Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on omgelma liittyen asunnon myyntiin ja eroon

Vierailija
06.06.2024 |

Eli erottiin syksyllä. Itse muutin pois asunnosta. Ex jäi asumaan asuntoon joka yhteinen niin yli puoli vuotta. Maksoin sinä aikana puolet joka kk asunnonlyhenmystä. Nyt ilmeisesti ex joutuisi maksamaan takautuvasti mulle jotain siitä että asui asunnossa ja itse en. Kannattaako tuollaista lähteä karhuamaan takaisin. Asunto menossa myyntiin? Meinaan että välit menee jos pyydän takautuvasti rahaa. Nyt on asianajaja itsellä. Aiemmin olin oikeusaputoimiston asiakas ja siellä oltiin luokattoman huonoja kaikessa. Olen itse pienituloinen

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy se asunto puolisollesi, kumpikin ongelma häviää.

Vierailija
2/15 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sanonut ettei suostu ostamaan minua ulos siitä

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se ei ole puolison päätettävissä. Jos vaadit myydä osuutesi, puolison on se ostettava tai sitten asunto on myytävä kolmannelle osapuolelle.

Vierailija
4/15 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on tietenkin myös oikeus perua asumiskorvausta puoliksi omistamastasi asunnosta. Kuvitteleeko puolisosi voivansa asua siinä siivelläsi maailman tappiin?

Vierailija
5/15 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso ei välttämättä saa lainaa. 

Vierailija
6/15 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se ei ole puolison päätettävissä. Jos vaadit myydä osuutesi, puolison on se ostettava tai sitten asunto on myytävä kolmannelle osapuolelle.

Haluaa myydä kolmannelle osapuolelle. Eli asunto on myynnissä juuri. Mietin vain mitä tehdä tuolle vuokra asialle kun asianaja on sitä mieltä että mulle kuuluu ilmeisesti korvaus. Ex ei ole hyvin suhtautunut muhun eron jälkeen että ei ole kyllä myynnin jälkeen hyviä välejä. 

Ap

Vierailija
7/15 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoliso ei välttämättä saa lainaa. 

Sitten asunto on myytävä.

Vierailija
8/15 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Haluaa myydä kolmannelle osapuolelle. Eli asunto on myynnissä juuri. Mietin vain mitä tehdä tuolle vuokra asialle kun asianaja on sitä mieltä että mulle kuuluu ilmeisesti korvaus. Ex ei ole hyvin suhtautunut muhun eron jälkeen että ei ole kyllä myynnin jälkeen hyviä välejä. 

Ap

Suosittelen pitämään kiinni taloudellisista oikeuksistasi, varsinkin jos olet pienituloinen. Tee kuten asianajajasi neuvoo.

Vierailija
9/15 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Siitä asiasta pitää sopia. Turha lähteä karhuamaan jos ei ole heti niin sovittu, tulee vain riitaa. Silloin ex voi sanoa että ei, kun sinä tulet asumaan tähän (ja maksat hänelle "vuokraa") kun hän muuttaa toiseen asuntoon. 

Vierailija
10/15 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele, että olet pienituloinen jos talousymmärrys on tuota luokkaa. Tottakai sun pitää saada kompensaatio asumiskuluista. Exän suhtautumisella ei ole mitään merkitystä tuossa vaiheessa. 

Vierailija
11/15 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Siitä asiasta pitää sopia. Turha lähteä karhuamaan jos ei ole heti niin sov

Niin, jos asumiskorvauksesta ei ole mitään sovittu, sitä voi olla vaikea lähteä perimään takautuvasti.

Vierailija
12/15 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on tietenkin myös oikeus perua asumiskorvausta puoliksi omistamastasi asunnosta. Kuvitteleeko puolisosi voivansa asua siinä siivelläsi maailman tappiin?

Ap:han se tässä siivellä eläjä on.

Vierailija
13/15 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ex on maksanut asunnon hoitovastikkeen yksin siltä ajalta, kun hän on asunut asunnossa yksin, en lähtisi riitelemään asumiskorvauksesta. Se on kuitenkin niin pieni summa (puolelta vuodelta hyvässä tapauksessa yhteensä max tonni tai kaksi), että se ei mitenkään korvaa sitä, jos kaikkien asioiden hoito tämän jälkeen vaikeutuu. 

Vierailija
14/15 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kenelläkään ole oikeutta jälkikäteen alkaa vaatimaan korvausta asunnon käytöstä. Jos on antanut asua ilmaiseksi niin se on ollutta ja mennyttä.

Vierailija
15/15 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos rukoilet ex-mieheltäsi anteeksiantoa, ehkä hän vielä suostuu ottamaan sinut takaisin. Se olisi tässä tilanteessa paras ratkaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi