Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Manipuloiva mies ihastui minuun - miten pidän hänet etäällä?

Vierailija
26.03.2023 |

Laajemmassa kaveriporukassa on mies, joka manipuloi selvästi muita, tämän olen huomannut monessa yhteydessä. Nyt hän keskittää huomionsa minuun. Mulla on kokemusta narsisteista, joten tunnistan käytöksen. Mulla on myös läheisriippuvuutta itsellä ja pelkään, että jos hän on tarpeeksi taitava, saa minut vielä satimeen. Miten vahvistan itseäni ja vastustan hyökkäyksiä? Toisinaan hän on mielin kielin, toisinaan yrittää murentaa mun itseluottamusta. Pyrkii aina lähelle kun mahdollista. En voi täysin olla häntä näkemättä, koska ollaan samassa ystäväpiirissä. Joudun olemaan kohtelias, koska en halua, että hän lähtee kääntämään muita minua vastaan. Siinä hän on taitava.
Miten toimisit vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipuloijat yleensä erottaa ne vaikeat tapaukset, ja se vain innostaa häntä. Jos et taivu, hän muuttuu äkkiä mustamaalaajaksi. Ole varovainen.

Vierailija
22/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin hänelle ja kaikille muillekin suorat sanat käytöksestään. En osaa sanoa, mitä sinun pitäisi tehdä. Onnistuisiko, jos vain toteasit hänen juttuihinsa "okei", eli et lähde keskustelemaan mistään, et väittelemään vaan osoitat vain, ettei kiinnosta ja siirryt muihin puheenaiheisiin muiden kanssa?

Et ole tainnut koskaan tavata aidosti kieroa ihmistä tai narsistia. Mikään suora puhe ei niihin tehoa. Muutenkin tuo on hyvin lapsellinen neuvo.

Mikä tuossa oli lapsellista?

Olihan tuo vähän tuollainen "kerron heti äidille" tyylinen neuvo.

Ja jos kyseessä on narsisti, niin voi olla myös jonkun verran vaarallinen neuvo. Siinä ei todellakaan auta mitkään suoraan sanomiset. Kannattaa vaan vältellä niin paljon kuin pystyy ja antaa itsestään mahd.välinpitämätön kuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin etäisyyttä kaveriporukkaan ja ainakin siihen mieheen, en menisi tilanteisiin, joissa on paikalla.

Kiinnostaa että millä lailla hän on jo manipuloinut niitä muita? En itse osaa tunnistaa manipulointia ollenkaan ja olen siksi tuollain magneetti niille.

Vierailija
24/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää yksin miestä vastaan. Uusi mies kehiin, hanki naisliittolaisia ja pidä etäisyyttä.

Vierailija
25/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata ittelles selkäranka ja itsetunto

26/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nimi J alkava? Jos on niin juokse ellet halua perättömiä ilmotuksia itestäs ja päädyt suhteeseen jonka jälkeen olet suljetun osaston kamaa ja kun hän on uuden uhrin löytänyt, sinä olet se syyllinen ja sairas.

Onhan siitä todisteetkin, kun olet jo sairaalassa silloin, hullu hullu hullu. Niin taitava toimissaan että se on jotain aivan järkyttävän pelottavaa ja sairasta.

Onko J etunimi ja I sukunimi ? Taidetaan olla saman miehen uhreja. Äärimmäisen vakuuttava ja vaarallinen. Aina sama toimintamalli.

Ap:lle sanoisin, että tärkeintä on, kuten täällä jo joku neuvoi, älä vaan ikinä provosoidu. Tuo, että reagoit nytkin, on jo provosoitumista. Ole vaan ihan, kuin ennenkin, mutta pikkuhiljaa vähennä näiden kamujesi tapaamisia. Vetoa vaikka johonkin opintyöhön, sukulaiseen, joka tarvitsee apuasi tai niinkuin on jo sanottu etäsuhteeseen.

Pidän sulle peukkuja.

Vierailija
27/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

harmaa kivi-taktiikka eli älä ota oikein onkeen kehuista eikä myöskään triggeröinnistä..ja kannattaa leikkiä "vähän tyhmää", jotta hän menettää mielenkiintonsa. Vaikea selittää tarkalleen, mutta sillä tavoin itse onnistuin pääsemään eräästä tyypistä eroon. Vähentäisin väliaikaisesti myös ystävien näkemistä isolla porukalla, jotta saa etäisyyttä.

Itsellä jos karvat nousevat pystyyn eli jotenkin arvaan henkilön olevan hyötymismielellä liikkeellä, lakkaan antamasta mitään reaktiota mihinkään. Superdiplomaattisia vastauksia jotka eivät raapaise pintaa syvemmältä. Ei tietoa inhokkien kohteistasi, mistä oikeasti pidät, mitään menneisyyttä koskevaa, mitään tulevaisuuden toiveita koskevaa. Mitään juoruja ei tiedetä, ei muisteta, ei omata mielipiteitä kenestäkään. Teflonpinta. Se ei silti tarkoita että antaisin henkilölle sekuntiksikaan lupaa kävellä ylitseni.

Vierailija
28/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

harmaa kivi-taktiikka eli älä ota oikein onkeen kehuista eikä myöskään triggeröinnistä..ja kannattaa leikkiä "vähän tyhmää", jotta hän menettää mielenkiintonsa. Vaikea selittää tarkalleen, mutta sillä tavoin itse onnistuin pääsemään eräästä tyypistä eroon. Vähentäisin väliaikaisesti myös ystävien näkemistä isolla porukalla, jotta saa etäisyyttä.

Itsellä jos karvat nousevat pystyyn eli jotenkin arvaan henkilön olevan hyötymismielellä liikkeellä, lakkaan antamasta mitään reaktiota mihinkään. Superdiplomaattisia vastauksia jotka eivät raapaise pintaa syvemmältä. Ei tietoa inhokkien kohteistasi, mistä oikeasti pidät, mitään menneisyyttä koskevaa, mitään tulevaisuuden toiveita koskevaa. Mitään juoruja ei tiedetä, ei muisteta, ei omata mielipiteitä kenestäkään. Teflonpinta. Se ei silti tarkoita että antaisin henkilölle sekuntiksikaan lupaa kävellä ylitseni.

Hyvä neuvo, mutta käytännössä tosi vaikea toteuttaa. Ainakin mun. Eläydyn seurassa koko ajan muiden puheisiin ja reagoin kaikkeen ilmeillä ja sanoilla.

Vierailija
29/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei ole mahdollista kokonaan vetäytyä seurasta, jossa tietty ihminen manipuloi. Mun kokemuksen mukaan valtaosa ihmisistä ei myöskään edes tunnista sitä, kun heitä manipuloidaan, vaikka se olisi räikeääkin. Yleensä juuri nämä "Minä kyllä sanoisin välittömästi suoraan!!1!!" -tyypit on niitä, joita vedätetään 10-0, eikä he tajua sitä sen tapahtuessa eikä jälkikäteen. He ovat sitä massaa, jota narsistit käyttää välineenä niitä yksilöitä vastaan, joista he haluavat jotain irti hyvässä tai pahassa.

Ap tajuaa tilanteen ja myös omat rajoituksensa mikä on äärimmäisen tärkeää. Lataa se Tinder, etsi vaihtoehtoista seuraa, vetäydy tästä porukasta sen verran kuin pystyt. Puhu kahden kesken jonkun kanssa, johon todella luotat. Varovasti. Kysy miten he kokee tämän manipuloijan ja voisiko he vaikka pysyä aina sun lähellä, kun tämä ihminen on paikalla.

Tsemppiä. 

Vierailija
30/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos narsistille kääntää selän ovat he kuin takiainen perässä. Ei niistä niin vaan päästä eroon. 

Vierailija
31/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisen miesviha-aloituksen kirjoitti palstan katkera vanhapiikavela tänään. Huoh.

Vierailija
32/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä joku fiksu tyyppi sun seurustelukumppaniksi.

Vierailija
33/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita olla mahdollisimman tylsä. Kun näette, niin älä pukeudu näyttävästi tai kauniisti.

Vierailija
34/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole harmaa kivi. Vastaa mahdollisimman lyhyesti jos kysyy jotain, älä ikinä itse aloita keskustelua. Välttele kuin ruttoa niin paljon kuin suinkin pystyt. Älä provosoidu mistään. Eipä siinä muuta neuvoa oikein ole. Hyvä että tunnistat tilanteen.

Eiköhän ap ole jo harmaa kivi ulkonäöltään.

Vierailija
35/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisliittolaiset ovat muuten hyvä neuvo. Näin pääsin yhdestä narsistista eroon. Ex-tyttöystävänsä avulla narsistin valheet ja kieroilut paljastuivat. Ex-tyttöystävällä oli motiivi auttaa minua.

Vierailija
36/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillut mielikuvaharjoituksia? Ajattele tämän ihmisen sanomisia mutta sijoita mielessäsi niiden sanojaksi joku ihminen jolle tiedät voivasi sanoa vastaan ja jonka mielipiteistä et kauheasti välitä. Tämä auttaa ehkä löytämään sellaisen itseluottavaisen mielentilan, josta käsin voit vain hymyillä kohteliaasti kun toinen esittää ylimeneviä kehuja tai vastata tarpeeksi epämääräisesti kun toinen kyselee liikaa asioita. Ja silloin ehkä kiintymysssuhdetraumoilla pelaava vastaamattomuus-läheisyys-välinpitämättömyys-meidän sielut puhuu samaa kieltä-sori on ollut kiire -meininki ei toimi niin hyvin. Hemmetin vaikeita tilanteita, mutta niistä ei pääse jollei opettele olemaan sellainen ihminen jota ei manipuloida.

Vierailija
37/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin hänelle ja kaikille muillekin suorat sanat käytöksestään. En osaa sanoa, mitä sinun pitäisi tehdä. Onnistuisiko, jos vain toteasit hänen juttuihinsa "okei", eli et lähde keskustelemaan mistään, et väittelemään vaan osoitat vain, ettei kiinnosta ja siirryt muihin puheenaiheisiin muiden kanssa?

Et ole tainnut koskaan tavata aidosti kieroa ihmistä tai narsistia. Mikään suora puhe ei niihin tehoa. Muutenkin tuo on hyvin lapsellinen neuvo.

Mikä tuossa oli lapsellista?

Olihan tuo vähän tuollainen "kerron heti äidille" tyylinen neuvo.

Niin, naisten neuvot ei koskaan saa olla yksinkertaisia vaan täytyy aina kieroilla ja puukottaa selkään!

Vierailija
38/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyiskö ystäväporukasta joku, jonka kanssa voisit puida tyypin käytöstä?

Vierailija
39/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nimi J alkava? Jos on niin juokse ellet halua perättömiä ilmotuksia itestäs ja päädyt suhteeseen jonka jälkeen olet suljetun osaston kamaa ja kun hän on uuden uhrin löytänyt, sinä olet se syyllinen ja sairas.

Onhan siitä todisteetkin, kun olet jo sairaalassa silloin, hullu hullu hullu. Niin taitava toimissaan että se on jotain aivan järkyttävän pelottavaa ja sairasta.

Hakeudu hoitoon:

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00373

Vierailija
40/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyiskö ystäväporukasta joku, jonka kanssa voisit puida tyypin käytöstä?

Puida eli vatvoa tyhjää kymmeniä tunteja kaakattaen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän