Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat, saatteko lounasta ym. kun menette kylään lapsenlapsia katsomaan?

Vierailija
27.03.2023 |

Poikani perhe asuu parin tunnin ajomatkan päässä ja totta kai nälkä alkaa kalvaa pitkän ajomatkan jälkeen. Olen kuitenkin ihmetellyt, miksi on niin nihkeää laittaa ruokaa tarjolle? Pojalla ja miniällä on kaksi pientä lastakin, heillehän laitetaan ruokaa monta kertaa päivässä, mutta jostain syystä kun tulen, on kohtelu minulle nihkeää.

Kahviakin täytyy erikseen pyytää ja tulee vaivaantunut olo istua sohvalla odottamassa, toki kuuntelen lasten juttuja ja voin heille lukea vaikka kirjan. Poika tuo usein myös lehden, mutta eihän se verensokeriin auta. Pari kertaa olen mennyt keittiön pöydän ääreen juttelemaan miniän kanssa kun hän touhuaa, mutta hän on niukkasanainen ja pyysinkin anteeksi että häiritsen ja siirryin takaisin sohvalle.

Kun meille tulee vieraita, tarjoan kyllä heti lämpimän ruuan, kahvia, teetä ym. kahvipullaa ja pikkupurtavaa. Onhan siinä aikaa valmistella sen pari tuntia, ennen kuin ovat perillä.

Otin huumorin varjolla tilanteen puheeksi poikani kanssa ja vitsailin, että kutsun itseni syömään heille viikon päästä, ja silloin poikani paistaa pihvejä mulle. Tiedän, että hän melko hyvä kokki. Poika naurahti, miniä ei sanonut mitään eikä minua ole sen jälkeen pyydetty enää ollenkaan kylään. Tästä on vuosi.

Kysyisinkin, miten teillä muilla toimitaan, kun menette kylään lapsenlapsia katsomaan. Pitääkö ottaa omat eväät mukaan vai miten? Itse harkitsen, että pysähdyn syömään johonkin matkan varrelle jatkossa, mutta hassultahan sekin tuntuu, kun kyläpaikassakin syödään monta kertaa päivässä.

Kommentit (1696)

Vierailija
641/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ankeeta kyläillä kun tuollaista. Jos me mennään pojan perheelle pikakäynnille jonkin asian vuoksi pikaseen on miniä kuin peppuun ammuttu karhu. Ei tervehdi, kävelee vihaisesti läheltä, leikkii kiireistä. Vaikuttaa jopa pelottavalta. Näyttää kaikin tavoin miten ei toivuottuja ollaan vaikka ei ole aikomustakaan edes istua vaan hoitaa asia.

Miksi te teette pikakäyntejä sinne?

Vierailija
642/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et tuo ruokaa tuliaisena? Me ei tahdota  liian pieniä tarjouksesta ostettuja vaatteita eikä myöskään leluja yhtään lisää!

Mitä ihm.. Mistä sinä nuo vaatteet ja lelut tempaisit? Mistä sinä tiedät, mitä ap vie tai on viemättä vieraillessaan poikansa luona? Ruokaa tuliaisena?! Siitähän se miniä vasta riemastuisikin.

Olen pahoillani, ap. Todella outoa käytöstä. Myös outoja kommentteja tässä ketjussa. "Syö ABCllä mennessäsi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun anoppi osaa rupatella, eikä hän ole pätkääkään kiinnostunut minusta. Ei ole koko aikana oppinut syntymävuottani vaan sitkeästi väittää että olen vanhempi kuin hänen tyttärensä vaikka olen kolme vuotta nuorempi. Ei muista mitä opiskelin, ei muista lempiväriäni, ei kiinnosta mikään mikä minua kiinnosta, eikä edes teeskentele.[/quote]

Lempiväriä?! En ole ikinä tiennyt kenenkään lempiväriä, en vanhempieni, en puolisoni, en lasteni, en ystävieni. En ole omastanikaan ihan varma. Mikä siinä lempivärissä on niin ihmeellistä, että se pitäisi muistaa?

Vierailija
644/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et tuo ruokaa tuliaisena? Me ei tahdota  liian pieniä tarjouksesta ostettuja vaatteita eikä myöskään leluja yhtään lisää!

Mitä ihm.. Mistä sinä nuo vaatteet ja lelut tempaisit? Mistä sinä tiedät, mitä ap vie tai on viemättä vieraillessaan poikansa luona? Ruokaa tuliaisena?! Siitähän se miniä vasta riemastuisikin.

Olen pahoillani, ap. Todella outoa käytöstä. Myös outoja kommentteja tässä ketjussa. "Syö ABCllä mennessäsi".

Niin. Sitten ei ole nälkä.

Häntähäb ei ole kutsuttu syömään.

Vierailija
645/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun anoppi osaa rupatella, eikä hän ole pätkääkään kiinnostunut minusta. Ei ole koko aikana oppinut syntymävuottani vaan sitkeästi väittää että olen vanhempi kuin hänen tyttärensä vaikka olen kolme vuotta nuorempi. Ei muista mitä opiskelin, ei muista lempiväriäni, ei kiinnosta mikään mikä minua kiinnosta, eikä edes teeskentele.

Lempiväriä?! En ole ikinä tiennyt kenenkään lempiväriä, en vanhempieni, en puolisoni, en lasteni, en ystävieni. En ole omastanikaan ihan varma. Mikä siinä lempivärissä on niin ihmeellistä, että se pitäisi muistaa?

Jos tunkee väkusin sisustusesineitä ja 40 kertaa on sanottu että sinistä ja sen näkee kodista niin aina vaan tilee ruskeeta. Kun anoppi itse tykkää siitä.

Vierailija
646/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan asuttu aina samassa kaupungissa muutamien kilometrien säteellä joten ei ole kokemusta ruokatarjoilusta, mutta kyllä meillä aina kahvit tai teet on vähintään keitetty. Pöytään on tarjottu mitä on. Joskus keksiä, pullaa tai voileipää. Kyllähän mummo/anoppi on kotonaankin vastavuoroisesti tarjonnut kahvia. Eihän se mikään automaatio ole, että pitkän matkan päästä tulevalle pitää tarjota lämmintä ruokaa, mutta itse en kehtaisi kahvia olla keittämättä. Meillä on enemmänkin ollut juhannuksena ja jouluna ruokatarjoilua jomman kumman kotona yhdessä. Lapset pääasiassa ovat menneet välillä käymään mummolassa ja syöneet ruokansa siellä ilman mitään sopimuksia. 

Vierailija
647/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen tyttären luona saan aina ruokaa, ihan ylenpalttisestikin, ja ottaa myös huomioon kasvisruokavalioni. Toisen tyttären luokse pitää ottaa eväät mukaan, mutta eipä heitä haittaakaan, jos syön omia ruokiani. Vävy laittaa joskus ruokaa ja onkin erinomainen kokki, mutta sen varaan ei voi aina laskea.

Vierailija
648/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tuo on selvä viesti sulle: Jos ruokaa on tarjolla halutaan vieraiden viipyvän pidempään. Varmin tapa päästä anopistaKIN eroon kohtuuajassa on olla tarjoamatta ruokaa.

Mua ärsytti aina, kun anoppi yritti saada jäämään heille kylään ruuan avulla.

Kutsui kylään vielä niin että ruuan valmistus oli kesken. Tunnin päästä syödään ja sitten keitellään kahvit ja hupsista kolme tuntia mennyt!

En missään kyläpaikassa viihdy tuntikausia, kahvit voin juoda mutta mieluiten en niitäkään.

Jos kokkaisin anopille se ottais sen toiveena jäädä kylään.

Tunti on hyvä aika kyläilylle.

Ystäville ja KUTSUVIERAILLE grillataan ja kahvitellaan kakun kanssa.

Siitä vaan ajamaan reilut 200 km ja TUNNIN lepuuttaa takamustasi kuivin suin.

Js lähdet ajamaan takaisin kotoisin 200 km.

Sulla onkin varmasti "PALJON YSTÄVIÄ"

Voi elämä mitä ämmiä !

Ihan ymmärrettävää , kun suomalaiset ovat yksinäisiä.

Meille ei ainakaan tulla edes läheltä vieraat ( saatikka 200 km päästä), että ei suht pian kahvi ole tippumassa ja tarjottavaa pöytää.

No, näköjään on kusipäitä vai narsistejako ovat...

Vierailija
649/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä voin laittaa mummille perunat pataan.

Vierailija
650/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarjota ruokaa koska sitä ei syödä. Turha tehdä ruokaa kylääntulijoita varten, se menee hukkaan. Kahvit kyllä keitetään, ja jos tiedän useita päiviä aikaisemmin, eli ennen seuraavaa kauppareissuani, niin on myös pullaa tarjolla. Erikseen en lähde hakemaan.

Vierailija
651/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, tuo on selvä viesti sulle: Jos ruokaa on tarjolla halutaan vieraiden viipyvän pidempään. Varmin tapa päästä anopistaKIN eroon kohtuuajassa on olla tarjoamatta ruokaa.

Mua ärsytti aina, kun anoppi yritti saada jäämään heille kylään ruuan avulla.

Kutsui kylään vielä niin että ruuan valmistus oli kesken. Tunnin päästä syödään ja sitten keitellään kahvit ja hupsista kolme tuntia mennyt!

En missään kyläpaikassa viihdy tuntikausia, kahvit voin juoda mutta mieluiten en niitäkään.

Jos kokkaisin anopille se ottais sen toiveena jäädä kylään.

Tunti on hyvä aika kyläilylle.

Ystäville ja KUTSUVIERAILLE grillataan ja kahvitellaan kakun kanssa.

Siitä vaan ajamaan reilut 200 km ja TUNNIN lepuuttaa takamustasi kuivin suin.

Js lähdet ajamaan takaisin kotoisin 200 km.

Sulla onkin varmasti "PALJON YSTÄVIÄ"

Voi elämä mitä ämmiä !

Ihan ymmärrettävää , kun suomalaiset ovat yksinäisiä.

Meille ei ainakaan tulla edes läheltä vieraat ( saatikka 200 km päästä), että ei suht pian kahvi ole tippumassa ja tarjottavaa pöytää.

No, näköjään on kusipäitä vai narsistejako ovat...

Eikö voi mennä syömään? Niin me tehdään joka anoppila-reissulla.

Vierailija
652/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä on nuorissa toivoa 💗.

Kiitos.

Tv: mummo

Vierailija
653/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuin ihmetellä, että oikeestiko nykyään on sellaisia miniöitä jotka eivät mitään tarjoa kun isovanhemmat tulevat kutsuttuna käymään !

Käsittämätöntä.

Pidän tuollaista jo ihan tyhmyytenä.

Meille ( maalla) joskus pihaan eksyy joku tietä kysyvä tai joku tuntematon, kyllä minä kysyn aina että maistuisiko kahvit tai mehu ?

Tuollainen kylmäkiskoinen kohtelu pitkän matkan vieraalle on anteeksi antamatonta.

Itse en sen asunnon ovea ikinä aukaisisi.

Nuori sukupolvi näyttää olevan sekä itsekkäitä että tyhmiä.

Ja ylpeitä.

Ap sinulla on todella tyhmä miniä, kerrassaan typerys.

Poika vastaa äidistään. Hänen takiaanhan se ristinä roikkuu. Miniä ihan syytön sivullinen.

Vierailija
654/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on säännölliset 5 ateriaa päivässä ja tarjotaan kaikille ketkä on kylässä siihen aikaan. En ala tuon viiden aterian lisäksi tekemään mitään erillisiä aterioita. Sitä samaa syödään mitä on tehty tai ei ole tietenkään pakko syödä.

Vierailija
655/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha on vinkua idiootti miniöiden "kun mummot eivät muista" ja lahjoja lähetä lastenlapsille.

Ei kiinnosta. Osta ihan ite.

Istu ja syö. Syö mummojenkin edestä.

Jotta yhä levenee takamuksesi.

Vierailija
656/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako kuoritaan ? Tuleeko nälkäisiä poikia myös?

Vierailija
657/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on säännölliset 5 ateriaa päivässä ja tarjotaan kaikille ketkä on kylässä siihen aikaan. En ala tuon viiden aterian lisäksi tekemään mitään erillisiä aterioita. Sitä samaa syödään mitä on tehty tai ei ole tietenkään pakko syödä.

Ja ap ei ollut ruoka-aikaan siellä paikalla vaan aterioiden välissä.

Vierailija
658/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha on vinkua idiootti miniöiden "kun mummot eivät muista" ja lahjoja lähetä lastenlapsille.

Ei kiinnosta. Osta ihan ite.

Istu ja syö. Syö mummojenkin edestä.

Jotta yhä levenee takamuksesi.

Tässä tapauksessahan se mummo haluaa syödä tauotta, ei muutamaa tuntia kykene olemaan ilman ruokaa.

Vierailija
659/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuin ihmetellä, että oikeestiko nykyään on sellaisia miniöitä jotka eivät mitään tarjoa kun isovanhemmat tulevat kutsuttuna käymään !

Käsittämätöntä.

Pidän tuollaista jo ihan tyhmyytenä.

Meille ( maalla) joskus pihaan eksyy joku tietä kysyvä tai joku tuntematon, kyllä minä kysyn aina että maistuisiko kahvit tai mehu ?

Tuollainen kylmäkiskoinen kohtelu pitkän matkan vieraalle on anteeksi antamatonta.

Itse en sen asunnon ovea ikinä aukaisisi.

Nuori sukupolvi näyttää olevan sekä itsekkäitä että tyhmiä.

Ja ylpeitä.

Ap sinulla on todella tyhmä miniä, kerrassaan typerys.

Siis oikeastiko vielä tällä vuosikymmenellä joku on sitä mieltä, että se ois just miniän tehtävä passata miehensä äitiä??? Ois kannattanut kasvattaa poikansa paremmin, niin ei tarttis valittaa. Oma moka.

Vierailija
660/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ruokaa puolin ja toisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi