Onko Jasmin Voutilaisen kuolinsyy jo tiedossa?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kuoli viime vuonna oman käden kautta 18-29 -vuotiaita naisia 34.
Jokainen kuolema tällainen kuolema on surullinen ja turha.
Itseäni tässä kyseistä henkilöä koskevassa vauvakeskustelussa ärsyttää juorulehtityyppinen valtava tarve tietää yksityiskohtia. Plus se, että asia kiinnostaa vain, koska JV oli julkkis, nätti ja ihan "laatusarja" Salkkareiden näyttelijä.
Viime vuonna kuoli 34. Heidän koiriensa ja läheistensä vointi tai tavaroidensa kohtalo ei ketään kiinnosta ainakaan vauvajuoruilun aiheeksi asti. Heidän kuolemansa on kuitenkin yhtä suuri tragedia kuin jonkun julkkiksen.
Se yhdistää näitä kaikkia, että kaikilla on ollut todella vaikeaa, on julkkis tai ei. Kaikki ollaan ihmisinä haavoittuvaisia.
Minä olen miettinyt itsemurhaa jo vuosia. On kaikenlaista terveyshuolta joita pidän kidutuksena. Aina kun yritän asiat vain pahenee. Jaksan monesti niin että mietin että vielä puoli vuotta. Sitten tapan itseni. Siten jaksan.
Sama homma mulla, parantumaton sairaus joka hiljalleen vie kaiken. Tämä ajatus jotenkin kieroutuneesti saa jatkamaan ja jaksamaan eteenpäin. Edesmennyt Pirjo Kauppinen (toimittaja joka halvaantui kotirappusissa kompastueessaan) pohti tätä kirjassaan. "Tieto, että voin lopettaa elämäni koska vaan, antaa minulle voimia jatkaa". Tämä kolahti vuosia sitten ja kolahtaa edelleen. Sama mahdollisuus on minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten suurta tuskaa täytyy tuntea, että päätyy noin loputtomaan ratkaisuun?
Todella suurta.
Juuri nyt vakavasta masennuksesta toipuvana voin sanoa että se tuska on kauheaa. Jos ei saa asiantuntevaa hoitoa (minä olin 2 kk suljetulla omasta pyynnöstä) heti , seuraukset on kohtalokkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten suurta tuskaa täytyy tuntea, että päätyy noin loputtomaan ratkaisuun?
Todella suurta.
Juuri nyt vakavasta masennuksesta toipuvana voin sanoa että se tuska on kauheaa. Jos ei saa asiantuntevaa hoitoa (minä olin 2 kk suljetulla omasta pyynnöstä) heti , seuraukset on kohtalokkaat.
Niin, apua pitäisi saada heti eikä sitten joskus
Minkä talon parvekkelta tai katolta Jasmin hyppäsi? Paikalle mihin hän kuoli tuodaan kukkia ja kynttilöitä? Onko Kallio tai joku muu talon kohta. Itse olen joutunut kiusatuksi n. 1990-luvulla, mutta nyt näyttää siltä. että kiusaamiskuviot ovat nykyään vielä kovempia kuin silloin!!! Ois hyvä että tietäis asiasta enemmän esille, niin voitasi tarttua asiaan paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Nuoren, kauniin ja menestyneen ihmisen itsemurha aiheuttaa ihmetystä ja hämmennystä. Miksi? Miten voi päätyä tuollaiseen tekoon ? Nämä on kaikki ihan inhimillisiä ja sallittuja kysymyksiä ja tunteita.
Ei vaieta vaikeita asioita.
Jos rehellistä vastausta kaipaat, niin syy oli lihomisessa.
Hän lihoi muutaman kymmenen kiloa viimeisen vuoden aikana, mikä ei itsensä lähinnä ulkonäkönsä perusteella arvottavalla tunnu hyvältä.
Tämä ruokki masennusta, mikä lopulta johti siihen mihin se johti.
Kaikki se puhe kehopositiivisuudesta oli vain surullisen klovnin suulle maalattu hymy. Oikeasti hän halusi hoikan itsensä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoren, kauniin ja menestyneen ihmisen itsemurha aiheuttaa ihmetystä ja hämmennystä. Miksi? Miten voi päätyä tuollaiseen tekoon ? Nämä on kaikki ihan inhimillisiä ja sallittuja kysymyksiä ja tunteita.
Hän lihoi muutaman kymmenen kiloa viimeisen vuoden aikana, mikä ei itsensä lähinnä ulkonäkönsä perusteella arvottavalla tunnu hyvältä.
Kaikki se puhe kehopositiivisuudesta oli vain surullisen klovnin suulle maalattu hymy. Oikeasti hän halusi hoikan itsensä takaisin.
Netissä luki että on saanut tappouhkauksia. Joten lihoa sä vaan rauhassa!
Hei nuoret menkää töihin, hoitajapula on kova ja siitä aiheutuu nyt monen kuolema. Ihmiset ei pääse hoitoon eikä leikkauksiin. Nyt kaikki hoitajat TÖIHIN, ilmaisen koulutuksen olette saaneet, luulis hävettävän olla joutilaana!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipäs vaan se pahensi masennusta kun arvosteltiin painon nousun jälkeen ja arvostelua joutui kuulemaan laihanakin eli ikinä ei ollut hyvä.
Apua ois Jasmin tarvinnut kirjoitti:
Minkä talon parvekkelta tai katolta Jasmin hyppäsi? Paikalle mihin hän kuoli tuodaan kukkia ja kynttilöitä? Onko Kallio tai joku muu talon kohta. Itse olen joutunut kiusatuksi n. 1990-luvulla, mutta nyt näyttää siltä. että kiusaamiskuviot ovat nykyään vielä kovempia kuin silloin!!! Ois hyvä että tietäis asiasta enemmän esille, niin voitasi tarttua asiaan paremmin.
Oliko triplan rakennus? 😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa masennuslääkkeissä on se haittavaikutus, että ne lisäävät itsemurhan riskiä, siksi en itse niitä käytä. Surullinen kohtalo Jasminilla.
Tuo on totta etenkin jos on ollut itsemurha-aikeita ennen lääkitystä. Jos masennus on todella syvä ja lamauttava, voi masennuslääkkeiden aloituksen tuoma toimintakyvyn nousu aiheuttaa sen, että ne suunnitelmat kykenee toteuttamaan.
Silti monen hengen masennuslääkkeet myös pelastaa. Turha niitä on täysin demonisoidakaan. Itse toivon että olisin aloittanut aikaisemmin.
Tämä on myytti. Oikeasti masennuslääkehaittoja kokeneena sanon että tuo ei välttämättä ole pääsyy itsemurhatapauksiin. vieroitusoireet tai haittavaikutukset (esim. motorinen epämiellyttävä levottomuus tai ahdistuksen kohoaminen tai se että lääke sotkee unta) tai vaikkapa lääkkeen aiheuttama manian puhkeaminen (ja sieltä alastulo) voi myös pahentaa oloa niin että ilmaantuu itsemurha-ajatuksia.
Minulle määrättiin Seroquellia unettomuuteen. Muutaman päivän kuluttua aloin miettimään itsemurhaa. Tämä oli todella pelottavaa koska en ole ikinä miettinyt itsemurhaa, päin vastoin, olen sairastunut syöpään ja halunnut aina elää.
Mun mies tappoi itsensä, sytyttämällä itsensä tuleen. Kitui sairaalassa kolme viikkoa ennenkuin kuoli. Oli rakastunut toiseen naiseen, joka ei huolinut häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kuoli viime vuonna oman käden kautta 18-29 -vuotiaita naisia 34.
Jokainen kuolema tällainen kuolema on surullinen ja turha.
Itseäni tässä kyseistä henkilöä koskevassa vauvakeskustelussa ärsyttää juorulehtityyppinen valtava tarve tietää yksityiskohtia. Plus se, että asia kiinnostaa vain, koska JV oli julkkis, nätti ja ihan "laatusarja" Salkkareiden näyttelijä.
Viime vuonna kuoli 34. Heidän koiriensa ja läheistensä vointi tai tavaroidensa kohtalo ei ketään kiinnosta ainakaan vauvajuoruilun aiheeksi asti. Heidän kuolemansa on kuitenkin yhtä suuri tragedia kuin jonkun julkkiksen.
Se yhdistää näitä kaikkia, että kaikilla on ollut todella vaikeaa, on julkkis tai ei. Kaikki ollaan ihmisinä haavoittuvaisia.
vuonna 2022 tehtiin n 800 itsemurhaa, yrityksiä 10 000-30 000 Synkin alue Länsi-Pohja
Ei itsemurhaa suunnittelevat ja tekevät halua kuolla vaan lopettaa tuskan. Henkinen kipu on niin kovaa että se on saatava pois keinolla millä hyvänsä. Itsemurhaa suunnittelevat ei halua kuolla.
Tälleen aika vakavista mielenterveysongelmista kärsijänä ja kuntoutujana ymmärrän kyllä jos joku päättää päivänsä. Terveillä some-tähdilläkin voi nykyään olla todella kovat paineet elämässä. Joissain kunnissa mielenterveyshoito on ihan täysin retuperällä. Jasmin oli yrittänyt saada apua pitkään. Lääkkeitä on turha syyllistää, ne voi pelastaa joidenkin ihmisten hengen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies tappoi itsensä, sytyttämällä itsensä tuleen. Kitui sairaalassa kolme viikkoa ennenkuin kuoli. Oli rakastunut toiseen naiseen, joka ei huolinut häntä.
Rakkaus roihuaa yleensäkin vain hetken.
Miksi yleensä aina ne kaikkein ihanimmat ja mukavimmat henkilöt tekevät itsemurhan tai suunnittelevat sellaista?
En ymmärrä tätä juttua. Miten hän on pystynyt hyvästelemään pienet koiransa? Minne koirat nyt ovat menneet? Paha mieli Jasminin vuoksi.