Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään, jolla on syöpä? Miten ilmeni ja miten nopeasti pääsi hoitoon?

Vierailija
26.03.2023 |

Mietin tässä vain, kun lääkärille tuntuu olevan vaikea päästä... Tunnetko ketään, joka olisi muutaman viime vuoden aikana saanut syöpädiagnoosin, ja kuinka nopeasti sen sai? Pitikö yrittää lääkäriin pitkään, ja oliko vaivoja kauan? Jos vain mahdollista, kerro myös maakunta / alue, näissä voi olla eroja eri puolilla Suomea miten pääsee hoitoon.

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä että syövästä ei voi parantua täysin. On kuin sienirihmasto. Aina jää jotain elimistöön ja pulpahtaa taas uudestaan esiin.

Syövästä paraneminen ei ole mielipideasia. Siitä voi parantua täysin.

Jokaisella on elimistössään syöpäsoluja ja jopa pieniä syöpäkasvaimia saattaa muodostua elämän aikana jokaiselle. Elimistö useimmiten korjaa syöpäsolut tai syövän ennenkuin se villiintyy niin, että edes aiheuttaisi oireita ja diagnosoitaisiin.

Näin ollen syövästä on mahdollista palata takaisin kasvaimettomaan tilaan myös hoidon jälkeen, mutta syöpäsoluja tulee aina esiintymään.

Elimistön omaa kykyä tuhota mutatoituneet solut ja korjata virheet ei pitäisi häiritä. Jatkuva rokottautuminen saattaa häiritä ihmisen omaa puolustusjärjestelmää. Sekä se, että vaikeampi hoitoon pääsy korona-aikana ovat olleet lisäämässä kuolleisuutta, joka on kasvanut odotettua enemmän vuoden 2021 lopulta alkaen.

Euroopan terveysvirasto varoitti siitä, että oma immuniteetti saattaa heiketä, jos rokotetaan liian usein. Sitä en tiedä liittyykö syöpiin mitenkään. Lähipiirissä on ollut nyt useampia tapauksia, mutta kolmasosa suomalaisista sairastuu joka tapauksessa jossain vaiheessa elämäänsä syöpään.

Vierailija
42/124 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä löytö MRI kuvissa, illalla lähete leikkaukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HB 82,paksusuolen syöpä joka saatiin leikattua pois.

Vierailija
44/124 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä että syövästä ei voi parantua täysin. On kuin sienirihmasto. Aina jää jotain elimistöön ja pulpahtaa taas uudestaan esiin.

Ravitsemustila vaikuttaa suuresti leviääkö vai sammuuko,lääkärithän tähän ei kiinnitä pienintäkään huomiota.

Vierailija
45/124 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin syövästä, haima-tai maksasyövistä ei parannuta. 

Minulta leikattiin 15 mm kokoinen haimasyöpä. Sattumalta löydettiin, sappivaivojen yhteydessä. Olen sen suhteen terve, tai ollut kolme vuotta.

Eturauhasssyöpä leikattiin myös kokonaan pois. Huonoa tuuria oli, meni erektio, mutta leikkauksesta on nyt toistakymmentä vuotta. Löytyi kun PSA alkoi nousta.

Suomessa on huippuluokan syöpähoidot, mutta syöpä voi olla salakavala ja oireeton, kuten minulla.

Vierailija
46/124 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus voi parantuakkin, maksansiiroja tehdään jne.

Vierailija
47/124 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös kaikilla ole syöpäsoluja elimistössä, pahanlaatuisia soluja. Toisilla ne kuolee, toisilla pääsevät röyhähtämään kun immuunipuolustus on heikkona, vaikkapa huonojen unien, esim. vuorotyö, vuoksi.

Vierailija
48/124 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti heikentyi nopeasti kotona. Vein sitten sairaalaan ensiapuun kun ei enää jaksanut nousta sängystä.

Leukemia.

Hän sai elää kuitenkin viisi vuotta ja näytti siltä että hän nautti joka hetkestä.

Vaimolla todettiin keuhkosyöpä kaksi vuotta sitten. Jaksoi puoli vuotta leikkauksesta.

Vierailija
49/124 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuton vuoksi joukkoseulonta kirje ei tavoittanut, mutta itsellä oli jokin aavistus tms, ja tiedustelin josko silti voisi päästä mammografiaan. Niinpä pääsin saman läänin alueella 3kk sisällä tutkimuksiin, ja rinnasta löytyi 2cm kokoinen kasvi.  Siitä viikon sisällä leikkaus +hoidot.  Nyt 3 vuotis kontrolli kohta. kaikki saatiin pois ja elän uskossa kasvi ei ole uusinut. (Pohjanmaa)

Vierailija
50/124 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheinen kuoli alle 30-vuotiaana suolistosyöpään. Pääsi hoitoihin nopeasti mutta syöpä oli jo löydettäessä levinnyt vatsaonteloon. Rankat hoidot ja leikkauksia toisen perään.

Vierailija
51/124 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista alanuolistasi huolimatta, olen samaa mieltä, valitettavasti. Olen jo sen verran iäkäs että olen paljon nähnyt syöpää elämässäni. Sekä työkavereissani, ystävissäni, että sukulaisissa. Ne on saatu hoidettua, mutta kaikissa tuntemissani tapauksissa syöpä on vuosien jälkeen uusiutunut, seurannoistakin huolimatta. Ja sitten tullut ärhäkämpänä takaisin ja hakeutunut juuri niihin paikkoihin mistä ei voi leikata. Esimerkiksi aivot tai keuhkot.

JOKAINEN tuntemani syöpäpotilas on lopulta kuollut syöpään, ei vaan siihen ensimmäiseen versioon siitä. Mutta tietysti on hienoa, että nykyään hoidoilla saadaan vuosia lisäaikaa. Noilla syövillä vaan tuppaa olemaan vaikutus uusiutua. Että kun sen on kerran saanut, on todella iso riski sen uusiutumiseen. Se vaan löytyy seuraavalla kerralla eri alueelta.

Vierailija
52/124 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-puolisoni kuoli noin 8 kuukaudessa keuhkosyöpään, joka levisi aivoihin. Oma vikansa, kärhensi ketjussa, oli aloittanut varmaan teini-ikäisenä, eikä mikään järkipuhe mennyt perille. Uhosi ja piti saarnaa, että viimeinen tupakka putoaa kelmeistä sormistaan. Kun sitten alkoi yskiä verta, syytti ensin terveydenhuoltoa väärästä diagnoosista, eikä se kuoleminen ollutkaan enää sitten niin uhoamisen aihe.

Vierailija
53/124 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta leikattiin 15 mm kokoinen haimasyöpä. Sattumalta löydettiin, sappivaivojen yhteydessä. Olen sen suhteen terve, tai ollut kolme vuotta.

Eturauhasssyöpä leikattiin myös kokonaan pois. Huonoa tuuria oli, meni erektio, mutta leikkauksesta on nyt toistakymmentä vuotta. Löytyi kun PSA alkoi nousta.

Suomessa on huippuluokan syöpähoidot, mutta syöpä voi olla salakavala ja oireeton, kuten minulla.

Tampereella

Vierailija
54/124 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin....2016 Tapaninpäivänä todettiin aivokasvain, kun joulupöydässä pyörtyi. Helmikuun 16. kuoli.

Vierailija
55/124 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini kuoli syöpään myös hänen veljensä ja kaikilla muillakin elossa olevista veljellään ja sisarellaan on syöpä.

Teillä kaikilla suvun jäsenillä on sitten korkea riski saada jokin syöpä. Seuratkaa terveyttänne ja oireitanne niin nopea hoito voi tuoda avun ja sairaus voitetaan.

Vierailija
56/124 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavalla vuosia vatsavaivoja, juoksi lääkäriltä toiselle. Aina sanottiin että päässä vikaa. Lopulta leikkasivat vatsan auki ja löytyi laajalle levinnyt gynekologinen syöpä, hyvin tyypillinen sen ikäiselle naiselle. Eivät vain halunneet tutkia kunnolla kun eläkeikäinen. Elää nyt ns jatkoajalla, kuolemaa odotellen.

Vierailija
57/124 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkosyöpä joo. Kesällä todettiin ja nyt saattohoidossa

Vierailija
58/124 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on suorastaan loukkaavaa että näin vakavan asian suhteen otettiin pois minun vastaus ,koska on tärkeää tietää miten asiat hoidetaan.Että modelle iso miinus pirullisuudesta. 

Mutta hiivav-tut saavat kirjoitella täällä ilman ongelmia. 

Ei viestiäsi ole otettu pois. Viesti jossa kerrot veljesi syövästä on kyllä täällä ihan näkyvissä.

Ruotsissa hoidettu luusyöpä.Veljeni oli koekaniinina uusille lääkkeille.Mikä numero ? En näe. 

Olen eri, mutta tuota veljesi luusyöpäkirjoitusta ei ole.

On vain toisen kirjoittajan veljestä juttu.

Vierailija
59/124 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vastaus otettiin pois .En vaan ymmärrä ,Kerroin veljeni syövästä. 

Käytät toisista ihmisistä törkeää kieltä. Minä aina ihmettelen täällä, että kuka voi päästää tuollaista näppikseltä tai suustaan. Irl en tunne kaltaisiasi.

Kukaan mode tai muukaan ei edes välttämättä ole poistanut viestiäsi. Esimerkiksi sana ta ppaa ei mene läpi. Olet ehkäpä käyttänyt sitä tmv.

Joka tapauksessa siivoa suusi. On tässä läheisiä menehtynyt muiltakin ja viestejä poistettu ja silti osataan olla aikuisia.

Vierailija
60/124 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus voi parantuakkin, maksansiiroja tehdään jne.

En ole asiantuntija, mutta elinsiirtoja ei kai tehdä syövän vuoksi.

Haimasyövällä on huono ennuste, ellei se löydy sattumalta oireettomana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi