Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteen loppu(ko) edessä?

Vierailija
26.03.2023 |

Ollaan seurusteltu miehen kanssa kohta 6 vuotta. Asutaan edelleen omia kotejamme. Lapsivapaat ajat vietämme aina kahdestaan. Hyvin harvoin on mitään omia menoja vaan ollaan kahdestaan lähes kaikki yhteinen aika tapaamatta kerään muita tai tekemättä muiden kanssa yhteisesti mitään. Etenkään mies ei juuri entisiä kavereitaan tapaile eikä käy missään kavereiden yhteismenoissa koskaan enää. Minulla taas on laaja kaveripiiri, joita ehdin kuitenkin harmittavan harvoin näkemään. Nykyään en juuri koskaan. Yhteisestikään näemmä toistemme kavereita hyvin harvoin.

Ongelma on yllä. Jos ja kun minä haluaisin joskus kavereitani nähdä tai käydä heidän kanssaan yhteistapaamisilla, illanvietossa tms. tulee siinä aina aivan älytön episodi. Käyn näissä kavereiden illanvietoissa (jos voisin) 2-4 x vuodessa. Muuten saatan nähdä harvakseltaan. Kuitenkin iltaa istumaan lähteminen kavereiden kanssa on miehelle täysi no no. Samoin millekään yhteisille mökkireissuille en saisi enää lähteä. Joka kerta niistä nousee älytön sanaharkka, viikkojen mökötys ja setviminen. Henkinen ilmapiiri on ollut parhaimmillaan kolme kuukautta tällaisen vuoksi jäätävä?! Minä en petä, en provosoi, jos olen jonkun kanssa niin olen silloin vain hänen kanssaan-se on itselle selvää. En juokse omissa menoissa. Enkä ole miehelle mitään sellaista tehnyt, että pitäisi pelätäkään moisia. Kavereitani, jotka ovat olleet elämässäni vuosikymmeniä en aio kuitenkaan parisuhteen vuoksi menettää.
Miehen kanssa olisi muuten mukavaa ja paljon yhteisiä intressejä. Minun pitäisi kuitenkin muuttaa itseni myös tässä mieheni kaltaiseksi ja koska hänkään ei pidä sosiaalisia kontakteja yllä niin minäkään en saisi pitää. Mies on sanonutkin, että koska ei itsekään käy niin olettaa minun toimivan samoin. Minulle se ei kuitenkaan käy.

Mitä mieltä olette? Minusta parisuhde ei ole terveellä pohjalla, enkä voi jatkaa sitä näin. Vaikka harvoin kävisikään missään, niin tieto siitä ettei sekään ole sallittua ja sitä yritetään rajoittaa saa minut ahdistumaan. Suhde toimisi täydellisesti vain, jos käyttäisin kaiken mahdollisen yhteisen ajan miehen kanssa kahdestaan.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tuo suoraan miehelle

Vierailija
2/67 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä jotain uutta vai onko näin ollut koko ajan? Eihän tuollaista jaksa kukaan. Ex:äni oli ihan samanlainen ja parisuhde kaatuikin. Nykyinen antaa mennä ja tulee usein mukaankin. Ihanaa kun saa olla oma itsensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä jotain uutta vai onko näin ollut koko ajan? Eihän tuollaista jaksa kukaan. Ex:äni oli ihan samanlainen ja parisuhde kaatuikin. Nykyinen antaa mennä ja tulee usein mukaankin. Ihanaa kun saa olla oma itsensä.

Aluksi tietenkin luonnollisesti vietetäänkin paljon aikaa yhdessä ja sitten väliin tuli koronavuodet, jolloin ei oikein mihinkään voinut mennä tai mitään tehdä kokoontuen. Miehelle varmasti sopi se hyvin koronavuosien sisäänpäin kääntynyt elämä. Nyt kun olisi taas tapaamisia ym. niin se on miehelle kuin punainen vaate. 

Vierailija
4/67 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu mies, älä sellaista katsele! Pahenee vain vain iän mukana.

Vierailija
5/67 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/67 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta. Ota etäisyyttä. Onneksi asutte erillään.

Vierailija
7/67 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta. Ota etäisyyttä. Onneksi asutte erillään.

Onneksi asutaan, eikä ollut kiire aikoinaan mitään uusperheitä perustaa. Viimeisen vuoden aikana kaikki kolme muuta menoani on "suistanut suhteen raiteeltaan" ja niitä on käsitelty loputtomiin ja edellinen tosiaan kesti kolme kuukautta. Nyt käydään seuraavaa episodia läpi paitsi että ajattelin lopettaa nyt tähän ilman turhaa vääntöä ollaksemme jälleen tulevaisuudessa joskus samassa tilanteessa. Minä en kuitenkaan aio täysin omasta elämästäni luopua saati menettää ystäviäni parisuhteen vuoksi.

Vierailija
8/67 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullu mies, älä sellaista katsele! Pahenee vain vain iän mukana.

Olen antanut ns. aikaa ja olen halunnut katsoa, että tuottaako pitkät aiheesta käymämme keskustelut mitään tulosta ja alkaisiko tilanne tasoittumaan. Sittenkin, että olen aika skeptinen tällaisten luonteenpiirteisen muuttumisen suhteen. No selväksi on tullut, että mitään edistystä ei ole tapahtunut. Joten ratkaisu taitaa olla sinänsä selvä.

Vierailija
9/67 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole millään mittapuulla normaalia tai hyväksyttävää. Mitä nopeammin lopetat suhteen, sitä parempi sinulle. Tsemppiä!

Vierailija
10/67 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole millään mittapuulla normaalia tai hyväksyttävää. Mitä nopeammin lopetat suhteen, sitä parempi sinulle. Tsemppiä!

Kiitos tuestasi ja näkökulman antamisesta. Tätä mieltä minäkin olen kaikesta miehen yrittämisestä kääntää asia toisinpäin huolimatta.

Vierailija
11/67 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään tapauksessa suostu tuohon vaatimukseen, silmukka vaan kiristyy ja kohta sulta on kiellettyä poistuminen asunnosta pyytämättä herralta lupaa ;(

Vierailija
12/67 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä missään tapauksessa suostu tuohon vaatimukseen, silmukka vaan kiristyy ja kohta sulta on kiellettyä poistuminen asunnosta pyytämättä herralta lupaa ;(

Luulen miehen toiveena olevan, että loppuviimein minäkään en enää kavereitani koskaan näkisi ja viettäisimme kaiken ajan vain kahdestaan. Vaikka meillä ihan mukavaakin kahdestaan on niin en sentään koko elämääni aio tälle parisuhteelle uhrata ja erakoitua sen vuoksi muusta elämästä.

Vierailija
13/67 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop

Vierailija
14/67 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei muuta kuin ero heti. Tuommoinen käytös on yksi valtava red flag. Ei kumppanilla ole oikeutta suuttua jos sinulla on omia menoja. Se yrittää käytöksellään etäännyttää sinut ystävistäsi ja saada sinut riippuvaiseksi hänestä. Lopulta kun ei ole enää kuin te kaksi, alkaa sun piekseminen.

Vierailija
15/67 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies antanut mitään syytä sille, ettet saisi nähdä ystäviäsi? Ihan selkein sanoin siis?

Vierailija
16/67 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei , ei ole mieheltäsi tervettä käytöstä. Suosittelen ettet jää elämääsi tuhlaamaan tuohon suhteeseen.

Vierailija
17/67 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriöissä ihmiset käyttäytyy usein noin. Kannattaa googlata persoonallisuushäiriö ja sieltä löytyy kyllä muutama sopiva tähän.

Vierailija
18/67 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei koe tuota ongelmaksi eikä siis halua hakea parisuhteellenne apua, niin en näe muuta vaihtoehtoa kuin erota. En itse suostuisi tuollaiseen eikä suostuisi puolisoni. Meillä on parisuhteessakin omat menomme ja omat ystävämme.

Vierailija
19/67 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittele tarkemmin: mikä menoissa miestä ärsyttää? Onko ongelma nimenomaan ne menemiset, vai onko muutenkin kontrolloiva ja mustasukkainen?

Mitä tapahtuu kun keskustelette asiasta?

Vierailija
20/67 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte erillänne, mikä sua estää menemästä?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän