Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

14v on niin raskas, elämä olisi helpompaa ilman häntä

Vierailija
26.03.2023 |

Kamala ajatus, mutta näin huomaan usein miettiväni. Miten paljon helpompaa elämä tulee olemaan, kun teini on jatkossa puolet ajasta isänsä luona.

Ei tee mitään sovittuja asioita. Puhuminen on äyskimistä tai huutamista. On todella negatiivinen. Jauhaa samoja negatiivisia asioita, levy jää junnaamaan. Puhuu itsestään ja muista tosi rumasti. Lopettaa liikuntaharrastuksensa ja lojuu kylillä porukassa missä mm poltetaan vapea.
Huomaan, että vaikka kuinka yritän, hän käy todella paljon minun hermoille. Se negatiivisuus on tosi raskasta.
Puhuu kuten isänsä.

Joten, muuttakoot vaikka kokonaan isänsä luo. Menetetty tapaus koko tyyppi. Siitä on kasvamassa isänsä kaltainen erittäin hankala ihminen. Pitäkööt toisensa.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Avioerolapsi jota ei ole kasvatettu millään tavalla, ja/tai jätetty selviämään perheen ongelmista ominpäin. Kun ihmiset muistaisivatkin lapsia tehdessä, että heistä pidetään huolta lopun ikää. Näet nyt teinissässi oman kättesi jäljet.

Vierailija
22/104 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hakemaan apua molemmille. Todella epäterve tilanne ja et nyt selvästi pysty tukemaan lastasi tarpeeksi. Ei tuo teini-ikä onneksi kestä montaa vuotta ja se sinnittelly palkitaan kun nuori on aikuiseksi kasvanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveää kuinka kauan kestää ennen kuin ihminen saa päättää seuransa! Sillä mielellähän lisäännytään, että saadaan siten varmasti seuraa.

Ennen kaikkea lapsukaiset tehdään siksi, että ne sitten tulevat katsomaan äitimuoria vanhainkotiin. Se on ollut aika selkeä viesti tällä palstalla. Ja kuka minä olen äityleitä vastaan väittämään, he varmasti tietävät ja tuntevat itsensä!

Vierailija
24/104 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt hakemaan apua molemmille. Todella epäterve tilanne ja et nyt selvästi pysty tukemaan lastasi tarpeeksi. Ei tuo teini-ikä onneksi kestä montaa vuotta ja se sinnittelly palkitaan kun nuori on aikuiseksi kasvanut.

Palkinto kenelle siitä itsekseen kasvamisesta?

Vierailija
25/104 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän minä, että sillä on tosi paha olla meidän eron vuoksi. Sillä on paha olla kun kaipaa isäänsä, isänsä seuraa ja yhdessä tekemistä. Isä kuitenkin todella paljon pois, ja kotona ollessaankin vähän pojan kanssa. Tiedän että reagoi tähän pitkittyneeseen epävarmaan tilanteeseen missä vanhemmat on eronneet, riitelee paljon, isä haukkuu minua todella rumasti aina täällä ollessaan, lapsi kärsii siitä paljon, että kuulee meidän puhuvan toisistamme rumasti, mutta käytännön syistä mitään konkreettisista, esim. Muuttoa ei ole vielä tapahtunut. Ei kestä yhtään sanaa toisesta vanhemmasta, ottaa kaiken negatiivisena palautteena ko.vanhemmasta, vaikkei negatiivista edes sanottaisi. Vetoaa aina siihen, että joskus on sanottu.

Harrastuksenkin lopettaa, koska isä ei siitä tykkää. (Vaikka itse sanoo muuta syyksi)

Pelkään todella, mitä tekee kaikella sillä ajalla ja energialla mikä harrastamisesta vapautuu.

Haluaa asua isänsä kanssa, mutta samalla miettii osaakohan käyttäytyä niin hyvin ettei isä suutu. Pieni osa hänestä ajattelee että haluaa asua isän kanssa, ettei isälle tule paha mieli jos kukaan lapsista ei "jää hänelle"

Purkaa kaiken kiukun ja pahanolon minuun.

Hiusten laitto ja vaatteet on tärkeitä. Ne on myös asioita mitä isä ei ymmärrä, ja teilaa heti täysin. Isälle on yksi totuus, ja se on hänen totuutensa.

En minä oikeasti häntä hylkää ikinä. On valtavan rakas. Mutta kyllä monesti mietin, että helpompi olisi ilman. Ja on pitänyt tehdä ajatustyötä irti päästämiseksi, koska isälleen jäädessään, tilanne vain pahenee. Ja se on väistämättä edessä. Ja minun mahdollisuudet vaikuttaa sen jälkeen on olemattomat.

Niin kauan kun voin, annan hänelle rajat ja rakkautta. Vaikka välillä hermostunkin käytökseensä täysin. Pyydän tarvittaessa myös anteeksi.

Olemme pilanneet lapsen nuoruuden, elämän, epäonnistumalla avioliitossa. Minä olen pilannut tämän lapsen, kun pysyin hänen isänsä kanssa liitossa liian kauan. Lapsi olisi ansainnut paremman kodin jo paljon aiemmin

Ap

Vierailija
26/104 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Avioerolapsi jota ei ole kasvatettu millään tavalla, ja/tai jätetty selviämään perheen ongelmista ominpäin. Kun ihmiset muistaisivatkin lapsia tehdessä, että heistä pidetään huolta lopun ikää. Näet nyt teinissässi oman kättesi jäljet.

Eiköhän tuossa ole nähtävissä lähinnä sen vastuustaan häippäissen isukin jäljet. Lapsukaisia miesten on kiva tehdä, mutta siihen se sitten jääkin.

Vierailija
27/104 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini-ikä ei automaattisesti aiheuta mitään negatiivista.

Samoin mitään uhmaikää ei ole olemassa.

On vain huonoja vanhempia.

Muuten samaa mieltä, noin negatiivinen vanhempi ei pysty tukemaan lastaan.

Vierailija
28/104 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuossa ole nähtävissä lähinnä sen vastuustaan häippäissen isukin jäljet. Lapsukaisia miesten on kiva tehdä, mutta siihen se sitten jääkin.

Siitäkin voi selvitä mutta negatiivinen äippä on viimeistellyt homman.

Vierailija
29/104 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkinto kenelle siitä itsekseen kasvamisesta?

Isukille varmaan. Sehän pääsee kuin koira veräjästä näissä tapauksissa. Uutta matoa koukkuun vaan.

Vierailija
30/104 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on hyvinkin positiivinen ja selväjärkinen, vaikka valitsisin aikoinaan täysin väärän miehen.

Vierailija
31/104 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samanikäinen tyttö joka muuttui vuosi sitten reippaasta ja sopeutuvasta kamalaksi äyskijäksi. Jos kehottaa tekemään koulu tai kotihommia, saa ärinät palkaksi. Ja arvostelua. Draamoja kaveripiriissä joista kiukuttelee. Menoista tulee riitaa.

Koulun hoitaa ja kavereita on sekä niitä parempiakin hetkiä kun pääsee kavereiden kanssa kivoihin paikkoihin. Kai tämä on vielä normaalin rajoissa. Et ole ap yksin! Murrosikä näyttää joskus muuttavan koko persoonan.

Vierailija
32/104 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on hyvinkin positiivinen ja selväjärkinen, vaikka valitsisin aikoinaan täysin väärän miehen.

Siis valitsikin, ei valitsisin.

Vierailija
33/104 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teini eikä välttämättä kuin isänsä. Älä pakota tekemään kotona asioita vaan keskity pitämään hänet kotona pois niistä epämiellyttävistä porukoista. Kun vaikea vaihe on ohi voit taas alkaa pyytämäänkin jotain.

Vierailija
34/104 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on liiallisia vaatimuksia teinille. Et tunnu tajuavan mikä on teini-ikä syvällisemmin? Ei se ole mitään pintaliitoa ja teen juontia kukkakupeista, kuten voit kaverisi kanssa tehdä. Lue kirjoja aiheesta! Teini ei voi käytökselleen mitään, sinä voit omalle käytökselle. Tottakai teininä monella jää kerhoissa ja ryhmätunneilla käynti. Tilalle tulee joskus muuta liikuntaa ja tekemistä. Se on vanhemmista irrottautumista. Jos jää levy päälle, keskitä huomio johonkin muualle joskus (kivaan asiaan), vaikka kuuntelet. Ja ei ole pakko olla kontaktissa koko ajan, anna teinille tilaa ja itsellesi. Voi asuakin erillään, mutta teinit odottavat positiivista peiliä vaikeuksistaan huolimatta ja tunneongelmista. Aikuisen negaaminen on pahinta.

Vierailija
35/104 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teini-ikä ei automaattisesti aiheuta mitään negatiivista.

Samoin mitään uhmaikää ei ole olemassa.

On vain huonoja vanhempia.

Muuten samaa mieltä, noin negatiivinen vanhempi ei pysty tukemaan lastaan.

Se on kyllä totta. Minä olin toki teini-ikäinen, mutta minulla ei koskaan ollut murrosikää.

Tosin minun vanhempani olivatkin naimisissa 59 vuotta, ei tarvinnut kiukutella isän lähtöä.

Vierailija
36/104 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sinun tehtäväsi on kasvattaa ja hoitaa lapsesi ongelmat ja siihen saa apua myös

lopeta tuo valitus

äläkä tee enää lapsia vaikka tuntuisi mukavalta ajatukselta

sorry, mutta on liikaa rajattomia teinejä ja avuttomia vanhempia

Ei sitten isä ollut laittamassa niitä rajoja? Sen on mielestäsi yksinomaan äidin tehtävä? Isukki vain ruiskaisee ja äiti sitten kasvattaa? Just joo.

Mutta ennen kaikkea tuokin tapaus kertoo vain siitä, miten viisas minä olen ollut näin vapaaehtoisesti lapsettomana. Saan taas kerran paukutella näitä näkymättömiä henkseleitäni. Koettakaa nyt herranjestas vihdoinkin ottaa minusta mallia!

Onneksi olet lapseton. Kyllä se niin vaan on, että äidin on yksin se kasvatettava jos toinen on ihan kykenemätön. Ei omaansa voi heitteille jättää sen takia, että isä on täysp.

Mutta se on kyllä totta, että olisi voinut vähän miettiä kenen kanssa niitä lapsia pykää.

Vierailija
37/104 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan lapsiani niin paljon, etten pakottanut heitä kuolemaan vaan heidän etunsa meni oman lisääntymistarpeeni edelle <3

Vierailija
38/104 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on liiallisia vaatimuksia teinille. Et tunnu tajuavan mikä on teini-ikä syvällisemmin? Ei se ole mitään pintaliitoa ja teen juontia kukkakupeista, kuten voit kaverisi kanssa tehdä. Lue kirjoja aiheesta! Teini ei voi käytökselleen mitään, sinä voit omalle käytökselle. Tottakai teininä monella jää kerhoissa ja ryhmätunneilla käynti. Tilalle tulee joskus muuta liikuntaa ja tekemistä. Se on vanhemmista irrottautumista. Jos jää levy päälle, keskitä huomio johonkin muualle joskus (kivaan asiaan), vaikka kuuntelet. Ja ei ole pakko olla kontaktissa koko ajan, anna teinille tilaa ja itsellesi. Voi asuakin erillään, mutta teinit odottavat positiivista peiliä vaikeuksistaan huolimatta ja tunneongelmista. Aikuisen negaaminen on pahinta.

Toi on niin totta, ettei levyä pyörittämään jäävän teinin kanssa kannata alkaa siihen, että pyörittää sitä levyä, siitä ei nimittäin tule loppua. Elämä on helpompaa, kun ei vaan vastaa sille teinille, kun. on tuo "mä sanon viimeisen sanan" vaihe päällä. Samoin kannattaa välttää asoita, jolla saa teinin raivon partaalle. Pistät ap sille vaikka kunnon pelikoneen pystyyn elatusavuilla, niin vois jäädäkin kotiin eikä mennä niihin porukoihin vetämään mitään aineita. Tekisin mitä tahansa pelaastaakseni lapseni huonolta seuralta.

Vierailija
39/104 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä silloin tiennyt, kun perheen perustin, minkälaiseksi arki vielä miehen kanssa muodostuukaan. Isommat ongelmat alkoi lasten kasvaessa.

Toki, näin jälkiviisaana ajateltuna, olihan niitä kuuluisia punaisia lippuja nähtävissä heti alkuun. Mutta, olin nuori ja tyhmä. Vietävissä. Rakastunut.

Vierailija
40/104 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on niin totta, ettei levyä pyörittämään jäävän teinin kanssa kannata alkaa siihen, että pyörittää sitä levyä, siitä ei nimittäin tule loppua. Elämä on helpompaa, kun ei vaan vastaa sille teinille, kun. on tuo "mä sanon viimeisen sanan" vaihe päällä. Samoin kannattaa välttää asoita, jolla saa teinin raivon partaalle. Pistät ap sille vaikka kunnon pelikoneen pystyyn elatusavuilla, niin vois jäädäkin kotiin eikä mennä niihin porukoihin vetämään mitään aineita. Tekisin mitä tahansa pelaastaakseni lapseni huonolta seuralta.

Joo, yritän tästä muistuttaa itseäni, että hiljenen itse kun teini jankkaa. Myös vaatimuksia olen höllentänyt. Toki, tietyistä asioista pidetään kiinni, kuten kotiintuloajoista.