Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies avautui tänään että "jumpittelen hänelle koko ajan"

Vierailija
25.03.2023 |

Argh, että ärsytti tuo sanavalintakin jo. "Jumpittelen."

Kysyin mitä hän mahtoi tarkoittaa, ja selitykseksi tuli että no ei hän nyt just osaa sanoa mutta "koko ajan joka asiasta viime viikkoina".

Okei, ilmeisesti tänään mies lukee jumpitteluksi sen, kun

1. Pyyhin _kolmatta_ kertaa tänään hänen kengissään sisälle tuomaa lunta (lätäköitä) eteisen laminaatilta. Ekoilla kahdella kerralla en edes sanonut mitään, mutta kolmannella kerralla huusin miehen eteiseen ja käskin käyttää itse rättiä, jos vielä neljännen kerran aiheuttaa lätäköt laminaattiin.
(lattia on jo osin pilalla eteisessä tämän vuoksi, mutta yritän varjella loppuja)

2. Imuroin, ja miehen likaiset vaatteet olivat (taas) makkarin lattialla. Kannoin ne pyykkiin ja marmatin mennessäni että on rasittavaa tehdä tätä edelleen, vielä 15 vuoden jälkeenkin.

3. Miestä alkoi hiukoa. Haki pakastepizzan ja alkoi laittamaan sitä uuniin. Nähdessäni tämän sanoin, että jääkaapissa on tekemääni ruokaa toissapäivältä, joka on menossa pilalle, että eikö hän voisi syödä sitä, turhauttaa kun meillä niin usein joudun tyhjäämään jääkaapista ruokaa kompostiin. (no söi silti pizzansa)

Sitten viimeinen niitti miehelle ilmeisesti oli, kun hän alkoi pyynnöstäni äsken tekemään ruokaa (sanoin että en jaksaisi tehdä, kun olin jo tänään imuroinut, pessyt lattiat, vessan, kylppärin, tiskannut ja pyykännyt... sillä aikaa kun mies oli koko päivän katsonut Netflixiä)

No mies alkoi tehdä ruokaa, mutta kun tulin laittamaan perunakattilaansa kannen, ja sanoin että kantta pitäisi käyttää jotta energiaa kuluu vähemmän, mies suuttui siitä ja alkoi valituksen että "jumpittelen koko ajan" ja totesi vielä ylemmyydentuntoisesti että "minä en pidä siitä".

Okei, joo, olen maininnut negatiivissävytteisesti tekemistään ja tekemättä jättämistään asioista, mutta pitäisikö nämä oikeasti vaan jättää sanomatta? Antaa laminaatin pilaantua kokonaan, vaatteiden lojua ympäri huushollin lattiaa, jatkossakin kipata ruokaa biojätteeseen, ja tuhlata sähköä...

Tiedän että isossa mittakaavassa ja pitkässä suhteessa pikkuasioita, mutta väsyneenä kyllä turhauttaa!

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nämä samat ongelmat ex aviomiehen kanssa.

24 vuoden aikana hän ei koskenut kertaakaan pyykkikoneeseen eikä moppiin. 2 kertaa imuroi ja sen toisen kerran jälkeen raivosi mulle, että hän odotti saavansa imuroinnistaan palkkioksi se ksiä.

Lopetin palvelijan rooliin kyllästyneenä jossain vaiheessa exän likaisten vaatteiden poimimisen lattioilta ja pyykkikoppaan kuljettamisen, en pedannut enää hänen sänkyään, en keittänyt hänelle kahvia enkä tehnyt hänelle lounasta. Jätin herran vasarat ja ruuvimeisselit keittiön pöydälle, kun hän ne siihen oli tuonutkin. En vaihtanut hänen lakanoitaan enkä ajanut ruohoa. Ex sai järjettömän huutoraivon ja huusi, että kun en enää tehnyt edellä mainittuja asioita hänen vuokseen, oli hän sitä mieltä että en enää rakasta häntä. Bingo!

Nyt olen onnellinen ja avioeronnut kolmen lapsen yh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla