Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Kokoomuksen etumatka supistuu, kolme suurinta käytännössä tasoissa

Vierailija
28.03.2023 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009482053.html

Vasta sunnuntaina uskaltaa sanoa kuka voitti! Jännäksi menee

Kommentit (370)

Vierailija
61/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meitä kannata äänestää. Me vain heikennämme köyhien asemaa ja teemme heistä orjiamme

Vierailija
62/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän "perhepiiristä" lähti 8 ennakkoääntä persuille. Tai näin ainakin oletan, enhän voi olla täysin varma, koska kunnioitan vaalisalaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmiston politiikka passivoi.

Työllisyys on noussut nykyisellä hallituskaudella ennätyskorkealle. Paremmalle tasolle kuin mitä se on ollut moneen kymmeneen vuoteen.

Eli ei passivoi. Todistettavasti.

Tuottavuus vastaavasti laskenut kuin lehmän häntä eikä tehtyjen työtuntien määrä ole noussut. Eli ojasta allikkoon meni demareiden uudistukset

Vierailija
64/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pattitilanne. Äänesti ketä hyvänsä, pelkkää paksaa tuleman pitää.

Vierailija
65/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmillista, että etukäteen on suljettu joitakin hallituskumppaneita pois.  Hallitusohjelmahan on se, jonka mukaan pitää mennä, ei pärstäkertoimen.

Perussuomalaisten Riikka Purra sulki hallitusyhteistyön heti SDP:n kanssa kun tuli valittua puolueen puheenjohtajaksi vuonna 2021. Miksi Riikka niin teki?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/adb7c439-c234-4385-8215-3e2e1e975…

Vierailija
66/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa tulee olemaan pienituloisille riippumatta siitä, kuka voittaa

Kyllä. Nyt on juhlat juhlittu ja on aika maksaa lasku. Jos demarit voittaa, köyhillä tulee olemaan vielä kurjempaa.

Onko tällaisten valheellisten viestien tarkoitus johtaa harhaan ihmisiä, jotka eivät tunne yhtään politiikkaa?

Miten niin valheellisten? Jos jatketaan nykyistä törsäämistä velkarahalla, mihin se johtaa? Siihen samaan miten kävi Kreikalle. Meidän taloutemme ottaa silloin haltuunsa muut tahot ja määräävät sen linjan miten meillä pitää laittaa talous kuntoon. Ja se ei tule olemaan kivaa etenkään köyhille.

Mun mielestä on helpompaa, että saamme itse päättää miten tehdään, kuin että joku muu sen meille sanelee.

Suomen valtiolla ei ole erityisen paljon velkaa. Jos verrataan esimerkiksi EU maiden keskiarvoon. Ihan ollaan siellä keskikastissa velan oton suhteen.

Toi on ihan puhtaasti mielikuvien luomista, että ollaan jonkun velkakriisin kynnyksellä! Se ei yksinkertaisesti ole niin.

Suhteessa muihin Pohjoismaihin on paljon velkaa ja huolestuttavinta on sen kehityssuunta, viimeisin budjetti on yli 10 miljardia miinuksella. Vuosikymmenen lopulla valtionvelan korot ovat jossain 5 miljardin paikkeilla per vuosi jo nykyisellä velkalastilla.

Norjaan on turha verrata kun niillä on öljyrahaa. Valtiolla 1000 miljardin euron arvoinen rahasto ylimääräistä säästössä.

Eikä kysymys ole siitä, etteikö velkaantumista ole ihan aiheellista saada hidastettua. Sitä kaikki puolueet ajaa tällä hetkellä. Kysymys on siitä onko aihetta paniikkiin asian suhteen! Oikeistopuolueet kokoomus etunenässä haluaisi käyttää tätä paniikkia tekosyynä ajaa läpi mittava lista leikkauksia valtion budjettiin!

Suomella on velkaa, mutta velka on hyvässä hoidossa. Velka ei itsessään ole huonoa asia kunhan se käytetään järkeviin käyttötarkoituksiin.

Vierailija
67/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä itkua aina, että pienituloinen kärsii. Itse olen myös pienituloinen palkkatyössä oleva. Mielestäni hyvä valtion talous on myös pienituloisen etu.

Suuri ongelma tässä maassa on se, että 2800 bruttona tienaavana elintasoni on sama kuin tyypillä, joka ei ole koskaan tehnyt töitä. Minä en saa asumistukea enkä toimeentulotukea. Maksan itse päivähoitomaksut. Silti demareiden mukaan minun verotustani tulisi kiristää, jotta pelkkien tukien varassa asuvat pärjäisivät.

En kuitenkaan voi äänestää kokoomusta, koska se on elinkeinoelämän käsikassara ja haluaa tänne vain lisää halpatyövoimareserviä.

Ei demarit ole sinun verotustasi kiristämässä, eikä Suomessa niin hyvät tuet ole, että joku töissä käymätön voisi saada saman verran käteensä kuin sinä.

Vierailija
68/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuleepas jännä vaali-ilta. Sipsit ja kaljat pitää hankkia ja taas näplätä vaalituloksia aluettain koko ilta.

Vaalitulos ei sinällään kiinnosta. Paskaa luvassa voitti kuka tahansa.

Vierailija
69/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmiston politiikka passivoi.

Työllisyys on noussut nykyisellä hallituskaudella ennätyskorkealle. Paremmalle tasolle kuin mitä se on ollut moneen kymmeneen vuoteen.

Eli ei passivoi. Todistettavasti.

Hallitus jaksaa valehdella joka asiasta. Mutta miksipä ei valehtelisi kun hölmöt uskoo. 2020-luvun suomi. 

Vierailija
70/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpo herrasmiehenä on jäänyt hieman tupsutossujen alle. Marinin tv-esiintymiset ja hävittäjälupailut ym. rokottavat sdp:n tulosta. Ps tekee jälleen yllätyksen ja etenkin nuorten äänestäjien kannatuksen uudella voimalla.

Jos sattuu äänestyspäivänä satamaan vettä niin nuoret jää kotiin pelaamaan kännykällä. Persujen kannatus on ailahtelevaista. Tosi vähän vannoutuneita kannattajia. Suurin osa äänestäjistä äänetää lähinnä protestina muille puolueille. Eihän persuilla edes ole vaaliohjelmaa jossa kerrottaisiin mitä tavoitteita oikeasti haluavat edistää.

Vierailija
71/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmillista, että etukäteen on suljettu joitakin hallituskumppaneita pois.  Hallitusohjelmahan on se, jonka mukaan pitää mennä, ei pärstäkertoimen.

Kun on liian monta hallituspuoluetta niin sitten ripustaudutaan ohjelmaan eikä saada mitään tärkeitä päätöksiä aikaiseksi. Kataisen hallitus on tyyppillinen esimerkki huonosta hallitusyhteistyöstä ja sen seurauksena ei voitu tehdä taloussopeutuksia neljään vuoteen. Talous ei kasvanut ollenkaan ja yritykset investoivat ulkomaille kun Suomi oli liian kallis paikka tuotannolle. 

Vaaleja ei ole vielä käyty mutta todennäköisimmin hallituksessa on kokoomus ja perussuomalaiset tai kokoomus ja sosiaalidemokraatit sekä muutama pienempi puolue. Tärkeimpiä tavoitteita tulevat olemaan ainakin turvallisuus, talous, työllisyys, sote-asiat, kestävyysvaje (maahanmuutto), sosiaaliturvauudistus ja koulutus. Painotukset riippuvat siitä ketä on hallituksessa mutta on selvää että velanottoa ei voi jatkaa nykyvauhdilla kovin montaa vuosikymmentä. eli korjausliike tarvitaan mutta tavallisen kansalaisen näkövinkkelistä tuskin joudutaan kovalle säästökuurille.

Vierailija
72/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä itkua aina, että pienituloinen kärsii. Itse olen myös pienituloinen palkkatyössä oleva. Mielestäni hyvä valtion talous on myös pienituloisen etu.

Suuri ongelma tässä maassa on se, että 2800 bruttona tienaavana elintasoni on sama kuin tyypillä, joka ei ole koskaan tehnyt töitä. Minä en saa asumistukea enkä toimeentulotukea. Maksan itse päivähoitomaksut. Silti demareiden mukaan minun verotustani tulisi kiristää, jotta pelkkien tukien varassa asuvat pärjäisivät.

En kuitenkaan voi äänestää kokoomusta, koska se on elinkeinoelämän käsikassara ja haluaa tänne vain lisää halpatyövoimareserviä.

Ei demarit ole sinun verotustasi kiristämässä, eikä Suomessa niin hyvät tuet ole, että joku töissä käymätön voisi saada saman verran käteensä kuin sinä.

Samat kallistuvat hinnat maksaa niin köyhät kuin rikkaatkin. Lisäksi jokainen veronkorotus kohdistuu kaikkiin työtätekeviin ainakin jos tulot on yli toimeentulotuen rajan. Ei ole mitään myyttistä suurituloista jonka rahat voisi ottaa veroilla pois ja maksaa kaiken tuon kymmenien miljardien tuhlailun mitä vasemmistohallituksemme harrastaa. Kaikki verotus kohdistuu jokaiseen työtätekevään koska muuten siitä ei ole mitään hyötyä tulonlähteenä kun suomessa ei ole juurikaan rikkaita. 

Vierailija
73/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennustukseni sannan voitosta median massiivisen tuen jälkeen lähestyy toteutumistaan.

Ennustin siis jo ajat sitten syksyllä kun kokoomus oli kaukana karkumatkalla että demarit tulee vaaleihin mennessä menemään ohi koska noista ei yksinkertaisesti julkaista negatiivista uutista lehdissä samalla kun orpolta vaaditaan jatkuvasti selittelyjä ja anteeksipyytelyjä ihan naurettavistakin asioista.

Tuollainen mainoskampanja on helposti kymmenien miljoonien arvoinen kun media tekee sitä kolumneissaan ja uutisissaan koko vaalikauden. Tokihan demarit ei maksaneet noille senttiäkään mutta sehän on median omistajien ongelma ja ylen tapauksessa kansa olkoot hiljaa kun toimittaja tietää paremmin. 

Täytyy muistaa, että ajat muuttuvat, ja oikeisto voi, jos niin todellakin haluaa, pelata vasemmiston ulos pelistä. Vasemmisto ei pysty muodostamaan toimivaa hallitusta, mutta oikeisto kylläkin. Että kyllä ne valttikortit ovat oikeiston käsissä, eikä kenenkään muun käsissä. 

Vierailija
74/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän salaa Elina Valtosta kun hänellä on talousasioiden hoitamisesta näyttöä. 

Vierailija
75/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
76/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka meinasitte äänestää kokoomusta, äänestäkää persuja, jotta saamme Suomeen kunnon hallituksen!

Jos Persut voittaa, niin kokoomus on hallituksessa. Jos demarit voittaa, niin Persut ja kokoomus on taas ulkona ja Suomen tuhoaminen saa jatkua!

Vierailija
77/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pattitilanne. Äänesti ketä hyvänsä, pelkkää paksaa tuleman pitää.

Näin on. Suomi on ajettu niin surkeaan jamaan kuluneella hallituskaudella, että meno tulee olemaan väistämättä hyvin kylmää.

Vierailija
78/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestä persuja.

Pääasia, ettei demarit voita!

Vierailija
79/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallupien perusteella luontevin hallitus olisi siis sdp, ps, kepu ja rkp.

Vierailija
80/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaen huomioon minkä pompun persut tekivät viime vaaleissa verrattuna gallupeihin, en ihmettelisi vaalivoittoa yhtään!

Se lukema ei tuolloin ollut niin korkea kuin arvio on nyt. Ei riitä porukkaa tekemään pomppua enää tästä luvusta. Kaikki kun on suhteellista kuitenkin.

Luultavasti käy kuten viimeksi, että puolueet jäävät kaikki saman prosenttiyksikön sisälle. Kuka tahansa voi olla voittaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi