Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Manipuloiva mies ihastui minuun - miten pidän hänet etäällä?

Vierailija
26.03.2023 |

Laajemmassa kaveriporukassa on mies, joka manipuloi selvästi muita, tämän olen huomannut monessa yhteydessä. Nyt hän keskittää huomionsa minuun. Mulla on kokemusta narsisteista, joten tunnistan käytöksen. Mulla on myös läheisriippuvuutta itsellä ja pelkään, että jos hän on tarpeeksi taitava, saa minut vielä satimeen. Miten vahvistan itseäni ja vastustan hyökkäyksiä? Toisinaan hän on mielin kielin, toisinaan yrittää murentaa mun itseluottamusta. Pyrkii aina lähelle kun mahdollista. En voi täysin olla häntä näkemättä, koska ollaan samassa ystäväpiirissä. Joudun olemaan kohtelias, koska en halua, että hän lähtee kääntämään muita minua vastaan. Siinä hän on taitava.
Miten toimisit vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hm

Vierailija
2/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin hänelle ja kaikille muillekin suorat sanat käytöksestään. En osaa sanoa, mitä sinun pitäisi tehdä. Onnistuisiko, jos vain toteasit hänen juttuihinsa "okei", eli et lähde keskustelemaan mistään, et väittelemään vaan osoitat vain, ettei kiinnosta ja siirryt muihin puheenaiheisiin muiden kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin hänelle ja kaikille muillekin suorat sanat käytöksestään. En osaa sanoa, mitä sinun pitäisi tehdä. Onnistuisiko, jos vain toteasit hänen juttuihinsa "okei", eli et lähde keskustelemaan mistään, et väittelemään vaan osoitat vain, ettei kiinnosta ja siirryt muihin puheenaiheisiin muiden kanssa?

Et ole tainnut koskaan tavata aidosti kieroa ihmistä tai narsistia. Mikään suora puhe ei niihin tehoa. Muutenkin tuo on hyvin lapsellinen neuvo.

Vierailija
4/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välinpitämättömästi.

Vierailija
5/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen jo Tinderin lataamista, koska jos mulla on sutinaa muiden kanssa on helpompi pitää tämä tyyppi etäällä. Läheisriippuvuuteni toimii noin, olen sen aiemmin huomannut. Tämä mies tuntuu vaaralliselta. En uskalla suututtaa häntä. Mikään suorien sanojen sanominen ei ole edes mahdollista. Kohtelias etäisyyden pitäminen on koko ajan vaikeampaa, kun olen nyt hänen tähtäimessään.

ap

Vierailija
6/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmaa kivi-taktiikka eli älä ota oikein onkeen kehuista eikä myöskään triggeröinnistä..ja kannattaa leikkiä "vähän tyhmää", jotta hän menettää mielenkiintonsa. Vaikea selittää tarkalleen, mutta sillä tavoin itse onnistuin pääsemään eräästä tyypistä eroon. Vähentäisin väliaikaisesti myös ystävien näkemistä isolla porukalla, jotta saa etäisyyttä.

Vierailija
7/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto, ihmismato. Kahdenkesken heruttaa sinusta luottamuksellisia salaisuuksia ja heti käyttää niitä sinua vastaan.

Vierailija
8/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nimi J alkava? Jos on niin juokse ellet halua perättömiä ilmotuksia itestäs ja päädyt suhteeseen jonka jälkeen olet suljetun osaston kamaa ja kun hän on uuden uhrin löytänyt, sinä olet se syyllinen ja sairas.

Onhan siitä todisteetkin, kun olet jo sairaalassa silloin, hullu hullu hullu. Niin taitava toimissaan että se on jotain aivan järkyttävän pelottavaa ja sairasta.

Vierailija
9/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans ho mo fobinen kaveri joka na r s isti ja mahdollisesti psy kopaatti. Käyttäytyy kuin mustasukkainen aviomies :D mitä hvettiä on siinä tosi hetero kaveri

Vierailija
10/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä puoliasi ja ole jämäkkänä; varsinkin silloin kun sinua yritetään manipuloida. Älä lähde mukaan mihinkään mikä tapahtuu vasten tahtoasi.

Vierailija
11/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelen manipuloivan ihmisen kanssa, koska minäkään en tiennyt vastausta, enkä toisaalta osannut edes kysyä tätä kysymystä.

On iso asia, että tiedostat kyseessä olevan vaarallinen ihminen. Se vie jo pitkälle.

Nyt jälkiviisaana sanoisin itselleni, että juokse ja muuta muualle. Nyt se on nimittäin liian myöhäistä.

(Turha sanoa että koskaan ei ole liian myöhäistä. Minun pitäisi nimittäin muuttaa Kiinaan että olisin turvassa, eikä minulla ole varaa.)

Vierailija
12/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitsen jo Tinderin lataamista, koska jos mulla on sutinaa muiden kanssa on helpompi pitää tämä tyyppi etäällä. Läheisriippuvuuteni toimii noin, olen sen aiemmin huomannut. Tämä mies tuntuu vaaralliselta. En uskalla suututtaa häntä. Mikään suorien sanojen sanominen ei ole edes mahdollista. Kohtelias etäisyyden pitäminen on koko ajan vaikeampaa, kun olen nyt hänen tähtäimessään.

ap

Ihme sekoilua. Jos olisit nyt fiksu ottaisit vaan etäisyyttä tuohon koko porukkaan. Tuskin ovat suuri menetys jos ovat manipuloitavissa. Itse nähnyt aina sellaisen läpi, en vaan ymmärrä ihmisiä joilla ei hälytyskellot soi ja jotka ehkä jopa haluavat ummistaa silmänsä.

Vierailija
13/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Pitäisiköhän sinun ladata itsellesi terapia?

Vierailija
14/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi teistä olikaan se manipuloiva?

Vierailija
15/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tainnut koskaan tavata aidosti kieroa ihmistä tai narsistia. Mikään suora puhe ei niihin tehoa. Muutenkin tuo on hyvin lapsellinen neuvo.

Mikä tuossa oli lapsellista?

Vierailija
16/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksisin.

Vierailija
17/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etäisyys moiseen kaveriporukkaan ja asetat rajat, joiden yli ei mennä.

Tinder tuskin tarjoaa ratkaisua, mutta voithan sanoa "kavereillesi" että olet tavannut jonkun, joka asuu etäällä. Sitten vaan henk koht muuri pystyyn ja et kerro enempää asiasta.

Vierailija
18/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerro sopivassa kohtaa sille tyypille, että tapailet jo tiettyä henkilöä, etäsuhde tms.

Näin voit helpommin ottaa neutraalin asenteen lieron juttuihin.

Narskuihin ei tehoa kuin välinpitämätön käytös. Eli et lähde mukaan mihinkään hänen juttuihin, et anna yhtään signaalia, jonka hän voisi tulkita vihreäksi valoksi. Tämän olit kyllä jo itsekin hoksannut.

Vierailija
19/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole harmaa kivi. Vastaa mahdollisimman lyhyesti jos kysyy jotain, älä ikinä itse aloita keskustelua. Välttele kuin ruttoa niin paljon kuin suinkin pystyt. Älä provosoidu mistään. Eipä siinä muuta neuvoa oikein ole. Hyvä että tunnistat tilanteen.

Vierailija
20/70 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa oli lapsellista?

Olihan tuo vähän tuollainen "kerron heti äidille" tyylinen neuvo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän