Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset eivät ymmärrä että työttöminä on ihmisiä jotka ovat työkyvyttömiä mutta eivät pääse eläkkeelle

Vierailija
29.03.2023 |

Eli yhteiskunnassa on jotain mätää että työkyvyttömät eivät pääse eläkkeelle vaan he ovat ns työttömiä.

Kommentit (245)

Vierailija
181/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo on niin pieni vähemmistö, että niitä ei tarvitse huomioida. Vasurit yrittää tällä säälin lypsämisellä vaan taas kääntää huomion pois oikeasta asiasta.

Vasuripopulismi on sitä parempaa populismia.

Kokoomukselle voisi ehdottaa, että julkisen palkkoja voi jakaa useammalle esim. johtajan 8000 euron palkalla voidaan palkata 4, jokainen saa 2000. Ja työttömyys vähenee.

että sellaista HÖNÖstelyä tällä kertaa

4 x Hönö = Hullujen huone

Vierailija
182/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei kädet kestä kuin toimistotyötä, niihin tulee verta vuotavia haavoja eikä hanskat sovi. Toki voin mennä vaikka kokiksi. En vain sitten pese kauheasti käsiä. Asiakkaat ne ruoat syö ja kärsii vatsavaivoista kokouksissaan.

Työttömyysturvaa heikennetään joten pakko alkaa siirtää työttömien ongelmia asiakkaiden ongelmiksi.

seliseli

Syötä sinä trade vaan ne paskat omalle pesueellesi.

Onko yksikön johtajasta noloa, jos sille tulee yhtäkkiä kokouksessa iso kokouspieru 😂

Johtajilla on kokouksia kaikki päivät koko päivän. Niille vatsaongelmat on erityisen huono juttu, mutta he voi tehdä itse eväät töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei kädet kestä kuin toimistotyötä, niihin tulee verta vuotavia haavoja eikä hanskat sovi. Toki voin mennä vaikka kokiksi. En vain sitten pese kauheasti käsiä. Asiakkaat ne ruoat syö ja kärsii vatsavaivoista kokouksissaan.

Työttömyysturvaa heikennetään joten pakko alkaa siirtää työttömien ongelmia asiakkaiden ongelmiksi.

seliseli

Onko yksikön johtajasta noloa, jos sille tulee yhtäkkiä kokouksessa iso kokouspieru 😂

Mahtaa Hönön huushollissa haista paska.

Vierailija
184/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo on niin pieni vähemmistö, että niitä ei tarvitse huomioida. Vasurit yrittää tällä säälin lypsämisellä vaan taas kääntää huomion pois oikeasta asiasta.

Kokoomukselle voisi ehdottaa, että julkisen palkkoja voi jakaa useammalle esim. johtajan 8000 euron palkalla voidaan palkata 4, jokainen saa 2000. Ja työttömyys vähenee.

Ehkä Kokoomukselle voisi laittaa tuon ehdotuksen sähköpostilla.

Vierailija
185/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

seliseli

Ai nyt se selvis ;DDDDDDDDDDDDDD

Hönön sohva haisee perseelle  ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
186/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

seliseli

Ai nyt se selvis ;DDDDDDDDDDDDDD

Hönön sohva haisee perseelle  ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

On tosi noloa, jos johtaja haisee kokouksessa tuolle.

Vierailija
187/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eivätkö he oikeasti pysy tekemään mitään työtä?

Eivät mitään?

Puhelinmyynti?

Somevaikuttaja?

nettiavustaja?

Vanhuksille seuran pitäminen?

Kyllä varmaan joku pystyisikin mutta kukaan EI PALKKAA.

Hyvää hyvyyttään ei kannata töitä tehdä, menee se vähäinenkin etuus.

Palkattaisiin kyllä, jos 

a) työnantajan sivukulut minimoitaisiin

b) irtisanomista helpotettaisiin

c) työehtosopimusten yleissitovuutta purettaisiin

Nykyisellä lainsäädännöllä työnantaja ottaa aina valtavan taloudellisen riskin palkatessaan uuden työntekijän. Siksi moni pienyrittäjä päätyy ennemmin tekemään pitkää päivää kuin palkkaamaan lisätyövoimaa. Nämä epäkohdat sitten vain korostuvat vajaakuntoisten ihmisten kohdalla. 

Vierailija
188/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mun serkku jäi työkyvyttömyyseläkkeelle nelikymppisenä hoitajan työstä masennuksen vuoksi. Mietin vaan, että eikö hän tosiaan voisi tehdä edes pari 6h työvuoroa viikossa?

Eläkkeellä voi tehdä töitä pieniä määriä ilman että tuki lähtee. Kaikki ei tosin siihen pysty. Mutta kuka palkkaa ihmisen joka tekee töitä joskus kuntonsa mukaan? Ehkä joku tosi joustava henkilöstövuokraus josta voi ottaa silloin vuoron kun kunto on parempi voisi toimia tässä tilanteessa. Esim. huomaa että ok nyt on parempi ajanjakso otanpa tälle viikolle vuoron mutta sitten jos vaikka onkin huonompi ajanjakso ei jonkin aikaa ole töissä..

Vierailija
189/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, että yrittäisin työkyvyttömyyseläkkeeltä takaisin työelämään. Ensin hakisin ihan vähän vain töitä. Saa nähdä kuinka monelle työnantajalle kelpaan kun lyön tiskiin CV:ni joka loistaa tyhjyyttään viimeisiltä useilta vuosilta enkä ole koskaan edes valmistunut sairastuttuani kesken kaiken. :,-D Veikkaan, että ei tule paljoa yhteydenottoja.

Vierailija
190/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät mitään?

Puhelinmyynti?

Somevaikuttaja?

nettiavustaja?

Tätä en tiedä mutta aika harva firma on halukas palkkaamaan monisairasta.

näyttää että ei edes yritetä keksiä mitä voisi tehdä

Näyttää siltä, että olet aivoton ääliö.

Vierailija
191/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät mitään?

Puhelinmyynti?

Somevaikuttaja?

nettiavustaja?

Oletko vajaa? Etkö ymmärrä mitä tarkoittaa työkyvytön? Jos et pysty esimerkiksi edes huolehtia itsestäsi ja kodin askareista tai poistua kotoa kauppaan, miten voisit pitää vanhukselle seuraa? Eikö sitten yhtä hyvin se vanhus voisi pitää työkseen seuraa tälle työkyvyttömälke, koska terve vanhus on terveempi kuin nuori sairas ihminen!

Vierailija
192/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät mitään?

Puhelinmyynti?

Somevaikuttaja?

nettiavustaja?

Miten firma saa tietää niistä moninaisista sairauksista? Terveydentilasta ei saa kysyä. Moniko kertoo oma-aloitteisesti kaikki peräpukamansa ja inkontinenssivaivansa?

Täytyy olla sokea jos haastattelussa ei huomaa toisen olevan sairas.

Minutkin saa auttaa tuolista ylös enkä saa aina edes takkia päälle tai ovea auki.

Suurin osa sairauksista tai vammoista ei näy päällepäin.

T. Nuori hyvin sairas ihminen, jonka vamma ja sairaudet ei näy päälle

Vierailija
193/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät mitään?

Puhelinmyynti?

Somevaikuttaja?

nettiavustaja?

Miten firma saa tietää niistä moninaisista sairauksista? Terveydentilasta ei saa kysyä. Moniko kertoo oma-aloitteisesti kaikki peräpukamansa ja inkontinenssivaivansa?

Olet varmaankin kuullut työhöntulotarkastuksesta?

Vierailija
194/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei ole mikään pieni vähemmistö, vaan merkittävän suuri osuus "työttömistä". Tietäisit tämän jos olisit vähänkään perehtynyt asiaan. Ehkä joskus kannattaisi selvittää faktat ennen kuin avaa suunsa.

Vierailija
195/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut kaverin miestä. Se on kivuissa koko ajan. Se on ollut työkykyarvioinneissa ja kuntoutuksessa monet kerrat. Aina on tullut, että että ei ole työkykyinen ja puoleltaan eläkettä. Kela ei vain suostu. Tulisi halvemmaksi maksaa hänelle takuuekäke kuin työttömyyskorvaus ja jatkuvat kuntoutukset. Hänen vammansa ja vaivansa ovat helposti todennettavissa.

Vierailija
196/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä tekisi töitä jos siitä saisi asianmukaisen palkan. Millään 9 €/päivä kulukorvauksella en ainakaan minä lähde töihin. Miksi ne, jotka rääkyy että menkää töihin, eivät itse mene sillä 9 e/päivä kulukorvauksella töihin? Tai sano pomolleen että tästä lähin maksat mulle vain 9 euroa per päivä? Kun eivät itsekään niin tee niin miksi muiden pitäisi? Lisään vielä että äänestän perussuomalaisia.

Vierailija
197/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät mitään?

Puhelinmyynti?

Somevaikuttaja?

nettiavustaja?

Tajuatko minkälaista työtä somevaikuttajuus on? Se on yrittäjyyttä, siinä pitää olla intoa tehdä hommaa pitkäaikaisesti ja sellaista sisältöä, mikä kiinnostaa jotakuta.

Vierailija
198/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimatoimiston Tuula kirjoitti:

No jos lähtökohtaisesti suht heppoisin perustein pääsisi eläkkeelle, niin aika harva varmaan näistä yrittäisi edes kuntoutua työkykyiseksi, koska pääsis lorvimaan eläkkeen turvin. Jos pitkällä aikavälillä ei ole työkykyinen, niin sit eläkkeelle, mutta sellainen eläke, että ei elellä makoisasti, annetaan vaikka sitten kun työeläkeikä on saavutettu, niin takautuvasti.

Olen kuullut myös näistä sairaseläkeläisistä, jotka ovat sitten kuitenkin uutteria tekemään firabelejä eli silloin kyllä onnistuu työnteko, mutta ei muuten.

Joskus aikoinaan puhuttiin, että Suomi on lottovoittajien maa?, jos tänne nyt otetaan halpatyövoimaa muualta Maailmasta ja "omaväki" päästettäisiin eläkkeelle, niin se alkais jo vähän siltä tuntumaankin. Myös mahdollistettaisiin romaneille laadukas koulutus ja mahdollisuus työntekoon, niin hekin voisivat tuntea itsensä osaksi yhteiskuntaa ja ei tarvitsisi kokea työnhaun syrjintää. Se olis kaikkille sellainen win-win tilanne.

En tiedä lorvimisesta. Itse olen monisairas, olen ollut monta vuotta vakavastisairas ja vammautunut. Lääkäri olisi halunnut hakea minulle eläkettä mutta kieltäydyin, koska en halunnut jäädä nuorena eläkkeelle. Niinpä olen sinnitellyt töissä. Etätyön ansiosta olen voinut jatkaa työntekoa, sillä työpäivät ei ole ihan niin raskaita kun matkustaminen on jäänyt pois. Sen ansiosta jää useampi tunti enemmän vapaa-aikaa, jonka tarvitsen lepäämiseen.

En ihan ymmärrä, miksi mielestäsi kaltaiselleni ihmisille tulisi maksaa minimieläke, jolla vaikea elää ihmisarvoista elämää. Olen kuitenkin tehnyt töitä koko työikäisyyteni ja maksanut veroja. Sairastumista en ole valinnut, kuten ei kukaan muukaan. Miksi sairaita pitäisi rangaista? Kuka vaan voi sairastua milloin tahansa, eikä enää pysty töihin. Minäkin olin ennen terve. Kyllä silloin yhteiskunnan pitäisi turvata. Miksi muuten veroja maksettaisiin?

Vierailija
199/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mun serkku jäi työkyvyttömyyseläkkeelle nelikymppisenä hoitajan työstä masennuksen vuoksi. Mietin vaan, että eikö hän tosiaan voisi tehdä edes pari 6h työvuoroa viikossa?

Oikea masennus on ihan täysin eri asia kun se, että sä tai mä sanoisin, että voikun tänään vähän masentaa. 

Vierailija
200/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät mitään?

Puhelinmyynti?

Somevaikuttaja?

nettiavustaja?

Kyllä varmaan joku pystyisikin mutta kukaan EI PALKKAA.

Hyvää hyvyyttään ei kannata töitä tehdä, menee se vähäinenkin etuus.

Palkattaisiin kyllä, jos 

a) työnantajan sivukulut minimoitaisiin

b) irtisanomista helpotettaisiin

c) työehtosopimusten yleissitovuutta purettaisiin

Nykyisellä lainsäädännöllä työnantaja ottaa aina valtavan taloudellisen riskin palkatessaan uuden työntekijän. Siksi moni pienyrittäjä päätyy ennemmin tekemään pitkää päivää kuin palkkaamaan lisätyövoimaa. Nämä epäkohdat sitten vain korostuvat vajaakuntoisten ihmisten kohdalla. 

Varmasti noissa asioissa olisi varaa helpottaa. Mutta sivukuluja on jo siirretty työntekijälle itselleen, nykyään on nollasipimimuksia ja myynnin mukaan ilman pohjapalkkaa olevia työsopimuksia. Ja jatkuvasti kuulee tai lehdestä saa lukea kuinka esim isot firmat käyttää ulkomaalista työvoimaa hyväkseen.

Työmarkkinat kaipaavat kunnioitusta ja lojaalisuutta. Kaikin puolin.