Mitä ajatelet ihmisestä, joka vaihtaa etunimensä aikuisena?
Kommentit (55)
Mun luokkakaveri 80-luvun peruskoulussa oli Urpo. En mä ihan kauheasti ihmetellyt kun kuulin myöhemmin että on vaihtanut nimensä.
Tunnen erään Pirkon, jonka tiukkapipo kaikkea paheksuvaan, pikkuporvarilliseen elämäntyyliin, tuo nimi sopi, kuin nenä päähän. Hyacint Bucéén kaksoisolentona, tuo Pirkko nimi ei kelvannut vaan vaihtoi sen kuninkaalliseksi Elisabethiksi. Sukunimi on tosi perustavallinen.
Töissä yksi henkilö vaihtoi. Hieman nauratti, että kuinka pitkälle piti kaivaa, jotta löysi aatelisnimen :D ja vielä miesoletettu. Mielstäni tässä tilanteessa erikoisuuden tavoittelua, muutenkni vähän kiipijä.
Vierailija kirjoitti:
Töissä yksi henkilö vaihtoi. Hieman nauratti, että kuinka pitkälle piti kaivaa, jotta löysi aatelisnimen :D ja vielä miesoletettu. Mielstäni tässä tilanteessa erikoisuuden tavoittelua, muutenkni vähän kiipijä.
Kaivaa mitä? Jos haluaa nimekseen Yrjö niin ei se mitään kaivamisia tarvitse, sen kun vaan tekee hakemuksen nimilautakuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on etunimi, jota käyttää ainoastaan ihmiset, jotka ei tunne minua ja lukevat nimeni henkilötiedoista.
En muista milloin isä tai äiti olisi käyttäneet minun virallista etunimeä.
Joten olisin potenttiaalinen nimen vaihtaja.Mikset vaihda? Mun ärsyttää ihmiset, jotka äkäisenä kivahtavat, että nimeni on sitten Katri vaikka papereissa lukee Kaarina. Etunimen ensimmäinen vaihtaminen ei edes maksa mitään. En ymmärrä miksi elämästä pitää väkisin tehdä hankalaa.
Toinen mikä menee yli ymmärryksen on se, että vanhemmat antavat lapselleen nimeksi Julius Pekka Kristoffer ja kutsuvat lasta nimellä Pekka. Kiva lapsen joka paikassa selitellä, että nimeni ei ole Julius vaan Pekka..
Maksaa se.
Ehkä kokee sen sopivan paremmin itselleen. Työkaverin kutsumanimi oli täysin eri kuin virallinen nimi ja se hämmensi ihmisiä. Vaihtoi nimensä virallisesti ja on ollut äärimmäisen tyytyväinen.
Itse poistin kaksiosaisesta nimestä osia, koska en kokenut sitä nimihirviötä omakseni. Yllättävän paljon sillä oli vaikutusta, olen aina iloinen kun näen "siivotun" nimeni palveluihin kirjautuessa.
Pakoilee verottajaa, ulosottoa, mafiaa, liivijengiä tai muuta vastaavaa. Jotain kriminaaliahan näissä yleensä on taustalla.
Tiedän monia jotka on vaihtaneet nimeä, mm 70-luvun lopussa syntynyt Irma joka vaihtoi nimekseen Inka, tarviiko kysyä miksi?
Entäs sellainen joka vaihtaa sukunimensä ilman varsinaista syytä.
Jotenkin hourupäistä.
Nimeensä tyytymätön vaihtaa sen, jos uskaltaa.
Tunnen useita, jotka ovat vaihtaneet etunimensä ja muutaman sukunimensäkin vaihtaneen, vaikka uusi sukunimi ei olekaan tullut avioliiton myötä.
Nimenvaihdosta tulee aina myös vähän kustannuksia.
Kaikki tuntemani, pelkästään etunimen vaihtaneet, ovat ottaneet kutsumanimensä uudeksi etunimekseen.
Vaihtakaa ihmeessä nimenne jos se ei tullut teistä omalta nimeltänne.
Vierailija kirjoitti:
Nimeensä tyytymätön vaihtaa sen, jos uskaltaa.
Tunnen useita, jotka ovat vaihtaneet etunimensä ja muutaman sukunimensäkin vaihtaneen, vaikka uusi sukunimi ei olekaan tullut avioliiton myötä.
Nimenvaihdosta tulee aina myös vähän kustannuksia.
Kaikki tuntemani, pelkästään etunimen vaihtaneet, ovat ottaneet kutsumanimensä uudeksi etunimekseen.
Vaihtakaa ihmeessä nimenne jos se ei tullut teistä omalta nimeltänne.
Siis tarkoitatko että lempinimensä?
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin etunimeni aikuisena,mikä helpotus.Tosin otin vain toisen nimeni käyttöön,mikä on ihan ok.Minua on pilkattu nimeni takia koko ikäni,sille naureskeli miehet ja naiset,itse olen nainen.vieläkään kaikki eivät sulata "uutta" nimeäni,ei vois vähempää kiinnostaa.Vaihtakaa ihmeessä,jos siltä tuntuu.
Ethän sinä vaihtanut etunimeäsi jos otit oman etunimesi kutsumanimeksi
Vierailija kirjoitti:
Minulla on etunimi, jota käyttää ainoastaan ihmiset, jotka ei tunne minua ja lukevat nimeni henkilötiedoista.
En muista milloin isä tai äiti olisi käyttäneet minun virallista etunimeä.
Joten olisin potenttiaalinen nimen vaihtaja.
Miten epävirallinen nimi voi olla henkilötiedoissasi?
Vaihdoin etunimeni aikuisena,mikä helpotus.Tosin otin vain toisen nimeni käyttöön,mikä on ihan ok.Minua on pilkattu nimeni takia koko ikäni,sille naureskeli miehet ja naiset,itse olen nainen.vieläkään kaikki eivät sulata "uutta" nimeäni,ei vois vähempää kiinnostaa.Vaihtakaa ihmeessä,jos siltä tuntuu.