Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajatelet ihmisestä, joka vaihtaa etunimensä aikuisena?

Vierailija
26.03.2023 |

G

Kommentit (55)

1/55 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei tykännyt siitä alkuperäisestä 😁

Vierailija
2/55 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhosi nimeään, tai on identiteetti haussa. Riippuu ihmisestä. Yhden tiedän, joka vaihtoi. Toivoi kai elämänsä muuttuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kertoo, että on jotenkin teennäinen tyyppi. Ehkä huono itsetunto, kun vanhempien nimi ei kelpaa ja jotenkin turhamainen, kun haluaa itseään brändätä uudella nimellä.

Vierailija
4/55 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vaikutelma että hän häpeää itseään tai salailee jotain.

Vierailija
5/55 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi on jotain millä muut ihmiset sinua kutsuu. Monella muulla on sama nimi. Nimi ei ole mitenkään osa minua tai identiteettiäni, se on yhteiskunnan antama väline erotella, ilmentää sukupuoltani ja rekisteröidä minut rekistereihin. Sillä ei ole mitään merkitystä minulle, joten se voi vaihtaa siinä missä vaatteet, hiustenvärin tai asuinpaikan.

Vierailija
6/55 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimi on jotain millä muut ihmiset sinua kutsuu. Monella muulla on sama nimi. Nimi ei ole mitenkään osa minua tai identiteettiäni, se on yhteiskunnan antama väline erotella, ilmentää sukupuoltani ja rekisteröidä minut rekistereihin. Sillä ei ole mitään merkitystä minulle, joten se voi vaihtaa siinä missä vaatteet, hiustenvärin tai asuinpaikan.

Jos nimelläsi ei ole mitään merkitystä sinulle, niin miksi se pitäisi siis edes vaihtaa? Muut ihmiset kutsuu sinua sillä nimelläsi, miksi sinun pitäisi pistää yhtäkkiä muut ihmiset kutsumaan sinua jollain toisella nimellä?!

7/55 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se henkilö ei vaan pidä nimestään.

Vierailija
8/55 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä siitä nimestään, mikä hänelle on vauvana annettu.

Vierailija
9/55 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tykännyt vanhempiensa valitsemasta nimestä? Mitä se ulkopuolisille kuuluu?

Tiedän yhden, joka on vaihtanut nimensä, jonka oli saanu todella ilkeän sukulaisensa mukaan. Olisin varmaan tehnyt itse samoin.

Vierailija
10/55 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nimelläsi ei ole mitään merkitystä sinulle, niin miksi se pitäisi siis edes vaihtaa? Muut ihmiset kutsuu sinua sillä nimelläsi, miksi sinun pitäisi pistää yhtäkkiä muut ihmiset kutsumaan sinua jollain toisella nimellä?!

Huvikseen, koska voin. Lisäksi nimi todellakin pahentaa miestä ja naista. Vaihdettuani nimeni saan täysin erillaista kohtelua kuin entisellä nimelläni, joten elämän sujuvuuden kannalta sillä voi olla paljonkin merkitystä. Ihmiset on suopeampia ihmisille joilla on kaunis nimi.

Vierailija
11/55 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ymmärrän, että nimi vaihtuu kerran, mutta siinä lienee jotain ongelmallisempaa, jos nimi vaihtuu jatkuvasti. Rikolliset yleensä vaihtavat nimeään monta kertaa.

Vierailija
12/55 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 70-80-luvuilla annettiin paljon epäkäytännöllisiä yhdysnimiä. Moni henniriitta, millasisko tai jukkapetteri on pudottanut toisen osan nimestään aikuisena pois.

Myös moni todella erikoisen nimen saanut on aikuisena ottanut käyttöön tavallisemman nimen. Moni on kertonut, että lapsena kiusattiin kummallisen nimen takia. Peräkylän Joachim on muuttunut Jussiksi ja on siitä tyytyväinen. Olenkin miettinyt, mahtaako näitä vaihtamisia tulla tulevaisuudessa kovinkin paljon, kun erikoiset nimet ovat kovasti lisääntyneet.

Vierailija
13/55 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin kaveriani hyvin, kun vaihtoi nimensä. Oli ennen Bertil Virtanen. Kaikki muut sisarukset oli ns normi nimisiä suomalaisia. Hän oli sit Bertil.

Vierailija
14/55 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvikseen, koska voin. Lisäksi nimi todellakin pahentaa miestä ja naista. Vaihdettuani nimeni saan täysin erillaista kohtelua kuin entisellä nimelläni, joten elämän sujuvuuden kannalta sillä voi olla paljonkin merkitystä. Ihmiset on suopeampia ihmisille joilla on kaunis nimi.

Kyllä se yleensä on niin, että ihmisillä on tapana etsiä syypää jostain muualta, kun todellinen syyllinen löytyy peilistä. Tässä nimiasiassa on sama juttu. Ihminen kuvittelee, että häntä kohdellaan huonosti, kun hänellä on huono nimi, vaikka syy johtuu ihan itsestä.

Yleensähän nämä nimenvaihtajat keksivät itselleen jonkun todella erikoisen nimen ikään kuin korostaakseen itseääna ja erottuakseen. Hyvällä itsetunnolla olevat, ei turhamaiset ihmiset ovat itse persoonallisia. Ei heidän tarvitse luoda itselleen mitään taiteilijanimeä.

Vierailija
15/55 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat tuntemani etunimensä vaihtaneet ovat vaihtaneet nimeksi sen lempinimen, jolla heitä on aina kutsuttu.

Vierailija
16/55 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulaiseni on vaihtanut etu- ja sukunimeään monesti enkä edes tiedä hänen nykyistä nimeään. Etunimi on vaihtunut kerta kerralta "hienommaksi" ja sukunimi sitten avioliittojen ja erojen myötä.

Nimeä vaihtamalla eivät oman elämän ongelmat kuitenkaan mihinkään katoa. Uusi elämä ja uusi nimi periaatteella moni nimensä toistuvasti vaihtava kai menee.

Vierailija
17/55 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nimi on Taneli, ymmärrän että haluaa vaihtaa nimen Jaakoksi. Ei ongelmaa. Jos nimi on Jari ja muuttaa nimensä Haunoksi tai Honoksi, se on vähän outoa. Tai joku demonin nimi. 

Vierailija
18/55 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään. Nimissä on paljon ennakkoluuloja. Annika Akateeminen on tietilijänä uskottavampi kuin Jannica Akateeminen, vaikka heillä olisikin samat taidot.

Vierailija
19/55 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdoin aikuisena etunimeni. Kärsin etunimestäni lapsesta asti.

Miettikää vähän miltä sitten esimerkiksi jostain keski-ikäisestä voi tuntua, jos hänen, tai vaikka esim. 80-vuotiaan mummon  nimi olisi esim. Janica, Emilia, Sini yms?

Nimeni ei ollut noista mikään. Vasta aikuisena tietää, millainen persoona ihminen on ja suosittelen kyllä nimenvaihtoa kaikille, jos siltä tuntuu. Etunimensä voi jättää vaikka 2. nimeksi.

Olen ollut todella tyytyväinen etunimeeni. Se oli juuri minulle tarkoitettu.

Vierailija
20/55 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se yleensä on niin, että ihmisillä on tapana etsiä syypää jostain muualta, kun todellinen syyllinen löytyy peilistä. Tässä nimiasiassa on sama juttu. Ihminen kuvittelee, että häntä kohdellaan huonosti, kun hänellä on huono nimi, vaikka syy johtuu ihan itsestä.

Yleensähän nämä nimenvaihtajat keksivät itselleen jonkun todella erikoisen nimen ikään kuin korostaakseen itseääna ja erottuakseen. Hyvällä itsetunnolla olevat, ei turhamaiset ihmiset ovat itse persoonallisia. Ei heidän tarvitse luoda itselleen mitään taiteilijanimeä.

On ihmisiä jotka haluavat tehdä neutraalin vaikutelman. Eivät halua edes olla "persoonallisia."

Minä olen sellainen joka haluaa olla neutraali ja aneeminen, joten vaihdoin nimeni. Kerroin siitä jo

aiemmin tässä ketjussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi