Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ryhmätyöhaastattelu - voi hyvää päivää...

Vierailija
28.03.2023 |

Olin tänään isossa firmassa työhaastattelussa. Se oli sellainen ryhmähaastattelu, jossa seisottiin muiden hakijoiden kanssa ringissä ja oli kolme rekryfirman naista katselemassa. Aika kyykyttävä kokemus.

Eka kysymys oli "kerro nimesi ja vähän itsestäsi sekä miksi juuri sinä olet muita parempi tähän työhön".

Onko muilla ollut näitä ja mitä niissä on kysytty? Onko ne aina tällaista shaibaa?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tunnu luontevalta olla niin toinen paikka parempi, sillä sen helpommaksi ei ainakaan muutu sitten varsinaisessa työssä koska on silloin ilman muuta ryhmää ja tiimiä, yhteistyötä. 

Niin, harmi vain, että ringissä seisominen ja itsensä kehuminen ei kerro yhtään mitään tiimityöskentelytaidoista. Tällaisen rinkitestin käyttäminen kertoo sen sijaan paljon rekryfirman osaamisesta. Ja jos tänne nyt sattuu osumaan minun lisäkseni muita hr-puolella tämän vuosituhannen puolella työskennelleitä, niin uskon etten ole ihan ainoa, joka on tätä mieltä. Tiimityöskentelytestiin jo tuo osallistujamäärä on lähtökohtaisesti aivan liian iso.

Vielä pahempaa kuin ringissä seisominen ja itsensä kehuminen on se, että joutuu seisomaan ringissä, kehumaan itseään ja kertomaan, miksi te kaikki muut ringissäseisojat olette niin paljon huonompia kuin minä, että juuri minut kannattaa palkata.

Vierailija
22/22 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, onpa ala-arvoiseksi mennyt. Työttömänäkin on parempi kuin tuollaisessa firmassa. Itse selviydyin aikanaan aivan naurettavasta ryhmähaastattelusta ja kaduin siis niin paljon että otin sen paikan vastaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla