Kokoomus haluaa puolittaa ansiosidonnasen pituuden?
400 putoaisi 200 pv. Mitä se tarkoittaa,varmaan 90% työttömistä ei ole itse aiheuttanut työttömyyttään.Väitetään että Suomessa on 100000 työpaikkaa vapaana,politiikoista ei kukaan koskaan kerro missä nämä työt ovat tarjolla,arvaan että pääkaupunkiseudulla? Ne henkilöt jotka puhuvat ko.asiasta eivät koskaan ole joutuneet työttömäksi,tai asuvat "suurissa"kaupungeissa jossa työtä on tarjolla valittavaksi,monista vaihtoehdoista.
Arvaan, että nämä työt ovat sellaisia jolla palkalla perheellinen ei tule toimeen, ilman yhteiskunnan tukea.
Jos et tiedä ansiosidonnaisesta tässä esim. Palkka 3000€ ennen työttömyyttä,firma konkurssissa. 3000x0.6=1800
1800x28%veroa(sis eläkev,sairasv. ym.)=1296- vuokra - sähkö - ruoka ym. kukaan ei vapaaetoisesti jää roikkumaan korvauksien varaan. Tämähän laskelma koskee vain kassan jäseniä tai vastaavia järjestelmiä.
Osoittaa selkeästi miten pihalla kokoomuksen poliitikot ovat, sen 40vk. jälkeen kun sitä työtä omalta paikkakunnalta ei löydy ollaankin toimeentuloluukulla, jota ei nämä lyhyt näköiset halua äänestäjilleen kertoa.
Pitäs vähän ajatella enste ,mitä Orpokin suustaan päästelee. Nämä henkilöt jotka ajatusta tukevat (äänestävät)
eivät VIELÄ ole olleet työttömänä.
Kommentit (227)
Nähdäkseni parempi vaihtoehto olisi se, että oikeus ansiosidonnaiseen alkaisi vasta 200 työttömyyspäivän jälkeen ja sitä ennen maksettaisiin vain 200 päivää työmarkkinatukea. Enemmän pitkäaikaistyötön ansiosidonnaista tarvitsee, kuin juuri työttömäksi jäänyt.
Niin mutta se tulisi myös muille kuin kassoihin kuuluville.
Ansiosidonnaisen puolitus on minusta hyvä suunta.
Minusta oli kiva nähdä sairaalassa, että yksi johtaja syö mielialalääkkeitä, se siis jännittää kokouksissa puhumista.
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli kiva nähdä sairaalassa, että yksi johtaja syö mielialalääkkeitä, se siis jännittää kokouksissa puhumista.
Kun olin palkkatuella kaupungin yksikössä niin näki, että johtaja jännitti esiintymistä, sillä punoitti kasvot ja se jonkun verran tärisi.
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta se tulisi myös muille kuin kassoihin kuuluville.
Ansiosidonnainen on verrattavissa kaskovakuutukseen.
Mikäli kaskovakuutus halutaan kaikille, on siitä tehtävä pakollinen, samoin kuin liikennevakuutus on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin palkkatuella kaupungin yksikössä niin näki, että johtaja jännitti esiintymistä, sillä punoitti kasvot ja se jonkun verran tärisi.
Yksi työntekijä on myös ihan nössö. Olen satavarma, että se uskaltaa puhua vain mielialalääkkeiden avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi työntekijä on myös ihan nössö. Olen satavarma, että se uskaltaa puhua vain mielialalääkkeiden avulla.
Mietein kokouksessa, että ketkä vakituisista syö mielialalääkkeitä. Ne tuo esiintymisvarmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietein kokouksessa, että ketkä vakituisista syö mielialalääkkeitä. Ne tuo esiintymisvarmuutta.
Vakituisilla on synkkiä salaisuuksia. Ne onkin luusereita.
Mun tuttu sai työpaikan painostamalla yhtä johtajaa. Ei jättänyt johtajaa rauhaan ennenkuin työsopimus oli allekirjoitettu.
Se on se mitä Kokoomus haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttu sai työpaikan painostamalla yhtä johtajaa. Ei jättänyt johtajaa rauhaan ennenkuin työsopimus oli allekirjoitettu.
