Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keva työkyvyttömyyseläke

Vierailija
26.03.2023 |

Millaiset mahdollisuudet päästä 61 vuotiaana työkyv.eläkkeelle? Parin vuoden sairausloma jo ollut syynä keskivaikea masennus, ahdistus,paniikkioireet, vaikea unettomuus. Kokemuksia,asiallisia vastauksia toivon.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko työkykyinen. Siitähän se riippuu.

Vierailija
2/40 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi hakeudutaan kuntoutustuelle. Olet niin vanha, että sitä voi jatkaa ihan vanhuseläkkeeseen asti. Ihmeellistä, että lääkärisi ei ole tehnyt B lausuntoa kuntoutustuen hakemista varten, koska päivätkin on jo täynnä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on täyttänyt 60, niin ylipäänsä on helpompaa päästä eläkkeelle, kuin vaikka 56-vuotiaana. Toisaalta taas, mainitsemasi syyt ei välttämättä vakuuta niitä, jotka päätöksen tekevät

Vierailija
4/40 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin eläkkeelle 36-vuotiaana. Olen sairastanut parikymppisestä saakka ja ennen eläkettä olin kuntoutustuella 14-vuotta. Eläkepaperit tuli alle kahdessa viikossa.

Vierailija
5/40 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin eläkkeelle 36-vuotiaana. Olen sairastanut parikymppisestä saakka ja ennen eläkettä olin kuntoutustuella 14-vuotta. Eläkepaperit tuli alle kahdessa viikossa.

Aika surullinen kohtalo sulla 🥺

Vierailija
6/40 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ei tämän elämän näin pitänyt mennä. Ei todellakaan. Ottaahan tämä itsetunnon päälle.

Vierailija
7/40 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin terapiassa 13 vuotta, 2 kertaa viikossa.

Sitten eläke.

Vierailija
8/40 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä teet kohtalolle.

Vierailija
9/40 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sinun kannattaa hakea eläkettä, uskon että ikäsi on painava peruste sen saamiselle. Nuoremmalla parin vuoden sairasloma ei nykypäivänä riitä eläkepäätökseen. 2000-luvun alussa pääsi vielä helpommin eläkkeelle, eräs tuttu pääsi nelikymppisenä oltuaan kaksi vuotta sairaslomalla. Viisitoista vuotta myöhemmin minulta meni kuusi vuotta sairaslomalla ennenkuin sain eläkkeen. Olin niin ikään nelikymppinen. Ehdot ovat kiristyneet ja moni kärsii löyhässä hirressä sen takia vuosikausia.

Vierailija
10/40 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ei tämän elämän näin pitänyt mennä. Ei todellakaan. Ottaahan tämä itsetunnon päälle.

Pääseehän sieltä eläkkeeltä poiskin, jos paranet. Mutta joo, ei ole kiva, kun siivet katkeavat kesken nousukiidon.

Vierailija
11/40 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keva myönsi minulle työkyvyttömyyseläkkeen 1.5.23 alkaen. Olen 51v mies. Olin tulossa töistä kotia pyörällä 2018 ja kaaduin pahoin. Ranne murtui pahoin ja 5 kertaa leikattu. Pitkäaikainen kiputila ja pysyvä vamma jäi. Työnantajan vakuutusyhtiön kanssa 5v vääntänyt. Hain Kevan kautta pari vuotta sitten työkyvyttömyyseläkettä ja alkuun myönsivät kuntoutusrahan ja tämän vuoden helmikuussa toimitin uusimman B- lääkärinlausunnon jonka oli leikannut käsikirurgi tehnyt. Saman viikon lopulla tuli myönteinen päätös kevasta että työkyvyttömyyseläke myönnetty toistaiseksi. Nyt odottelen työnantajan vakuutusyhtiön päätöstä heidän ratkaisuistaan. Väsynyt mutta onnellinen kevan päätökseen.

Vierailija
12/40 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 26 työkyvyttömyyseläkehakemusta Kevaan lähettänyt, on Kiipulan, työkykypkl puollot pysyvästä työkyvyttömyydestä ja aina kielteinen päätös.

Uusi hakemus on vireillä ja mukana uusi B lausunto

Vierailija
13/40 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mielenterveyssyistä pääsee helpommin kuin fyysisistä syistä. Enoni on rakennusmestari, jolla paha astma. Ei pysty edes käymään minkäänlaisella rakennuksella. Siellä on aina pölyä, maalinkatkua ja muiden tököttien hajuja, mutta kaikki rakennuspöly siis hänelle tekee niin pahat oireet, ettei lääkkeet riitä ja sairaalan päivystyksessä ollut useita kertoja viimeisinä työvuosina. Astmakohtaukseen voi kuolla.

Hoitava lääkäri oli ollut sitä mieltä, ettei voi toimia ammatissa, mutta kas kummaa, eläkkeelle ei päässytkään, koska voikin toimia ammatissa. Missä ja miten, siihen ei vastattu. Vaikka olisi sisätyössä tekemässä piirustuksia, rakennusmestarin työstä osa kuluu aina rakennuksilla. Hän joutui jäämään työttömäksi lopulta, koska oli liian pitkään sairauslomilla. Ammatillista kuntoutusta ei myönnetty, kun oli tullut ikää jo 60 vuotta. Jätetään ihminen tyhjän päälle roikkumaan. Ei pysty ammatin mukaiseen työhön, muttei pääse työkyvyttömyyseläkkeellekään.

Vierailija
14/40 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keva myöntää eläkkeitä päihdeongelmaisille, mutta ei oikeasti työkyvyttömille.

Vierailija
15/40 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keva myöntää eläkkeitä päihdeongelmaisille, mutta ei oikeasti työkyvyttömille.

Ei hyvää päivää taas. Kyllä se päihdeongelma on ihan todellinen este, jos on pellit kiinni joka päivä. Ei todellakaan voi olla missään työssä. Olen päihdekuntoutujien parissa olit töissä n. 18-19 vuotta sitten. Ihminen ei oikeasti voi mennä työpaikalle huonossa kunnossa ja saattaa kaikkia muita vaaraan. Se on valtava turvallisuusriski kaikessa työssä, oli kyse sitten sairaalasta, päiväkodista, rakennustyömaasta tai vaikka bussin kuljettamisesta.

Sitten kun päihdekuntoutuja osoittaa pystyvänsä olemaan raittiina pidempään kuin puoli viikkoa, voidaan alkaa miettiä jatkosuunnitelmaa työhön paluulle tai koulutukseen hakeutumiselle, ja jos on ollut erossa päihteistä vuoden, voi ajatella jo, että uskaltaa lähteä työelämään vähintään osa-aikaisesti, jos aivot edelleen toimii.

Vierailija
16/40 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää kannattamassa kansalaisaloitetta Lisäys lakiin kansaneläkelaitoksesta 22 Asiantuntijalääkärinä voi toimia ainoastaan potilasta hoitava Lääkäri

Vierailija
17/40 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä Kevan kuntoutustuella ollut vuosia mielenterveyssyistä. Nyt pitäisi hakea jatkoa, varmaan järkevintä olisi tässä tilanteessa hakea työkyvyttömyyseläkettä. Lisänä nimittäin uusinut syöpä, ei parannettavissa.

Tietääkö joku, onko työkyvyttömyyseläke ja kuntoutustuki saman suuruisia? Vai putoaako tulot yms.. laskurit kevan sivuilla ei ole käytettävissä, varmaan kun saan sieltä jo kuntoutustukea

Vierailija
18/40 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku, onko työkyvyttömyyseläke ja kuntoutustuki saman suuruisia?

Saman suuruisia on.

Vierailija
19/40 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku, onko työkyvyttömyyseläke ja kuntoutustuki saman suuruisia?

Saman suuruisia on.

Kiva, kiitos vastauksesta. No ehkä se on järkevintä hakea pysyvää eläkettä. Uskon että sen saisin vaikka alle 30v vasta olenkin. Ei olisi vuosittain sitä hakemusrumbaa, varsinkin kun ei tiedä missä kunnossa vuoden päästä on jne. Ja jos hyvin kävisi ja syöpä ois aisoissa jonkin aikaa ja mielenterveys paremmassa kunnossa, niin saahan sitä eläkkeelläkin tehdä vähän töitä. Tuntuu kuitenkin "väärältä" ettei voisi käydä töissä..

No, tsemppiä kaikille näiden asioiden kanssa painiville.

Vierailija
20/40 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi helpotus saada pysyvä työkyvyttömyyseläke. Jotenkin tämä hakemusrumba käy ihan työstä henkisesti kuin ruumiillisesti. Mennyt vain huonompaan suuntaan...

En ole työkyinen ja se on tuotu esiin useaan otteeseen eri lääkäreiden B lausunnoissa.

Ja Keva tekee hylky päätöstä kerta kertansa perään.

Nyt Te toimiston kortistossa yli 15 v "työttömänä", vaikka yhtäjaksoinen sairaslomatodistus B lausunnolla kirjoitettu ko. ajalta.

Tarttis tehdä jotain tolle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi