Oviskipua monta päivää?
Minulla alkaa vihlonnat alavatsassa mielestäni jo kp 10 paikkeilla ja kestää parhaimmillaan 5-6 pv eriasteisena. Nyt esim. pe ja la (kp 13) oli tosi kipeä vatsa ja selkä, mutta kipu jatkui vielä sunnuntainakin, jotain tuntemuksia minulla on vieläkin(ma), hellittämään päin kyllä jo. Mistä ihmeestä voi tietää kipujen perusteella ovisajankohdan jos kerran noin monta päivää kipuilee? Nyt puuhailimme lauantaina koska kiertoni on aika tarkkaan 26pv, joskus 27. Toivottavasti tärppäsi. Tämä on jotenkin turhauttavaa kun en ole juuri tälläisiin tarkkailemisiin ja laskemisiin tottunut, kaksi edellistä lasta ovat tulleet " vahinkona" , eli ei tärppiajankohdasta mitään tietoa..
Kommentit (12)
Tuolla av:lla jo siitä haamustakin kyselin kun en oikein osannut tulkita sitä tulosta, mutta toivotaan parasta!
Ap
Mulla oli marraskuun kierrollani 5-6pv.vahvat ovisoireet ja heti vaan alettiin toimia ja raskaana olen.Mulla ei ollut edes ollut juur aiemmin elämässäni ovisoireita!
Eli ne kivut saattavat kestää monta päivää kun munasolu kehittyy ja kypsyy.
Hei! Esikoiseni on 7,5kk, menkat ei oo vielä alkanu ja imetän kiinteiden ohella. Nyt jo kuudetta päivää on " kumma" tunne alavatsassa. Toinen lapsi on tervetullut ja luulinkin oireita ovulaatioksi ja sen mukaan makkarissa on toimittu... ;) Mut vähän kummastuttaa kun alavatsa kipuilee jo kuudetta päivää. Ennen raskautta oviskipua oli yhtenä päivänä ja se oli tosi kovaa kipua, lähenteli kuukautiskipuja. Nyt vihleksii vähän väliä ja muutenkin masu tuntuu kummalliselta. Voisinkohan olla jo raskaana? Tää on hankalaa kun menkatkaan ei oo alkanu ni ei oo kierrosta mitään käsitystä. Testiä en vielä haluaisi tehdä enkä toiveita raskaudesta " suotta" vielä elätellä. Viime viikolla alavatsaa vihleksi vasemmalta, tällä viikolla oikealta. Välillä kipu " kiertää" alavatsaa. MItä tää vois olla?
Mullakin tässä kierrossa ensin 3pv oviskipuja (kp 19-21) ja sitten heti perään alkoivat hieman erilaiset alavatsakivut ja-tuntemukset (painon tunne, kiristää, repii..) lisäksi selkä on nyt toista päivää tosi kipeänä (tänään kp 25/32-38). Nuo oviskivut tunnen aina yleensäkin, mutta kivut kestävät yleensä vain päivän ja loppuvat sitten, joskus voi jotain satunnaisia kipuiluja olla oviksen ja menkkojn välillä, muttei koskaan tällä tavalla! (joskin kertahan se olisi ensimmäinenkin).
Oi kun olisi minullakin raskaus syynä näihin kipuiluihin *toivoo*.
minäx81:
Oi kun olisi minullakin raskaus syynä näihin kipuiluihin *toivoo*.
Eli luultavasti oireesi eivät johdu raskaudesta kun ei ole vielä raskaushormonikaan alkanut erittyä.
Kuule vierailija, 2,5v. lapsettomuutta poteneena kyllä tiedän itsekin liiankin hyvin nuo hedelmöittymisen eri vaiheet. Tarkoitinkin tekstissäni vain, että toivon sisälläni olevan menossa sellaisen prosessin joka johtaa raskautumiseen ja että tuntemukset johtuisivat siitä. Tiedän itsekin kuinka pieni raskautumisen todennäköisyys kohdallani on, mutta mukava kait se on silti välillä leikkiä ajatuksella.
minulla ihan juuri samanlaiset oireet, kuin sinulla ja kestivät parin viikon ajan. siis ovulaatiosta tähän päivään. lisäksi palelsi aivan hurjasti (vaatteiden lisääminen ei auttanut) ja väsytti. välillä yököttikin. ajattelin luonnollisesti, että olen raskaana, mutta tänään alkoivat menkat! kyllä olin ihmeissäni! mitähän ihmeoireita nuo oli? luulosairautta!
Eli joka kierrossa sama juttu. Harmi vaan, että raskausoireetkin on ihan samanlaisia. Saattanet kuvitella miten joka kierrossa niitä kyttään ja ajattelen, että TÄLLÄ kerralla ne eivät ole menkka- vaan raskausoireita... niinpä niin :). Plussaa odotellessa..
Vierailija:
minulla ihan juuri samanlaiset oireet, kuin sinulla ja kestivät parin viikon ajan. siis ovulaatiosta tähän päivään. lisäksi palelsi aivan hurjasti (vaatteiden lisääminen ei auttanut) ja väsytti. välillä yököttikin.
Kyllä mullakin alkaa tuntua jonkinlaista kipua ym vatsassa ennen ovulaatiota. Esim. eilen olin varma, että ovulaatio on menossa kun oli maha niin kipeä mutta testi oli aamulla negatiivinen. Suosittelen niitä testejä, ne on todella käteviä ja tiedät millon ovuloit!