Keva työkyvyttömyyseläke
Millaiset mahdollisuudet päästä 61 vuotiaana työkyv.eläkkeelle? Parin vuoden sairausloma jo ollut syynä keskivaikea masennus, ahdistus,paniikkioireet, vaikea unettomuus. Kokemuksia,asiallisia vastauksia toivon.
Kommentit (64)
Mt syyt työkyvyttömyyselälkeelle ja kas masis poistuu eläkkeen kepluteltua
Vierailija kirjoitti:
Minkä teet kohtalolle.
Kohmelolle ainakin otan pikkuryypyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes 30 työkyvyttömyyseläkehakemusta lähettänyt kuvaan ja aina mukana uus B lausunto.
Kuhan valitusaika umpeutuu, niin uutta sisään ja uus B lausunto tulossa uuteen hakemukseen
Nyt meni läpi ja Keva irtisanoi minun vakiviran.
Kelan mielestä en ole työkyvytön eikä maksa kansan eläkettä. Kelan mielestä kykenen työhön.
Nyt ei ole enää virkaa jäljellä ja aika hankala olla työkykyinen
Kuinkahan yleistä on että työeläkelaitos myöntää ja kela hylkää? Mietin kun itse ollut vuosia kuntoutustuella ja toistaiseksi molemmat tahot myöntäneet. Jos saisin pysyvän eläkkeen ja kela hylkäisi niin tulot tippuisi pari sataa vaikka asumistuki jonkin verran nouseekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes 30 työkyvyttömyyseläkehakemusta lähettänyt kuvaan ja aina mukana uus B lausunto.
Kuhan valitusaika umpeutuu, niin uutta sisään ja uus B lausunto tulossa uuteen hakemukseen
Kelan mielestä en ole työkyvytön eikä maksa kansan eläkettä. Kelan mielestä kykenen työhön.
Kuinkahan yleistä on että työeläkelaitos myöntää ja kela hylkää? Mietin kun itse ollut vuosia kuntoutustuella ja toistaiseksi molemmat tahot myöntäneet. Jos saisin pysyvän eläkkeen ja kela hylkäisi niin tulot tippuisi pari sataa vaikka asumistuki jonkin verran nouseekin.
Minusta on erikoinen tilanne. Onkohan muita samassa veneessä?
Valitus on nyt sosiaaliturva muutoksenhaku lautakunnassa. Hain myös Kelasta työkokeilua ja siitäkin tuli kielteinen päätös.
Olen kansaneläkelain mukaan työkykyinen heidän mielestä, mutten sitten näytä kuuluvan kuitenkaan mihinkään.
Te toimistossa työnhaku voimassa ja sieltä mennyt työvoimapoliittinen lausunto yleis tukeen oikeuttavasti. Hain yleistukea. Voi olla ettei makseta, kun saan työkyvyttömyys eläkettä Kevasta.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen hallitus aikoo kiristää yli 60 v. sairaseläkkeelle pääsyn ehtoja. Järjetöntä kun ei nuorille ja terveillekään töitä riitä. Siis niitä oikeita töitä joissa on täydet tunnit ja joiden palkalla tulee toimeen.
Kiinnostavaa kyllä minkälaisiin töihin aikovat kuntouttaa yli 60v. vajaakuntoiset.
Täh? Koska tämä on tulossa?
Hyvät mahdollisuudet, jos osasit kirjoittaa hakemukseen tarkasti kaiken, minkä sairaus estää sinua tekemästä niin työssä kuin kotonakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen hallitus aikoo kiristää yli 60 v. sairaseläkkeelle pääsyn ehtoja. Järjetöntä kun ei nuorille ja terveillekään töitä riitä. Siis niitä oikeita töitä joissa on täydet tunnit ja joiden palkalla tulee toimeen.
Kiinnostavaa kyllä minkälaisiin töihin aikovat kuntouttaa yli 60v. vajaakuntoiset.
Täh? Koska tämä on tulossa?
Höpöj höpö, opposition vaalipropagandaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Keva myöntää niin Kelakin myöntää. Niin ei voi käydä, että vain toinen myöntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykää kannattamassa kansalaisaloitetta Lisäys lakiin kansaneläkelaitoksesta 22 Asiantuntijalääkärinä voi toimia ainoastaan potilasta hoitava Lääkäri
Tuohan olisi äärisubjektiivinen tilanne.
Jaa. Että potilaan tavannut lääkäri ei osaa lausua hänen tilanteestaan paremmin kuin lääkäri, joka ei ole tavannut potilasta? Se on pätevämpi arvioimaan, joka ei näe itse potilasta, sitäkö tarkoitat?
Naurattaa kun ajattelen entistä vammaispalvelun asiakasta, joka kulki pyörätuolilla kelaten ja näkövamman takia ei edes sähköpyörätuolia saanut, mutta lääkäri totesi työkykyiseksl. Lääkäri ylitti hoitavan lääkärin lausunnon, jossa kerrottiin vammoista. Kyllä me yhdessä naurettiin, että täysin työkykyinen, vaikka pyörätuolilla kelaten kulkee.
No, sitten rikkaat saisivat yksityisellä aina itselleen eläkkeen. Sehän olisi susta reilua, taitaa rahaa löytyä?
Vierailija kirjoitti:
Näinkö sulle kävi? No eikös eläkkeen voi lopettaa ja jatkaa työelämässä jos kerta paperit paransi kertaheitolla.
Ihmeitäkin tapahtuu joskus, hienoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykää kannattamassa kansalaisaloitetta Lisäys lakiin kansaneläkelaitoksesta 22 Asiantuntijalääkärinä voi toimia ainoastaan potilasta hoitava Lääkäri
Tuohan olisi äärisubjektiivinen tilanne.
Jaa. Että potilaan tavannut lääkäri ei osaa lausua hänen tilanteestaan paremmin kuin lääkäri, joka ei ole tavannut potilasta? Se on pätevämpi arvioimaan, joka ei näe itse potilasta, sitäkö tarkoitat?
Naurattaa kun ajattelen entistä vammaispalvelun asiakasta, joka kulki pyörätuolilla kelaten ja näkövamman takia ei edes sähköpyörätuolia saanut, mutta lääkäri totesi työkykyiseksl. Lääkäri ylitti hoitavan lääkärin lausunnon, jossa kerrottiin vammoista. Kyllä me yhdessä naurettiin, että täysin työkykyinen, vaikka pyörätuolilla kelaten kulkee.
Olen itse näkövammainen ja teen puhelinasiakaspalvelua. Miksi oyörätuoli tai näkövamma tekisi ihmisestä työkyvyttömän? Saa kulkea taksilla työhön ja saa avustajan tarvittaessa. Aika loukkaavaa tekstiä sinulta!
Vierailija kirjoitti:
Kun on täyttänyt 60, niin ylipäänsä on helpompaa päästä eläkkeelle, kuin vaikka 56-vuotiaana. Toisaalta taas, mainitsemasi syyt ei välttämättä vakuuta niitä, jotka päätöksen tekevät
Ei ole nykyään. Itse en päälle 60 v ikäisenä päässyt edes osarille, vaikka on DM1, verenpaineita ja sydänvikaa, joten fyysinen työ on täysin kiellettyä. Ovat kuulemma niin tavanomaisia sairauksia, huoh sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on täyttänyt 60, niin ylipäänsä on helpompaa päästä eläkkeelle, kuin vaikka 56-vuotiaana. Toisaalta taas, mainitsemasi syyt ei välttämättä vakuuta niitä, jotka päätöksen tekevät
Ei ole nykyään. Itse en päälle 60 v ikäisenä päässyt edes osarille, vaikka on DM1, verenpaineita ja sydänvikaa, joten fyysinen työ on täysin kiellettyä. Ovat kuulemma niin tavanomaisia sairauksia, huoh sentään.
Voit kai kouluttautua kevyempään tuöhön? Niin me muutkin sydänsairaat on tehty :) ja Kelan tai työeläkeyhtiön kautta ammatilliseen kuntoutusselvitykseen.
Kevasta työkyvyttömyyseläke kirjoitti:
Keva myönsi minulle työkyvyttömyyseläkkeen 1.5.23 alkaen. Olen 51v mies. Olin tulossa töistä kotia pyörällä 2018 ja kaaduin pahoin. Ranne murtui pahoin ja 5 kertaa leikattu. Pitkäaikainen kiputila ja pysyvä vamma jäi. Työnantajan vakuutusyhtiön kanssa 5v vääntänyt. Hain Kevan kautta pari vuotta sitten työkyvyttömyyseläkettä ja alkuun myönsivät kuntoutusrahan ja tämän vuoden helmikuussa toimitin uusimman B- lääkärinlausunnon jonka oli leikannut käsikirurgi tehnyt. Saman viikon lopulla tuli myönteinen päätös kevasta että työkyvyttömyyseläke myönnetty toistaiseksi. Nyt odottelen työnantajan vakuutusyhtiön päätöstä heidän ratkaisuistaan. Väsynyt mutta onnellinen kevan päätökseen.
Työmatkalla tapahtunut tapaturma = työtapaturma. Sinun olisi pitänyt saada työtapaturmaeläke, joka on noin kuukausipalkan suuruinen vanhuuseläkeikään asti.
Mullahan oli helppoa. Olin yhtäjaksoisesti saikulla ja kuntoutuksissa 2004-2013 ja heti sain noin 40 yrityksen jälkeen työkyvyttömyyseläkepäätöksen.
Bipolaarihäiriö, monopolaarinen eli kestodepressiivinen versio
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus. Itsellänikin moni oire helpotti jäätyäni työkyvyttömyyseläkkeelle, koska stressitaso laski.
Vierailija kirjoitti:
Julkisen sektorin työntekijänä pääsee helpommin koska ei tarvitse vaihtaa tai opiskella uutta alaa
Vähän sama kuin irtisanomissuoja oli aikoinaan julkisella 5 vuotta sitä en tiedä onko enään?
Myös jos on yli 60v niin lievempi kohtelu tosin nykyinen hallitus ilmeisesti kiristää ehtoja eläkkeelle pääsyyn.
Ensimmäinen lause on niin valetta kuin voi olla. Itse olen ollut kauan julkisella palkanlaskijana ja laittanut maailmalle lukemattomia lopputilejä pitkäaikaissairaille työntekijöille, jotka eivät ole saaneet tke:tä. Syynä on ollut yksinomaan se, että.työnantajalla ei ole ollut osoittaa mitään työtä, mihin tämä sairas kykenisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Keva myöntää niin Kelakin myöntää. Niin ei voi käydä, että vain toinen myöntää.
Minulla kävi niin.
Valitin sos isäsi turvan muutoksenhaku lauta kuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit kai kouluttautua kevyempään tuöhön? Niin me muutkin sydänsairaat on tehty :) ja Kelan tai työeläkeyhtiön kautta ammatilliseen kuntoutusselvitykseen.
Mulla nyt sattui olemaan se kevyemmän työn koulutus valmiina sekä reilusti yli 30 v työkokemuskin siltä alalta:) Työnantajat eivät vaan halua palkata yleensä yli kuusikymppisiä, ei edes julkinen, koska pitkällä työkokemuksella pitää maksaa täydet työkokemusprosentit. Onneksi tuli ikä vastaan ja eläke. Tuon pitkän työkokemuksen takia nettoansioni kolminkertaistui, kun eläke alkoi juosta.