Suomalaiset eivät ymmärrä että työttöminä on ihmisiä jotka ovat työkyvyttömiä mutta eivät pääse eläkkeelle
Eli yhteiskunnassa on jotain mätää että työkyvyttömät eivät pääse eläkkeelle vaan he ovat ns työttömiä.
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö ihmisen, joka ei pysty kävelemään, päästä eläkkeelle?
Ei tietenkään. Oletko kuullut istumatyöstä? Esim. It-ala..
Olen kuullut. Ja tää olikin ap:lle kompa. Monikin tekee työtä pyörätuolista käsin. Vain päävikaisten tulisi päästä eläkkeelle karrikoidusti ajateltuna.
Voisitko häipyä?
Miksi kiusaat täällä ihmisiä? Sulla on se päävamma ja suosittelen eläkettä pikimmiten.
Vierailija kirjoitti:
jos ei voi tehdä mitään - ei mitään... kuuluu laitokseen
Ja tämäkö on yhteiskunnalle halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut. Ja tää olikin ap:lle kompa. Monikin tekee työtä pyörätuolista käsin. Vain päävikaisten tulisi päästä eläkkeelle karrikoidusti ajateltuna.
Voisitko häipyä?
Miksi kiusaat täällä ihmisiä? Sulla on se päävamma ja suosittelen eläkettä pikimmiten.
Ja lobotomiaa.
Minulla on sairaus, joka aiheuttaa kipujen lisäksi mm. pahaa kroonista väsymystä. Mulla on erikoislääkäriltä todistus siitä etten pysty tällä hetkellä työskentelemään, mutta silti työkkärin mukaan mun pitäisi hakea töitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei määrätä eläkettä, sitten on ihan työkykyinen kyllä.
Ihminen harvoin on 100 % työkyvytön kaikkeen mahdolliseen työhön.
No täällä on yksi niistä harvoista. Täysin työkyvytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eivätkö he oikeasti pysy tekemään mitään työtä?
Eivät mitään?
Puhelinmyynti?
Somevaikuttaja?
nettiavustaja?
Vanhuksille seuran pitäminen?
Tätä en tiedä mutta aika harva firma on halukas palkkaamaan monisairasta.
Miten firma saa tietää niistä moninaisista sairauksista? Terveydentilasta ei saa kysyä. Moniko kertoo oma-aloitteisesti kaikki peräpukamansa ja inkontinenssivaivansa?
Joissakin töissä tehdään terveystarkastus.
Miksi möyhööt täällä idioottina?
Kaikissa töissä ei tehdä terveystarkastusta. Miksi kommentoit ihan vajukkina?
Työtön ei voi tehdä vapaaehtoistyötä (vaikka olisi sairauden vuoksi ns työtön).
Mutta eläkeläinen voi.
Miten niin suomalaiset? Eiköhän sitä asennetta esiinny kaikissa länsimaissa. Kaikissa ei vaan ole edes välttämätöntä sosiaaliturvaakaan.
Sinänsä ymmärrän mitä tarkoitetaan. Työpaikkani naapurissa oli sellainen koulutuskeskus, missä pidettiin erilaisia kursseja ja siis myös kursseja työttömille. Ilmeisesti, että nämä työllistyisivät.
Osa porukasta oli ihan ok sakkia. Mutta aika iso joukko oli sellaisia, joista jo päälle näki, että ei ole työkykyisiä. Ei tule työllistymään, vaikka sata kurssia käytettäisiin. Sen vaan jotenkin näki. Kaikki kurssilaiset oli vielä hyvinkin työikäisiä, siis mitään eläkeikää lähestyviä ei ollut, vaan tuollaisia neljä- viisikymppisiä, jokunen allekin.
Tietysti harmitti joidenkin puolesta, kun oli ihan pätevän tuntuisia ihmisiä ja joitakin vähän tunsinkin. Mutta sitten oli niitä, jotka vain tuntui ajelehtivan mukana, oli selkeästi mielenterveyspotilaita ja ainakin joitakin pahastikin alkoholisoituneita, no heille tietysti kurssin käyminen ihan itsessään saattoi olla hyväksikin, olipahan jotain tekemistä päivän täytteeksi.
Mutta kun näki, miten luovuttaneita monet jo oli. Niin tulihan siinä se mieleen, että eikö näille toivottomimmille tapauksille voisi vain myöntää työkyvyttömyyseläkkeen ja eläisivät sitten sen varassa miten eläisivät, mutta olisivat pois rasittamasta Kelaa ja muita vastaavia. Kun eivät takuulla saa työtä mistään kumminkaan.
Eiköhän työvoimaviranomaisille ole ihan tarpeeksi tekemistä muidenkin työttömien kanssa, niin sitten on näitä, joita vaan roikotetaan toimeentulotuella, vaikka ihan varmasti eivät työllisty koskaan. Voihan sitä virkistystoimintaa heille järjestää muutenkin kuin turhilla työllistämiskursseilla.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropas esimerkkinä vaikka 3 it-alan koulutusta, jotka voi suorittaa täysin etänä, johon ei tarvita lainkaan työharjoitteluja tai kaikki työharjoittelukin on mahdollista suorittaa etänä ja jonka jälkeen vielä ilman mitään työkokemusta pääsee työhön, jonka voi tehdä ensimmäisestä päivästä lähtien 100%:sti etänä?
Miksi vedit tähän etätyön? Etkö pyörätuolista ole kuullut? Lisäksi etätyö it-alalla on enemmin sääntö kuin poikkeus.
Koodaamaan voi opetella etänä. Tunnen useamman ihmisen joka näin on tehnyt.
Yleensä ihmiset ymmärtävät hyvin. Täällä vain provosoidaan nimettömänä joten ei ehkä kannata ottaa niin tosissaan.
Ei tarvitse olla edes työkyvytön. Kun ikää on yli 55v niin töihin et pääse. T. Työtön, täysin terve 59v.
Minä teen osa- aikaista työtä. Se on terveydentilansa huomioon ottaen sopiva määrä. Nyt on ollut valtavaa painostusta te- toimistosta, että kokoaikainen työ on saatava minulle. Laittoivat minut työnhaku koulutukseen, on väsätty hienoja hakemuksia ja suoraan sanottuna niistä on pitänyt tehdä harhaanjohtavia. Ei saa mainita sairauksista, pitää vaan kehua itseään. Ajokortti on, mutta autoa en ole ajanut kolmeenkymmeneen vuoteen. En osaisi enää ajaa autoa, mutta sitä ei saa hakemuksiin laittaa. Työnantajille tämä tuskin on mukavaa, haastattelussa selviää todellinen tilanteeni. Sitten tulee moitteita te virkailijalta, kun en saanut työtä. Onneksi eläke ikä on muutaman vuoden päässä. Kiusaamista tämä minusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät mitään?
Puhelinmyynti?
Somevaikuttaja?
nettiavustaja?
Miten firma saa tietää niistä moninaisista sairauksista? Terveydentilasta ei saa kysyä. Moniko kertoo oma-aloitteisesti kaikki peräpukamansa ja inkontinenssivaivansa?
Joissakin töissä tehdään terveystarkastus.
Miksi möyhööt täällä idioottina?
Kaikissa töissä ei tehdä terveystarkastusta. Miksi kommentoit ihan vajukkina?
Etkö huomannut että viestissäni oli JOISSAKIN töissä. Ymmärrätkö mitä luet?
Minkä yliopiston olet käynyt?
Ainakin omalla alalla tehdään terveystarkastus.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sairaus, joka aiheuttaa kipujen lisäksi mm. pahaa kroonista väsymystä. Mulla on erikoislääkäriltä todistus siitä etten pysty tällä hetkellä työskentelemään, mutta silti työkkärin mukaan mun pitäisi hakea töitä.
Kuntouttavan työtoiminnan kautta voisit löytää sopivan alan, joka ei kuormita liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että kaikki pyörätuolissa olevat ei sairasta samaa sairautta. Jollain voi olla liikkumisongelman lisäksi koko ajan kovat kivut kun taas toiselle se ongelma liittyy lähinnä siihen liikkumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropas esimerkkinä vaikka 3 it-alan koulutusta, jotka voi suorittaa täysin etänä, johon ei tarvita lainkaan työharjoitteluja tai kaikki työharjoittelukin on mahdollista suorittaa etänä ja jonka jälkeen vielä ilman mitään työkokemusta pääsee työhön, jonka voi tehdä ensimmäisestä päivästä lähtien 100%:sti etänä?
Miksi vedit tähän etätyön? Etkö pyörätuolista ole kuullut? Lisäksi etätyö it-alalla on enemmin sääntö kuin poikkeus.
Koodaamaan voi opetella etänä. Tunnen useamman ihmisen joka näin on tehnyt.
Mutta itse et sitten ole näin tehnyt vaan vTtuilet täällä? Poistu.
Oman kokemuksen mukaan eläkkeelle kyllä pääsee, jos on oikeasti työkyvytön. Minkään "mulla on tuntemus jalassa"-fibromyalgian takia ei välttämättä pääse tietenkään.
Nykyiset etuudet pitäisi korvata yleisellä ja yhtäläisellä kansalaispalkalla, joka maksettaisiin kaikille täysi-ikäiselle veronmaksajille. Alaikäisten tuki olisi iän mukaan porrastettu ja maksettaisiin huoltajille Palkkaa täydennettäisiin ainoastaan kaavamaisesti lasketulla ja paikkakunnasta riippumattomalla asumistuella. Onnettomipia tapauksia voitaisiin lisäksi tukea elämänhallintavalmennuksella ja -ohjauksella.
Tässä mallissa ihmisiä ei tarvitsisi luokitella eläkelläisiin, työttömin, opiskelijoihin, työkyvyttömiin tai mihin muuhunkaan. Jokainen voisi myös hankkia lisätuloja parhaansa mukaan. Reilua ja yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät mitään?
Puhelinmyynti?
Somevaikuttaja?
nettiavustaja?
Peräpukamat ei tee työkyvyttömäksi. Ainakin minulta vaadittiin hyväksyttävä lääkärintodistus työkyvystäni ennen työsuhteen aloittamista, eikä ollut sen vaativampaa kuin tavan toimistotyö. Kyllä siinä oli mainittu DM1 jota sairastan. Haastattelussa en maininnut asiaa eikä kukaan kysynyt.
Mikä V I T U N somevaikuttaja?