Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko järkeä uhrata oman varallisuuden kerryttäminen uusperheessä elämiseen?

Vierailija
26.03.2023 |

Voisin yksin ostaa itselleni yksiön hyvältä alueelta pk-seudulla, mutta nyt maksan kallista vuokraa isosta vuokra-asunnosta, jotta puolison lapset saisivat itselleen omat huoneet. Kannattaako rakkauden takia jatkaa asumista liian kalliissa vuokrakämpässä? En haluaisi hylätä puolisoani.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin itelleni sen mieluisan yksiön. Puolisoa tapaisin joko kotonani tai hänen kodissaan. Lapset kasvavat nopeasti ja ovat kohta omillaan. Silloin on aika miettiä järjestely uusiksi.

Vierailija
22/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollainen ajatus tulee mieleen, niin ei todellakaan ole järkeä. Minä jätin rahakkaimpia työvuoroja tekemättä edellisen kumppanin vuoksi, koska hänelle oli tärkeää olla yhdessä viikonloppuisin ja arkipyhinä. Kauhistuin, kun tuli mieleen laskea, montako tuhatta euroa vuuodessa menetin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki lapset muuttavat vielä joku päivä pois täältä mutta siinä ajassa olisin jo kerryttänyt omaisuutta ostamalla oman . En kuitenkaan haluaisi elää lopunelämääni yksin, sillä puolisoni ei kestäisi taloudellisesti tilannetta jossa muuttaisin tästä asunnosta pois. AP

Vierailija
24/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki lapset muuttavat vielä joku päivä pois täältä mutta siinä ajassa olisin jo kerryttänyt omaisuutta ostamalla oman . En kuitenkaan haluaisi elää lopunelämääni yksin, sillä puolisoni ei kestäisi taloudellisesti tilannetta jossa muuttaisin tästä asunnosta pois. AP

Puoliso on hyvä ja muuttaa asuntoon johon hänellä on varaa.

Vierailija
25/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutto aiheuttaisi liikaa kustannuksia. Lapsille pitää olla omat huoneet eikä puolison kuukausipalkka riitä mihinkään, AP

Vierailija
26/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutto aiheuttaisi liikaa kustannuksia. Lapsille pitää olla omat huoneet eikä puolison kuukausipalkka riitä mihinkään, AP

Se ei valitettavasti ole sinun ongelmasi hoitaa. Henkistä tukea voit toki antaa. Voiko lasten toinen vanhempi avittaa asiassa vai pitäisikö lasten kenties muuttaa hänen luokseen?

Vierailija
27/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi ihmeessä kukaan mies suostuu elättämään toisen miehen lapsia

Jos rakastaa naista, kohtelee hänen lapsiaan kuin omiaan. Ei siinä sen kummallisemmasta ole kysymys.

miksi joku rakastaisi parisuhteeseen kykenemätöntä naista, joka pystynyt elämään edes sen miehen kanssa, jonka kanssa teki lapsia?

Älä jaksa provota, kun et ymmärrä mitään rakkaudesta.

Vierailija
28/37 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun erosin, muutti ex pois ja jäin lasten kanssa asumaan kotiin.

Vaikka oli viikko-viikko, oli meidän koti the koti.

Tapasin miesystäväni , kun lapset vielä asuivat kotona. He näkivät miehen ehkä kerran vuodessa. Kun lapset olivat minulla, minä olin lasten kanssa.

Viime keväänä yhtäkkiä lapset muuttivat pois kotoa. Tämä tuli hyvin tajavasemmalta.

Alue, jossa koti oli, oli myyjän markkinat ja sain asunnnon myytyä loistavaan hintaan.

Ostin kerrostaloasunnon haaveiden taloyhtiöstä. Asunto rempattiin. Muutin tilapäisesti miesystäväni luo. Rempan keskellä ystäväni, välittäjä, löysi asunnolle vuokralaisen. Miesystävä pyysi minua jäämään ja saan todella hyvää vuonraa.

Sinun valinta. Jos haluat maksaa korkeaa vuokraa, sitten maksat.

Yleensä perheessä on 1 elintaso.

Mieheni tienaa hyvin, pääsen hänen siivellä asumaan hienommassa asunnossa.

En esim saa häneltä hienoja lahjoja, koska en tarvitse mitään.

Minulla on hänen sivukortti, jota en ole käyttänyt kertaakaan.

29/37 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

30/37 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletat AP:n olevan mies?

31/37 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole siltikään sinun ongelmasi AP.

Mä en edes tajua, miksi olet suostunut muuttamaan vuokra-asuntoon, josta maksat yli puolet, kun asunto on kallis siksi koska puolisosi lapset tarvitsevat omat huoneet. Ei tunnu minusta reilulla.

Vierailija
32/37 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Tuohan on ihan viimeisen päälle tyhmää toimintaa. 

Vierailija
33/37 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole siltikään sinun ongelmasi AP.

Mä en edes tajua, miksi olet suostunut muuttamaan vuokra-asuntoon, josta maksat yli puolet, kun asunto on kallis siksi koska puolisosi lapset tarvitsevat omat huoneet. Ei tunnu minusta reilulla.

Lasten  vanhempien se tilantarve tulisi maksaa eikä hänen. Törkeää kuppaamista.

Vierailija
34/37 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö puolisosi maksa vuokra-asunnosta sentinhyrrää? Keskustelisin asiasta puolison kanssa ja ehdottaisin hänen maksavan enemmän, koska hänen lapset. Aikuinen ihminen yksiössä, älä nyt hulluja puhu. 

Muuten olen samaa mieltä, mutta yksiöasiassa en. Asun omassa kauniissa yksiössäni ja viihdyn oikein hyvin. En ole ottamassa lisää asuntolainaa vain saadakseni lisää siivottavaa tilaa, jota en tarvitse.

Vierailija
35/37 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tyytyväinen elämääsi, jää. Ellet, lähde. Ei se sen monimutkaisempaa ole.

Se että tunsit tarvetta aloittaa tän keskustelun tarkoittaa jotain.

Vierailija
36/37 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletat AP:n olevan mies?

Se lukee selvästi rivien välissä, senkin analfabeetti.

Vierailija
37/37 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt riippuu siitä mikä merkitsee enemmän - raha vai perhe/rakkaus

Varmaan minunkin miehelläni olisi stadissa velaton yksiö jos emme olisi menneet yhteen mutta yhdessä olemme saaneet rakennettua 3 taloa Suomeen ja rempattua yhden lomatalon etelä-Euroopassa. Yksin ei todellakaan olisi yltänyt tähän elintasoon. 

Eikä isyys/ isoisyyskään tunnu häiritsevän siippaa, on onnesta soikeana kaikista näistä meidän lapsista. Koskaan ei ole ollut puolikkaita, vain omia