen vaikea uskoa noin aikaiseen ovulointiin...
NYT VAIKENEN :)
ANI
minusta lutenisoivaa hormonia (LH) ei erity kuukautiskierrossa muuten kuin munasolun irtoamisen aikaan, tai siis kyllä sitä varmasti erittyy hiukan ja on elimistössä, mutta ei niin että " jälkikäteen" värjäisi testitikkuja.
Testaa myös ihmeessä lima-aikoina tai silloin, kun luulet oviksen olevan tuntemusten perusteella. Itse luulin kerran, että ovis oli tulossa kp 13-14 ja se tuli kp 17........
Taasko oli uusia immeisiä?!? TERvetuloa vaan joukkoomme!
Minäkin olen hengissä vaikka en ole kerinnyt kirjoitella, lukemassa olen käynyt joka päivä.
Tänään ois vapaapäivä jonka ajattelin ihan siivouksen ja kaupassakäynnin merkeissä viettää ja jos oikein ahkeraksi heittäydyn ( hyvin epätodennäköistä) niin voin vaikka leipoakkin jotain hyvää...
Olen innostunut kutomaan huovuttuvasta langasta sellaisia kasseja jotka sitten koristelen kaikenmaailman koristekivillä ym. napeilla ja pikkutytöt tykkää...olen tehnyt jo kaksi mustan ja valkoisen ja koristeet on vielä laittamatta !! saapi tänä jouluna kummitypsyt kassit joiden sisään sitten jemmaan jotain juttuja ??
Lahjahankinnat ovat ihan kesken vielä, tosin serkuille ne on jo ostettu ja laitettu matkaan mutta täällä nämä omat nuppuset ja kummilapset huh huh varmasti iskee stressi pahimmoilleen vielä ennen kuin kaikki on ostettu mutta onneks mulla on kaks isompaa tonttua jotka tykkää paketoida niitä paketteja niin saan sitten apua heiltä, tosin jää mulle paketoitavaksi sitten noiden kahden tontun lahjat...
Mä en nyt muista mitä olitte kirjoitelleet mutta muistan että kaikilla oli kaikki ihan hyvin ja piinailua edessä ..
Mä aion tänään etsiä jostain itselleni suklaakalenterin kun päätin aamulla että se on mun piiniskalenteri että sitten vasta testaan kun kaikki luukut on jo auki !! noh ehkä vähän aikaisemminkin vois kun testit odottaa kaapissa.
Mä en sitten saanut ostettua niitä ovistikkuja silloin aiemmin ja nyt mä en raaski vähistä rahoistani niitä tilailla joten ihan on tämä kierto mentävä joka päivä taktiikalla kp 12-23 !! Tärppikierroissa luulen että mun ovis on ollut aina kp 18 aikoihin mutta who know`s ??
Onko kellään kokemusta vaikuttaako clomifen itsessään kierron pituuteen vai onko se vaan niin että se kypsyttää ne munikset??
Terolutit aloitan sitten ens tiistaina taas joten on kaikenlaiset tropit käytössä,,ja sitten keksin miten saan juotua ite ne greippimehut, ostan sitä duuniin !! Koskas sitä greippimehua pitää juoda, missävaiheessa kiertoa??
Eilen meinasi taas ykssarvinen hyökätä mun otsikolle istumaan mutta onneks se oli tänä aamuna häippässyt, toivotaan ettei se meille taas pesiytyisi !!
Nyt on pakko jatkaa taas siivousta....Mukavaa viikonloppua , haleja kaikille ja uusille tervetuloa !
Isotikru
No nyt se sitten on jo joulukuu ja kaikki jouluvalmistelut, jotka piti aloittaa hyvissä ajoin on vieläkin aloittamatta... no en tainnut olla ainoa!
Tänään on vapaapäivä ja piti aloittaa siivousta ja pyykkäystä, mutta on taitaa väsymys ja huonovointisuus vetää kohta sohvalle lepäilemään.
Tosin iloinen olen oksentelusta ja muista oireista, meikäläiselle se tietää vaan sitä, että kaikki on toistaiseksi ok!
Piinaajiille ja oviksen metsästäjille onnea!
pari huonosti nukuttua yötä taas takana, mutta olo tänään hiukan eilistä virkeämpi.
Nyt en taas muista, mitä kaikkea piti kommentoimani..Tervetuloa ainakin uusille. Yritän poimia tiedot esittelylistalle ensi viikolla.Isotikru
Isotikru: tykkään kanssa huopanen-langasta ja olen tänä vuonna neulonut siitä pieniä joulukuusia myyjäisiin. Koristelen ne kulta- tai hopealankaan pujotetuilla helmillä ym. Eilen sain aika hyvin lahjoja hankittua, toys´r´us pelasti..
Mulla on 17 kpl ylimääräisiä ovistestejä. 10 aconia ja 7 ferttestiä. Annan ne mielelläni hyvään tarkoitukseen esim. postimaksun hinnalla. Ferttestistä tykkäsin, kun sen voi tehdä aamun ekasta pissasta, aconia taas ei. Joten kiinnostuneet, pistäkää postia senniina@netti.fi. Testit menee vanhaksi 7/07 ja 8/07 ja luulen, etten tarvitse niitä siihen mennessä..
Clomifenin oikeesta vaikutuksesta kierron pituuteen en tiedä, mutta itselläni se tasoitti kierron 26-28 päivään, ovis tuli aina kp13-14. Pisimmillään kierto huiteli 36 päivässä ilman clomeja. Greippiä pitäis juoda menkoista ovikseen, tekee teppoa limoille. Tervellistähän se on, joten ei varmaan haittaa juoda vaikka koko kierto.
Omasta navasta ei ihmeitä. Eilen vähän töykki, mutta tänään taas sellanen päivä, että onkohan tuolla ihran alla elämää ollenkaan. Kai siellä on, kun kaikki asiat niin itkettää ja tukka rasvaantuu silmissä. Iltasin vatsa pömpöttää, muuten kyllä housut roikkuu. Olin iloinen, kun en neuvolassa painanutkaan " kuin" 71kg. Olen 170 pitkä eli ei kai tuo niin paha ole, eihän?
Viikonloppuja!
Senniina 10+2
Ihanaa, se on viikonlopun alku. Pitäisi alkaa leipomishommat ja lahjojen ostelut kun vain saisi aloittamisen käyntiin. Eilen ostinkin jo leipomistarvikkeita ja tein illalla jo kolmannen piparitaikinan,huhhuh että niitä meillä menee. Tytöt vetää niitä välipaloina kun tulevat koulusta(enhän minä syö niitä yhtää...) toisaalta joulun aikaanhan ne kuuluvat.
Ihan nauru herisi täällä kun luin että meikäläisellä tarkat sormet kunsaa ovis tikut kahtia,hehheh. Loppujen lopuksi äitiyspakkauksessa joskus silloin oli sellaiset oranssikahvaiset pienet kynsisakset ja niillä saa tosi helposti(lue;kieli keskellä nenänpäätä) leikattua testin kahtia ja vielä tuloksesta saa selvänkin.
Mukava lukea teidän joulunvalmisteluja, voikun saisi itsekkin aikaiseksi jotain, toisi vähän iloa tähän harmauteen. Tänään alkoi sitten kp1 ja keräilen näitä siipien palasia ympäriltä ja yritän kerätä taistelumieltä seuraavaan oviksenmetsästykseen. Jos kaikki menee niin kuin tämäkin kierto niin uuden vuoden aikaan voisi sitten seuraavan kerran piinata. Nyt täytyy antaa tuon rintavarustuksen olla rauhassa puristeluista, nehän tuli araksi pelkästään siitä että lähes tuli käveltyäkin toinen käsi pussin päällä koko ajan. On se ollut taas näky. Nyt tulevan kierron otan kyllä ihan rauhassa(en kyllä usko tuohon itsekkään...) Outoa on etten nyt niin kamalan masentunut ole vaan pikemminkin hihat käärittynä uuteen taistoon.
Nyt lähdettävä syömään. Palataan ja mukavaa viikonloppua kaikkille.
-pietu-
Kiva oli kuulla Isostatikrustakin :-)) Hyvä, ettei ' se' tullut sinne otsalla keikkumaan .. Ja muutenkin siellä kaikki oli okay ..
Senniina et todellakaan ole iso, jos pituutta on 1.70 .. Itse kun olen 1.63 tonttulakki päässä :-)) Ja nyt painoa siis sellainen 70kg aamuisen mukaan, joten +13kg on paino noussut. Mutta mielestäni en minäkään ole iso, vain tuo rötjäke tuossa edessä on ' iso' siis masu :-))
Trattis käyhän taas moikkaamassa meitä täällä palstalla ! Toivottavasti kaikki on hyvin !!!
Kaikki on hyvin, ei valittamista, kova tahti päällä, aamulla olen siivoskellut, pessyt pyykkiä ja pian alkaa ruuan valmistus, että saa purtavaa ennen iltavuoroon menoa. Kun painavaa pyykkikoria kanniskelin niin silloin hieman tuntui sellaista paineen tunnetta alamasulla, mutta se kesti sellaisen pienen hetken. Vauva innostui eilen oikein urakalla sukeltelemaan ja kieppumaan, voi että ne muljahdukset tuntuu hurjilta :-/
Kaikille kultaisille hyvää viikonloppua ja piinailijoille ' onnea' piinaan ja oviksen metsästäjille ' onnen' metsästykseen :-)) ja odottajille ' onnea' odotukseen .. Että sellaista ! t. emmi rv-23+5
Olen pahoillani ' tädistä' mutta uusin asein tähän kiertoon, jookos !!! Hyvä, ettet masentunut .. Kurjia nuo tädin vierailut ovat, mutta kyllä se vielä teiltäkin pysyy sen 9kk:tta poissa. Voi hyvin !!!! t. emmi
Pietu: voi harmi, ettei mun säteet ja peukutukset auttaneet... Kun se täti sun luonasi pakkailee, lähetä tänne...
Hienoa, että olet noin upealla asenteelle; seuraavaa ovista kohti!!
Pahoittelut Pietulle tädistä, vaan hyvä, että olet taistelumielellä.
Ja multakin VM:lle onnittelut.
Tikuttelusta sen verran, että kaksi kiertoa olen nyt kokeillut mammaksi-tikuilla enkä kummallakaan kerralla ole näkynyt selvää ovista. Molemmilla kerroilla kun viiva on ollut tummin, niin ovisvaivat ovat olleet vahvimmillaan vähän sen jälkeen.
Mietin myös noiden testien luotettavuutta, kun tulee juotua vettä paljon ja ravattua myös vessassa, että eihän se pissa ehdi edes rakossa oleilla ja ei kai siinä hormonejakaan juuri sitten ole?
Väsyttää -> päätä särkee, eikä se toimi -> työt ei innosta -> lähden kotiin.
paska akka kun tiensä sun luokse löysi..noh uutta matoa koukkuun ja kohti uutta taistoa päin !!
Arvatkaas millaisen piinis suklaakalenterin ostin, noh tietty Nallepuhin jossa on iso iso Tiikeri...
Nyt pitää lähteä ukkokullan kanssa kauppaan ostaa viikonlopun sapuskat yäk ei vois vähempää kiinnostaa...
Mukavaa illanjatkoa kaikille !
Isotikru
Ankkis: kiitti sullekin onnitteluista. Tätiä tässä odotellaan. Jättifinni leuassa saattaa tietää hyvää...!!
Senniina: Kuule usko jo, että asiasi ovat mallillaan. Oikein " järkytyin" kun tajusin, että viikkoja sulla jo 10+. Siellä samoissahan menisin itsekin. Ja sun painosi on just hyvä.
Isotikru: saitteko ostokset tehtyä? Mä muuten jotenkin arvasin, että sun kalenterisi olisi just sellainen. Mihin se tiikeri raidoistaan...
Tyttöset valvoo tavallista pidempään viikonlopun kunniaksi. Nauravat hauskoille kotivideoille. Mies rötköttää sohvalla, puolikuntoisena. Hyvä kun on nyt kipeä, niin jaksaa sitten kun " on aika" . Mä tässä jo valmiiksi hehkutan, vaikka täti ei vielä edes poikennut. Mutta pakko ajatella positiivisesti, koska muuten mä en jaksa...
Ihan uskomatonta terapiaa tää palstailu. Olen aktiivi täällä ja Haahuissa ja molemmissa porukoissa olen saanut sellaista tsemppiä, että kiitos nopeasta toipumisesta kuuluu teille. Joten SUURI KIITOS!!!
Nyt varmaan heipat tältä päivältä!
Olisin innokas liittymään seuraanne, ehkäpä kuumeinen 60-lukulainen vielä sekaan mahtuu?
Palstailinkin tuossa jokin aika sitten kultaisissa, mutta siitä on jo varmaan vuosi aikaa. Vauvakuume on koko ajan ollut takaraivossa, tosi yrittämiseen tosin olemme päässeet vasta hiljattain.
Meillä on kolme poikaa, kuopus kohta 3v täyttää ja vielä vaan uskallamme toivoa että onni potkaisisi.
Keskenmenoja on ollut saman verran kuin näitä onnistuneita raskauksia vuosien varrella, joten melko varovaisen toiveikkaana tässä ollaan.
Kiertopäiviä en nyt ole laskenut (vielä), mutta kellontarkasti kroppa toistaiseksi on vielä toiminut, viikon päästä olis täti tuloillaan, ellei nyt sitten ole tärpännyt. Tuntuu, ettei. Oireita nyt ei ainakaan mitenkään erikoisesti ole havaittavissa. Ja tärppipäivätkin meni vähän sivusuun, oviksen tunnen tosi selvästi silloin kun se käsillä on, eli en ole toistaiseksi vielä tikutellut tai muuta sellaista.
On tosi hienoa, että löydän täältä muitakin kypsän iän kuumeilijoita, tuntuu meinaan että samanikäiset kaverini eivät juurikaan enää vauvoista haaveile.
Kovasti tärppionnea toivotellen
-minea-
Täällä on mukavaa seuraa ja kaikenlaista " vertaistukea" niin vauvakuumeeseen kuin jo plussaneisiinkin !
Joo kaupassa käytiin ja ostin Valion greippimehua.. nyt yritän sitä täällä laimentaa vaniljavodkalla mutta voi fan miten pahaa se on !!
ja arvatkaapas millainen lasi mulla on no tikru ja nasu tietty ( se on muksujen mutta nyt lainaan sitä kun nukkuvat eivätkä ole meteliä asiasta nostamassa...)
Ilta on mennyt telkkua katsellessa ja sukkaa kutoessa ja piipahdinpas äsken tuon ukkokullan kanssa saunassakin .
Nykyään harvemmin kahdestaan saunotaan , meillä kun tuo herra 13-v esikoinen haluaa saunoa isänsä kanssa ja minä sitten tyttöjen kanssa.
Ostin jo silloin syyskuulla litran vaniljavodkaa laivalta mutta kun tuli se plussa niin unohdin koko jutun ja viikolla muistin että mulla olisikin taikajuomaa..
Nyt menen viihdyttämään tuota ukkelia ja tiedä vaikka mitä tässä vielä keksisin ; -) ( teidän onkin tosi vaikea arvata !! )
HYVÄÄ YÖTÄ!
Isotikru
Minullahan silloin kun käsittääkseni ovuloin ovis menee nopsaan ohi eli kaksi kertaa päivässä tikuttamalla aamulla voi olla plussaa ja illalla jo haalea viiva ja päinvastoin. Lääkäri sanoi kun kyselin monen päivän plussaviivasta että voi merkitä että ovis jää ikään kuin " päälle" eli kypsää munasolua ei silloin irtoasi. Tammikuussahan minulla oli juuri noin että aamulla oli haalea viiva, illalla tasavahvat ja aamulla taas haaleat ja siinä kierrossa tärppäsi, joka tosin meni kesken. Kesän plussasta ei ole tietoa kun en silloin tikuttanut. Tässäkin kierrossa minulla oli pitkään plussa joten siksi kai tässä tätikin on tuloillaan. Kyllä se on tiedettä kuulkaa noiden testien tulkinta. Toivottavasti en sekoittanut ihan kokonaan päätäsi ani....
-pietu-