Onko Jasmin Voutilaisen kuolinsyy jo tiedossa?
Kommentit (92)
Ei ole julkistettu. Ihmiset ynnää samoihin aikoihin tapahtuneita juttuja yhteen ja arvailee.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole virallisesti tiedotettu, mutta ei itsemurhista yleensä kerrotakaan. Mutta parvekkeeltaan hyppäsi, ja itsemurha oli. Naapureita oli tilanteen nähnyt ja paikalle tuotu kynttilöitä.
Ne kynttilät oli kodin luona, hyppäämisen keksit ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Missä ne kynttilät sijaitsee?
Kämpän edessä olivat, mutta se ei tarkoita sitä että se on kuolinpaikka. Tuolta näet: https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000009474680.html
Itsemurha on edelleen tabu yhteiskunnassamme, silti siihen päätyy uskomattoman suuri määrä ihmisiä joka vuosi. Tästä aiheesta on hyvä ja tärkeä keskustella se voi parhaimmillaan auttaa jotain syvissä vesissä kulkijaa.
Nuoren, kauniin ja menestyneen ihmisen itsemurha aiheuttaa ihmetystä ja hämmennystä. Miksi? Miten voi päätyä tuollaiseen tekoon ? Nämä on kaikki ihan inhimillisiä ja sallittuja kysymyksiä ja tunteita.
Ei vaieta vaikeita asioita.
Kuinka korkealla asui vai kiipesikö rakennuksen katolle. Miten sinne edes pääsisi.
Mieli voi mennä niin umpisolmuun että ihan aidosti uskoo siihen, ettei valoa enää tule. Se on se sairaus.
Ja vaikka siellä syvässä on itsekin käynyt, niin itsemurha hämmentää silti. Se on niitä asioita joita ei oikein ikinä voi järjellä selittää tai ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka korkealla asui vai kiipesikö rakennuksen katolle. Miten sinne edes pääsisi.
Palotikkaat on yleensä jokaisessa kerrostalossa. Ei ilmeisesti asunut kovin korkealla.
Valitettavasti tosi usein itsemurha tehdään ns. pikaistuksissaan. Sen voi parhaimmassa tapauksessa estää ihan vaikka puhelinsoitto läheiseltä tai esimerkiksi kosketus joka saa katkaistua sen oman ajatuskelan ja palautumaan tähän hetkeen. On siis usein hetkellinen , ohimenevä mielenhäiriö. Psykoottinen tila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa masennuslääkkeissä on se haittavaikutus, että ne lisäävät itsemurhan riskiä, siksi en itse niitä käytä. Surullinen kohtalo Jasminilla.
Varsinkin aloitusvaiheessa. Myös, jos lopettaa liian nopeasti.
Kuin ihmiset syö masenusläkeitä juovat kaljaa ja viniä .Pääle sitten verenpainen ymm.Läkeet onkin koktaili lähiöiden ostskeskuksien paart. Sinne jaksavat iltapäivää kävellä Naiset miehet...
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää, miten kukaan uskaltaa hypätä jostain? Kun miettii sitä hetkeä ennen hyppäämistä ja kuolemaa.
Kun on tarpeeksi masentunut, niin eipä tuollaisia asioita juurikaan mieti, vaan sitä kuinka pääsisi parhaiten pois täältä.
Puhutaan ns.itsemurhakohtauksesta joka kestää noin 10 minuuttia. Tämä on todettu aivojen kuvantamisilla. Tälläiseen hetkeen pitää saada nopeasti apua, kun ihminen ei ole silloin oma itsensä.
Tiesittekö että mm. d-vitamiinin puutos aiheuttaa masennusta? Puutostiloja vähätellään, ravinto on niin tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole Salkkareita seurannut, mutta kuvista Jasminin nähnyt. Kaunis nuori nainen, suorastaan upea ja sanon tämän itsekin naisena. Surullista että ei päässyt masennuksesta eroon 😕
Lihavat ja kateelliset siiderivalaathan jatkuvasti haukkui Jasminia hänen upeasta ja laihasta kropastaan Instassa. Ovat varmaan nyt tyytyväisiä!
Jäi kylläkin kuminpolttomotoristin alle, mutta kiusaaminen toki totta.
Tästä tuli mieleen kun itse olin 20 v niin muakin haukuttiin koko ajan. Ne haukkujat oli usein jotain keski-ikäisiä naisia. Muistan itkeneeni usein tätä. Sitten lähdin ulkomaille ja yhtäkkiä sain kuulla koko ajan kehuja ja kyseltiin teenkö mallin töitä. Silloin tajusin että en olekaan pahan näköinen. Nyt olen yli 30 v. Ja mua ei haukuta enää. Eli kateus nuorta naista kohtaan! Järkyttävää! Aikuiset ihmiset vois miettiä omaa käytöstä. Oksettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole Salkkareita seurannut, mutta kuvista Jasminin nähnyt. Kaunis nuori nainen, suorastaan upea ja sanon tämän itsekin naisena. Surullista että ei päässyt masennuksesta eroon 😕
Lihavat ja kateelliset siiderivalaathan jatkuvasti haukkui Jasminia hänen upeasta ja laihasta kropastaan Instassa. Ovat varmaan nyt tyytyväisiä!
Jäi kylläkin kuminpolttomotoristin alle, mutta kiusaaminen toki totta.
Tästä tuli mieleen kun itse olin 20 v niin muakin haukuttiin koko ajan. Ne haukkujat oli usein jotain keski-ikäisiä naisia. Muistan itkeneeni usein tätä. Sitten lähdin ulkomaille ja yhtäkkiä sain kuulla koko ajan kehuja ja kyseltiin teenkö mallin töitä. Silloin tajusin että en olekaan pahan näköinen. Nyt olen yli 30 v. Ja mua ei haukuta enää. Eli kateus nuorta naista kohtaan! Järkyttävää! Aikuiset ihmiset vois miettiä omaa käytöstä. Oksettavaa.
Suomalaiset voisivat enemmän kannustaa toisiaan, hymyillä, nauraa ja muistaa että "tee toisille niinkuin haluat itsellesi tehtävän".
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tosi usein itsemurha tehdään ns. pikaistuksissaan. Sen voi parhaimmassa tapauksessa estää ihan vaikka puhelinsoitto läheiseltä tai esimerkiksi kosketus joka saa katkaistua sen oman ajatuskelan ja palautumaan tähän hetkeen. On siis usein hetkellinen , ohimenevä mielenhäiriö. Psykoottinen tila.
Minä olen miettinyt itsemurhaa jo vuosia. On kaikenlaista terveyshuolta joita pidän kidutuksena. Aina kun yritän asiat vain pahenee. Jaksan monesti niin että mietin että vielä puoli vuotta. Sitten tapan itseni. Siten jaksan.
Hullultahan se tuntuu, että hänen kaltaisensa päättää päivänsä. Tarkoitan sitä, että esim. minulta näin syrjäytyneenä ja epäviehättävänä naisena puuttuu lähes kaikki mitä hänellä oli.
Kunpa olisin voinut antaa hänelle edes hieman toivoa itseltäni, minulla kun jostain syystä riittää vieläkin turhaa toivoa paremmasta.
Aina nämä itsemurhauutiset tuovat minulle mieleen sen yhden runon "The view from halfway down". En ole oikein osannut olla ajattelematta asiaa eri tavoin tuon kuulemisen jälkeen. Ne tietänee ketkä tietää.
Todella surullinen tapahtuma. Kaikki voimat omaisille ja rauha hänen muistolleen.