Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Kokoomuksen etumatka supistuu, kolme suurinta käytännössä tasoissa

Vierailija
28.03.2023 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009482053.html

Vasta sunnuntaina uskaltaa sanoa kuka voitti! Jännäksi menee

Kommentit (370)

Vierailija
41/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmiston politiikka passivoi.

Vierailija
42/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut eivät kuitenkaan pääse hallitukseen, eivät missään tapauksessa koska kukaan ei suostu heidän kanssaan yhteistyöhön.

Kyllä kokoomus haluaa ps:n kanssa hallitukseen, koska se meni viimeksi niin hyvin. Ps on paras hallituskumppani mitä kenelläkään on koskaan ollut. (Ei toki ps:n itsensä kannalta...)

Ei ne olleet nykyiset PS:t vaan Siniset.

Puolueella on tuhansia samoja jäseniä kuin oli silloin. Esimerkiksi Purra, Halla-Aho...

Siniset on kyllä jo kaikki karsiutuneet eduskunnasta. Halla-aho ei ole koskaan ollut sinisissä vaan kun hänestä tuli puolueen pj, kaikki ministerit lähtivät perustamaan sinisiä ja Halla-ahon persut potkittiin hallituksesta pois. Purra valittiin eduskuntaan vasta 2019.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut eivät kuitenkaan pääse hallitukseen, eivät missään tapauksessa koska kukaan ei suostu heidän kanssaan yhteistyöhön.

Kyllä kokoomus haluaa ps:n kanssa hallitukseen, koska se meni viimeksi niin hyvin. Ps on paras hallituskumppani mitä kenelläkään on koskaan ollut. (Ei toki ps:n itsensä kannalta...)

PS:t olisi hyvä joojoo-puolue tukemaan kokoomusta kaiken leikkaamisessa. Se on vähän kuin tuuliviiri joten varmaan menettelee täytepuolueena.

Vierailija
44/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei merkitse prosentit vaan mistä puolueesta ovat kunkin vaalipiirin viimeiset läpipääsijät.

Vierailija
45/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepulaisten kannattaisi antaa äänensä PS tai Kokoomus.

Muuten on vaarana että tulee viherpuna hallitus.

Vierailija
46/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen ääniä valuu koko ajan Liike Nytille ja liberaaleille, samaan aikaan kun Persut ja vasemmisto taktikoivat

Tuskinpa Liike Nyt saa edes Hjallista eduskuntaan,  mutta kieltämättä se saattaa vähän leikata Kokoomuksen ääniä Uudellamaan ja Helsingin vaalipiireissä.

Vierailija
47/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka kannattavat persuja, niin heitän kannattaa muistaa että kokoomuksen äänestäjät käyvät ennakkoon äänestämässä. Joten jos persut haluavat purrasta pääministerin, niin kannattaa tehdä samalla tavalla kuin kokoomuksen kannattajat eli käytä ennakkoon äänestämässä.

Kyllä vaalipäivänkin äänet lasketaan.

Vierailija
48/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistakaa äänellänne, että Marin ei enää ole kärkikaksikossa!!! Sen verran pitää nyt ottaa vastuuta lastemme/nuortemme tulevaisuudesta, että velkaantumista rakastava Marin kumppaneineen jää taakse.

3x ääni PS:lle, ensimmäistä kertaa minun ja mieheni osalta.

Vierailija
49/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmistakaa äänellänne, että Marin ei enää ole kärkikaksikossa!!! Sen verran pitää nyt ottaa vastuuta lastemme/nuortemme tulevaisuudesta, että velkaantumista rakastava Marin kumppaneineen jää taakse.

Miten äänestitte kolmesti jos teitä on vain kaksi ihmistä, sinä ja mies? Haiskahtaa vilpiltä!

Vierailija
50/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmistamme todellakin, että Marin on äänikuningatar taas kerran. 🙂

Vierailija
51/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulee PS vs KOK kisa.

Kumpikin hevonen syö samasta kupista. Miten mahtaa yhteiset kaurat riittää ravivoittoon.

VaaliTOTO

Vierailija
52/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ratkaise prosentit vaan se mistä puolueesta on vaalipiirin viimeiset läpi menneet. Samoin tarkastuslaskennalla tärkeä osuus, eli voiko edes vielä sunnuntai-iltana todeta mitkä puolueet suurimmat vai vasta ensi viikolla :(.

Vierailija
53/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kepulaisten kannattaisi antaa äänensä PS tai Kokoomus.

Muuten on vaarana että tulee viherpuna hallitus.

Saarikko on jo sanonut että ei kannata nykyisen hallituspohjan jatkamista. SDP tarvitsee Kokoomusta, mikäli haluaa olla seuraavassa hallituksessa sinipunan merkeissä. Vihreät ja Vasemmistoliitto näyttäisivät jäävän noin 8 % tiennoille.

Vierailija
54/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmiston politiikka passivoi.

Työllisyys on noussut nykyisellä hallituskaudella ennätyskorkealle. Paremmalle tasolle kuin mitä se on ollut moneen kymmeneen vuoteen.

Eli ei passivoi. Todistettavasti.

Vierailija
55/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa tulee olemaan pienituloisille riippumatta siitä, kuka voittaa

Kyllä. Nyt on juhlat juhlittu ja on aika maksaa lasku. Jos demarit voittaa, köyhillä tulee olemaan vielä kurjempaa.

Onko tällaisten valheellisten viestien tarkoitus johtaa harhaan ihmisiä, jotka eivät tunne yhtään politiikkaa?

Miten niin valheellisten? Jos jatketaan nykyistä törsäämistä velkarahalla, mihin se johtaa? Siihen samaan miten kävi Kreikalle. Meidän taloutemme ottaa silloin haltuunsa muut tahot ja määräävät sen linjan miten meillä pitää laittaa talous kuntoon. Ja se ei tule olemaan kivaa etenkään köyhille.

Mun mielestä on helpompaa, että saamme itse päättää miten tehdään, kuin että joku muu sen meille sanelee.

Suomen valtiolla ei ole erityisen paljon velkaa. Jos verrataan esimerkiksi EU maiden keskiarvoon. Ihan ollaan siellä keskikastissa velan oton suhteen.

Toi on ihan puhtaasti mielikuvien luomista, että ollaan jonkun velkakriisin kynnyksellä! Se ei yksinkertaisesti ole niin.

Suhteessa muihin Pohjoismaihin on paljon velkaa ja huolestuttavinta on sen kehityssuunta, viimeisin budjetti on yli 10 miljardia miinuksella. Vuosikymmenen lopulla valtionvelan korot ovat jossain 5 miljardin paikkeilla per vuosi jo nykyisellä velkalastilla.

Vierailija
56/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten äänestitte kolmesti jos teitä on vain kaksi ihmistä, sinä ja mies? Haiskahtaa vilpiltä!

Se on se kuuluisa persun laskutaito.

Vierailija
57/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo herrasmiehenä on jäänyt hieman tupsutossujen alle. Marinin tv-esiintymiset ja hävittäjälupailut ym. rokottavat sdp:n tulosta. Ps tekee jälleen yllätyksen ja etenkin nuorten äänestäjien kannatuksen uudella voimalla.

Vierailija
58/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina äänestetty vasemmistoa mutta nyt aion äänestää vaimolta salaa persuja ettei kokkarit voita.

Vierailija
59/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa tulee olemaan pienituloisille riippumatta siitä, kuka voittaa

Mä en ymmärrä tätä itkua aina, että pienituloinen kärsii. Itse olen myös pienituloinen palkkatyössä oleva. Mielestäni hyvä valtion talous on myös pienituloisen etu.

Suuri ongelma tässä maassa on se, että 2800 bruttona tienaavana elintasoni on sama kuin tyypillä, joka ei ole koskaan tehnyt töitä. Minä en saa asumistukea enkä toimeentulotukea. Maksan itse päivähoitomaksut. Silti demareiden mukaan minun verotustani tulisi kiristää, jotta pelkkien tukien varassa asuvat pärjäisivät.

En kuitenkaan voi äänestää kokoomusta, koska se on elinkeinoelämän käsikassara ja haluaa tänne vain lisää halpatyövoimareserviä.

Vierailija
60/370 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustukseni sannan voitosta median massiivisen tuen jälkeen lähestyy toteutumistaan.

Ennustin siis jo ajat sitten syksyllä kun kokoomus oli kaukana karkumatkalla että demarit tulee vaaleihin mennessä menemään ohi koska noista ei yksinkertaisesti julkaista negatiivista uutista lehdissä samalla kun orpolta vaaditaan jatkuvasti selittelyjä ja anteeksipyytelyjä ihan naurettavistakin asioista.

Tuollainen mainoskampanja on helposti kymmenien miljoonien arvoinen kun media tekee sitä kolumneissaan ja uutisissaan koko vaalikauden. Tokihan demarit ei maksaneet noille senttiäkään mutta sehän on median omistajien ongelma ja ylen tapauksessa kansa olkoot hiljaa kun toimittaja tietää paremmin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän