Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset eivät ymmärrä että työttöminä on ihmisiä jotka ovat työkyvyttömiä mutta eivät pääse eläkkeelle

Vierailija
29.03.2023 |

Eli yhteiskunnassa on jotain mätää että työkyvyttömät eivät pääse eläkkeelle vaan he ovat ns työttömiä.

Kommentit (245)

Vierailija
61/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eivätkö he oikeasti pysy tekemään mitään työtä?

Eivät mitään?

Puhelinmyynti?

Somevaikuttaja?

nettiavustaja?

Vanhuksille seuran pitäminen?

Tätä en tiedä mutta aika harva firma on halukas palkkaamaan monisairasta.

Miten firma saa tietää niistä moninaisista sairauksista? Terveydentilasta ei saa kysyä. Moniko kertoo oma-aloitteisesti kaikki peräpukamansa ja inkontinenssivaivansa?

Täytyy olla sokea jos haastattelussa ei huomaa toisen olevan sairas.

Minutkin saa auttaa tuolista ylös enkä saa aina edes takkia päälle tai ovea auki.

Kaikki sairaudet ja kivut eivät näy päällepäin.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö ihmisen, joka ei pysty kävelemään, päästä eläkkeelle?

Ei tietenkään. Oletko kuullut istumatyöstä? Esim. It-ala..

Kerropas esimerkkinä vaikka 3 it-alan koulutusta, jotka voi suorittaa täysin etänä, johon ei tarvita lainkaan työharjoitteluja tai kaikki työharjoittelukin on mahdollista suorittaa etänä  ja jonka jälkeen vielä ilman mitään työkokemusta pääsee työhön, jonka voi tehdä ensimmäisestä päivästä lähtien 100%:sti etänä?

Miksi vedit tähän etätyön? Etkö pyörätuolista ole kuullut? Lisäksi etätyö it-alalla on enemmin sääntö kuin poikkeus.

Koodaamaan voi opetella etänä. Tunnen useamman ihmisen joka näin on tehnyt.

Vedin etätyön tähän siksi, että mä teen itse it-alalla etätöitä. Tein jo 10 vuotta sitten. Noin 6 vuotta sitten mulle ensin työterveyslääkäri ja sitten ortopedi sekä reumalääkäri ehdottivat työkykyarviota ja sitten työkyvyttömyyseläkkeelle hakeutumista. Mä sanoin, että ei tarvitse, koska mulla on etätyö. Työmatkani sängystä työpöydän ääreen on 2 metriä. Jos mun pitäisi lähteä ensin bussilla, sitten junalla ja sen jälkeen vielä bussilla toimistolle, niin ei onnistuisi. Mutta mulla oli it-alan koulutus sekä 10 vuoden työkokemus it-alalta jo ennenkuin aloitin etätyöt. Jos mun pitäisi vasta nyt lähteä suorittamaan jokin it-alan tutkinto ja hankkia alalta työkokemus, niin ei onnistuisi. Ei kukaan mua palkkaisi, koska olen jo 61v. Ei olisi palkannut edes 10 vuotta sitten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsen omaishoitajaksi ei myöskään kaikissa kunnissa oikein pääse, vaikka tämä olisikin todellinen tilanne. Varmasti on monta muutakin työttömänä minun lisäkseni vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
64/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen osa- aikaista työtä. Se on terveydentilansa huomioon ottaen sopiva määrä. Nyt on ollut valtavaa painostusta te- toimistosta, että kokoaikainen työ on saatava minulle. Laittoivat minut työnhaku koulutukseen, on väsätty hienoja hakemuksia ja suoraan sanottuna niistä on pitänyt tehdä harhaanjohtavia. Ei saa mainita sairauksista, pitää vaan kehua itseään. Ajokortti on, mutta autoa en ole ajanut kolmeenkymmeneen vuoteen. En osaisi enää ajaa autoa, mutta sitä ei saa hakemuksiin laittaa. Työnantajille tämä tuskin on mukavaa, haastattelussa selviää todellinen tilanteeni. Sitten tulee moitteita te virkailijalta, kun en saanut työtä. Onneksi eläke ikä on muutaman vuoden päässä. Kiusaamista tämä minusta on.

Itsellä sama. Piti laittaa työhakemukseen että olen käytettävissä kaikkina vuorokauden aikoina.

Tutulle oli tarjottu renkaidenvaihtotyötä. On 62-vuotias nainen ja pituutta on 150 cm. Kuuminta hottia työmarkkinoilla.

Vierailija
65/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on trollitehtaan aloitus ja kommentit paljastaa. Älkää hyvät ihmiset vastailko/pahoittako mieltänne.

Vierailija
66/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta harjoittaa työttömiä ja osatyökykyisiä kohtaan sosiaalista- ja taloudellistaväkivaltaa. Nämä ovat tasaveroisia kansalaisia työssäkäyvien ja eläkeläisten kanssa. Onko kiusaaminen oikeastaan kansanhuvi suomessa, kun kuuntelee kansalaisten ja poliitikkojen puheita sekä kommentteja?

Vierailija
67/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät mitään?

Puhelinmyynti?

Somevaikuttaja?

nettiavustaja?

Periaatteessa voisin tehdä. Pyöritänhän kolmen lapsen arkea yksinhuoltajana mihin kuuluu jos minkämoista työtä aamusta iltaan. Mutta ikinä ei voi tietää milloin vaivat ja väsymys iskee niin totaalisesti ettei kykene juuri mihinkään. Kotonakin on ulkoistettu niin siivous kuin kaupassa käynti yms. Meillä kouluikäiset lapset ovat onneksi omatoimisia ja tievät ettei äiti aina kaikkeen kykene jos tulee se todella huono hetki. 

Silti olen koko ajan työtön työnhakija ja joudun hakemaan useita työpaikkoja joka kuukausi. Se turhauttaa kun tietää ettei siinä ole mitään järkeä, en ole työkuntoinen ja vien vaan työnantajien aikaa kun joudun lähetteleen hakemuksia. TE toimistossa yritetään tsempata että kyllä se siitä, eivät osaa yhtään asettua minun asemaani. 

Vierailija
68/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on myös nitä, jotka eivät kykene työhön ja onhan selvä, että heidän pitäisi olla työkyvyttömyyseläkkeellä. Systeemi pitäisi siis korjata niiltä osin. Mutta suurin osahan työttömistä on niitä, joiden koulutus/taidot eivät riitä normaalipalkkaisiin hommiin ja taas siitä työstä, johon ei erityisosaamista tarvita, maksetaan niin huonosti, että jää tappiolle verrattuna työkkäriin ja tukiin, jotka menettää, koska saa palkkaa vaikka parisataa kuussa liikaa. Tämähän tietysti korjaantuisi lisäkoulutuksella, johon työttömät saisivat jonkinlaista koulutustukea porkkanana ja näin voisivat valmistua johonkin ammattiin/työhön ja saada paremmin työtä, josta saa inhimillisen palkan. Mutta tällekin pitäisi löytyä maksaja, eli olemme noidankehässä. Ilmeisesti ainoa vaihtoehto useiden puolueiden mielestä on ottaa työntekijät ulkomailta.

Myös ulkomaiset työntekijät tarvitsevat tukia elääkseen, jos palkka on niin huono, ettei se elätä.

Joten palkkojen pitäisi olla parempia kaikilla.

Vierailija
69/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos ei voi tehdä mitään - ei mitään... kuuluu laitokseen

Ei ole näin

Kävin työkyvyn arvioinnissa yleislääkärillä (joka siirsi minut erikoislääkärille), tämä yleislääkäri sanoi, että työelämän tarkoitus ei ole puristaa ihmisestä kaikkea irti niin, että kun hän viimein pääsee eläkkeelle, hän on niin huonossavä kunnossa, ettei pysty mihinkään. Että ikään kuin ihminen eläisi vain työelämää varten ja sen jälkeisellä ajalla ja muulla ajalla ei olisi mitään väliä. Näin se ei ole.

Vierailija
70/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä etteivät pääse ja toivotaan oikeistohallituksen myötä vielä tiukempaa linjaa sekä vastikkeellisuutta työmarkkinatukeen. Jos ei töitä tee, ei syömäänkään pidä!

Masennus on laiskojen tekosyy päästä elätiksi muiden rahoille.

Trollaamisesi on kuin rääkyisit pää punaisena "Antakaa minulle huomiota!!" Surullista että sinulla on noin vaikeaa. Jatkuva rääkyminen.

Vierailija
71/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön ei voi tehdä vapaaehtoistyötä (vaikka olisi sairauden vuoksi ns työtön).

Mutta eläkeläinen voi.

Näin juuri! Siksi sairaat pitäisi päästää työkyvyttömyyseläkkeelle, jonka aikana saisivat tehdä työkeikkoja oman jaksamisensa mukaan, jos haluavat helpottaa taloudellista tilannettaan.

Työttömälle myös ihan satunnainen keikkatyö aiheuttaa sen verran harmia, ettei moni siihen ryhdy. Koko taloudellinen tukikuvio menee selvitystilaan vaatimattoman lisäansion takia ja pahimmassa tapauksessa jää hetkeksi ilman tuloja odottelemaan sekä palkkaansa, että työttömyyskorvaustaan.

Vierailija
72/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni kunta ja kaupunki ei myönnä enää palveluseteliä eläkeläisen tai vammaisen kodin siivoukseen. Jos ei omaisia kiinnosta hoitaa läheisiään niin on kuulemma laitoshoito.

Vierailija
73/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemuksen mukaan eläkkeelle kyllä pääsee, jos on oikeasti työkyvytön. Minkään "mulla on tuntemus jalassa"-fibromyalgian takia ei välttämättä pääse tietenkään.

Mulla on sairaus, joka olisi hoidettavissa, mikäli jotain tahoa vaan kiinnostaisi. Siksi en pääse eläkkeelle.

Jos taas olisi parantumaton, niin todennäköisesti pääsisin eläkkeelle. 

Vierailija
74/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se kävikään sille valtakunnan kovimmalle köyhienkiusaajalle ja rajoitteiden tuntijalle? Oi ihku Suski Koski, joka halusi monisairaat risumetsään kun kaikkien pitää töitä tekemän ja kas, kun ei läpi eduskuntaan enää päässytkään niin ihan tyynesti jäi loisimaan sopeutumisrahoilla ja päivittämään toimintasuunnitelmiaan. Ihan samanlaisia huutelijat.

Suskin sopeutumisrahoista huolimattakin olen onnellinen että voin käydä töissä, ja mielellään maksan veroja että ne jotka töihin ei pysty, voisi elää ihmisarvoista arkea.

Vierailija
75/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni työhön kykenemätön vaan puhuu tilanteestaan, yhteiskunta odottaa et ainakin yrittää kuntoutua, ennen sitä ei voi tietää onko työkykynen kun ei oo ees koittanu ja siinä on turha haaveilla eläkepapereista.

Mut LAITETTIIN pysyvälle 10 vuoden terapiakierteen, jokaikisen mahdollisen lääkityksen ja yhden kesän jälkeen jonka vietin osastolla.

Oma hoitotahto on aika avainsana kun aletaan nuriseen miks kaikki kiusaa.

Vierailija
76/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työ kyv eläkkeelle pääsee jos tietää mitä tekee mutta suurin osa on yksinkertaisesti tampioita tämän suhteen.

Vierailija
77/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkös paljon laitospaikka maksaa? Se se vasta onkin kallista.

Vierailija
78/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole pakottamassa työkyvyttömiä töihin. Tällä hetkellä ensisijainen kiinnostus kohdistuu ansiosidonnaisen työttömyysturvan keston leikkaamiseen. Tuo olisi täysin perusteltu toimenpide, eikä vaikuttaisi näihin vuosikausia työttöminä olleisiin työkyvyttömiin mitenkään.

Lisäksi ylivoimainen enemmistö työttömistä ei ole työkyvyttömiä. Työhaluttomuus on paljon isompi ongelma. Vasemmisto vain haluaa nostaa nämä muutamat poikkeustapaukset tikun nokkaan aina vaalien alla, jotta pääsevät ulisemaan siitä, kuinka ollaan muka taas leikkaamassa heikoimmilta. Ei olla. Suurin osa työttömistä on täysin työkykyisiä. Heidät pitää ajaa töihin, joten heiltä nimenomaan pitää leikata.

Ei ole kyse poikkeuksista, vaan tuhansista, ehkä jopa kymmenistätuhansista ihmisistä.  Ja jos työmarkkinatukea leikataan, sitä leikataan sitten tietysti kaikilta.

Vierailija
79/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät mitään?

Puhelinmyynti?

Somevaikuttaja?

nettiavustaja?

SOMEVAIKUTTAJA??

eihän se ole TYÖPAIKKA. eikös nuo kaikki ole yrittäjiä. Eikä somevaikuttajaksi niin vain ryhdytä :D pitää olla jokin asia, miksi ihmiset alkaisi seurata -> tulisi yhteistyötahoja, jotka maksaa -> tulisi rahaa

Vierailija
80/245 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin yhden vakityöpaikan kun työhöntulotarkastuksessa selvisi vamma/sairaus, jonka takia eivät sitten palkanneetkaan. Tiesin kyllä todellisen syyn vaikka sitä ei ääneen sanottukaan.

Kaikkiin vakipaikkoihin on työhöntulotarkastus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän