Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko kaikki hyvätuloisia, te jotka äänestätte oikeistoa (kok+ps+kd jne)?

Vierailija
26.03.2023 |

Teille on ok että perusturvaa heikennetään?
Onko teillä selusta kunnossa jos tulee sairautta tai työttömyyttä?

Kommentit (932)

Vierailija
461/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen äiti ja lapseni ovat minulle kaikki kaikessa, äänestn perussuomalaisia koska en halua lapsilleni valtavaa velkataakkaa ja haluan heille edes jotain hyvää myös tulevaisuudessa. Ei aina voi ajatella vain itseään.

Toivottavasti sulla ei ole tyttöjä, sillä persujen naisvihamielinen asenne ei ainakaan heidän tulevaisuuttaan paranna, päinvastoin.

Ootko tosissasi? He olivat ensimmäisiä jotka kiinnittivät huomiota naisiin kohdistuvan rikollisuuden kasvuun kun tiettyjä tyyppejä on tullut maahamme.. He todellakin ovat huolissaan kaikkien suomalaisten turvallisuudesta eivätkä ole valmiita uhraamaan sitä zimbabvesomalienetmuiden vuoksi.

Niin kun he haluavat itse ahdistella ja raiskata naisemme.

Katsopa huviksesi uutiset joissa kerrotaan missä puolueissa on eniten rikoksista tuomittuja...

Vierailija
462/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on 300 000 työkyvyttömyyseläkkeellä.

Olen kyllästynyt työttömyysuudistuksiin ja leikkauksiin ja menen lääkäriin ja sanon että on niin paha masennus että en jaksa nousta enää ikinä sängystä ylös ja jään vallan kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukia pitääkin pienentää,varsinkin asumistukea.Jokainen asuu tulojensa mukaan ja maksaa itse asumisensa.

Jokainen asuu tulojensa mukaan? Millä löydät vuokra-asunnon, jonka rahoittaa vajaalla 600 eurolla niin, että tuosta 600 eurosta pitäisi riittää myös ruokaan? Minun kaupungissani ainakaan tuo ei onnistuisi, sen verran korkealla vuokrat. Teltassa on Suomen olosuhteissa mahdotonta asua ainakin pakkasilla.

Saat varmasti tukia,et sinä tuolla rahalla maksa kaikkea.

Vierailija
464/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos PS olisi oikeasti huolissaan rikollisuudesta se ei huolisi rikollisia ehdokkaiksi.

Vierailija
465/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen äiti ja lapseni ovat minulle kaikki kaikessa, äänestn perussuomalaisia koska en halua lapsilleni valtavaa velkataakkaa ja haluan heille edes jotain hyvää myös tulevaisuudessa. Ei aina voi ajatella vain itseään.

Toivottavasti sulla ei ole tyttöjä, sillä persujen naisvihamielinen asenne ei ainakaan heidän tulevaisuuttaan paranna, päinvastoin.

Ootko tosissasi? He olivat ensimmäisiä jotka kiinnittivät huomiota naisiin kohdistuvan rikollisuuden kasvuun kun tiettyjä tyyppejä on tullut maahamme.. He todellakin ovat huolissaan kaikkien suomalaisten turvallisuudesta eivätkä ole valmiita uhraamaan sitä zimbabvesomalienetmuiden vuoksi.

"Olen niin huolissani sinusta kulta, etten siksi halua sinun olevan muiden seurassa."

"Oi Pena, miten ihanaa!"

"Kyllä kulta, anteeksi että vähän hermostuin. Mutta tein sen kaiken vain siksi, kun välitän niin kovasti."

"Oi, kyllä sinun täytyy kovin minua rakastaa, kun olet niin kovin mustasukkainen. Lupaan että pysyn kaukana kaikista! Ihanaa kun suojelet, oma Suomileijonani!"

Vierailija
466/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukia pitääkin pienentää,varsinkin asumistukea.Jokainen asuu tulojensa mukaan ja maksaa itse asumisensa.

Jokainen asuu tulojensa mukaan? Millä löydät vuokra-asunnon, jonka rahoittaa vajaalla 600 eurolla niin, että tuosta 600 eurosta pitäisi riittää myös ruokaan? Minun kaupungissani ainakaan tuo ei onnistuisi, sen verran korkealla vuokrat. Teltassa on Suomen olosuhteissa mahdotonta asua ainakin pakkasilla.

Saat varmasti tukia,et sinä tuolla rahalla maksa kaikkea.

Jos sinulla on kesämökki mitä ei saa myytyä niin et saa toimeentulotukea vaikka olisi 10 lasta. Työmarkkinatuessa 3 lapsikorotusta on maksimi eli saat 820.

Vierailija
467/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu kauppias kehui miten hän on pystynyt vähentämään vakituisen henkilökunnan määrää koska saa niin paljon työkokeilijoita.

Kokoomus nyökyttää ja myhäilee tyytyväisenä.

Eikös nämä työkokeilut ja muut ole lähinnä vasemmiston ideoimia? Työttömiä kun ei heidän mukaan saisi jättää yksin vaan heitä pitäisi jatkuvasti aktivoida kaikenmaailman työkokeiluilla ja huuhaa-kursseilla (omatoimisesta opiskelusta sen sijaan yleensä rangaistaan, koska tietäähän työvoimatoimiston vasemmistolainen byrokraatti paremmin mikä on työttömälle parhaaksi).

En syyttelisi yrittäjiä, jotka käyttävät järjestelmää hyväksi - koska vika on järjettömässä systeemissä. Suurempi vika tässä taitaa kuitenkin löytyä julkealta sektorilta, jossa monet virastot ja muut pyörivät ilmaisen harjoittelijatyövoiman turvin. Tämä täytyisi lopettaa ja maksaa ihmisille työstään palkaa - mutta kun sosialismi on monien äänestäjien mielestä niin kivaa, niin eihän tämä onnistu.

No ei ole, vaan oikeiston. Vasemmistossa on aina oltu sitä mieltä, että matalimmallakin palkalla pitää elää ja tulla toimeen, eikä orjatyötä tai ihmiskauppaa tueta. Oikeisto haluaa kaiken olevan "neuvoteltavissa" ja osan töistä "kutsumus".

Väärin. Oikeistohan oli joitain vuosia sitten ajamassa uudistusta, joka olisi yksinkertaistanut systeemiä ja vähentänyt byrokratiaa - tämä ei vasemmistolle kelvannut, koska "työttömiä ei saa jättää yksin". Seurauksena tulivat nämä kaikki aktivoinnit ja kyttäykset eli vasemmiston haluama "aktiivinen työvoimapolitiikka".

Väärin. Oikeiston uudistus oli minimipalkkojen poistaminen, jotta kuka tahansa saa maksaa työntekijöilleen ihan kuinka vähän ikinä kehtaa.  Tämä ei tosiaan kelvannut, koska kanssaihmisten hyväksikäyttö ei paranna minkään yhteiskunnan hyvinvointia. Aktivoinnit ja kyttäykset ovat nimenomaan oikeistopolitiikkaa, ettei kukaan vain makaa hetkeäkään kotona, vaan saadaan jollain keinolla tekemään ilmaista työtä. 

Tämä ratkeaa toisaalta sillä, että lopetetaan kokonaan kotona makaamisesta maksaminen ja kansalaispalkkaa saa se, joka tekee kykyjensä mukaan velvollisuutensa yhteiskunnalle. Miksi kenenkään pitäisi maata hetkikään kotona jos on kykeneväinen tekemään jotain hyödyllistä?

Kansalaispalkassa on omat ongelmansa vaikka se periaatteessa olisikin uudistus parempaan suuntaan. Sosiaaliturvatili olisi paljon parempi ratkaisu

http://liberalismi.net/wiki/Sosiaaliturvatili

...ja ennen kuin vasemmistolaiset ärähtävät, niin:

"Vasemmistolaisen talousnobelisti Joseph Stiglitzin tutkimuksen mukaan samalla henkilöllä tulisi olla vain yksi sosiaaliturvatili, jolta hänen kaikki erityyppiset sosiaaliturvamenonsa rahoitettaisiin. Työttömyystili lisää kannustimia työpaikan hankintaan verrattuna valtion rahoittamaan työttömyysturvaan."

Lisätietoja esim.

https://www.libera.fi/2013/12/10/perustili-nain-se-toimii/

Vierailija
468/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joitain vasemmistolaisia tuttuja, hyvissä töissä ja hyvää palkkaa saavia. Tykkäävät istua iltaa viinilasillisen ( tai pullollisen) ja syötävän kanssa. Ihan mukavaa porukkaa. Mutta eivät koskaan tarjoa tai osallistu maksamiseen, olivat kutsujina tai kutsuttuja. Se on vähän erikoista ja silmiinpistävää. Itse kyllä kohteliaasti tarjoudun maksamaan ja maksankin, mutta silti vähän huvittaa. Pidetään hauskaa kunhan joku maksaa. Itse äänestin kokoomusta .

Vierailija
469/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin ymmärtää kaikkien muiden puolueiden äänestäjien tulokulmaa, mutta en persujen. Miksi kukaan äänestäisi heitä? Purra esim haluaa pois EUsta mikä olisi Suomelle taloudellinen katastrofi.

En oikeasti keksi yhtään järkevää syytä äänestää persuja.

Valitettavasti PS on se tyytymättömien puolue. Ihan sama mihin olet tyytymätön, niin PS keksii ratkaisun. Kun kukaan ei halua heidän kanssaan hallitukseen, niin voivat lupailla mitä vaan satuja muihin puolueisiin pettyneille äänestäjille ja räksyttää oppositiossa.

Surullinen ilmiö.

Monelle persujen äänestäjälle tulee kyllä iso pettymys jos pääsevät valtaan. Asiat kun eivät muutukaan simsalabim paremmiksi ja oma hyvinvointi ei kasvakaan.

Persujen talousideoiden vaikutukset ovat joko mitättömiä tai taloutta huonontavia. Tulee ihan mieleen brittien brexit-puhallus, jossa EU eron myötä piti saada hurjasti rahaa terveydenhoitoon. Tämä ei sitten ylläripylläri toteutunutkaan.

On niin helppoa ottaa joku pieni yksityiskohta valtavasta kokonaisuudesta, esim. ei enää rahaa Kreikalle, kun suurin osa ei ymmärrä EU:n tai yhteisen talousmarkkinan merkitystä Suomelle.

Purra ei tule myöskään sulkemaan Suomen rajoja tai häätämään ketään pois. Väestörakenne on nyt vaan sellainen että tänne tarvitaan lisää työikäisiä.

Vierailija
470/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainut puolue, joka ajaa myös väkivaltarikosten koventamista.

Heh, tuo on huomattu. Muut puolueet ajaa sen sijaan rangaistusten koventamista.

Eiköhän vasemmisto ala seuraavaksi ajaa lakien poistamista sortavina. Pääsee subjektiivinen kokemusasiantuntijuus kukkimaan ihan täyteen mittaansa.

Vierailija
471/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsopa huviksesi uutiset joissa kerrotaan missä puolueissa on eniten rikoksista tuomittuja...

Tämä olisi varmaankin kaikenlaiset pienpuolueet.

Vierailija
472/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi varmaankin kaikenlaiset pienpuolueet.

Joo nekin, mutta niistä tuskin edes tulee kansanedustajia. Eduskuntapuolueista erottuu PS varsin räikeästi. Ja ottaahan ne avosylin vastaan jopa sellaisetkin rikolliset jotka on muista puolueista potkittu pois.

Vierailija
473/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hyvätuloinen, alle tonnin eläke.

Eri asiat mitä olen työaikana ansainnut ja mistä olen rahaa saanut

Vierailija
474/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Kokoomus tulee valtaan niin se tietää yrittäjille kovaa kyytiä. Kuka maksaa lounaasta 12 euroa kun keiton tekee 6 eurolla kotona ja siinä on 6 annosta.

Vierailija
475/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS haluaa EU-eroa.

SEKÖ ratkaisisi talousongelmat?

Varsinainen talouspuolue 😆

Vierailija
476/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Kokoomus tulee valtaan niin se tietää yrittäjille kovaa kyytiä. Kuka maksaa lounaasta 12 euroa kun keiton tekee 6 eurolla kotona ja siinä on 6 annosta.

Jos ansiosidonnaista leikataan niin puoliso ottaa eväät töihin.

Vierailija
477/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on joitain vasemmistolaisia tuttuja, hyvissä töissä ja hyvää palkkaa saavia. Tykkäävät istua iltaa viinilasillisen ( tai pullollisen) ja syötävän kanssa. Ihan mukavaa porukkaa. Mutta eivät koskaan tarjoa tai osallistu maksamiseen, olivat kutsujina tai kutsuttuja. Se on vähän erikoista ja silmiinpistävää. Itse kyllä kohteliaasti tarjoudun maksamaan ja maksankin, mutta silti vähän huvittaa. Pidetään hauskaa kunhan joku maksaa. Itse äänestin kokoomusta .

Tuo kertoo vain sinun ystäväpiiristäsi. Meillä se kaikkein pihein on paikallinen hyvätuloinen kokoomuspoliitikko (kunnanvaltuutettu).

Vierailija
478/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kummasta tämä vihervassariporukka kuvittelee repivänsä rahat kaikkiin niihin maailmanparannusohjelmiinsa ulkomaita myöten??

He esim haalisivat ulkomailta tänne kielitaidottomia hoitaja, kun tuhannet oman maamme ammattitaitoiset hoitajat on heivattu pois pakotettuna tai vapaaehtoisesti piikkilain, surkean palkan ja työmäärän vuoksi?

Milloin tämä porukka aidosti ajattelee oman maansa kansalaisten etuja?

Vastaus on ; ei koskaan.

Oksettavaa loisporukkaa, joille kyllä kelpaa yrittäjiltä ja tienaavilta rohmutut verorahat.

Helppo se on siellä Helsingin keskustan yksiökopissa sanella säädöksiä sinne ja tänne, ja elää pilvilinnoissa. Se hetki kun itse pitäs konkreettisesti jotain tehdä esim ilmaston ja talouden tasapainottamisen eteen, niin luikkivat kuin rotat koloihinsa.

Tämä porukkaa kuvittelee että ilmasto paranee sillä että käy alakerran ekokahvilassa syömässä ituja ja kierättää biojätteensä ja hidastuttaa veroja maksavien työssäkäyvien ihmisten työmatkoja istumalla keskellä katuja elokapinoimassa.

Näille on tärkeintä että ihminen voi identifioitua viikon välein lampaasta vaikkapa king kongiin, ja heidän sukupuolimuutosoperaationsakin pitäisi nämä työssäkäyvät pulittaa verorahoillaan?

Ja nämä samat tyypit vielä ihmettelee silmät pyöreinä että miten persujen kannatus nousee? Niin totta tosiaan miettikääpä sitä!

Jatkakaa vihervassarit vaan tässä harhaisessa todellisuudessa elämistä, niin lopputulos on se,että joku kaunis päivä meillä on vihdoin oikeistolainen valta tässä maassa ja nämä piiperot saavat itse rahoittaa omat dystopiansa.

Huh kylläpä helpotti tämä avautuminen 🤪

Yksi hauska tilastofakta sulle:

Persujen äänestäjissä on eniten työttömiä, vihreiden äänestäjissä taas eniten työssäkäyviä.

Ketkä on loisia?

Tätä olisi mielenkiintoista analysoida tarkemmin?

Onko työnantaja julkisyhteisö vai yksityinen yritys? Mitkä ovat silloin työttömien prosenttiosuudet?

Mikä on asuinpaikka? Mikä on silloin työttömyysprosentti?

Mikä on koulutstaso? Mikä on silloin työttömyysprosentti?

Vierailija
479/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä en vasemmistoa äänestä.

Vierailija
480/932 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hauska huomio. Oma kokemukseni on itse asiassa se, että vähiten vieraanvaraisia ovat persut. Päinvastoin, todella mielellään osallistuvat kaikkeen, missä on mitään mahdollisuuksia saada jotain ilmaiseksi. Lähinnä siis alkoholia. Omat vasemmistotuttuni ovat pienituloisia, mutta antavat omistaan ja tekevät lahjoituksia. Oikeistolaiset taas näkevät mieluummin myymisen vaivan, vaikka tuotto jäisi pieneksi. Näin rankasti yleistäen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän