Isovanhemmat, saatteko lounasta ym. kun menette kylään lapsenlapsia katsomaan?
Poikani perhe asuu parin tunnin ajomatkan päässä ja totta kai nälkä alkaa kalvaa pitkän ajomatkan jälkeen. Olen kuitenkin ihmetellyt, miksi on niin nihkeää laittaa ruokaa tarjolle? Pojalla ja miniällä on kaksi pientä lastakin, heillehän laitetaan ruokaa monta kertaa päivässä, mutta jostain syystä kun tulen, on kohtelu minulle nihkeää.
Kahviakin täytyy erikseen pyytää ja tulee vaivaantunut olo istua sohvalla odottamassa, toki kuuntelen lasten juttuja ja voin heille lukea vaikka kirjan. Poika tuo usein myös lehden, mutta eihän se verensokeriin auta. Pari kertaa olen mennyt keittiön pöydän ääreen juttelemaan miniän kanssa kun hän touhuaa, mutta hän on niukkasanainen ja pyysinkin anteeksi että häiritsen ja siirryin takaisin sohvalle.
Kun meille tulee vieraita, tarjoan kyllä heti lämpimän ruuan, kahvia, teetä ym. kahvipullaa ja pikkupurtavaa. Onhan siinä aikaa valmistella sen pari tuntia, ennen kuin ovat perillä.
Otin huumorin varjolla tilanteen puheeksi poikani kanssa ja vitsailin, että kutsun itseni syömään heille viikon päästä, ja silloin poikani paistaa pihvejä mulle. Tiedän, että hän melko hyvä kokki. Poika naurahti, miniä ei sanonut mitään eikä minua ole sen jälkeen pyydetty enää ollenkaan kylään. Tästä on vuosi.
Kysyisinkin, miten teillä muilla toimitaan, kun menette kylään lapsenlapsia katsomaan. Pitääkö ottaa omat eväät mukaan vai miten? Itse harkitsen, että pysähdyn syömään johonkin matkan varrelle jatkossa, mutta hassultahan sekin tuntuu, kun kyläpaikassakin syödään monta kertaa päivässä.
Kommentit (1696)
Tämä aloitus suututtaa. Ei ihme, että ap:tä vältellään.
Vierailija kirjoitti:
No mä kyllä ymmärrän tuon niin että lapsien normaalia ruoka-aikaa siirretään sen takia että mummon kylässä. Ettei tarvi mummoa ruokkia.
Jos on ruoka-aika niin saa osallistua aterialle jajos ei oo niin voikai sitä kahvit keittää kuitenkin?
Tunnen nuoria ja ihan aikuisia ihmisiä joilla ei ole edes kahvinkeitintä, kun eivät juo kahvia. Ja moni juo vain aamukahvin niin miksi pitäisi jollekin alkaa erikseen keittämään ? Tai lähteä jopa ostamaan se keitin ?
Ap, jos olet vielä linjoilla. Vuodenko mietit tätä aloitusta?
Vierailija kirjoitti:
Aivan käsittämätöntä ettei tarjota perheenjäsenelle ruokaa. Meillä tarjotaan putkimiehellekin vähintään kahvit.
Mäkin keitin kaikille remppaukoille kahvit siihen asti että sain semmosta stalkkerin. Paljastui vielä tuomituksi raiscaajaksi. Sen jälkeen olen ollut kaikille vastaaville äärimmäisen kylmä ja etäinen. Moni mies tulkitsee normaalin ystävällisyyden erittäin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei poikasi tee sinulle ihan kysymättä ruokaa?
En tiedä. Eikä tee vaikka pyytäisikin, kuten olen puolivakavissani pyytänytkin ja ehdottanut minulle maistuvia ruokia, joita poika osaa tehdä. Se johti totaaliseen kutsumattomuuteen heille.
Hiton suoraselkäinen poika sinulla. Ei annaitinsä ohjailla elämäänsä. Miniäsi on onnekas!
Aivan hirveä tarina. En ole koskaan milloinkaan kuullut meidän keskuudessa tälläista tarinaa, ettei tarjoittaisi ruokaa. Melko vittumainen miniä......... ???? Kyllä olisi jo seurustelun aikana saanut poika kuulla kunniansa, ettei tuollaista miniää sukuun tuoda. Melko perseestä on tuo poikakin vanhempiaan kohtaan.
Jäävätkö yöksi vai parin tunnin kyläily? Tietysti ruokaa kun tullaan kauempaa. Eikö miniä meinaa tehä ruokaa vai eikö oo anopin toiveminiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä tarjotaan pidemmältä tuleville ruokaa, tosin niin myös läheltä tuleville, jos ovat ruoka-aikana meillä. Olisi tosi kurjaa, jos vieraiden pitäisi olla meillä mahat muristen.
Tosin kun meillä oli useampi pieni (alle kouluikäinen) lapsi, olin hetkittäin todella väsynyt. Sellaiset vieraat, jotka tulivat kylään jotain palvelua odottaen, jäivät kyllä joksikin aikaa kutsumatta. Jouduimme ihan suoraan sanomaan, että meillä ei nyt voimavarat riitä kyläilyjen järkkäämiseen meillä. Sellaiset vieraat, jotka tajusivat tilanteen ja olivat jopa avuksi, saivat tulla ihan tilanteeseen katsomatta.
Eli sinä teet kiltisti anopille pihviaterian, kun hän tunkee kylään oman lounaanne ja iltapäiväkahvin välissä?
Minä en kyllä tee, vaan ihan kahvia saa, kun tulee kahviaika.
Usein pidemmältä tulevien kanssa sovitaan, mihin aikoihin olisivat perillä ja aika usein se käy yksiin sen kanssa, mihin aikaan meillä alkaa olla ruoka valmiina :)
En toki erikseen alkaisi mitään pihvejä paistelemaan, mutta niinhän viestissäni alunperin sanoinkin; jos ovat ruoka-aikana meillä. Ja toisaalta... meillä sen voi paistaa myös joku muu, kuin minä.
Jos menisin kylään katsomaan lapsenlapsia, niin kysyisin vanhemmilta etukäteen, mitä he toivovat kaupasta. Tekisin itse esim. kalasopan tai siskonmakkarakeiton viemisiksi. Veisin myös hedelmiä ja sämpylöitä.
Auttaisin viemällä lapset ulos hetkeksi, niin vanhemmat saisivat omaa aikaa. Veisin lapset esim. elokuviin, teatteriin, mäkkäriin tai museoon. Tai pihalle tai puistoon. Uimahalliin veisin turvallisuus syistä vain yhden lapsen kerrallaan, vaikka olen hyvä uimari.
Vierailija kirjoitti:
Aivan hirveä tarina. En ole koskaan milloinkaan kuullut meidän keskuudessa tälläista tarinaa, ettei tarjoittaisi ruokaa. Melko vittumainen miniä......... ???? Kyllä olisi jo seurustelun aikana saanut poika kuulla kunniansa, ettei tuollaista miniää sukuun tuoda. Melko perseestä on tuo poikakin vanhempiaan kohtaan.
Miksi se miniä on se hankala, jos poika ei halua äidillensä ateriaa tarjota?
Tottakait odotan anoppina hanhenmaksa palleroita, mustaa kaviaaria paahtoleivällä , sisäfilepihviä, poron paahtopaistia (+luomupuolukkahilloa). Jälkiruoalla tietenkin vähintään leipäjuustoa luomulakkojen kera.
Juomana kuohuvaa kalleimmasta päästä.
Kahvina presidentti+itse tehtynä omenakiusaus+vaniljakastike
Nyt tulee anoppi käymään!!!!!!!!!
Ei vähempää............
Eiks noita häiriintyneitä Slummi -miniöitä vois viedä millään pakolla käytöskoulutukseen.
Ovat kuin apinat kiukkuamassa joka käänteessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä kyllä ymmärrän tuon niin että lapsien normaalia ruoka-aikaa siirretään sen takia että mummon kylässä. Ettei tarvi mummoa ruokkia.
Jos on ruoka-aika niin saa osallistua aterialle jajos ei oo niin voikai sitä kahvit keittää kuitenkin?Tunnen nuoria ja ihan aikuisia ihmisiä joilla ei ole edes kahvinkeitintä, kun eivät juo kahvia. Ja moni juo vain aamukahvin niin miksi pitäisi jollekin alkaa erikseen keittämään ? Tai lähteä jopa ostamaan se keitin ?
tottakai pitää olla kahvinkeitin ja kahvia jos anoppi ja appi vierailee silloin tällöin ja joku muukin. Tosin mulla ei oo nyt kahvinkeitintä mutta aina löytyyy murukahvia.
Vierailija kirjoitti:
Eiks noita häiriintyneitä Slummi -miniöitä vois viedä millään pakolla käytöskoulutukseen.
Ovat kuin apinat kiukkuamassa joka käänteessä
Mutta tässä aloituksessa anoppi on se ääliö.
Toivottavasti karma kostaa AP:n miniälle. 20 vuoden päästä sen miniän lapsi ei tarjoo äitilleen ruokaa koska tää äiti ei kuulu "perheeseen ".
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti karma kostaa AP:n miniälle. 20 vuoden päästä sen miniän lapsi ei tarjoo äitilleen ruokaa koska tää äiti ei kuulu "perheeseen ".
Toivottavasti tuo miniä on niin fiksu, että ei kutsu itseään kylään, vaan odottaa kutsua.
Ja ei, anoppi ei ole perheen jäsen.
Missä ovat vaimonsa äitiä haukkuvat miehet? Ehkä inhoavat, mutta pitävät suunsa kiinni ettei rouva saa raivaria ja vie lapsia. Niin sairasta anoppivihaa täällä kaikkitietäviltä, tosin olemattomalla elämänkokemuksella varustetuilla on. Lyövät kiilaa "rakkaan" miehensä ja miehen suvun väliin.
Järkyttäviä moukkia.
Vierailija kirjoitti:
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sille on syynsä miksi sinua kohtaan ollaan nihkeitä...
Selvähän tuo on, nihkeä miniä
Mielestän törkeää käytöstä
Sillä ei ole kuitenkaan merkitystä miten poikansa käyttäytyy äitiään kohtaan? Miniä se vaan on nihkeä...[/quote
Usein se miniä määrää miestään, eikä mies uskalla pistää vstaan
Mies on oppinut toteuttamaan äitinsä jokaisen oikun, joten miten hän osaisi kyseenalaistaa vaimonsa käskyjä?
Yleensä äitinsä määräämä mies asettuu vastateloin vaimolleen, kun ei syödä enää yhtään määräämistä, eikä uskalla vieläkään vastustaa äitiään. Äitien, joiden pojat ovat omapäisiå, kannattaa olla tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Meilläpäin taas yleistä, ettei tarjota ruokaa, ellei erikseen kutsuta vaikka päivälliselle. Muuten saa "vaan" kahvia ja sen kanssa jotain suolaista piirakkaa ja vaikka pullaa.