Mulla on valtiolla yksi työpaikka mihin haluaisin. Ehkä pitää alkaa painostamaan johtajaa.
Vierailija kirjoitti:
Satamassa on hienoja purjeveneitä. Siellä on johtajia kesällä, ne saattaa juoda satama ravintolassa kaljat eli ei kun niiden seuraan kesällä ja vinkumaan: mä haluan teille töihin.
Puolittakoot. Menot on niin pienet että minulle riittäisi elämiseen työmarkkinatuki + asumistuki + toimeentulotuki. Jos kuvittelevat ansiosidonnaisen leikkaamisella pitävän minua pidempiä jaksoja töissä, niin ihan kiusalla olen entistä lyhyempiä jaksoja ja ne vähäisetkin jaksot teen niin etteivät samaan paikkaan ota toista kertaa.
Lopetetaan kokonaan. Turha sitä on maksella siitä että joku haluaa lomailla työpaikkojen välissä.
Kokoomus ajaa kannustinloukkujen purkamista, mutta on yksi kannustin, johon ei ole puututtu koskaan. Se kannustaisi työhön, jos palkka olisin niin hyvä, että sillä tulisi toimeen. Pitäikö kieltää maksamasta niin vähän, että se millään voi riittää. Siis joku 7 eur tunti esim.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kun asumis- ja toimeentulotukea leikataan, alkaa se työnteko maittaa.
On kyllä kiva nähdä mitä Euroopan neuvosto tuumaa, Suomen alhaisesta sosiaaliturvastahan on valitettu useita kertoja... Ja sitäkö ollaan nyt entisestään laskemassa? Joku raja sentään.
Minulle käy valitettavasti niin, että asumistuen leikkaamisen jälkeen ei ole järkeä jatkaa enää pienipalkkaisessa työssäni.
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä idea myös eläkeikää pitää nostaa parilla vuodella, joka ei töitä tee ei syömäänkään pidä. ;)
Mun puolesta voi nostaa mutta eipä siitä hirveästi hyötyä ole kun yli viisikymppinen tuntuu olevan työnhaussa lähinnä ongelmajätettä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kotipaikkakunnalta ei löydy töitä, on syytä lähteä töiden perään muualle. Aiemmin tämä oli ihan normaalia, nykyään tuntuu että itsepäisesti vaaditaan oikeutta pysyä pikkupaikkakunnilla loisimassa, vaikka töitä ei löydy. Jos ei halua muuttaa, voi perustaa oman yrityksen ja tienata toimeentulonsa sillä.
Mitä enemmän meillä on työkykyisiä työttömiä, sitä huonommin hoidetaan vanhukset, sairaanhoito, koulutus jne., koska rahat menee työttömille.
Siis mitä hemm#??@@?? Oletko nyt ihan tosissasi näiden juttujen kanssa? Itse olen korkeasti koulutettu ja silti ollut nyt työttömänä yli 400 päivää. Ja kyllä, olen hakenut myös pääkaupunkiseudulta töitä. Siellä on kovempi kilpailu työmarkkinoilla ja vaikeampi päästä sisään. Ja Suomessa ei yksinkertaisesti riitä töitä kaikille. Mistä pajunvitsasta sekin asia pitää vääntää? Yritykset eivät uskolla palkata uutta työvoimaa ja uusia yrityksiä syntyy hitaasti. Suomessa on kaikkiaan 670 000 työhöntä, kun lasketaan kaikki työkkärin kurssilaiset ja työkyvyttömyyseläkkeellä olevat. Luku on isompi kuin lamavuosina ja mielestäsi ongelma ratkeaa, kun pistetään talot myyntiin ja lähdetään toiselle paikkakunnalle....
Onhan se muuttaminen ihan kamalaa, ja lasten koulut ja tukiverkot menevät uusiksi. Ei ollenkaan helppoa.
Mutta eihän yhteiskuntaa voi johtaa niin, että ajatellaan, että jokainen saa asua missä haluaa ja valtio kyllä kustantaa. Kautta aikain ihmiset ovat vaeltaneet ja etsineet teitä.