Kesän hääkutsut, taas se alkaa
Varoitus: sisältää avautumisen nykyajan häätouhusta, kohta on mielensäpahoittajat ja bridezillat täällä.
Muistelen lämpimästi hääjuhlia lapsuudessani ja myös omia häitäni alle 15 vuoden takaa. Kutsuttiin perheet, aikuiset, lapset, teinit, puolisot, vanhukset jne. Omissa häissämme syötettiin ja juotettiin noin sata vierasta ravintolassa ja oli mukavaa.
Nykyään ovat häät jotain ihan muuta. Vuosisadan suurtapahtuma, johon vieraiden pitäisi kääntyä vaikka mutkalle, jotta varmasti miellyttäisivät tarpeeksi arvon hääparia.
Taas on se aika vuodesta kun häkutsuja alkaa kolahtelemaan postilaatikkoon. Meille on tullut kesälle 3 kutsua, joista yksi ilman lapsia ja kaksi ilman puolisoa. Eli vähäisistä kesäviikonlopuista pitäisi kolme käyttää niin, että yksi perheestä lähtee ajamaan sinne tänne yksin jonkun häihin (meillä ei ole hoitoapua lapsille). Ja nämä parit tuntevat ihan meidät molemmat, mieheni ja minut sekä lapsemme hyvin. Kuulemma rahan takia kutsutaan sieltä sun täältä yksittäisiä ihmisiä.
En ole ilmeisesti ihan ainoa, joka saa jatkuvasti ihmetellä näitä hääkutsuja. Siskoni kertoi, että he saivat kutsut, jossa oli kutsuttuna hänet miehensä kera ja heidän 19-vuotiaansa. Toinen lapsi, 17-vuotias ei ollut tervetullut. Voisitteko morsiamet vähän miettiä näitä näitä kutsujuttuja kaksi kertaa, ennen kuin lähetätte ne?
Mitä seuraavaksi? Ehkäpä kohta kutsuttuna onkin vain meidän koira tai hamsteri? Tai vielä helpompaa: lähettäkää morsiamet vaan se häätilin numero, niin laitetaan rahat suoraan sinne, eikä tarvitse edes kutsua ketään mihinkään juhliin, kun on niin vaikeaa tämä nykyisin.
Ugh, olen puhunut, no niin let's go mielensäpahoittajat kommentoikaa :D
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisille näitä kutsuja tulee? Itse olin oman lapseni hääjuhlissa 2018 (vihkiminen oli tapahtunut aiemmin maistraatissa), sitä edelliset häät olivat 2005-2006, kun olin silloisen seurustelukumppanini avecina (ja päätin, etten enää koskaan lähde häihin, joissa vihittävä pari ei ole itsellenikin läheinen). Sitä edelliset 1980-luvulla.
Ruuhkavuodet lienee 25-35-vuotiailla. Tuon ikäisenä minulla oli vähintään muutamat häät joka kesä. Vilkkaimpana kesänä seitsemät häät.
Minusta tuo on vaan positiivista, ettei tarvitse koko perheen voimin lähteä juhliin. Säästöä se on tuokin, jos vaan yksin käy juhlissa.
Älä mene! Noin ratkesi sekin ongelma.
Seuraava paskabrovo kehiin, ratkaisen senkin, sit lumitöihin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, vuosisadan suurjuhlat, joista 2/3 päätyy eroon. Olipa tarpeen juhlia.
Enpä vielä ole ollut häissä, jotka päättyvät eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisille näitä kutsuja tulee? Itse olin oman lapseni hääjuhlissa 2018 (vihkiminen oli tapahtunut aiemmin maistraatissa), sitä edelliset häät olivat 2005-2006, kun olin silloisen seurustelukumppanini avecina (ja päätin, etten enää koskaan lähde häihin, joissa vihittävä pari ei ole itsellenikin läheinen). Sitä edelliset 1980-luvulla.
Ruuhkavuodet lienee 25-35-vuotiailla. Tuon ikäisenä minulla oli vähintään muutamat häät joka kesä. Vilkkaimpana kesänä seitsemät häät.
Ja yksiinkään ei tarvitse osallistua jos osallistuminen ahdistaa niin paljon kuin ap-moukkaa.
Vierailija kirjoitti:
No ole tyytyväinen, että voit hyvillä mielin kieltäytyä kutsusta.
Mielelläni osallistuisin (oman maun mukaisiin) häihin, joten harmittaa kieltäytyä kaikista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en edes tunne näin montaa ihmistä.
Siis todella hyvä, että karsitaan vieraslistaa. Ei vois vähempää kiinnostaa lähteä puolison kavereiden hääjuhliin. Nyt ei tarvitse edes kieltäytyä huonolla omallatunnolla vaan puoliso menee ilman muuta yksin sinne.
Oih ihanaa kun ei ole hääkutsuja tullut yli 15 vuoteen. Enää en menisi. Ihmettelen myös näitä "unelmahäät" ohjelmia. Minusta sellaiset "unelmahäät" olisi aivan järkyttävät v a l k o r o s k a häät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielelläni osallistuisin (oman maun mukaisiin) häihin, joten harmittaa kieltäytyä kaikista.
Ap
Heh joku tuli leikkimään minua. Tässä alkuperäinen AP. Ei hätää, kyllä me kieltäydytään kutsusta silloin kun menee liian vaikeaksi ja säädöksi.
Välillä on jo vähän koomista, kun hääkutsun saadessa pitää pohtia taas ketä perheestä on kutsuttu, vai onkohan ketään :D Milloinkohan on oikeasti tullut viimeksi sellainen hääkutsu, jossa koko perhe kutsuttuna, kyllä 90% kutsuista on näitä että kutsutaan vain mies ja hamsteri tai minä ja ruohonleikkuri tms. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis kuka ajattelee noin, että toisten häät pitäisi olla oman maun mukaiset hääjuhlat? Eikö ne yleensä ole hääparin mukaiset juhlat.
Morsiamet kutsuu ja lähettää...en ole ap kujullut häistä joissa morsian yksin päättäisi asiat. Yhdessä päätetään ketä kutsutaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis todella hyvä, että karsitaan vieraslistaa. Ei vois vähempää kiinnostaa lähteä puolison kavereiden hääjuhliin. Nyt ei tarvitse edes kieltäytyä huonolla omallatunnolla vaan puoliso menee ilman muuta yksin sinne.
Ajattelin ihan samaa. Tämän vuosituhannen alussa olin avecina (tunsin kyllä vihkiparinkin mutta vain pinnallisesti) enkä lähtisi koskaan enää. En ensinnäkään viihdy juhlissa ja toiseksi en enää näkisi mitään syytä mennä juhlimaan ihmisiä, jotka eivät ole omia ystäviäni.
Viime vuosina häät joihin olen osallistunut kaikki parit eronneet. Jatkossa en osallistu
kenenkään häihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja syytät muita mielensäpahoittajiksi?
Nyt siis vinkki kaikille tuleville hääpareille, ymmärtäkää järjestää häät, jotka eivät suinkaan ole itsenne näköiset ja mielenne mukaiset, ehei, vaan nimenomaan noudattavat kutsuttujen makua (joka ei toki yhteneväinen ole, eli joku pahoittaa mielensä joka tapauksessa). Ette voi voittaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kurja tilanne, kun juhlien järjestäjät eivät ymmärrä järjestää juuri sinuun makuusi sopivia juhlia...
Veikkaanpa, että apn hääkutsua on maristu 15 vuotta sitten samalla tavalla, vaikka ap uskoo että kaikki tulivat riemumielin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kurja tilanne, kun juhlien järjestäjät eivät ymmärrä järjestää juuri sinuun makuusi sopivia juhlia...
Tuo kommentti ei ollut oikean AP:n, lue ketjua.